View Full Version : Supersprint spaghetti spruit
Goedendag;),
Heb hier een kr spaghetti spruitliggen, deze verschilt met een pl vanwege de kat die er op aangesloten moet worden. zelf heb ik ook een pl.
Daarom was mijn vraag: zit er bij een kr gewoon een stuk pijp ipv bij een pl de kat? Zoja kan ik dan gewoon die kr pijp pakken en een moer erop lassen voor mijn lambda om zo een katvervanger te maken?
en volgens mij is het een 4-2-1 spruitstuk, hij bestaat uit 3 delen. Moet er daar tussen ook nog een pakking zitten, waar hij van 4buizen naar 2 gaat? Zoals hier in het midden
http://siteground143.com/~raceland/eshop/catalog/images/TL-ROHVW16V.jpg
Hier is het middelste deel een bewegende verbinding. Daarom moeten de metalen ringen (pakkingen) die je ziet liggen ertussen, en zit deze hier vast met die bouten met veer. De rest is een vast geheel met de rest van de uitlaat. ;)
breadfan83
13-04-2010, 20:25
Heb je voor je KR nou het spruitstuk dat hierboven op de foto staat?
Ik heb diezelfde namelijk, ook voor een KR, en past prima.
En inderdaad, wat Eelco al zegt: die ringen zijn je pakkingen voor tussen het bovenste en onderste deel van het spruitstuk.
peerke112
13-04-2010, 21:51
Heb je voor je KR nou het spruitstuk dat hierboven op de foto staat?
Ik heb diezelfde namelijk, ook voor een KR, en past prima.
En inderdaad, wat Eelco al zegt: die ringen zijn je pakkingen voor tussen het bovenste en onderste deel van het spruitstuk.
hij zegt net; "zelf heb ik ook een pl."
hij zal dus wel een pl hebben :tongue: daarom deze vraag denk ik;)
peerke112
13-04-2010, 21:59
Als het goed is zit er in dit spaghetti spruitstuk gewoon al een gat voor de lambdasonde, worden volgens mij standaard zo geleverd. zijn op dat moment afgedicht met een bout zodat je zelf kan weten of je hem in een eventuele kat vervanger of in het spaghetti spruitstuk zou zetten. het gat voor de lambdasonde zit in 1 van de 4 pijpen als het goed is, zou ik maar eens kijken;)
het middelste deel moeten inderdaad die ringen tussen, maar verder hoeft hier geen pakking tussen, dit is idd een bewegend stuk, deze moet je met de veren monteren. Het is een conische afdichting waardoor geen stalen pakking ofzo nodig is;)
"Zoja kan ik dan gewoon die kr pijp pakken en een moer erop lassen voor mijn lambda om zo een katvervanger te maken?"
Let hier wel mee op, als je een PL hebt staat er dus waarschijnlijk iets van U9 of K7 op het kenteken. als je dan de kat vervangt voor een rechte pijp ofzo dan komt hij hier niet mee door de keuring;)
breadfan83
13-04-2010, 22:15
hij zegt net; "zelf heb ik ook een pl."
hij zal dus wel een pl hebben :tongue: daarom deze vraag denk ik;)
:D
Ik was gestopt met lezen en begonnen met plaatjes kijken na "Heb hier een KR..." :D
Nee, ik heb een PL.
En mijn vraag was of de uitlaten van deze 2 blokken hetzelfde zijn, afgezien dat er dan op de plek van de kat bij een pl, een stuk loos pijp bij een kr zit?
Niemand die hier iets over weet?
Die pijp van een kr hebben we het over?
Die pijp van een kr hebben we het over?
op een pl motor ja ...
je moet wel een katalysator er onder knutselen
Plan is om de kat te laten vervallen, of is dit niet verstandig?
Hoor van verschillende dat ze zonder ook door de keuring komen, ken er hier ook een paar die niet moeilijk zijn met keuren.
Voor '94 hoeft er toch niet perse een kat onder te hangen?
Plan is om de kat te laten vervallen, of is dit niet verstandig?
Hoor van verschillende dat ze zonder ook door de keuring komen, ken er hier ook een paar die niet moeilijk zijn met keuren.
Voor '94 hoeft er toch niet perse een kat onder te hangen?
klopt voor 94 is het niet verplicht al staat er ook kat of u9 op kenteken als je je co2 maar goed kan krijgen gaat het best.
dit stukje komt uit de regelementen van het rdw en is terug te vinden op hun website.
gr pieter.
peerke112
20-04-2010, 11:30
Bij een kr zit er op de plaats van een kat bij een pl een vlammendover, een soort eerste demper.
heb ik net ook pas geleerd :D
Zoals ik het hier ziehttp://www.catalogue.bosal.com/pages/exh_system_list.php?query_nr=5&make=VOLKSWAGEN&model=Golf+II&body=Hatchback&cartype=1.8&fuel=B zijn de pijpen hetzelfde.
Zou het zo zijn dat ik dan mijn spruit direct aansluit op 233-553?
Volgens mij is dit de vlammendover?
peerke112
22-04-2010, 09:51
zoals ik het hier zie is alleen het eerste stuk anders. als ik het zou maken zou ik hem idd meteen op de 233-533 aansluiten, hierdoor krijg je wel wat meer herrie, maar dat hoeft niet per se slecht te zijn he :D
maar ben overigens wel benieuwt hoe andere mensen dit hebben gedaan als ze er een spaghettispruitstuk op hebben gezet. want als je het zo doet valt dus je eerste demper weg. en je spaghetti eindigt volgens mij met een flens, hoe hebbe ze dan het verloop gemaakt?
en aangezien ik dit zelf vast ook wel een keer wil maken als mijn portemonnee het toelaat ;)
peerke112
22-04-2010, 09:55
de vlammendover is meteen de eerst bij een kr, waar de pijpen aanzitten die op het flexibele stuk bij je uitlaatspruitsuk zitten
Mijn spruit eindigt niet met een flens, dat is het hem juist.
ik ga het binnenkort wel proberen om hem eronder te hangen, anders als ie te kort is komt er gewoon een stukje pijp bij;)
Valt het een beetje te doen of moet je aandrijf/steekas ook los?
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.