View Full Version : montage trekhaak golf 3
gents,
waar moet ik rekening mee houden bij de montage van een trekhaak bij golf 3?
Met name de bekabeling, kan die zo op de zekering kast? Schroeven lukt me altijd wel.....bedraging wil wel eens lastiger zijn.
imitatie of VAG parts?
iemand die het weet?
Greetz
Edward
gents,
waar moet ik rekening mee houden bij de montage van een trekhaak bij golf 3?
Met name de bekabeling, kan die zo op de zekering kast? Schroeven lukt me altijd wel.....bedraging wil wel eens lastiger zijn.
imitatie of VAG parts?
iemand die het weet?
Greetz
Edward
Heb vorige zomer gauw een trekhaak geinstalleerd. Kdacht dat dit een hele tijd in beslag zou nemen maar dat viel echt goed mee...
Afhankelijk van welke trekhaak je plaatst zul je waarschijnlijk een stukje uit je bumper moeten halen.
De bekabeling heb ik gewoon aangesloten aan het linkse achterlicht.
Korte beschrijving van hoe ik te werk ben gegaan:
- Bumper eraf
- Stootbaar verwijderen
- trekhaak in de kokerbalken plaatsen en vastschroeven
- toen heb ik de bekabeling aangesloten en getest
- bumper lichtjes aangepast en terug geplaatst
De bekabeling ging ook vlot omdat ik even een elektrisch schematje erbij gehaald heb.
Ik had er eentje van het merk Bosal, zeer degelijk ding.
Succes ermee...
golf mkII 16v
16-04-2010, 22:28
Kabelsetje kopen kun je het zonder knippen en plakken aansluiten
Kabelsetje kopen kun je het zonder knippen en plakken aansluiten
Er bestaan van die klemmetjes (blauwe kleur) die je over de stroomkabeltjes kan pitsen zonder eigenlijk te moeten solderen of de originele kabels moet gaan liggen doorknippen, kan mss ook nog handig zijn...
golf mkII 16v
17-04-2010, 10:15
Er bestaan van die klemmetjes (blauwe kleur) die je over de stroomkabeltjes kan pitsen zonder eigenlijk te moeten solderen of de originele kabels moet gaan liggen doorknippen, kan mss ook nog handig zijn...
:screwy: :shake:
:chair:
golf mkII 16v
17-04-2010, 10:17
Kost 35 euro bruto inc stekkerdoos
:screwy: :shake:
:chair:
?
Jel Golf 2 GTI
17-04-2010, 17:20
:screwy: niet gebruiken dus.
Deze dingen gebruik je als je graag hebt dat je auto afbrand.
Als je toch wil aftekken gebruik dan ff goede kabelschoentjes of nijpers en krimpkous erover. komt nooit los.
Die blauwe dingen zijn niet echt te vertrouwen.
Grtz Jel :thumbup:
affijn, niet te lastig dus, das mooi, maar ik ga toch het liefst naar de kabelboom met normale stekkers.
ik zal eens kijken wat er te koop is.
groeten,
Edward
ik zie dat losse bedrading snel 100 eu kost, zijn er VAG bomen beschikbaar?
jettaracing
18-04-2010, 10:17
ik zie dat losse bedrading snel 100 eu kost, zijn er VAG bomen beschikbaar?
100 euro !!!!!!! :eek:
Ik betaal hier 15 euro voor een universele bekabelingsset incl stekker , t is maar een golf 3 ,hoe moeilijk kan t zijn ?
is van de baan....men heeft beslist voor dakdragers te gaan.
thanx.
hoe zit dat bij mn jetta 1?
ik kan geen trekhaak vinden voor weinig....3 meijer kan iedereen neer leggen natuurlijk maar dat doe ik niet. Meeste online zaken hebben vanaf jetta 2 iets liggen, sommigge alleen vanaf bouwjaar 1998.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.