View Full Version : asz of arl motor
indewarre
17-04-2010, 15:39
ik wil in mijn golf 3 een asz of arl motor inbouwen nu wil ik graag weten welke ik het beste nemen kan en of er problemen zijn met deze motoren de koppeling bak en vliegwiel gebruik ik van de golf 3 1z tdi zodat ik niet met ombouwen van de bak kom te zitten graag ervaringen
indewarre
19-04-2010, 20:19
niemand?
Achtung!
21-04-2010, 17:13
ik wil in mijn golf 3 een asz of arl motor inbouwen nu wil ik graag weten welke ik het beste nemen kan en of er problemen zijn met deze motoren de koppeling bak en vliegwiel gebruik ik van de golf 3 1z tdi zodat ik niet met ombouwen van de bak kom te zitten graag ervaringen
Beide zijn geleverd met 6 bak, ontkom je waarschijnlijk niet aan een ombouw.
ASZ is meer verkocht, makkelijker te krijgen en dus goedkoper in aanschaf t.o.v. een ARL. Technisch gezien zijn de blokken in de basis hetzelfde, verschil zit 'm in de zuigers, inlaattraject, grote front intercooler, software en turbo bij een een ARL.
Mogelijk dat je nog meer aan moet passen, omdat je van een VP naar een PD (pompverstuiver) gaat. JB Autoservice of Van Vught Tuning kunnen je daar alles over vertellen :thumbup:
indewarre
21-04-2010, 21:30
ik haal een motor bij tkr die levert mij alles erbij en wat de bak betreft kan ik gewoon mijn eigen houden volgens hem, ik wil gewoon graag weten of er ook kwaaltjes zijn bij deze motoren, ik ga denk ik voor een 130 pk ivm de bak, als ik de bak om moet zetten wil ik een tiptronic automaat maar dit is dan voor latere zorg het moet kwa kosten niet direct uit de klauwen lopen. later maar een chip op maat bij jd of vvt
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.