View Full Version : Remmen upgrade Jetta 1.6cl
Archiebald
22-04-2010, 20:12
Ik zit met een probleempje qua remvermogen op mijn 88'er Jetta Automaat... Deze standaard remmen (nog niet al te lang geleden vervangen zelfs), kunnen mijn wensen qua remmen niet echt bij benen..
Nu wil ik de voorremmen vervangen voor een setje van een GTi/G60 etc...
Maar wat heb ik hier nu voor nodig, ik heb al de nodige topics gelezen en kom verschillende maten en namen tegen waar ik (als behoorlijke linkshandige leek) nog nooit van gehoord heb :O
zou iemand mij dit in jip & janneke taal een beetje uit kunnen leggen?
Moet ik aan een andere hoofdremcilinder? Andere leidingen? Of alleen aan andere remklauwen en geventileerde schijven?
Ik haak even aan (als Archiebald daar geen bezwaar tegen heeft), want ervaar hetzelfde probleem met mijn 1.3'tje. Voelt niet veilig aan ondanks (redelijk) nieuwe schijven.
De voorkant ben ik ook benieuwd naar, maar ook naar de mogelijkheid om de trommels achter te vervangen door schijven (door montage van een andere achteras?).
Gti achter as is de makkelijkste manier om je golf daar ook van schijven te voorzien
Maarreh, al een een setje nieuwe remleidingen + ontluchten gedacht? Mijn 86 GL (dus ook met trommeltjes achter) remt uitstekend.
Jetta MaNiA
23-04-2010, 09:28
Als je gewoon 239mm geventileerd voorop doet met VW2 klauwen i.c.m. een GTI (8v of 16V) rempot ben je er denk ik al!
Archiebald
23-04-2010, 10:00
Nou waar ik het meeste last van heb ik fading... Als ik de snelweg af kom met 120/130 en ik rem aan voor de bocht van de afrit (50kmh) dan op het laatst voelt mn pedaal erg vreemd aan en heb ik het gevoel dat hij niet meer afremt......
En dan gebruik ik hem soms nog intensiever waarbij hij nog slechter reageerd....
Als ik b.v naar de sloop ga, of op een forum zoek kan ik om VW2 klauwen vragen? Trommels achter heb ik geen problemen mee verder by the way
martiepartie
23-04-2010, 10:00
Hoe is de remvloeistof? Als die erg oud is werkt deze ook niet meer zoals het hoort.
Heb een paar maanden geleden de vloeistof in mijn oude daily vervangen, die zat er al 13 jaar in :D Voor vervangen kon ik de wielen niet meer laten blokkeren, na het vervangen remde de auto weer strak en kon ik met niet al te veel moeite de voorwielen blokkeren!
Archiebald
23-04-2010, 10:03
dat is een hele goeie vraag, hij heeft laatst wel een grote beurt gehad, maar heb niks gehoord over remvloeistof!
Ik kan inderdaad mn remmen niet laten blokkeren op een droge weg.... of ik moet ECHT hard trappen.
martiepartie
23-04-2010, 10:26
dan zou ik eerst de remvloeistof eens laten vervangen. Dat maakte bij mij echt heel veel verschil.
De remvloeistof was pikzwart, terwijl deze goudkleurig moet zijn.
Dennis@polo86c.nl
23-04-2010, 12:09
Standaard remmen zouden normaal gesproken ruim moeten voldoen.
Het maakt wel veel uit hoe het er qua onderhoud bij staat.
En dan gaat het niet alleen om de staat van de schijven.
Standaard remmen zouden normaal gesproken ruim moeten voldoen.
Het maakt wel veel uit hoe het er qua onderhoud bij staat.
En dan gaat het niet alleen om de staat van de schijven.
"Voldoen" is dan wel volgens de normen van zo'n 23 jaar geleden, daar zit ook best verschil in.
Ik wissel mijn Golfje af met een vrij recente auto uit een hele andere categorie, en dat is dan toch even wennen. Het verschil mag van mij kleiner zijn.
Overigens is de remmerij bij het onderhoud na aankoop goed nagekeken en op prijzige wijze vervangen en daarbij flink vooruit gegaan. Het was echt slecht en voelde onveilig.
Johan1982MK1
23-04-2010, 13:07
dan zou ik eerst de remvloeistof eens laten vervangen. Dat maakte bij mij echt heel veel verschil.
De remvloeistof was pikzwart, terwijl deze goudkleurig moet zijn.
Idd remvloeistof vernieuwen!! gebeurd bij veel (te veel) auto's nauwelijks tot niet, maar kan toch echt een groot verschil maken.
Voor meer remkracht zou je ook een grotere rembekrachtiger kunnen monteren.. van een gti of 1.8 ofzo..
Turbo-Variant
23-04-2010, 17:01
Automaten hebben reeds de grote (9") rembekrachtiger. Daar valt dus geen winst te behalen, tenzij je huidige kapot is.
Verder is remvloeistof vervangen héél belangrijk. Oude remvloeistof leidt tot fading.
Daarbij loont het zich vaak om niet de goedkoopste blokjes en schijfjes te bestellen als je gaat vervangen. Beetje investeren in merkspul loont zich wel.
VW2 remklauwen zijn naar mijn weten geschikt voor geventileerde én ongeventileerde schijven. Als je dus even nieuwe schijven en blokken besteld (geventileerde set) past dat naar mijn weten gewoon in je huidige klauw.
Archiebald
23-04-2010, 22:39
Automaten hebben reeds de grote (9") rembekrachtiger. Daar valt dus geen winst te behalen, tenzij je huidige kapot is.
Verder is remvloeistof vervangen héél belangrijk. Oude remvloeistof leidt tot fading.
Daarbij loont het zich vaak om niet de goedkoopste blokjes en schijfjes te bestellen als je gaat vervangen. Beetje investeren in merkspul loont zich wel.
VW2 remklauwen zijn naar mijn weten geschikt voor geventileerde én ongeventileerde schijven. Als je dus even nieuwe schijven en blokken besteld (geventileerde set) past dat naar mijn weten gewoon in je huidige klauw.
Dit zijn de handige tips! Thanks
gti_power
24-04-2010, 08:45
Dit is zeker iets om rekening mee te houden,
goedkoop spul wil nog wel eens verglazen na 1x goed hard remmen waardoor je kan trappen tot de bodem bijna en er nog niet veel gebeurd.
Dit is uit eigen ervaring koop nu altijd het betere remspul.
Archiebald
25-04-2010, 20:11
Tot nu toe heb ik alleen VW spullen gekocht voor m'n auto... Dus geen Kwikfit budget merken ;-)
Remvloeistof is trouwens bij de laatste beurt gedaan, dus daar kan het niet aan liggen... :)
heb nog wel set G60 remmen liggen anders :D
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.