PDA

View Full Version : fiat punto cilinders aanpassen

yuli
24-04-2010, 15:13
Hallo,

Een collega van mij heeft een Fiat Punto 1.1 55s uit 1995. Nu is zijn auto open gebroken zowel de linker als rechter deur met een schroevendraaier. Daarbij zijn beide cilinders totaal vernield. Omdat mijn collega het financieel zwaar heeft en dit ook nog is zijn enige auto is help ik (als VW freak) hem altijd een beetje.

Ik heb op de sloop al twee sloten eraf gehaald met sleutel. De sloten heb ik al uit elkaar tot op de cilinder. Ik wil nu de cilinders pas maken voor zijn origenele sleutel maar kom tot de verbazing dat ik de stiftjes er niet kan uit trekken? Ik neem aan dat dit wel mogelijk moet zijn.

Ik kan de stiftjes wel afvijlen maar dat vink ik ook zo teun de beun dus doe het liever netjes.

Iemand toevallig bekend mee? Er zijn echt weinig Fiat forums wij VW'ers hebben het maar goed

Domi
24-04-2010, 17:03
Als het afvijlen gewoon werkt dan doe je dat toch gewoon. het gaat erom dat het goed werkt toch??

Teun de beun is wel altijd het goedkoopst ;)

yuli
24-04-2010, 17:56
jep dat is waar maar ik heb er inmiddels al bijna een uur naar gekeken en kan niet tegen mijn verlies. Die stiftjes zijn er toch ook in gegaan dus kan ik bijna niet geloven waarom ik ze er niet uit kan trekken...

De Pul
24-04-2010, 18:05
ik vijl ze altijd af,ongeacht of het een fiat zou zijn.
als je dat netjes doet,blijft je cilinder vrijwel onbeschadigt.

yuli
24-04-2010, 18:16
Ok inmiddels zit de vijl erin :)

Jurgen Santana
24-04-2010, 18:22
Als het afvijlen gewoon werkt dan doe je dat toch gewoon. het gaat erom dat het goed werkt toch??

Teun de beun is wel altijd het goedkoopst ;)

Alleen hoe meer je wegvijlt hoe meer sleutels erop passen.

De Pul
24-04-2010, 18:23
klopt....

jetta mk1 '82
24-04-2010, 18:24

dan heeft hij volgende keer tenminste geen braak schade....

Domi
24-04-2010, 18:40
jep dat is waar maar ik heb er inmiddels al bijna een uur naar gekeken en kan niet tegen mijn verlies. Die stiftjes zijn er toch ook in gegaan dus kan ik bijna niet geloven waarom ik ze er niet uit kan trekken...

Kijken helpt niet he :D :D

dan heeft hij volgende keer tenminste geen braak schade....

:D :D :D :D

yuli
24-04-2010, 18:51
het is als een paar maanden geleden gebeurd. Het is maar dat er geen zwerver in gaat slapen :)