Log in

View Full Version : mk2 racer,vr6 of 1.6turbo?


De Pul
25-04-2010, 19:15
ik ben in principe het 1.6turbo blok al aan het bouwen,maar na eeen ritje in een racelook-mk3 vr6 weet ik het niet zo zeker meer :redface:
het 6cilinder-geluid is gewoon ziek,zonder isolatie e.d. en de acceleratie onbeschrijflijk,wat zouden jullie doen?

ook even waarom je die keus zou maken.
thanx alvast :thumbup:

breadfan83
25-04-2010, 19:18
Hoor ik mk2, vr6 en turbo in één topic? :D

De Pul
25-04-2010, 19:19
misschien later nog een haardroger erop;)

Gijs
25-04-2010, 19:19
't word iig iets met een 6

Mitta
25-04-2010, 19:20
Hoor ik mk2, vr6 en turbo in één topic? :D

Ik denk dat dat inderdaad een mooie compromie is :D

breadfan83
25-04-2010, 19:24
't word iig iets met een 6

Of je nou een 4 wil of een 6, het is alletwee weer mooi te combineren, ook met mijn bovenstaande post.

VR6 turbo 4-motion. (http://www.youtube.com/watch?v=pAIyrDNl9dM)

De Pul
25-04-2010, 19:25
haha,wie komt de centjes brengen...
ook even je mening graag,overtuig me;)

Gijs
25-04-2010, 19:32
Of je nou een 4 wil of een 6, het is alletwee weer mooi te combineren, ook met mijn bovenstaande post.

VR6 turbo 4-motion. (http://www.youtube.com/watch?v=pAIyrDNl9dM)
Dat ding is idd ziek.. op zo'n project loop je financieel compleet leeg. :thumbup:

@ Gerben;
Wat wil je zelf? Hoeveel heb je al liggen om de 1600T op te bouwen, en hoeveel geld kost het nog? Naar alle waarschijnlijkheid kun je niks van je 1600T project gebruiken voor een VR6T project, en zul je alles (met eventueel verlies) van de hand moeten doen.. :)

Btw; 1600T of VR6, beide is dik! Alleen 1600T is unieker :)

De Pul
25-04-2010, 19:38
ik ben in principe bezig met het blok,het meeste heb ik al....(nieuwe zuigers,lagers,pakkingen,bouten,turbo,kms,kabelboom,versnellingsbak,vliegwiel,koppeling,Ic+buizen,etc,etc)
van de andere kant,vr6 is niet zo duur en redelijk plug&play.
moet dan idd wel weer alles verkopen want daar heb ik niks aan,kan alleen de kms gebruiken als ik er ooit een turbo op wil zetten.
qua pk's zal het niet veel uitmaken,atmosf. 6cil of 4cil turbo.
1.6T is wel unieker,ik weet het ook niet meer:redface:

Richard
25-04-2010, 19:39
5 pitter of v8

vdWal.
25-04-2010, 19:43
kzou heerlijk bij de 1.6T blijven lijkt mij veel leuker

Gijs
25-04-2010, 19:44
5 pitter of v8
Welja, breng die jongen even helemaal van z'n stuk ;)

Goede ideeën Richard! :D

De Pul
25-04-2010, 19:47
van richard ben ik dat wel gewend:lmao:

:thumbup:

corrado-usa
25-04-2010, 19:51
zou voor een 1.6 turbo gaan als je bijna alles alhebt.
en zie je ook nooit.

breadfan83
25-04-2010, 20:55
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=69194

RichardMK2
25-04-2010, 20:57
Ik zou voor een 1.6T gaan.

VR6 in golf 2 zie je vaak zat.
1.6 met Turbo nog niet gezien, wel een 1.3

De Pul
25-04-2010, 20:59
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=69194
geef mijn adres maar door voor de levering en die van jou voor de rekening;)
dik blok:rock:

J-9A-N
25-04-2010, 21:03
1.6T
Ik ben bang dat de VR6 een beetje "noseheavy" word voor het cicuit.
(En zo snel zijn ze nu ook weer niet!) :-)

De Pul
25-04-2010, 21:07
1.6T
Ik ben bang dat de VR6 een beetje "noseheavy" word voor het cicuit.
(En zo snel zijn ze nu ook weer niet!) :-)
dat had ie idd wel,omdat alles leeg is lijkt ie wel voorover te willen vallen,zit er zoveel verschil in gewicht?
de acceleratiebeleving was anders snel zat:D

corrado-usa
25-04-2010, 21:08
dat had ie idd wel,omdat alles leeg is lijkt ie wel voorover te willen vallen,zit er zoveel verschil in gewicht?
de acceleratiebeleving was anders snel zat:D


maar denk dat je ook wel wat vermogen uit een 1.6 turbo kan halen.

J-9A-N
25-04-2010, 21:10
De beleving van de VR6 is idd geweldig,maar de blokken zijn aardig zwaarder dan de 4 cilinders.

De Pul
25-04-2010, 21:12
wat dus betekent dat je met 4cil. een veel wendbaardere auto hebt met een veel betere gewichtsverdeling:thumbup:

J-9A-N
25-04-2010, 21:29
idd.
Ik denk dat je hier op het circuit meer plezier aan beleefd.
Wat moet de 1600 gaan doen aan pk's??

breadfan83
25-04-2010, 21:32
Ik hoor dat nou elke keer... maar wat is nou precies het verschil in gewicht van een VR en bijvoorbeeld een KR?

Heeft iemand concrete getallen?

robveedub
25-04-2010, 21:44
ik zou beide combineren, vr6 turbo blijft toch wel eens van de dikste motoren en geluiden...moeten wij je overtuigen?

ik zou zeggen, kom over een week maar een aantal dagen bij de shell in velden (au) staan en je bent verkocht !!!

by the way: als over twee weken het fesst echt begint, zijn ze weer weg...

J-9A-N
25-04-2010, 21:51
5 cilinder turbo ook goed??
Wir sind dabei :D

variant110
25-04-2010, 22:00
ik rij nu net een tijdje in men golf 2 vr6 maar ik vind het elke keer een geweldige ervaring, heerlijk het geluid het koppel in elke versn en elk toerengebied.

dan maar een beetje zwaarder voorin maar rijden doet het perfect.

De Pul
25-04-2010, 22:12
idd.
Ik denk dat je hier op het circuit meer plezier aan beleefd.
Wat moet de 1600 gaan doen aan pk's??
tussen 150 en 200, exact weet ik het nog niet ;)
dat een vr6turbo ruig klinkt weet ik ook wel,maar als dat een optie was had ie ook in de poll gestaan :rolleyes:

ik denk dat ik maar lekker doorga met het 1600-je :thumbup:

De Pul
25-04-2010, 22:13
ik rij nu net een tijdje in men golf 2 vr6 maar ik vind het elke keer een geweldige ervaring, heerlijk het geluid het koppel in elke versn en elk toerengebied.

dan maar een beetje zwaarder voorin maar rijden doet het perfect.
jij rijd met een complete auto,geloof me dat als je hem helemaal kaalmaakt je de auto niet terugkent;)

breadfan83
25-04-2010, 23:47
Vervelend als telkens het topic bovenaan komt te staan door die poll, en niemand iets zegt... :tongue:

Richard
26-04-2010, 08:05
goede 16v maakt gehakt van een vr6.. in een 1 een 2 en in een golf 3.

8 pitter maakt gehakt van de 16v

5 pitter turbo maakt half gas nog gehakt van alles.

roog909
26-04-2010, 08:57
1.6 turbo voor de gewichtsverdeling idd, en die kunnen ook erg geil klinken, die bergrenners klinken onwijs bruut met die 1.6jes, en daar zit niet eens n turbo op.

vr6 is veel meer n cruise blok, beetje loom en trekkracht. Wel een hele geile sound idd.

richard-polo
26-04-2010, 09:14
Wat een twijvelaars topic :screwy:


Vervelend als telkens het topic bovenaan komt te staan door die poll, en niemand iets zegt...

is ook behoorlijk nutteloos !

martiepartie
26-04-2010, 10:29
Wat een twijvelaars topic :screwy:


Vervelend als telkens het topic bovenaan komt te staan door die poll, en niemand iets zegt...

is ook behoorlijk nutteloos !

hoe zou jij je eigen post omschrijven? :confused:


;)



@ De Pul,

gewoon de 1.6 afmaken. Ben je toch al mee bezig.

Dit weekend een G40 gehaald bij een maatje van je (Jan) in Biddinghuizen, we hebben 't nog even over je gehad :D

Mtdi
26-04-2010, 10:43
1600

Gewoon doen.

Marcski
26-04-2010, 12:13
leichtbau 1.6T, zeker weten

en voor de roffel een 5cil in de audi plempen

mverh85
26-04-2010, 14:39
Gerben, gewoon lekker die 1.6t erin man :)

loco-vr6
26-04-2010, 15:06
alleen voor rechtdoor: vr6
als er ook maar een beetje gestuurd moet worden: 1.6T

dus....topic sluiten, 1.6T afbouwen, en filmpjes posten :D

bivw 16vg60
26-04-2010, 15:33
een 1600t is een stuk beeter rijden op circuit maar een vr6 op de openbare weg (snelweg) rijd het heerlijk je hoeft zoon motor niet constant op de ziel te trappen

larsje
26-04-2010, 16:28
denk zo'n 1.6t ook niet hoor :D

J-9A-N
26-04-2010, 16:32
Ik hoor dat nou elke keer... maar wat is nou precies het verschil in gewicht van een VR en bijvoorbeeld een KR?

Heeft iemand concrete getallen?


Mijn 2.0 16V weegt zonder bak,maar met de webers 115kilo.


Iemand die het gewicht van de VR6 weet??

Gemballa
26-04-2010, 19:30
sowieso 1.6 turbo nog nooit gezien vind echt vet

Nick Mattheus
26-04-2010, 19:33
Als deze enkel voor race doeleinden gaat gebruikt worden zou ik ook voor de 1.6T kiezen...
Een VR6 is idd ook wel leuk, maar is een beetje "lomp" voor circuit door zijn gewicht.

Voor straatgebruik zou ik dan wel de VR6 aanraden, omdat dit dan waarschijnlijk een standaard blokje blijft en je hier nog veel kilometers aan kan beleven zonder al te veel slijtage en te veel onderhoud aan te hebben.

breadfan83
26-04-2010, 20:22
Een VR6 is idd ook wel leuk, maar is een beetje "lomp" voor circuit door zijn gewicht.

Owja? Dan kun jij me vast wel vertellen wat dat gewicht is.

Iedereen weet dat 't niet de beste optie is vanwege het gewicht, maar niemand kan me het gewicht vertellen.

Grappige is dat de PT V8 waarschijnlijk nog lichter is dan een KR. Ben dus benieuwd naar de VR6. :D

Wij-be
26-04-2010, 20:23
1.6t heb je wat speciaals gewoon doen :thumbup:

De Pul
26-04-2010, 21:23
het word de 1.6;)
dit topic mag van mij wel dicht.
alles bij elkaar opgeteld zit ik gewoon beter met de 1600.
sterker nog,ik ben vandaag al weer even aan het blokkie bezig geweest.
thanx everyone:thumbup:

breadfan83
26-04-2010, 21:26
het word de 1.6;)
dit topic mag van mij wel dicht.
alles bij elkaar opgeteld zit ik gewoon beter met de 1600.
sterker nog,ik ben vandaag al weer even aan het blokkie bezig geweest.
thanx everyone:thumbup:

Psh... :rolleyes:

De Pul
26-04-2010, 21:35
Psh... :rolleyes:
hoe bedoel je chris?

soms wil je gewoon alle voors en tegens even door een anders ogen bekijken.
daarom heb ik dit topic geopend,anders had het maar zo kunnen wezen dat ik dit blok aan de kant had gegooid en een vr6 had gekocht.had er nl al een op het oog ook;)

breadfan83
26-04-2010, 21:38
Bouw gewoon die VR6-turbo, en als je er toch niks aan vindt zet je hem hier maar voor de deur en kun je altijd nog die 1.6 bouwen. ;)

En mijn opmerkingen moet je meestal niet al te serieus nemen. ;)

De Pul
26-04-2010, 21:42
weet ik lieverd:D

;)
vr6turbo word me veel te prijzig,denk dat de 1.6t een heel leuk fel blokje gaat worden.
ben via richard bij een mannetje in scandinavie terechtgekomen voor drijfstangen tot 450pk voor heel leuk geld,dus dan gaat er ook 1.3bar op zometeen:thumbup:
rammen met dat ding:D

breadfan83
26-04-2010, 21:43
Dat prijzige maakt toch geen klote uit... zolang het niet van mijn bankrekening afkomt. :D

uLTimO 16v
27-04-2010, 08:21
Het geluid, het vermogen...een VR6 is zo'n heerlijke machine. Waar hij ook in ligt. Als ik het kon zou ik het wel weten. gr Timo

polonick
27-04-2010, 09:22
1.6t is veel leuker lekker fel, mis 8000 toeren halen en dan heb je echt een dik geluid
beter als een vr6 die je op de snelweg eerst 2 versnellingen terug moet gooien en dan door kan trekken (vr6 geluid is super) maar met een 1.6t en kms heb je een nog veel leuker geluid vooral als je ALS aansluit

The Skinnmeister
27-04-2010, 09:40
1.6t is veel leuker lekker fel, mis 8000 toeren halen en dan heb je echt een dik geluid
beter als een vr6 die je op de snelweg eerst 2 versnellingen terug moet gooien en dan door kan trekken (vr6 geluid is super) maar met een 1.6t en kms heb je een nog veel leuker geluid vooral als je ALS aansluit


Yep :thumbup:

richard-polo
27-04-2010, 10:25
dan gaat er ook 1.3bar op zometeen:thumbup:
rammen met dat ding:D


Zo moet da ja ;)
en niet teveel nadenken maar bouwen :tongue:


@ chris, het gewicht van een vr6 en alle andere kun je zien op golf1.info ;) normaal post ik de link maar ken hem niet vinden nou , ik ben ziek dus ontzettend sjagerijnig :redface:
dus zoek zelf maar :)

Renegade
27-04-2010, 12:02
1600 turbo :thumbup: en dan later nog ombouwen naar 16v :D

mk2 vr6 is zòòòòò 2006

Syncro86
27-04-2010, 12:13
Met mijn beste Duits probeer ik de link te vinden. Maar zonder veel succes...
Wel lees ik dat een VR6 toch rond de 200 kg weegt. Dat is wel wat meer als de 2.0 16v met webers van 115 kg :screwy:

'VR6 wiegt knapp 200Kg'

Wat zou een 1.6 dan wegen :confused:

De Pul
27-04-2010, 22:35
200kg???
jezus,ik pak het 1600blok(zonder spruitstukken en bak) gewoon op....:eek:
en zo superbreed ben ik nou ook weer niet....

SDBNL
28-04-2010, 10:27
VR6 of wat hierboven staat de 2.0 16v ABF turbo.
Een goeie 2.0 16V ABF standaard tegen een goeie VR6 standaard scheelt niks in prestaties. Ik persoonlijk kies de 16V ABF zeeeeeker boven een vr6. Maar als je de vr6 gaat turbo-en dan wordt het een hele andere wereld.. :)

Syncro86
28-04-2010, 11:27
Als 2 litr 16v 115 kg weegt, zal een 1.6 8v denk ik niet meer dan 80 kilo wegen?
Grof gezegd, is een VR6 bijna 3 keer zo zwaar als een 1.6 ltr.
Kan iemand de link vinden trouwens? Ben wel heel erg benieuwd naar de exacte gegevens:D