View Full Version : turbo
hallo
welke turbo kan ik op een 1600 gtd jr blok monteren
motor is voledig gereviseer en zou graag eventueel een grotere turbo op monteren heb zelf altijd met een originele turbo gereden maar wel de druk verhoogd. en nu wil ik eens iets anders
grtzz
Nog grotere dan origineel? De 1.6 GTD turbo's schijnen al flink aan de grote kant te zijn. Voor meer koppel onderin kun je een turbo van een 1.9 TDI proberen, die zijn kleiner, (spoelen sneller op) maar bij hoge toerentallen zit je weer met een vermogensverlies, is mij verteld. Er zijn hier vast forumers die hier trouwens meer dan ik van weten.
Maar met wat aanpassingen aan de brandstofpomp, turbodruk op 1,5 bar, uitlaatpijp groter met zo weinig mogelijk dempers en een leuke intercooler ertussen kun je al heel wat bereiken met de originele turbo. Die kan dat makkelijk aan.
gewoon deze erop houden,als ie nog netjes is.
voor de rest,zie de reply hierboven.
Je kan ook een vnt turbo erop zetten, maar dan moet je hem ombouwen naar druk bediening. De VNT 15 en 17 zijn kleiner dan de Garrett T3 of KKK K24 van een 1600TD.
Frank (mk2driver) heeft op zijn race golf mk2 TD een VNT turbo
vwmk2driver
30-04-2010, 11:51
Je kan ook een vnt turbo erop zetten, maar dan moet je hem ombouwen naar druk bediening. De VNT 15 en 17 zijn kleiner dan de Garrett T3 of KKK K24 van een 1600TD.
Frank (mk2driver) heeft op zijn race golf mk2 TD een VNT turbo
hij heeft de mijne ook gezien :thumbup: hij was een keer bij mij in de schuur.
de turbo is idd een stuk kleiner, doorlaatjes van 30mm etc.
maar je staat versteld van de prestatie's 1.7 bar bij 1700 toeren :thumbup: :D
opspoelen begint bij stationair.
ik kan je wel een foto toesturen hoe ik mijn systeem heb.
ik denk dat mijn oplossing voor de vnt redelijk nieuw is.
de meeste filmpjes en foto's die ik zie zijn of direct via een stangen stelsel aan de gashendel, en de andere heeft het met een actuator en een gaskabel als begrensing ( dit was ook eerst mijn bedoeling).
maar bij nader inzien heb ik het gemaakt met een veer.
zo heb ik van 1700 toeren tot 5000 1,7 bar en ruimschoots flow.
ik heb nu zelfs een special systeem inmijn slangen gemaakt, omdat de turbo bij 1200 toeren gewoon stond te surge'en
Jij laat ook iedereen in de schuur ;)
Ik ben wel benieuwd naar het inlaat traject, maar zal je wel mailen. De Digi toerenteller en de veer gaan morgen op de post. Dus nog voor ik naar China ga.... :)
hij heeft de mijne ook gezien :thumbup: hij was een keer bij mij in de schuur.
de turbo is idd een stuk kleiner, doorlaatjes van 30mm etc.
maar je staat versteld van de prestatie's 1.7 bar bij 1700 toeren :thumbup: :D
opspoelen begint bij stationair.
ik kan je wel een foto toesturen hoe ik mijn systeem heb.
ik denk dat mijn oplossing voor de vnt redelijk nieuw is.
de meeste filmpjes en foto's die ik zie zijn of direct via een stangen stelsel aan de gashendel, en de andere heeft het met een actuator en een gaskabel als begrensing ( dit was ook eerst mijn bedoeling).
maar bij nader inzien heb ik het gemaakt met een veer.
zo heb ik van 1700 toeren tot 5000 1,7 bar en ruimschoots flow.
ik heb nu zelfs een special systeem inmijn slangen gemaakt, omdat de turbo bij 1200 toeren gewoon stond te surge'en
thanx man
het zou vriendelijk zijn om eens foto's door te sturen
dan kan ik er zo rap mogelijk aan beginnen
mvg dimitri
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.