Log in

View Full Version : Welke achteras?

brittjan
27-04-2010, 16:27
Ik zou graag mijn achteras van mijn Golf 1 (1500cc) vervangen door een exemplaar met stabilisator stang. Naar mijn weten zijn de gti en cabrio standaard uit gerust met een achteras met stabilisator stang. Mijn vraag nu, welke achteras kan ik het beste nemen?:)

Johan1982MK1
27-04-2010, 16:52
scirocco ook nog..
cabrio is makkelijker te vinden..

brittjan
27-04-2010, 16:56
scirocco ook nog..
cabrio is makkelijker te vinden..

Weet je over er onderlinge verschillen zijn? Met een Scirocco achteras moet je ook met andere remmen steken dacht ik?

Johan1982MK1
27-04-2010, 16:58
Weet je over er onderlinge verschillen zijn? Met een Scirocco achteras moet je ook met andere remmen steken dacht ik?

ligt eraan wat je wilt.. schijven of trommels..

als je schijven wilt kan je zo de complete astap+remklauw van een scirocco of een golf2 pakken, en de handremkabels van een scirocco gebruiken..

Hight
27-04-2010, 21:14
plus de scirocco schijven as heeft een nog dikkere stabi dan golf gti/ cabrio

golfcabriolet
27-04-2010, 21:20
een stabilisator stang past ook op een gewoone achtersa.
achterasen zijn alemaal gelijk bij golf 1 /cabrio/scirocco.
alleen de achteras van scirocco 16v is anders omdat die voor schijfremmen is.
en en hebt 3 verschilende originele stabilisator stangen :
-18mm gewoon golf 1 gti scirocco enz.
-20mm scirocco automaat.
-23mm scirocco 16v

jelle vda
27-04-2010, 21:24
onder mijn 1500 mk1 stak dezelfde as als onder de cabrio , behalve de stabi stang dan maar al wel met complete aansluitingen ,, dat was die je nog bekeken hebt :D
weet niet of het orgineel zo is ?

moest je toevallig een losse stang vinden , de as gaat eventueel wel weg ..

tot zondag é
grtz

brittjan
27-04-2010, 22:24
onder mijn 1500 mk1 stak dezelfde as als onder de cabrio , behalve de stabi stang dan maar al wel met complete aansluitingen ,, dat was die je nog bekeken hebt :D
weet niet of het orgineel zo is ?

moest je toevallig een losse stang vinden , de as gaat eventueel wel weg ..

tot zondag é
grtz

Zou je eens als je tijd hebt een foto kunnen maken van je gedemonteerde achteras? Dan kan ik zien of dat mijne hetzelfde is en weet ik of ik alleen opzoek moet naar een stabilisatorstang :D

En jup tot zondag, ik sms je dan nog wel;)

brittjan
27-04-2010, 23:08
een stabilisator stang past ook op een gewoone achtersa.
achterasen zijn alemaal gelijk bij golf 1 /cabrio/scirocco.
alleen de achteras van scirocco 16v is anders omdat die voor schijfremmen is.
en en hebt 3 verschilende originele stabilisator stangen :
-18mm gewoon golf 1 gti scirocco enz.
-20mm scirocco automaat.
-23mm scirocco 16v

Stel dat ik mijn originele achteras hou, ik kan hier een gti of cabrio stabistang op plaatsen. Kan ik hier ook een scirocco stabi stang op plaatsen? En als ik mijn achteras van mijn 1500 zou houden en ik plaats hier zo een stabilisator stang op, kan ik mijn originele achteras dan nog naar schijven om bouwen? Of kan ik beter op zoek gaan naar een complete achteras met stabistang en schijven op van een scirocco?

Gertjan
27-04-2010, 23:27
Een Jetta heeft standaard een stabilisator, en die achterassen zijn hetzelfde als een Golf.