PDA

View Full Version : Kleppendekselpakking


VW_Mannetje
27-04-2010, 19:22
Wie o wie weet waar ik een rubberen kleppendekselpakking kan scoren voor mijn Golf 1? De automaterialenzaak hier in de buurt heeft alleen kurk.

PimVW
27-04-2010, 19:32
Dan moet je er 1 halen van n G60, motorcode PG.
Ik haal m altyd by de VW dealer.

Gr Pim

VW_Mannetje
27-04-2010, 19:48
Dan moet je er 1 halen van n G60, motorcode PG.
Ik haal m altyd by de VW dealer.

Gr Pim

En dat is gewoon passend voor een 1100? Dan ga ik vd week ffies naar de dealer. Waar moet ik rekening mee houden qua prijs?

patjetta
27-04-2010, 20:13
Ik had hem toen voor 10 euro bij de dealer

VW_Mannetje
27-04-2010, 20:23
Mooi, ik ga vd week wel ff bij m'n 'vrienden' langs.

Johan1982MK1
27-04-2010, 21:03
Die pakking van een g60 motor gaat niet passen op een 1.1.. wel op een 1.5 of hoger.

golfcabriolet
27-04-2010, 21:15
by de VW dealer.

VW_Mannetje
27-04-2010, 22:28
Die pakking van een g60 motor gaat niet passen op een 1.1.. wel op een 1.5 of hoger.

Gewoon naar de dealer voor een pakking voor een 1100 dus...

Johan1982MK1
28-04-2010, 08:20
Gewoon naar de dealer voor een pakking voor een 1100 dus...

Ja, alleen weet ik niet zeker of voor een 1.1 ook rubber pakkingen geleverd zijn.
Omdat die dingen regelmatig klepgesteld moeten worden, is het geen probleem om kurk te monteren toch? omdat ie binnen een paar jaar toch weer er af moet?

Maar je kunt altyd vragen of er wel een rubberen versie van te krijgen is.

martiepartie
28-04-2010, 08:24
volgens mij zijn die niet in rubber geleverd, alleen in kurk.

VKM
28-04-2010, 12:59
Ik heb mijn pakking van kurk laatst gehaald bij de Fugo in Gouda voor 5 euro . . .

Lag daar nog gewoon op voorraad :thumbup:

golf mkII 16v
28-04-2010, 17:54
Morgen ff na vragen
Denk het wel
Kost 23.70 bruto

Rooney GTI 83
28-04-2010, 20:41
beter te duur, dan niet te koop......

VW_Mannetje
28-04-2010, 22:16
Ja, alleen weet ik niet zeker of voor een 1.1 ook rubber pakkingen geleverd zijn.
Omdat die dingen regelmatig klepgesteld moeten worden, is het geen probleem om kurk te monteren toch? omdat ie binnen een paar jaar toch weer er af moet?

Maar je kunt altyd vragen of er wel een rubberen versie van te krijgen is.

Leg uit dat kleppen stellen, lijkt me wel een belangrijk ding om te doen. Ik ben nog maar een lek want heb het Golfje net.
Dus rubber voor 1.1 is er waarschijnlijk niet, gewoon kurk doen dus?

Johan1982MK1
29-04-2010, 10:20
Leg uit dat kleppen stellen, lijkt me wel een belangrijk ding om te doen. Ik ben nog maar een lek want heb het Golfje net.
Dus rubber voor 1.1 is er waarschijnlijk niet, gewoon kurk doen dus?

Ik zou er gwn kurk in doen.. heb zelf een 15.benzine, en die kurk pakking zit ook nog steeds goed.. goede olie gebruiken, regelmatig beurtje doen enz.. dan is er niets aan de hand..

- Klepdeksel verwijderen
- Motor draaien aan de krukas tot cilinder 4 op "tuimelen" staat.
- Cilinder 1 afstellen
- Verstellen door inbus te draaien
- Meten tussen tuimelaar en klep
- 3 tuimelen 2 stellen
- 2 tuimelen 3 stellen
- 1 tuimelen 4 stellen
- Nieuwe klepdekselpakking monteren.

Speling met koude motor: inlaat 0,10-0,15mm & uitlaat 0,20-0,25mm

Speling met warme motor: inlaat 0,15-0,20mm & uitlaat 0,25-0,30mm

Skup
29-04-2010, 18:46
Ik zou er gwn kurk in doen.. heb zelf een 15.benzine, en die kurk pakking zit ook nog steeds goed.. goede olie gebruiken, regelmatig beurtje doen enz.. dan is er niets aan de hand..

- Klepdeksel verwijderen
- Motor draaien aan de krukas tot cilinder 4 op "tuimelen" staat.
- Cilinder 1 afstellen
- Verstellen door inbus te draaien
- Meten tussen tuimelaar en klep
- 3 tuimelen 2 stellen
- 2 tuimelen 3 stellen
- 1 tuimelen 4 stellen
- Nieuwe klepdekselpakking monteren.

Speling met koude motor: inlaat 0,10-0,15mm & uitlaat 0,20-0,25mm

Speling met warme motor: inlaat 0,15-0,20mm & uitlaat 0,25-0,30mm


Is dat ook de methode voor de 1.5? Volgens mij kwam ik ergens in een garage handboek tegen (niet verder naar gekeken) dat het met stelplaatjes ging ipv met een stelschroef die (met inbus) moest worden versteld. Kan dit kloppen?

Johan1982MK1
29-04-2010, 20:31
Is dat ook de methode voor de 1.5? Volgens mij kwam ik ergens in een garage handboek tegen (niet verder naar gekeken) dat het met stelplaatjes ging ipv met een stelschroef die (met inbus) moest worden versteld. Kan dit kloppen?

Klopt, de 1.5 en hoger moet met plaatjes en een speciale lepel die onder de nokkenas past, dan hoeft die er niet uit..
Ik had hiervoor een golf1 diesel, die startte goed, en liep goed, maar toch ff klepspeling gecontroleerd. Toch een paar kleppen die niet lekker stonden, mocht ook na 2ton originele plaatjes zaten nog er onder, maar liep daarna super mooi "het klokje rond" en minder rammelen in dashboard :thumbup:

golf mkII 16v
30-04-2010, 09:42
Morgen ff na vragen
Denk het wel
Kost 23.70 bruto
Sorry
Alleen kurk
kost 4.60 bruto
Golf1 is met 8 bouten
Dacht aan golf2 maar dat is met 3 bouten

Renegade
30-04-2010, 10:09
Sorry
Alleen kurk
kost 4.60 bruto
Golf1 is met 8 bouten
Dacht aan golf2 maar dat is met 3 bouten

Small-block met hydrostoters van een mk2 is idd 3 bouten, met mechanische stoters is ook gewoon 8 bouten.