Log in

View Full Version : accu probleem?

Melvin
04-01-2005, 14:40
heb sindskort een nieuwe(re) motor in me auto laten zetten, 1800 ipv 1600... alleen heb sindsdien eigenlijk het probleem dat de startmotor heeeel langzaam ronddraait, je hoort hem gewoon iedere slag maken...

en als ik het contact ronddraai en op starten houd, maakt ie in totaal ook maar 2 of 3 omwentelingen, als je hem op starten houd blijft ie na die 2 a 3 omwentelingen ook gewoon helemaal stilstaan... dus ikke de multimeter erbij gepakt...

op de startmotor komt tijdens het starten maar 6 volt ongeveer, de reden dus dat ie te langzaam ronddraait...

toen de accu nagemeten, wat blijkt nu: de accu stond op 11.9 a 12 V (paar dagen stilgestaan, nog wel netjes dus) maar meteen tijdens het starten zakt ie in naar 6 volt...

conclusie: accu kapot... is dit juist of zie ik iets over het hoofd?

steven16v
04-01-2005, 15:02
Yep accu defect. Als je een accu onbelast meet zal die heel vaak +-12v aangeven. Maar als je hem dan belast dan zakt het voltage snel naar beneden.
Als je het zeker wil weten kun je naar een garage gaan, hun kunnen de zuurgraad meten van je accu.

Melvin
04-01-2005, 16:04
ik had net de kabel naar de startmotor doorgemeten zonder dat ie op de startmotor zat... en toen kwam er 10,7 volt op te staan... maarja, als ik de kabel erop doe en dan meet, komt ie maar tot 6 a 7 volt... veel te zwak dus...

ik zal ook nog eens ff vlug kijken of er wel genoeg accuzuur in zit hehe, lijkt me ook wel makkelijk ;)

EDIT: ja zit helemaal vol zuur

steven16v
04-01-2005, 18:10
De accu kan ook telkens weer gevuld zijn met water ipv accuzuur. Gaat wel een tijdje goed maar een keer houd het op.
Gewoon nieuw accutje er in en klaar.

golfpowerrrr
05-01-2005, 01:33
je kunt beter meteen een nieuwe accu kopen.kost toch al haast niks,als je een standaard accu heb.die accu is duidelijk overleden,als ik jou verhaal zo lees.
ik zelf doe soms al preventief een nieuwe accu in mijn auto.die dingen gaan altijd kapot als je ver van huis bent,en op een tijdstip dat de winkels dan dicht zijn.

Melvin
05-01-2005, 15:49
ja ik heb vandaag ff een andere accu gehaald, ga hem morgen ff erin zetten... thnx