Log in

View Full Version : Speling in wiel

golfje_295.000
29-04-2010, 22:14
Hallow,

Sinds een paar maanden heeft mijn Golf 1,6 manhattan uit 1990 een probleem met de rechter vooras/wiel.

Als ik gas loslaat,met gas speel of plotseling moet remmen voel ik een soort van stoot in de voorkant van de auto. alsof de motor speling heeft. toevallig zag ik laatst in een winkelruit toen ik er langs reed en remde dat het wiel aan de passagierskant beweegt als ik rem, het wiel kom richting deur, de speling is minimaal maar wel zichtbaar. als de auto gewoon stilstaat, en ik beweeg het wiel, heeft deze idd behoorlijke speling.

heb al een aantal keer onder de auto gelegen, op zoek naar het euvel en de auto is meerdere keren bij de garage geweest, en deze kan vreemd genoeg niks vinden.

Iemand een idee wat dit kan zijn?

Motor steunen lijkt me heel onwaarschijnlijk, aangezien de motor zelf weinig speling heeft.

Geert

vw_boyke_vw
29-04-2010, 22:21
Kan zijn dat 1 van je draag arm rubbers er uit ligt. Dus als je remt word die niet meer op de plek gehouden en dat zie je bewegen

golfje_295.000
29-04-2010, 22:31
maar beweegt dan t hele wiel mee naar achter, zou ideaal zijn als t zo simpel was, maar dan had die monteur dat toch ook moeten zien lijkt mij. zet m morgen ofzo toch nog eens op de krik.

in ieder geval bedankt

vw_boyke_vw
29-04-2010, 22:36
Vaak kom je dr wel achter als je op bepaalde punten een band ijzer zet en wat heen en weer beweegt. Als een rubber is gescheurd kan die nog steeds goed er uit zien terwijl die rond om is af gescheurd, heb dit ook gehad met mn mk 3 diesel

golf mkII 16v
30-04-2010, 08:18
Fuseekogel

sdi-tje
30-04-2010, 08:53
maar beweegt dan t hele wiel mee naar achter, zou ideaal zijn als t zo simpel was, maar dan had die monteur dat toch ook moeten zien lijkt mij. zet m morgen ofzo toch nog eens op de krik.

in ieder geval bedankt
ik gok op je achterste draagarm rubber als deze zijn werk niet doet beweegt het hele kakje :)

SubdubberGT
30-04-2010, 09:08
Denk toch echt je achterste draagarmrubber :thumbup:

golfje_295.000
30-04-2010, 09:30
Oke, heb ik in ieder geval een beetje idee wat het zou kunnen zijn. Ga m deze week eens nakijken op de rubbers, als iemand nog ideeën heeft horen wij dat graag

In ieder geval bedankt. :thumbup:

VWRickGTI
30-04-2010, 09:51
Ik heb, tenminste zoals jij het omschrijft, het zelfde probleem. Ik kan er ook niet echt achterkomen wat het is. Als je hem opkrikt dan heeft die ook wat speling maar kan er niet uithalen wat het is. Denk zelf een wiellager....

tempel
30-04-2010, 11:18
Achterste draagarmrubber , Tijdens APK keuring zag ik het wiel bewegen zoals jij beschrijft , toen de keurmeester de garage uitreed . :D
Wist ik gelijk dat ik weer wat te doen had.

golfje_295.000
01-05-2010, 13:51
Zal wel niet heel duur zijn bij een garage, met uurloon enz

Bedankt voor de reacties.

Geert