Log in

View Full Version : Stotteren en uitvallen Golf 1 1.5 automaat


svennie
30-04-2010, 15:57
Hoi allemaal,
Ik heb al gezocht, maar nog niet echt een oplossing voor mijn probleem gevonden.
Ik heb een Golf 1 1.5 automaat. Sinds kort begint de auto een beetje in te houden en te stotteren. De toerenteller begint dan heen en weer te slaan.
Ook valt hij dan uit. Meestal start hij meteen weer, maar af en toe ook niet. Dan weer een paar uur later weer proberen en gewoon weer starten.
Wat kan het zijn?
Alvast bedankt.

svennie
02-05-2010, 12:08
benzinepomp? Carburateur?
Heeft het nut om de verdelerkap en de rotor alvast te vervangen?

The_Rabbit
02-05-2010, 12:47
Vuil in de benzineleidingen,was bij mijn 1.1 het geval. :)

Martinus
02-05-2010, 12:51
hey Sven,

ik heb soortgelijke problemen gehad. ik had mijn tank behoorlijk leeg gereden en eigenlijk ontstonden daarna direct dezelfde problemen die jij noemt. stationair draaien deed hij prima, alleen wanneer ik meer van de motor ging vragen ging hij rot lopen, stotteren en viel hij uit. Daarna starten deed hij gelijk weer, alleen bij optrekken hield hij weer in.

ik heb de rommel uit de tank gehaald, de leidingen wat uitgespoten (aanvoer en retour) en de benzinefilter vervangen, de oude heb ik gebruikt om op de aanvoer in de tank aan te sluiten in plaats van het plastic aanzuigmondje. Sindsdien geen problemen meer... (klopt af uiteraard)..

Martinus
02-05-2010, 12:53
ik vergeet te zeggen dat ik de oude filter wel eerst halverwege heb opengemaakt, zodat het filter half buiten het plastic hangt, hierdoor kan hij beter benzine aanzuigen.

svennie
02-05-2010, 16:21
Ok. Ik denk eigenlijk niet dat het daardoor komt bij mij. Er zit namelijk een nieuwe tank onder en lijkt me sterk dat daar al vuil in zit.
Dus daarom dacht ik eingelijk dat de benzinepomp hapert of de carburateur vuil is.

gizmo98
02-05-2010, 17:14
mischien oude benzine uit oude tank overgegooid in nieuwe en zo dee troebel mee gegooit?????

Martinus
02-05-2010, 22:24
kan zijn dat er nog wel rommel in je leidingen zit, heb je die ook uitgespoten?

ik heb ook ergens gelezen dat je problemen met je carburateur kunt krijgen wanneer er een gaatje in het membraan zit, maar hoe of wat precies weet ik niet. een revisiesetje voor een carburateur kost ronde de €50,- bij golf1onderdelen.nl maar dat is voor een 'gewone' carburateur en niet voor een automaat. tenminste ik weet niet of daar verschil tussen zit en op die vraag heb ik bij Golf1onderdelen (nog) geen antwoord gehad.

svennie
03-08-2010, 15:59
Ik heb alweer een soortgelijk probleem met mijn automaatje.
Hij loopt een beetje onregelmatig en valt ook weer uit.
We hebben vervangen: contactpuntjes, rotor, verdelerkap, bougie en bobinekabel, voetpakking carburateur, puldown carburatuer.

Waar kan ik nog gaan zoeken voor het uitvallen van de auto?

JurjenV
03-08-2010, 16:05
Vacuumslangen?

Yellowbug
03-08-2010, 18:20
Witte kontaktblokje vervangen?
Mogelijk dat je geschakelde plus (15) uitvalt, waardoor je ontsteking uitvalt en je toerenteller raar gaat doen. Om dit uit te sluiten zou je een ander kontaktblokje (nieuw) tijdelijk los aan je stekker, die nu achter je kontaktslot zit gestoken, te hangen. Hiermee kun je de auto dan starten en mee rijden. Denk er wel aan dat je evengoed je sleutel omdraait om het stuurslot ervanaf te halen.
Het witte kontaktblokje kun je bedienen met een schroevendraaier. ;)

Succes

svennie
03-08-2010, 18:27
Dat probleem met de toerenteller heb ik niet meer.
Het is niet meer hetzelfde probleem. Dat kwam door de contactpuntjes.

Nu is het dat hij af en toe hapert (niet vaak) en dan als je langzaam rijdt ineens uitvalt. Toerenteller doet eigenlijk normaal.
We hebben de CO en stationair al hoger gezet. Daardoor loopt hij wel iets beter, maar valt toch nog uit.....

svennie
14-08-2010, 18:39
We hebben weer wat liggen zoeken en vervangen.
We dachten dat het een benzineprobleem was en dat hij lucht aanzoog. Dus alle benzineleidingen vervangen.
Tank losgehad en alles goed vast gezet, slangklemmen allemaal fatsoenlijk aangetrokken en nagelopen.
Was allemaal helaas niet het probleem. De auto blijft dus bij weinig toeren (lees stil staan voor een stoplicht) uitvallen. Hij doet dat niet altijd, maar toch regelmatig.

Nu gaan we weer in richting van de ontsteking zoeken. We hebben het vermoeden dat de condensator aan vervanging toe is. Die ga ik nu proberen. Als het dat nog niet is wil ik denk ik elektronische ontsteking erop gaan zetten.
Is dat een beetje makkelijk te doen en wie weet waar ik dat vandaan kan halen helemaal compleet? Dan kan ik alvast gaan zoeken.

svennie
18-08-2010, 19:58
Niemand nog iedeen?

Dax
18-08-2010, 21:46
Co en stationair moet je heeeel voorzichtig mee zijn. mijne loopt nou ook na een lange tijd prutsen weer goed. Je hebt er een hoop gedult bij nodig en 1/10de slag kan al een wereld van verschil uitmaken. Het is gewoon een kwestie van een beetje " spelen" met je carb.

Su6 nog

svennie
27-08-2010, 08:30
We hebben nu de condensator van de onsteking vervangen en tot nu toe stottert hij niet meer en valt ook niet meer uit :thumbup:

Ik ben wel nog aan het zoeken voor elektronische onsteking voor de toekomst. Dus als nog iemand wat heeft liggen of weet uit te halen, hoor ik het graag.

Evill
19-10-2010, 19:52
Hmm begin te denken dat hert een veelvoorkomend probleem is bij de 1.5 automaat dus. Ik heb ook dat hij stottert gaat inhouden (je hoort dan ploffen in de uitlaat) en hij valt dan uit,waarna ik hem wel weer direct kan starten.

Afgelopen weekend leidingen uitgeblazen contactpunten afgesteld andere verdelerkap,nieuwe bougies en bobinekabel,niets helpt.

Ik ben haast bang dat ik hem ga verkopen als er niet snel een oplossing wordt gevonden.Helaas was al wel aardig gek met mijn MK1 maar aangezien ik er elke dag in moet rijden en nu dat dus niet meer kan..

Een andere motor erin zetten etc vergt ook zijn nodige tijd en om n ou te zeggen dat ik er zoveel verstand van heb..

Iemand nog nuttige info nwat ik kan gaan proberen,zonder dat ik straks honderden euro's kwijt ben en nog geen resultaat heb??

p.s bedoelen jullie met condensator de bobine of??
HELP!!

Yellowbug
19-10-2010, 20:19
Mijn zoon rijdt ook in een 1.5 automaat, maar heeft alleen het probleem van wat langer doorstarten als ie warm is. ploffen eigenlijk niet en uitvallen al helemaal niet. Pas geleden wel alle vacuumslangen vervangen, contactpunt afstand goed afgesteld, ontsteking op juiste tijdstip gezet, distributieriem en spanrol vervangen.
Viel me alleen op dat bij het vervangen van de vacuumslangen, de leiding naar de ontsteking voorzien was van een soort terugslagklep (rond zwart/wit doosje in de leiding), ik weet niet of dat daar hoort. Zit dat bij jullie ook?

@ Evill,de condensator zit op de zijkant van je ontstekingshuis (klein metalen tonnetje met een draad). Het is bedoelt om te voorkomen dat de contactpuntjes inbranden.

Evill
19-10-2010, 21:27
oke bedankt alvast, ik heb hem op tijd laten zetten met een stoboscoop lamp en de contactpuntjes zijn nagekeken dus ik neem aan dat die nu goed zijn.

Anders iemand omgeving Enschede met een goed adres waar ik hiermee terecht kan?

Rockyrockx
20-10-2010, 10:53
Ik heb precies hetzelfde probleem gehad met mn 1.5 GLS automaat, bij mij was die Pierburg carburateur met automatische choke het probleem. Hadden eerst ook alles mbt ontsteking en benzineaanvoer gecontroleerd en voor de zekerheid vervangen, maar zonder het gewenste resultaat. Vervolgens die Pierburg eraf gehaald en een Weber DMTL erop gezet met handmatige choke, rijdt en start nu weer als een zonnetje.

Evill
20-10-2010, 16:18
Er zit nu een pierburg carb. Idd op alleen kwam ik erachter dat deze zich toebehoord aan een passat 1.8 dus zal al weleens vervangen zijn. Welke carb. Kan ik op een 1.5 automaat allemaal plaatsen? En wat is dan verstandiger kwa choke aangezien deze automatisch is.

bjuriaan
20-10-2010, 16:37
Ik had toen bij mij onder het rijden dat ie ook wel is afsloer en ging stotteren.

Collega vertelde toen: luchtfilter eraf halen. Gas geven tot 4-5000rpm. met je hand de carb afdichten. Net voor ie afslaat je hand eraf halen. (motor moet dus blijven lopen) Dit paar keer herhalen. 2 of 3 keer is genoeg. Hiermee zorg je ervoor dat er heel veel onderdruk alle kanaaltjes komen. Wanneer je je hand er weer af haalt zuigt ie zoveel benz en lucht aan dat deze kanaaltes schoon geblazen/gezogen worden.

Bij mij heeft dit geholpen. Heeft na de tijd niet meer ingehouden of stotteren...

Maar misschien is er bij jou wel ander probleem, maar wie niet waagt die wint niks...

svennie
01-11-2010, 15:05
Volgens mij is bij mij het probleem nog steeds niet verholpen...... :mad:
Hij blijft nu wel lopen, maar houdt nog steeds in bij het gasgeven. Ook stottert hij nog steeds.
Denk dat het toch in de buurt van de carb is, maar daar ken ik me echt niet mee uit.

Weet iemand toevallig iemand in Zuid-Limburg iemand die hier erg veel verstand van heeft en mij hiermee wil helpen?
Of eventueel welke andere carb's er allemaal op kunnen en wat ik allemaal nodig heb.

Please help! Mijn vrouw wil hem namelijk al gaan verkopen hierdoor en zo langzaam begin ik hier ook aan te denken...... :screwy:

Rockyrockx
01-11-2010, 16:27
hallo Svennie,

Ik heb even op mn oude carburateur gekeken die inmiddels vervangen is door een Weber en daar staat de volgende code op: Pierburg 1B 055129024P.

Wellicht ben je hier wat mee geholpen..

svennie
03-11-2010, 19:09
hallo Svennie,

Ik heb even op mn oude carburateur gekeken die inmiddels vervangen is door een Weber en daar staat de volgende code op: Pierburg 1B 055129024P.

Wellicht ben je hier wat mee geholpen..

Volgens mij is dat dezelfde als ik erin heb.
Maar op de een of andere manier krijg ik hem niet afgesteld.....

Zoek echt iemand die me ermee op weg kan helpen.
Weet zo ook geen garage in de omgeving die hier echt verstand van hebben....

Rockyrockx
03-11-2010, 19:41
Ik weet dat die carbs lastig af te stellen zijn, heb er zelf ook hulp bij geroepen.. helaas kan ik je er niet mee helpen.. hou er ook rekening mee dat na 30 jaar die carb wellicht ook wel zn beste tijd heeft gehad.. :confused:

maar ja, ik ben nou eenmaal fan vd weber die er nu bij mij op zit..

gizmo98
03-11-2010, 21:58
Misschien stond dit er al maar ik zeg het toch maar even

alle MASSA punten op nieuw schoon en Blank maken

plexuz
21-08-2011, 17:12
ik heb het probleem ook met mijn 76, koud draait hij goed, wel kleine blofjes (niezen); vanaf ik de autostrade opga houd hij constant in en begint de toerenteller raar te doen, zelf als ik pink gaat hij mee, dus mijn gedacht is dat het iets elektronisch is, benzinepomp is juist vervangen en bougies, kabels, delko en rotor heeft hij over 100km gekrege... voluit gas kan ik ook niet geven van dan houd hij in, dan gaat mijn gedacht weer naar de carburatie, wie kan mij helpen? :)

Yellowbug
21-08-2011, 17:58
Stotteren in combinatie met het op en neer slaan van de toerenteller heeft te maken met verkeerd afgestelde kontaktpunten.
Even afstellen op 0,4 - 0,45mm en het zou goed moeten zijn.

golf1gti83
21-08-2011, 20:53
1500 jb?
rubber pakking tussen carburateur en inlaat spruitstuk?

Joy_Goessens
22-08-2011, 14:18
ga eens even langs bij VPC in buchten...

Yellowbug
22-08-2011, 16:06
Kontaktpuntjes kontroleren kun je gewoon zelf hoor. Is niet zo moeilijk. Als het dat niet is, kun je nog altijd je geld aan een garagier uitgeven ;)