Log in

View Full Version : speling op kleppen

Mk2_power
03-05-2010, 15:42
de laatste dagen reed mijn golf niet zo goed meer, veel vermogen verlies en de koelvloeistof steeg hoger dan max in mijn expansievat wat meestal wijst op slechte koppakking. zeker toen ik een beetje mayo zag in kleppendeksel besloot ik om koppakking te vervangen. heb vandaag bovenblok binnen gedaan en bij druktest bleek dat kleppen niet goed sluiten dus moest gereviseerd worden.
kost mij 375euro inclusief pakkingen en rekbouten :(

mss heeft iemand van jullie nog een goed bovenblok liggen voor een golf 2 1800 (8v) met motorcode GU

Dexter
03-05-2010, 16:41
Is die test uitgevoer met of zonder de nokkenas erop. Als die klepstoters namelijk vast zitten heb je best kans dat ze de klep net iets indrukken waardoor er lucht langs de kleppen kan.

Dan is het een kwestie van een set verse stoters en even de klepzittingen laten bewerken.

Die mayo in de olie komt bij elke golf wel voor. Komt voornamelijk door korte ritjes en het wordt niet weggespoeld omdat er een oliespatplaat voor zit.

Mk2_power
03-05-2010, 17:56
Is die test uitgevoer met of zonder de nokkenas erop. Als die klepstoters namelijk vast zitten heb je best kans dat ze de klep net iets indrukken waardoor er lucht langs de kleppen kan.

Dan is het een kwestie van een set verse stoters en even de klepzittingen laten bewerken.

Die mayo in de olie komt bij elke golf wel voor. Komt voornamelijk door korte ritjes en het wordt niet weggespoeld omdat er een oliespatplaat voor zit.

ga er morgen terug achter eens zien wat hij te zeggen heeft

Dexter
03-05-2010, 19:10
Als de kop al los is kun je zo de stoters eruit halen. Als ze hard zijn dan zitten ze vast.

Heb het laatst ook gehad. Na het vlakken van de kop en het bewerken van de klepzittingen stak alles uit. Klepstoters zaten vast [5 van de 8]. Setje nieuwe stoters geritseld hier via het forum. Erin en weer gaan!

Daarnaast is € 375,- een boel geld. Ik was voor vlakken, klepseals vervangen, klepzittingen opnieuw uitslijpen € 190,- kwijt. Set pakkingen en rekbouten komt samen op +/- € 100,- dus dan zit je op nog geen € 300,-. Was wel een 1.3i en geen 1.8 weliswaar maar dat ontloopt elkaar niet zo veel.

Mk2_power
03-05-2010, 20:32
Als de kop al los is kun je zo de stoters eruit halen. Als ze hard zijn dan zitten ze vast.

Heb het laatst ook gehad. Na het vlakken van de kop en het bewerken van de klepzittingen stak alles uit. Klepstoters zaten vast [5 van de 8]. Setje nieuwe stoters geritseld hier via het forum. Erin en weer gaan!

Daarnaast is € 375,- een boel geld. Ik was voor vlakken, klepseals vervangen, klepzittingen opnieuw uitslijpen € 190,- kwijt. Set pakkingen en rekbouten komt samen op +/- € 100,- dus dan zit je op nog geen € 300,-. Was wel een 1.3i en geen 1.8 weliswaar maar dat ontloopt elkaar niet zo veel.

ik ken iemand die goed aan kleppen kan werken, die gaat er eens naar kijken en zo kan ik het wrs laten maken voor een fractie van het bedrag.
heb hier op het forum al iemand gevonden die zijn kop wil verkopen voor 50 euro maar moet wel een goeie zijn anders ben ik er niets mee

Dexter
03-05-2010, 20:54
Ja, als je het eea aan de kop laat checken en doen dan weet je zeker dat het goed is. Een andere kop kan natuurlijk dezelfde probleempjes hebben. Of nog erger, of juist minder.

Ik heb zoiets van als je het toch uit elkaar heb doe het dan goed. Tenzij die auto het niet meer waard is natuurlijk.

Mk2_power
03-05-2010, 20:57
Ja, als je het eea aan de kop laat checken en doen dan weet je zeker dat het goed is. Een andere kop kan natuurlijk dezelfde probleempjes hebben. Of nog erger, of juist minder.

Ik heb zoiets van als je het toch uit elkaar heb doe het dan goed. Tenzij die auto het niet meer waard is natuurlijk.

ik ga wrs gewoon kleppen mooi laten regelen door kennis dan ben ik zeker dat ik goed zit, binnen 2a3 maand heb ik nieuwe auto dus ben niet zo zot van onnodige kosten

Mk2_power
04-05-2010, 18:10
ben kop weer weesten halen vandaag. eigelijk moeten de koperen bussen, die de klep begeleid, vervangen worden en klep/zittingen geslepen worden. die koperen bussen moet er in geperst worden dat kan ik dus moeilijk zelf doen. hoeveel zou dit kosten denken jullie voor:
-vlakken
-kleppen en zittingen slijpen
-nieuwe koperen geleiders steken

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/1/4/7/foto30.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/1/4/7/foto29.jpg

Dexter
04-05-2010, 20:41
Vlakken is meestal rond de € 40,- van de overige punten durf ik niet echt een prijs te noemen maar als je alles bij een revisiebedrijf laat doen ben je ook snel € 150,- tot € 200,- kwijt denk ik. Beste wat je dan kan doen is even een revisiebedrijf bellen en je verhaal voorleggen.

bolku
05-05-2010, 14:22
http://shop.bolku.nl/product_info.php?cPath=112&products_id=717

Mk2_power
05-05-2010, 16:38
heb even zitten rondbellen en heb een revisiebedrijf gevonden die het kan doen voor 160euro. dat is dus voor het vlakken van de kop, slijpen kleppen/zittingen, nieuwe geleiders en alles weer in elkaar steken. had nog een kop gevonden voor 120euro maar geef dan liever 40 euro extra dan ben ik zeker dat hij goed is