Dexter
07-05-2010, 18:05
Ja, dit zal wel niet het eerste topic zijn over kleppen stellen. Via de zoekfunctie kwam ik echter niet verder als het gemiddelde antwoord: hydraulisch.
Mocht ik nu ineens de gelukkige eigenaar zijn van een Golf 1.3 met 'normale' klepstoters [en dus niet hydraulisch].
Nu het feit dat deze niet 100% zuiver loopt was ik even onder de kap aan het gluren en het geluid van de klepstoters doet mij vermoeden dat die wel eens afgesteld mogen worden. Een simpel klusje voor de zaterdag.
Nu echter mij vraag:
Wat zijn de afstelgegevens voor die klepstoters. Hoeveel speling moet er tussen zitten, zowel voor de inlaat als uitlaat kleppen. Ik heb gewoon zo'n voelermaatje in huis dus volgens mij moet het verder helemaal goed gaan komen. Is er ergens eventueel een website oid waar ik de benodigde afstelgegevens kan vinden. In eerste instantie alleen voor de kleppen maar hoe meer gegevens van de motor hoe beter natuurlijk.
Als iemand verder nog tips heeft voor het afstellen van de motor dan hoor ik deze graag. Op dit moment loopt ie statinair te laag [valt soms zelfs uit] en lijkt in de lage toeren af en toe wat in te houden. Komt door het inhouden ook lastig weg in de 1. Eenmaal op snelheid gaat het verder als een zonnetje!
Mocht ik nu ineens de gelukkige eigenaar zijn van een Golf 1.3 met 'normale' klepstoters [en dus niet hydraulisch].
Nu het feit dat deze niet 100% zuiver loopt was ik even onder de kap aan het gluren en het geluid van de klepstoters doet mij vermoeden dat die wel eens afgesteld mogen worden. Een simpel klusje voor de zaterdag.
Nu echter mij vraag:
Wat zijn de afstelgegevens voor die klepstoters. Hoeveel speling moet er tussen zitten, zowel voor de inlaat als uitlaat kleppen. Ik heb gewoon zo'n voelermaatje in huis dus volgens mij moet het verder helemaal goed gaan komen. Is er ergens eventueel een website oid waar ik de benodigde afstelgegevens kan vinden. In eerste instantie alleen voor de kleppen maar hoe meer gegevens van de motor hoe beter natuurlijk.
Als iemand verder nog tips heeft voor het afstellen van de motor dan hoor ik deze graag. Op dit moment loopt ie statinair te laag [valt soms zelfs uit] en lijkt in de lage toeren af en toe wat in te houden. Komt door het inhouden ook lastig weg in de 1. Eenmaal op snelheid gaat het verder als een zonnetje!