Log in

View Full Version : de Gijsmans T3 Singlecab 1.9TD > 2L 8v GTI


Pages : [1] 2

Gijs
09-05-2010, 16:59
Mijn nieuwste aanwinst vandaag maar even op foto vast gelegd. Heb deze van een vriend overgenomen, gewoon omdat het kan. Beetje aan klussen en rondkarren van de zomer. APK zit er tot november op, daarna ga ik 'm op m'n werk neerzetten en in de avonduurtjes wat aan lassen en opknappen. Op de laadvloer zit een houden plaat, daaronder een vloer die toch wel goed gebruikt is. De kokerbalken aan de binnenkant van de gereedschapsluiken zijn ook aardig ver heen, maar was voor afgelopen APK geen probleem.. :rolleyes:

Momenteel start ie niet op eigen kracht omdat alle gloeibougies kapot zijn. Dit ga ik als eerste oplossen. Dan alles goed schoonmaken, schakelmechanisme gangbaar maken en vloeistoffen verversen.

Motorisch heb ik ook wel wat plannen.. er spookt een v6 of v8 TDI door m'n hoofd.. maar dat wordt te gek, maar er zal wel een keer een 1900TD gemonteerd worden.
De topsnelheid is 90km/h, is dat normaal voor z'n hok?! :redface:

http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=695&g2_serialNumber=2

http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=699&g2_serialNumber=2

http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=702&g2_serialNumber=2

http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=705&g2_serialNumber=2

En zoals altijd; op de foto's lijkt ie mooier dan de werkelijkheid ;)

De Pul
09-05-2010, 17:01
wel een leuk ding, worden ook steeds duurder die hokken;)

Marcski
09-05-2010, 17:22
leuk ding, lekker praktisch, maar niet vooruit te branden inderdaad..
lekker een (m)tdi in hangen Gijs!

sixpack
09-05-2010, 17:26
Gefeli ! :cool:

mocht je nog parts nodig hebben..bij mij om de hoek :

http://www.spijlbussen.nl/web/index.php/topic,4240.msg51360.html#msg51360

greez peter

Arnaud
09-05-2010, 17:28
Leuk man zo'n singlecab! Je begint zo langzamerhand ook al een flink wagenpark te kweken Gijs!

Eventueel heb ik ook nog wel 4 nieuwe Bosch gloeiers liggen, mogen geschikt weg.

Gertjan
09-05-2010, 17:44
Gaaf ding man, zo op t eerste gezicht :D
Lekker belastingvrij dieselen in een pickup, ideaal toch? :thumbup:

EelcoB
09-05-2010, 17:45
''De topsnelheid is 90km/h, is dat normaal voor z'n hok?!''


Heerlijk! :D Gave bus hor!

Gijs
09-05-2010, 17:54
Thnx heren! :D
Gloeispiralen zijn al geregeld, Thnx Arnaud! :thumbup:

Voor onderdelen zal ik eens gaan kijken bij die beste man, bedankt voor de tip Peter! :)

Oudelut
09-05-2010, 20:10
Gaaf man, Gijs! Ik zie foto's van de ideale VAG-Fest-camping-cruiser?! :D

Gijs
09-05-2010, 21:42
Gaaf man, Gijs! Ik zie foto's van de ideale VAG-Fest-camping-cruiser?! :D
Hahah ja wellicht... moet je wel op tijd aanrijden, want anders is het al einde VAG-fest voordat je er bent ;)

-Jens!-
09-05-2010, 22:47
ej das een bekend parkeerplaatsje, toffe bus man!!

Rob g60
09-05-2010, 23:22
stoer ding kever achterop en gaan;)

joostvw
10-05-2010, 00:54
wat een vet apparaat.
leuke kleur ook voor zo'n ding.
is het nu een 1600D ?
met de tijd een TDI erin klinkt goed :thumbup:

caddy ron
10-05-2010, 09:16
super man lekker karren in zo'n ding kun je echt wat moois van maken, maar zelfs gerollerd ziet zoiets nog tof uit, succes ermee.
Groetjes ron

Split52
10-05-2010, 09:26
Wegenmarkeerder?

Edition-Blue
10-05-2010, 09:35
Leuke wagen, succes ermee !

toth75
10-05-2010, 11:07
Leuk kleurtje, hou je dat zo?

Juul
10-05-2010, 11:21
Leuke pick-up. Als je toch gaat lassen en doen...zou dat niet iets zijn om een targa-top erop te bouwen of iets dergelijks. Ik weet niet eens of dat mogelijk is of niet maar ik zag de foto en ik dacht er ineens aan. Succes ermee :thumbup:

Gijs
10-05-2010, 22:30
Targa-top!? Wat bedoel je hiermee?

De huidige lak is ook gerollerd. Wil 'm nog een keer opnieuw behandelen als ik het nodige laswerk uitgevoerd heb. En idd Split, het "thema" werkverkeer wil ik er denk ik terug laten komen ;)

De Pul
10-05-2010, 22:35
ik zou um alleen verlagen,aan beide kanten van de bak een bank,en in het midden een tafel met heel veel bier erop:thumbup:
succes gegarandeerd:d

Juul
11-05-2010, 21:39
http://www.volksforum.com/albums/files/2/0/3/4/0/DustinPTarga11.JPG

Zoiets bedoel ik

Gijs
11-05-2010, 23:05
Hmm, neh.. dan vind ik het idee van de Pul beter! :D

;)

Juul
13-05-2010, 22:15
Das ook goed jongen, het is uiteindelijk jou auto :thumbup:

Gijs
16-05-2010, 22:15
Afgelopen weekend al wat dingen kunnen maken. Gloeibougies vervangen, nu voorgloeien (20sec... :D) en starten maar. Alle sloten schoon en gangbaar gemaakt, cabine uitgemest en schoon gemaakt, alle verlichting gemaakt en als laatste de achterbumper wat in gericht. :)

Auto compleet afgespoten, wielkasten, motorblok, dak, laadbak, alles.. Damn wat een shitload kwam daar vanaf zeg :eek:

Ook had ik nog een Alpine radio liggen die in m'n oude Passat 32b zat. Toen net gekocht voordat ik die auto in de soep reed, maar hij heeft een nieuw plekje ;) Bekabeling van de radio opnieuw gemaakt, weg kroonsteentjes :redface:.

Volgende puntjes;
- Dynamo vervangen (lagers zijn compleet op)
- Olie lekkage verhelpen (olievulpijp gescheurd, dus vervangen)
- Bekabeling in motorruimte fatsoeneren.

:)

JeeWee
18-05-2010, 13:32
hehe, welkom in de familie, groet van 1 van je broeders

met verlaging
http://www.volksforum.com/albums/files/4/9/9/P1011290_kk.JPG

zonder verlaging
http://www.veedub.nu/gallery/albums/userpics/pic2222.jpg

Gijs
18-05-2010, 22:59
Hee, een broertje! De carrosserie ziet er een stuk beter uit als mijn diesel T3. Je hebt nog een luchtgekoelde toch, gezien er geen ondergrill in zit. Dan heb je wel een échte vroege T3 :)

Porkers staan wel cool. 6 en 7 inch breed en gemonteerd met adapters?

Gijs
12-06-2010, 16:23
On the job;

http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=741&g2_serialNumber=2

http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=745&g2_serialNumber=2

Shitload pallets opgehaald voor de jeugdweek komende zomer. :)

Gertjan
12-06-2010, 17:41
Lekker fikken :rock:

Gijs
12-06-2010, 22:39
Wellicht, maar dan zonder bus eronder ;)

De Pul
12-06-2010, 22:43
binnenkant boes wit?jij niet verven binnenkant boes geel?

Gijs
13-06-2010, 11:23
Komt nog een keer als de hele bus aangepakt word... ;)

De Pul
13-06-2010, 16:01
okay,hij gaat dus wel helemaal aangepakt worden...
ik wil eigenlijk ook zo'n ding,belastingvrij...
helaas zijn ze niet meer te betalen tegenwoordig:mad:

Gijs
13-06-2010, 21:59
Op langer termijn wordt ie wel een wat aangepakt. APK zit er tot november ofzo op, zie wel of ie er doorheen komt. Zo niet, dan wordt ie aangepakt. Laadbak en gereedschapsluik moet zowiezo aangepakt worden.

Vandaag de olielek opgelost. Had via Ernst een vulpijp van een waterboxer kunnen bemachtigen, deze heb ik aangepast en gemonteerd. :)

Gijs
21-06-2010, 10:06
Grove investering gedaan op budel; rondom nieuwe bumperhoek kapjes! :cool:

ghulst
21-06-2010, 11:05
Stoer!

JeeWee
21-06-2010, 11:13
nope, zijn 6 en 8J, en de bus is gebouwt in 79 inderdaad, geleverd vroeg 80.
Op budel heb ik ook nog wat bumperhoekjes gekocht, nieuw orgineel VW, en wat andere prul

Gijs
23-06-2010, 16:57
Vandaag kreeg ik een erg aantrekkelijk aanbod. Een Volvo 850 5 cilinder TD motor met 140Pk/310nM. Dit is dezelfde motor als die in een T4 geleverd is. Kost nagenoeg niks, heeft 350xxx gedraaid en is compleet. Nu even internet afstruinen naar informatie of dit kan. :)

Marcski
23-06-2010, 18:50
met een pasplaat past alles :D

Gertjan
23-06-2010, 20:01
Wat niet past lassen we vast :D

Gijs
24-06-2010, 14:17
Met een pasplaatje moet het wellicht gaan, maar waar laat je die maken/ontwerpen? :tongue: Ben nog aan het twijfelen, wil eigenlijk de 63'er tevoorschijn gaan toveren (mag wel na 5 jaar :redface: )

De Pul
24-06-2010, 21:59
met een pasplaat past alles :D
je gaat in de lengte niet uitkomen....of onder de laadbak uit laten steken:D

Marcski
25-06-2010, 09:43
serieus? dat zou je niet zeggen, je hebt zoveel ruimte daar achterin..

De Pul
25-06-2010, 18:38
serieus? dat zou je niet zeggen, je hebt zoveel ruimte daar achterin..
vind ik wel meevallen hoor,een krappe tien centimeter tussen distributiekap en achterbalk...

Gijs
15-07-2010, 22:17
De 5 cilinder is van de baan. Huidige motortje draait prima, er zit alleen niet bijzonder veel snelheid in ;)

Gisteren heb ik de rechtse achterhoek uitgedeukt. Is redelijk gelukt, het achterlicht zit er iig weer recht in. Net eventjes de voorbumper opnieuw zwart gespoten. Achterbumper moet nog, en dan alles netjes afmonteren met nieuwe bumperhoeken. :)

Gijs
22-07-2010, 21:59
Voorbumper is klaar. Verder gegaan met een wat essentiëler ding; de remmen!

Rechtsvoor was de klauw vastgelopen en lekker warm geworden. Stofhoezen naar de vaantjes. Klauw uit elkaar gehaald, maar nu zijn de zuigers aardige aangetast. Dus even bekijken wat ik daar nog van kan maken.
De remolie was aardig zwart, dus al een hele tijd niet ververst :redface:

Als iemand nog een rechtse en eventueel een linkse klauw heeft dan hoor ik dat graag. 't Gaat om het oude type, met de vierkantje blokken en twee pennen. :)

Gijs
31-07-2010, 23:12
Remklauwen gereviseerd, hoofdremcilinder moet nog worden vervangen. De olie die uit het remsysteem kwam was nagenoeg zwart :eek: De remtrommels achter moeten er nog een keertje af om alles schoon te maken, dat ging vandaag niet omdat ik thuis geen dopje 46 had :tongue:

Gijs
07-08-2010, 19:49
Afgelopen week de hoofdremcilinder en remblokken vervangen en alles ontlucht. Vandaag na het werk nog even de remtrommels eraf gehaald en alles schoon gemaakt. Dat was verder nog allemaal in orde! :thumbup:
Dat is iig weer helemaal in orde! :)

Vandaag zag ik dat er een 1700D in de pick-up zit, ipv een 1600D. Dik hoor! ;)

Gijs
07-08-2010, 21:42
Oh ja, ook heb ik het front nog wat aangepast. Bumper netjes zwart gemaakt en hoekkapjes erop, en dikke striping erop. :rolleyes: Voor de "oude" look zijn de zwart banen met waterproof schuurpapier licht opgeschuurd :)

http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=748&g2_serialNumber=2

http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=751&g2_serialNumber=2

Tjaap
07-08-2010, 22:05
misstaat helemaal niet.. leuk idee...

ondergrilletje niet zwart?

Gijs
08-08-2010, 12:24
Ondergrill heeft de vorige eigenaar geel gemaakt.. Vind het niet misstaan :)

Mister Cool
08-08-2010, 12:45
Leuk bezig met je boessie gijs, die strepen staan 'm super :thumbup:

De Pul
08-08-2010, 21:48
zou het rooster wel weer zwart spritsen,voor de rest is het neusje top!

jetta mk1 '82
08-08-2010, 23:15
ziet er goed uit!

hajee
09-08-2010, 07:11
mooie t3.. strepen staan hem goed

Gijs
12-08-2010, 22:02
Bedankt heren! :thumbup:

Ik ben afgelopen weer naar Maarheeze gereden, en volgens mij stookt ie serieus veel olie..! :D Als er 90km/h gereden wordt (veel harder gaat ie niet, 105max), dan zie je een constante walm in de koplampen van de achterligger :D Ook zit de klep onder de oliespetters... :rolleyes:

Als iemand een Golf 3 of 4 sloper weet of heeft staan (liefste een 110pk TDI, gewone TD mag ook), dan houd ik me aanbevolen! Oh ja, sloper moet goedkoop zijn ;) :tongue:

Gijs
17-08-2010, 14:33
Aantal maanden geleden een platte aanhangwagen gekocht om ook te gaan gebruiken als oprijwagen voor de kever(s). De aanhangwagen was blauw met rood, maar dat paste niet mooi bij de pick-up...;

http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=765&g2_serialNumber=2

http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=768&g2_serialNumber=2

:)

De Pul
17-08-2010, 14:56
mooie combinatie:thumbup:

helemaal met een (snelle) kever erop;)

jetta mk1 '82
17-08-2010, 14:58
da's idd een hele mooie combinatie zo !!

Gijs
30-08-2010, 19:13
Thnx :D
De knoop is doorgehakt. De huidige motor is gewoon op (olieverbruik). Komende week ga ik een donor ophalen en zal er een 1900TD motor klaargemaakt gaan worden voor de bus. :)

De Pul
30-08-2010, 19:15
lekker:thumbup:

Gijs
31-08-2010, 22:33
Het Golfje TD staat op de plaats in de wachtrij :)
Ritje van Soest naar Vught is goed gegaan... bijna 200kg overgewicht achter de diesel, maar dat houdt het leven spannend ;)

Mister Cool
31-08-2010, 22:41
Ach, het hele leven is een gok :D . Prima plan in ieder geval zo'n 1900td. Leuke combi met je aanhanger trouwens :thumbup:

MONDY
31-08-2010, 23:41
heelhuids aangekomen dus :D

mooi man

wel fotos plaatsen van de demontage he

breadfan83
01-09-2010, 00:02
Verdomme Gijs, je was me voor. :D

Zag vanavond de advertentie, maar zag gelijk al dat ie verkocht is. Succes ermee! :thumbup:

MONDY
01-09-2010, 21:36
Verdomme Gijs, je was me voor. :D

Zag vanavond de advertentie, maar zag gelijk al dat ie verkocht is. Succes ermee! :thumbup:
ja chris je kan nie altijd de snelste zijn he :D

Gijs
02-09-2010, 20:13
Hehehe ;)

joostvw
15-09-2010, 15:49
en gijs, zit het 1900TD blok er al in?

een maatje van me heeft een T3 syncro en die wil er nu ook een 1900TD (golf3) in hebben,
is dit een beetje plug & play in zo'n bus of moet je veel aanpassen?
ben opzich wel bekend met de 1.9 blokjes nu maar nog niet zo met het T3 verhaal.

Gijs
05-10-2010, 16:20
Nee, nog niet. De TD ligt net helemaal uit elkaar. Ga 'm compleet opnieuw opbouwen. Qua basis is het redelijk plug & play. Er dienen wel dingen van de oude 1600/1700D over te worden gezet, zoals carterpan.

Vandaag is de bus voorgekeurd voor APK. 4 kleine puntjes;
- Roestschade linkse kokerbalk
- Aandrijfas hoesje
- Ruitensproeier rechts
- Handrem remt niet hard genoeg

Easy. Eens kijken of dat dit weekend gaat lukken :)

Gijs
10-10-2010, 12:54
Gisteren een start gemaakt met het laswerk;

http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=774&g2_serialNumber=2

http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=777&g2_serialNumber=2

http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=780&g2_serialNumber=2

De hoeken moeten nog gemaakt worden, evenals een nieuw vloertje. Dat laatste is voor latere zorg (geen apk punt/eis).

Handrem en aandrijfashoes is ook alweer gemaakt. Sproeier ga ik van de week een nieuwe bestellen.

Dan gaat de TD weer onder handen genomen worden

http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=783&g2_serialNumber=2

Zou het nog goedkomen!? ;)
http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=786&g2_serialNumber=2

jetta mk1 '82
10-10-2010, 19:19
je hebt niet stil gezeten, gaat vast wel goed komen met die hoop ijzer op de laatste foto ;)

MONDY
11-10-2010, 22:13
me oude blokkie :( :)

gaat helemaal goed komen als ik dit zo zie man.

De Pul
11-10-2010, 22:15
als ik die laatste foto zo bekijk is gijs een luchtgekoelde turbodiesel aan het bouwen:D:D
blok van je kever?

Gijs
11-10-2010, 23:44
Hehe, thnx ;)

@ Gerben; ja dik he :tongue: Links het TD spul, rechts 1835 spul van de kever. :)

De Pul
12-10-2010, 06:44
Hehe, thnx ;)

@ Gerben; ja dik he :tongue: Links het TD spul, rechts 1835 spul van de kever. :)
;) :thumbup:

Gijs
13-10-2010, 22:42
Morgen hoop ik een ruitensproeiertje te kunnen vinde en de kokerbalk af te maken... Vrijdagmiddag dan even naar de garage om 'm af te melden. Fingers crossed ;)

Gijs
22-10-2010, 23:45
Afgemeld! Weer een ruim jaar APK :)

De Pul
23-10-2010, 00:42
netjes gijs:thumbup:

Jel Golf 2 GTI
23-10-2010, 00:54
Zou het nog goedkomen!? ;)
http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=786&g2_serialNumber=2

Leuk om te zien dat er nog meer mensen zo een dingen doen in hun eigen garage. :D

Veel succes ermee , ik blijf het volgen :thumbup:

Gijs
07-11-2010, 23:58
'n Beetje een kak foto.. afgelopen week weer wat hout opgehaald :rolleyes:

http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=794&g2_serialNumber=1

:)

De Pul
08-11-2010, 00:01
wat moet je eigenlijk met al dat hout?
of verspreid je dat in multiculturele achterstandswijken,zodat ze daar geen onschuldige auto's aan hoeven te steken......

Gijs
08-11-2010, 00:05
Haha, zoiets :tongue:

Een vriend van mij werkt bij een bouwmarkt, die heeft dit over. Een andere vriend heeft een houtkachel, en ik heb een pick-up... 1 + 1 + 1 = 2... ofzoiets.. :)

In Vught is ook een piromaan actief.. alleen een multiculturele achterstandswijk hebben we niet... wel een psycho-inrichting :rolleyes:

joostvw
08-11-2010, 05:51
jezus wat een boel hout past er in dat ding :D
die vriend van je verwacht weer een flink koude winter?

Gijs
11-12-2010, 22:29
Past zeker veel in die bak.. Vandaag weer volle bak met aanhangwagen erachter.. :D
Donor Golf is nu wel leeg, rest gaat de pletter in..

http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=814&g2_serialNumber=2

Vorige week ook nog een fototje gemaakt in de sneeuw;

http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=817&g2_serialNumber=2

:)

De Pul
11-12-2010, 22:38
ik moet ook zo'n bus hebben............:rolleyes:

Pewi Vwteam
12-12-2010, 00:32
kep nog wel een mooie motor voor je in de aanbieding 2.5 v6 tdi van een passat.

breadfan83
12-12-2010, 00:41
ik moet ook zo'n bus hebben............:rolleyes:

Dan kun je nog meer zooi aanslepen. :D

Daar zou ik 'm tenminste voor gebruiken. :D:D

Gijs
12-12-2010, 12:20
Een v6 TDI was ook mijn eerste plan. Maar omdat dat financieel nu ff niet haalbaar is heb ik toch maar voor een 1900TD gekozen. :)

Het aanslepen van zooi is idd nu wel erg makkelijk. Is momenteel ook een probleem, 't ligt overal vol... ben dus druk bezig met opruimen, slopen en afvoeren :redface:

Voel me net een Ludolf.. :rolleyes:

De Pul
12-12-2010, 16:26
Dan kun je nog meer zooi aanslepen. :D

Daar zou ik 'm tenminste voor gebruiken. :D:D
ik zit er steeds meer over te denken om de passat weer weg te doen en zo'n bus te halen voor dagelijks.....
5bak met 1.9 td erin en knallen maar :thumbup:

Pewi Vwteam
12-12-2010, 17:14
hey gerben bus halen, die dikke v6 tdi bij mij ophalen, die er in lepelen en knallen maar :D

breadfan83
12-12-2010, 17:19
Voel me net een Ludolf.. :rolleyes:

Alleen de juiste postuur heb je nog niet helemaal hè, soepstengel. :tongue:

Flikker gewoon alles wat je niet meer nodig hebt in de Passat, zadel je daar de koper (who ever that may be) van dat ding mee op. :D

hey gerben bus halen, die dikke v6 tdi bij mij ophalen, die er in lepelen en knallen maar :D

Als je persee van die V6 af wilt breng ik je mijn hok wel langs, mag je hem daar in lepelen.

Kerstman, bedankt! :D

Pewi Vwteam
12-12-2010, 19:01
1500 euro ben je de man! :D

Gijs
12-12-2010, 23:27
Alleen de juiste postuur heb je nog niet helemaal hè, soepstengel. :tongue:

Flikker gewoon alles wat je niet meer nodig hebt in de Passat, zadel je daar de koper (who ever that may be) van dat ding mee op. :D

Hahah lol ;)

Gijs
16-01-2011, 21:28
Had laatst op het werk wat oude verstralers gevonden. 1 miljoen km oud en werden weg gegooit, en dat is eeuwig zonde ;)

http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=834&g2_serialNumber=2

http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=837&g2_serialNumber=2

http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=840&g2_serialNumber=2

Ik had er 4, toch maar besloten om er maar 2 te monteren.. MEER dan genoeg, want ze zijn best huge.. :rolleyes:

Ook het draaiend gedeelte van de 1900TD ligt nu compleet uit elkaar. Zag er allemaal goed uit. Binnenkort even alles in het wasmachine doen, delen bestellen en weer opbouwen. :)

De Pul
16-01-2011, 21:36
gaaf die lampen,ik zou er niks meer aan doen....

Melvin
16-01-2011, 21:46
gijsmans :)

Gertjan
17-01-2011, 08:43
Holle bolle Gijs :D

MONDY
21-01-2011, 21:28
Past zeker veel in die bak.. Vandaag weer volle bak met aanhangwagen erachter.. :D
Donor Golf is nu wel leeg, rest gaat de pletter in..

http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=814&g2_serialNumber=2


:)
daar gaat me oude wagen :( :D
en heb je alles kunnen gebruiken van de wagen :tongue:

Gijs
13-02-2011, 18:23
Jep, heb veel kunnen gebruiken, motorisch dan. :)

Vandaag heb ik in Maasbree wat spullen voor de bus gekocht;
- Carterpan van JX motor
- Uitlaatspruitstuk van JX motor
- Aanzuigbuis van JX motor
- Luchtfilterhuis van JX motor
- Blank stalen achterbumper ipv huidige chrome met zwarte lak
- Raampje voor de linkse deur, huidige zit vol krassen
- Plaatwerk van een sloper, o.a. rechtse achterhoek en sluitingen voor de gereedschapsluiken
- Kogel van schakelmechanisme

Nog even wat revisiedelen (pakkingen, zuigerveren etc.) bestellen, en dan kan de AAZ in elkaar :)

Ow ja; in Maasbree vertelde de beste man dat m'n trekhaak van de bus geschikt was tot 2500kg. Maar een 2wd T3 kan max 1500kg geremt aan. De huidige 1200kg geremd is vanwege het motorvermogen. Er is dus de mogelijkheid om 1500kg geremt op kenteken te krijgen, fingers crossed ;)

JeeWee
13-02-2011, 18:54
zo lekker bezig!

Gijs
13-02-2011, 19:57
Ja, thnx :)
Ook ff met diegene waar ik vandaag was met z'n doka meegereden, zit ook een AAZ motor in. Scheeld echt een stuk! Zowel qua motorgeluid als vermogen :cool: Ff doorwerken dus :D

Gijs
19-02-2011, 18:37
En hiervan is het complete revisie set ook binnen. Nog even de zuigers netjes honen en de verstuivers laten testen... het opbouwen kan dan beginnen :)

Gijs
27-02-2011, 00:08
Donderdagavond het onderblok gehoont en de krukas in het onderblok gezet. Vandaag om een uurtje of 3 begonnen om nog een hoop toeters en bellen rond het blok op te bouwen. :)

En eindelijk eens plaatjes bij de praatjes;

http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=846&g2_serialNumber=2

http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=849&g2_serialNumber=1

http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=851&g2_serialNumber=1

http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=854&g2_serialNumber=2

http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=860&g2_serialNumber=2

http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=863&g2_serialNumber=2

http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=869&g2_serialNumber=2

Het verschil in aanzuigbuizen. Links van een AAZ, rechts JX. De JX is gemonteerd.
http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=874&g2_serialNumber=2

Verschil in oliepomp. Boven AAZ, onder JX. AAZ oliepomp is gemonteerd vanwege grotere capaciteit.
http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=877&g2_serialNumber=2

Links JX en rechts AAZ carterpan. JX gemonteerd.
http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=880&g2_serialNumber=2

Uitlaatspruitstuk. Bovenste AAZ, onder JX. De onderste gaat gemonteerd worden, alleen kan de huidige turbo hier niet op gemonteerd worden. Dit vereist nog enig huiswerk ;)
http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=882&g2_serialNumber=1

Verstuivers. 1x goed, 2x matig (schuine inspuiting), 1x slecht. Worden gereviseerd.
http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=885&g2_serialNumber=2

Laatst vergeten om kopbouten mee te bestellen, dus dat komende week gebeuren. Ook nog even een multiriem en een koppeling mee laten komen.

Waar ik nog geen antwoord/oplossing voor heb, is de peilstok; geeft deze het juiste niveau aan met de JX carterpan en andere montagehoek van de motor?

Planning;
Dit weekend de cilinderkop nog reviseren. Komende week motor afbouwen, en tussen de bedrijven door (lees; met carnaval) de motor in de bus bouwen :)

joostvw
27-02-2011, 16:06
peilstok van de jx monteren.
en dat spruitstuk, waarom monteer je de jx? je kan toch net zo goed de juiste turbo op die aax blok houden? dan hoef je niks te verbouwen en is het zo plug and play.

jetta mk1 '82
27-02-2011, 16:16
lekker bezig gijs ;)

De Pul
27-02-2011, 16:31
peilstok van de jx monteren.
en dat spruitstuk, waarom monteer je de jx? je kan toch net zo goed de juiste turbo op die aax blok houden? dan hoef je niks te verbouwen en is het zo plug and play.
da ga nie.....daar komt de motorsteun bij een t3.


lekker bezig gijs :thumbup: :cool:

Gijs
27-02-2011, 23:00
Precies ;) Heb waarschijnlijk al een turbo gevonden, dus dat probleem is ook weer getekkeld :)

Gijs
07-03-2011, 17:10
Jammergenoeg kon ik niet verder met de TD opbouwen, want ik heb m'n twijfels of de cilinderkop nog goed is. Even langs een revisiebedrijf dus.

Gezien dat dat even stil ligt, en ik aan de kever ook even niks kon doen ben ik aan de laadvloer begonnen.
Er zit zoals ik al wist, laswerk aan. Maar dat is allemaal te overzien. De vloer zelf wil ik van hout gaan maken, en bevestigen met blindklinkmoeren. Prioriteit is dat de vloer er altijd makkelijk uit te halen moet zijn. Functioneel gezien zou betonmultiplex ideaal zijn, maar persoonlijk vind ik het niet mooi en is het erg kostelijk (3 panelen nodig à 90 euro).
Houten, dikke planken in de lengterichting lijkt me het mooiste, en is veel goedkoper te maken maar is niet zo duurzaam.

In ieder geval eerst de rotte loodzware (vol water) multiplex plaat eraf halen;
http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=898&g2_serialNumber=1

Easy job :)
http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=901&g2_serialNumber=1

De originele bodem, zo gaar als peperkoek;
http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=903&g2_serialNumber=1

De vloer van het gereedschapluik moet er ook nog aan geloven;
http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=906&g2_serialNumber=2

De crap die eraf is gekomen;
http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=909&g2_serialNumber=2

Toch wel rotte chassisbalk, maar goed te repareren;
http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=911&g2_serialNumber=1

Ook dit is een aandachtspuntje ;) ;
http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=913&g2_serialNumber=1

Roy 1.6
07-03-2011, 19:02
Toch wel goed dat je het los trekt. Kan het er straks weer fris onder. :thumbup:

Oudelut
07-03-2011, 21:53
Mooie hardhouten balken kopen bij de vloerenboer?

joostvw
07-03-2011, 21:58
da ga nie.....daar komt de motorsteun bij een t3.


lekker bezig gijs :thumbup: :cool:

heb er in de herfst (2010) ook 1 ingebouwd bij een maatje van me en daar was het alleen een kwestie van de olieretour leiding om leggen :confused:

Gijs
07-03-2011, 22:36
Hardhouten planken is wel mooi inderdaad.. Alleen de cashflow zal dat op het moment niet toestaan ;) Tenzij iemand nog wat weet te liggen voor weinig :)

Joost, was dat ook bij een pickup/bus, benzine/diesel? Zelf heb ik eigenlijk nog niet gekeken of het AAZ spruitstuk past, zal morgen eens kijken. Ben benieuwd waarom dat bij jou wel past..?!

joostvw
08-03-2011, 20:00
Was bij een camper T3 en kwam uit de fabriek gerold als 1.6TD.
zal het topic zo ff opzoeken.


edit:
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=76512&page=1&pp=20&highlight=drytooler

Hier kun je het een beetje zien:
http://i53.tinypic.com/103ip01.jpg

Gijs
08-03-2011, 21:10
Apart. Heb je de mogelijkheid om daar meer foto's van te schieten? Kan het niet zo zijn dat bij een Syncro de motorsteunen anders zitten?
Vanmiddag ben ik even onder de bus gekropen, en ik denk dat ik het gewoon moet proberen. Ruimte is er wel, de vraag is alleen hoe het precies uit gaat komen.

joostvw
08-03-2011, 23:40
naar mijn weten is alleen de bak en het glijframe anders, maar het is niet mijn bus. zal mn maatje eens vragen (drytooler heet hij hier op het forum) voor wat foto's

volgens mij was het zo dat de olieretour leiding eerst naar de carterpan liep en nu naar het blok zelf (zit normaal een bout in). of was het nou precies andersom?

Gijs
13-03-2011, 23:44
Het motorproject ligt tijdelijk even op de plank. De staat van de cilinderkop is niet naar m'n zin, dus wil ik zsm een nieuwe gaan bestellen op Ebay.

Voor de laadvloer heb ik nieuwe steigerplanken opgehaald. Deze zijn 32x200mm, goed dik dus. ;)

Gijs
10-04-2011, 11:46
Op Spa heb ik gisteren wat nieuwe dingetjes voor de T3 gekocht;

- Nette boven- en ondergrill
- Dashboard delen
- Originele T3 krik
- Flessenopener :D

Cilinderkop is gepolijst en ligt ook klaar om in elkaar gezet te worden.

Ook heb ik een andere turbo gevonden van een 1600TD SB motor. Groter dan de AAZ turbo, passen op JX spruitstuk én watergekoeld. Dat is een win-win-win situatie! ;)
Zsm even naar Alphen rijden :drive:

Gijs
13-04-2011, 16:25
Sneak preview van de nieuwe laadvloer :)

http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=930&g2_serialNumber=2

Gertjan
13-04-2011, 18:48
Lekker bezig :rock:
Een Gerrit turbo is dat toch, die op een SB zit?
Daar heb ik er ook nog 1 van liggen, op een SB motorblok, moet ook ooit nog es in m'n Jetta :D

RubenD
13-04-2011, 22:40
Mooi werk Gijs

Samurai
14-04-2011, 12:20
Wat een gave bus is dit!

Veel succes met de herstelwerkzaamheden Gijsmans ...

Gijs
16-04-2011, 23:52
Bedankt voor de reacties :)

Vandaag de cilinderkop klaar gemaakt en de motor verder opgebouwd. Distributie zit erop, verstuivers erin en in- en uitlaatspruitstuk erop.

Wat kak-kwaliteit foto's.

Kop is NIET gevlakt, maar gepolijst en de kleppen opnieuw ingeslepen
http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=933&g2_serialNumber=2

http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=936&g2_serialNumber=2

Zit nu dus al verder in elkaar, maar daar heb ik nu ff geen foto van :redface:

Gijs
30-04-2011, 22:53
http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=942&g2_serialNumber=1

Vandaag "ergens" een turbo opgeduikeld. ;) Een Gerritt van een 1600TD SB motor. Nog bedankt Stijn! :thumbup:

-Jens!-
01-05-2011, 20:17
lekker bezig gijsie, wordt weer een sjiek busje!

Mister Cool
01-05-2011, 22:20
Ziet er allemaal keurig uit gijs, keep up the good work!

Stijn
02-05-2011, 20:24
Graag gedaan Gijs! Is een mooi turbootje.

JeeWee
03-05-2011, 09:58
zal straks wel fijn lopen zo'n aaz tor! En flink bezig zeg met die laadvloer!!! heb je de puntlassen doorgeboord? het lijkt erop dat je het er heel netjes vanaf gekregen hebt!

Gijs
31-05-2011, 22:39
Jeewee; het meeste is er met een hamer en beitel afgehaald. Ik moet nog steeds het nodige afwerken, maar dat komt waarschijnlijk in het najaar als de AAZ motor ook ingebouwd wordt.

Vanavond heb ik de waterpomp van de huidige KY 1700(!) ;) diesel vervangen. Ik had er nog eentje liggen van m'n oude 81'er Jetta met CR motor. Op de pomp zat zoveel speling, dat door de hele auto een schurend (kapot lager) geluid te horen was. Nu is het heerlijk "stil" ;)

Gijs
15-08-2011, 14:03
Na de vakantie de T3 weer op gang moeten helpen. Accu leeg en ff ontbossen ;)

http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=1005&g2_serialNumber=1

Olie tanken en diesel bijvullen en klaar voor de kindervakantie week;

http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=1011&g2_serialNumber=2

Ook nog ff een eenden transport gehad ;)
http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=1008&g2_serialNumber=2

De to-do list is weer lekker lang. Electrische storing; bij het bedienen van verlichting (rem, knippers en verlichting) valt de radio uit. Het voorgloei lampje gaat ook af en toe spontaan branden. Bij het bedienen van de ruitenwissers begint er in de zekeringkast ook een relais te zoemen.
En het wiellager rechtsachter is aan het overlijden.

Genoeg te doen dus ;)

Jettameister
15-08-2011, 21:27
leuk
en het sleutelen hoord er bij bij zo'n klassieke VW he ;)

Gijs
15-08-2011, 22:20
Klopt zeker, vind het ook niet erg. En buiten dat het een erg praktisch hok is, blijft het super leuk om erin rond te rijden :drive:
Binnenkort APK klaar maken, keuren, en ombouwen naar 1900TD. :)

Bruders
29-08-2011, 11:21
Hey Gijs, mocht je zo ver zijn met je AAZ laat het me dan ff weten...kom ik ff kijken hoe het eruit ziet...Kan ik het ff nabouwen hey!!!

Grtz...Vic

Gijs
11-09-2011, 23:33
Sgoed Victor! Neem dan ook maar net als op volksdub knakworsten, broodjes en glassex mee. ;) Ik ga proberen de bus nog ff door de APK te trekken, daarna wordt ie omgebouwd.
Vandaag de electrische storing eens bekeken. Spanning op de accu is goed (11,9). Op de zekeringkast wordt dan 10,9 gemeten maar als ie op contact gezet wordt is er nog maar 7,5V thuis. Er zit dus iets lekker mis.. :redface:

Bruders
15-09-2011, 21:00
@ gijs...Vanavond gezien dat mn wiellager linksachter gaar is..heb voor alles al vervangen maar heb begrepen dat achter geen pretje is...wat is jouw ervaring???
grtz..Vic

Gijs
26-09-2011, 21:33
Hee victor. Bij de garage waar ik altijd kom werd gezegd dat het wel mee viel. Maar gezien het gebrek aan tijd (en zin ;)) laat ik de wiellagers vervangen. De t3 staat daar nu toch voor een nieuwe APK, dus dan maar gelijk de wiellagers laten vervangen.

De elektrische storing is overigens opgelost. De kabel tussen de motor en chassis was gaar. Nieuwe kabel gemonteerd en hoppa; licht! :)

Gijs
08-10-2011, 18:34
Afgelopen tijd wat bezig geweest met de Transporter ivm APK. Moet alleen de wiellagers achter vervangen. Gisteren voor een APK weg geweest, was het wiellager rechts nog niet goed. :( Ik denk dat het huis niet goed meer is... snap het nog steeds niet, en heb 'm ook nog niet uit elkaar gehaald. Wordt vervolgd dus ;)

Vandaag even bezig geweest met een sidebar te maken. Het is nog niet af, andere kant moet zowiezo nog :)

http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=1024&g2_serialNumber=2

http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=1020&g2_serialNumber=2

http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=1026&g2_serialNumber=1

En ergens afgelopen tijd ook de stadlampjes in de verstralers aangesloten. De verstralers zelf zijn ook al aangesloten, er mist alleen nog een schakelaar om ze aan te zetten ;)

http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=1029&g2_serialNumber=2

Gijs
09-10-2011, 22:14
En klaar;

http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=1032&g2_serialNumber=2

Ff laten drogen, en monteren maar :)

Gijs
21-10-2011, 23:44
Ff een uurtje gevonden om 'm eronder te hangen :)

http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=1051&g2_serialNumber=2

Ook had ik nieuwe delen binnen gehad voor het schakelmechanisme op de v-bak. Nu een stuk minder roeren voor een versnelling ;)

Oudelut
22-10-2011, 09:06
:thumbup:

Jettameister
23-10-2011, 18:33
leuk detail voor een leuke bus (ik wou da'k ook al met m'n bus kon rijden..)

Gijs
30-10-2011, 20:03
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/392357_2569743327305_1365881008_2856066_294506749_n.jpg

:)

De Pul
30-10-2011, 20:04
Lol......

Mister Cool
30-10-2011, 20:13
Haha leuk, vond die sticker zowiezo al leip! Paar zwaailampies dan kan je zo beginnen haha

Jettameister
31-10-2011, 12:18
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/392357_2569743327305_1365881008_2856066_294506749_n.jpg

:)

coole foto (leuk detail :D )
volgende keer de t5 ff afwassen he.. :tongue:

sixpack
31-10-2011, 12:26
Geweldig! :D

Mauricejuhvw
01-11-2011, 16:56
Haha ziet er mooi uit gijs mooi werk

Gijs
02-11-2011, 16:08
Thnx heren. :thumbup:
Gijsmans is weer APK gekeurd voor 2 jaar!! :D
Nu de motorombouw even verder voorbereiden, en ombouwen maar.

Mauricejuhvw
02-11-2011, 16:23
Goed bezig :)

Gijs
30-11-2011, 22:17
Het begin van de ombouw naar TD is er :)

http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=1064&g2_serialNumber=2

http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=1068&g2_serialNumber=2

http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=1071&g2_serialNumber=2

Jammergenoeg moet het koppelingshuis ook even van de bak gehaald worden; de prise as zit er los in. Met demonteren hoorde ik ook een knak (te lomp geweest denk ik ;)). De borging van de prise as zal wel kapot zijn.
Bak ff in orde en netjes maken, en de motorruimte wordt ook ontroest, in de epoxy gezet en geel gespoten.

Weer genoeg te doen dus :D

De Pul
30-11-2011, 22:20
:thumbup:

Mister Cool
30-11-2011, 23:15
Lekker bezig freek!

Gijs
03-12-2011, 16:42
Thnx ;)

De versnellingsbak ligt er ook onderuit. Diff gaat ook uit elkaar en de nodige lagers worden vervangen, hierna opnieuw uitklokken. Er zat behoorlijk speling op de satelietwielen.

Weet iemand overigens hoe de prise as geborgt zit op de hoofdas in de bak zelf? De kracht van de hoofdas op de prise as wordt overgebracht op een schuifmof met spiebanen, maar deze schuifmof zit niet geborgt tot m'n verbazing..?

Gijs
07-12-2011, 17:38
't Loopt, zoals altijd, weer 'ns uit de hand... :rolleyes:

De versnellingsbak is niet zo geweldig meer, en ben dus aan het kijken voor een revisie en aanpassing voor 1900 diesel motoren (andere eind overbrenging). Enige nadeel; kost serieus geld.. :redface:
Ook kwam ik nog een setje velgen tegen van een Mercedes. Mocht ze even passen, en dat dus gedaan ;)

http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=1074&g2_serialNumber=2

http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=1076&g2_serialNumber=1

Maten; rondom 15x7 ET23. Past prima, weet alleen nog niet zeker of dit 'm gaat worden.. Moet nog een geschikte bandenmaat voor voor en achter uitzoeken :)

joostvw
07-12-2011, 17:51
Mocht je die eindoverbrenging niet aanpassen dan kan ik je eerder flinke terrein banden aanraden ipv deze 15'ers.
Want zonder die eindoverbrenging zit je tegen de 100km/h al bijna in je rode toerenbereik op je teller.

Gijs
08-12-2011, 00:01
Klopt, dat was ook in eerste instantie mijn cheap oplossing. Ik wist toen nog niet hoe de bak zou zijn ;)

100km/h was met de 1600/1700 ook al niet echt haalbaar hoor. 80km/h was prima, 90 nog nét.. :)

arnus71
08-12-2011, 08:21
Ik had met mijn T3 met AAZ blok een DK v-bak (4-bak voor een luchtkoeler) eronder met achter 215/65/16 banden, en nóg vond ik hem teveel toeren maken. Bij 100 km/u tegen de 3500 toeren. Ik zou toch echt voor een aanpassing aan de eindoverbrenging gaan, dan zit je niet vast aan ballon banden achter! En inderdaad, kost een vermogen :shake:

Gijs
10-12-2011, 20:30
De kogel is door de kerk; de bak word gereviseerd en er komt een langere eindoverbrenging in. Kost even geld, maar dan is het complete motorische deel "nieuw" :)

Diegene die de bak gaat reviseren zag dat er een erg korte eindoverbrenging in zat. Ook bleek de prise as afgezaagd te zijn (een benzine heeft een langere prise as), het koppelingshuis zat er met vloeibare pakking op, en de bak steun was aangepast. Mijn conclusie; 't is origineel een benzine bak, omgebouwd voor een diesel. Syncromeshen, lagers etc wordt nagekeken en zonodig vervangen.

Met het huidige diff rijd de auto bij 3000rpm 72km/h, met het nieuwe diff en hetzelfde toerental 87km/h (in theorie).

De motor heb ik er vandaag (zonder bak dus) in gezet om, waar nodig, het een en ander aan te passen en een uitlaat te maken. :)

De Pul
10-12-2011, 20:32
goed bezig gijs,maar laat die velgen maar zitten......
tis een werkhok toch?;)

Gijs
10-12-2011, 20:42
goed bezig gijs,maar laat die velgen maar zitten......
tis een werkhok toch?;)
O ja, klopt... ik ga m'n doel wéér voorbij ;)

De Pul
10-12-2011, 20:46
O ja, klopt... ik ga m'n doel wéér voorbij ;)
daar hebben er meer last van soms;) :D

Gijs
11-12-2011, 11:51
daar hebben er meer last van soms;) :D
Gelukkig maar :giggle:

Gijs
01-01-2012, 21:13
Pakketje uit de UK onderweg, van Joostvw heb ik een IC overgenomen uit (volgens mij) een Golf 3 TDI, en ik kreeg bericht dat deze week aan de bak begonnen wordt. Als het een beetje mee zit is deze de week daarop klaar en kan de Gijsmans écht geturbo-ed worden :)

Jettameister
02-01-2012, 20:47
http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=1074&g2_serialNumber=2

lekker old school :cool:

Gijs
06-01-2012, 23:38
De versnellingsbak is klaar, even zien of deze morgen opgehaald kan worden :)
Bestelling uit de UK is ook binnen;

http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=1082&g2_serialNumber=1

Er kan weer gebouwd worden :)

Jel Golf 2 GTI
07-01-2012, 00:46
Gaat helemaal goed komen :thumbup:

Gijs
07-01-2012, 22:37
Het luchtfilter is geplaatst, 'n originele T3 TD filterhuis;
http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=1100&g2_serialNumber=2

http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=1106&g2_serialNumber=2

Voor het aanzuiggedeelte moet ik nog iets verzinnen. ;)

http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=1103&g2_serialNumber=2

De intercooler heeft ook z'n plek gekregen.

René
07-01-2012, 23:40
Lekker bezig Gijs:)
Waar heb je al dat moois besteld? Scheelt het veel met NL?

De Pul
08-01-2012, 01:40
netjes gijs!

Samurai
08-01-2012, 11:06
Dat wordt weer een heel leuk busje.

Bruders
08-01-2012, 16:59
Hey Gijs, hoe is het afgelopen met die achterlagers.
Heb paar weken geleden rechts ook vervangen maar hij is weer stuk.

Ben benieuwd wat probleem bij jou was???

grtz..Vic

Gijs
08-01-2012, 23:57
Hee Victor; ik denk, gezien de revisie van de v-bak, dat het diff hoorbaar was. Verder geen problemen meer met de wiellagers. :)

René; Silicon Hoses.com. Daar hadden ze een eindejaarsaanbieding -25%. Het scheelde al iets met hier in NL, en nu nog wat meer ;)

Een oplossing voor luchtstroming door de IC heb ik ook bedacht. Deze week even verder uitdenken :)

joostvw
09-01-2012, 16:18
Dat vroeg ik me dus ook al af, nu je hem dwars geplaatst hebt.
misschien sleuven in de beplating, of gewoon een fan erop?

Gijs
22-01-2012, 11:14
Om een lang verhaal kort te maken; de motor met bak zit in de auto. Vorige week heeft een vriend de motorruimte ontroest, geschuurd en in de overspuitbare bodyschutz gezet. Motorruimte daarna netjes zwart gespoten :)

Complete aandrijving;
http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=1109&g2_serialNumber=2

Motorruim;
http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=1114&g2_serialNumber=2

En in de auto;
http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=1111&g2_serialNumber=1

En nadat de motor er gisteren in gegaan is, heb ik een start gemaakt met het maken van een uitlaat. Eis; geen demper. Dat is gelukt volgens mij :)

http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=1120&g2_serialNumber=2

http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=1123&g2_serialNumber=2

http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=1117&g2_serialNumber=2

Hij is nog niet naar m'n zin. Ik wil dat het eind gedeelte hoger komt te zitten, maar dat komt van de week weer :)

joostvw
22-01-2012, 14:02
Vet! Gaat een flinke brulpijp worden dan.

Gijs
22-01-2012, 22:42
Tsja, 't zal wel een hard geluid zijn denk ik :rolleyes:

Tjaap
22-01-2012, 22:48
eindstukje iets onder een hoek zetten anders? alla supersprint zeg maar?

C1Rob
22-01-2012, 22:54
donders... straight pipe is ook gelijk je screamer pipe XD haha

Ziet er gaaf uit ;)

Gijs
22-01-2012, 23:07
Jaap; zoiets gaat 't misschien wel worden ja. Of misschien na de platte strip, die onder de carterpan loopt, een s-bocht omhoog en als eindstuk ook een 90graden bocht en afzagen à la TDI pijp..
Ben d'r nog niet uit. Supersprint idee is ook wel cool :)

Heb ook aan een side pipe zitten denken, maar op de plek komt ook het luchtfilter te hangen.. :)

Showtime
22-01-2012, 23:51
Jaap; zoiets gaat 't misschien wel worden ja. Of misschien na de platte strip, die onder de carterpan loopt, een s-bocht omhoog en als eindstuk ook een 90graden bocht en afzagen à la TDI pijp..
Ben d'r nog niet uit. Supersprint idee is ook wel cool :)

Heb ook aan een side pipe zitten denken, maar op de plek komt ook het luchtfilter te hangen.. :)

tip vanaf de openpijpen op vracht auto's. Hoe meer bochten, hoe meer herrie! Dus als dat je bedoeling is! Vind het wel een bruut ding Gijs. Succes :thumbup:

joostvw
23-01-2012, 00:07
Tsja, 't zal wel een hard geluid zijn denk ik :rolleyes:

Heb vorig jaar met een T3 ook met 1.9TD van Rotterdam naar mijn huis gereden helemaal zonder pijp. En vond het eigenlijk nog alles meevallen. Maar als je hem start kun je dat zelf ook wel horen toch? Of is hij verder nog niet aangesloten?
TDI pijpjes zou ik niet doen, ziet er misschien beetje raar uit.

Audi1981
23-01-2012, 00:18
Ik heb een heel stuk gereden met alleen een voorpijp op m'n audi 80 met sb td motor en dat viel mee :screwy: :D

Gijs
23-01-2012, 10:42
Zelf denk ik dat het ook wel meevalt. Een turbo dempt heel veel, en de motor ligt ook nog eens achterin.

Ik heb nog eens zitten denken, en ik ga de uitlaat maken à la supersprint, zoals Jaap zei. :)

Gijs
26-01-2012, 23:42
Done;

http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=1126&g2_serialNumber=2

Alleen nog in de hittebestendige lak zetten denk ik :)

Jettameister
27-01-2012, 13:25
mooie werken hier ! doe zo verder :thumbup:

Gijs
07-02-2012, 23:26
Bedankt! :thumbup:

Druk met de Gijsmans bezig, maar loop tegen wat kleine dingen;

Waar zit een watergekoelde turbo bij een Golf GTD aangesloten? Voor of na de radiateur? En heeft iemand hier een foto van, zodat ik kan zien wat er aan leidingen gebruikt is en hoe dit gemonteerd zit..?
't Gaat om de aansluiting van de banjo bout, lees; 1 (de 2e is olieretour) en de 3e aansluiting (draadbus).

http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=1129&g2_serialNumber=2

De bedoeling is om binnen nu en 2wkn de motor aan de gang te hebben, maar eerst nog even zien dat we hier nog iets van maken;

http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=1131&g2_serialNumber=1

Gijs
09-02-2012, 22:55
Iemand die een foto en/of info heeft hoe de koelwaterleidingen bij de turbo bij een GTD (SB) motor is aangesloten; voor of na de radiateur? :)

Gertjan
10-02-2012, 09:32
Na, hij zit op dezelfde stalen leiding die naar je kachel toe gaat.
De retour zit gewoon achter op het blok in 1 van die vriespluggen.

http://i281.photobucket.com/albums/kk209/jegertje/Jetta/2011-11-17162355.jpg

Gijs
10-02-2012, 20:14
Vriespluggen? Iig, ik zal 'm na de radiateur aansluiten. Dan heb ik ongeveer 'n idee hoe en wat :) Thnx Gertjan!

bjuriaan
10-02-2012, 21:34
gaaf hok, ff je topc door gelezen...

Gijs
11-02-2012, 17:04
Even een update qua plaatjes :)

http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=1134&g2_serialNumber=2

De Golf 3 TDI IC;
http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=1136&g2_serialNumber=1

Het luchtfilter (origineel T3 TD) en de Gijsmans Supersprint uitlaat :)
http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=1139&g2_serialNumber=2

Vanaf de achterkant ziet dat er zo uit;
http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=1142&g2_serialNumber=2

Qua lak/uiterlijk/afwerking van de carrosserie is het nog niet bijzonder mooi.. Daar wordt in een later stadium aan gewerkt. :rolleyes:

jetta mk1 '82
12-02-2012, 14:27
Gave vorderingen weer Gijs!!

Ik ben heel benieuwd hoeveel geluid hij zo gaat maken, ik ga onder mijn golf een rvs downpipe/uitlaat maken en wil daar eigenlijk geen dempers bij gebruiken...

Gijs
18-02-2012, 17:48
Alles zit momenteel gemonteerd en aangesloten; olie, water en lucht naar de turbo, slangen, leidingen en elektra klaar, olie en koelwater gevuld. Ik heb 'n poging gedaan om te starten, maar de startmotor klikte eerst alleen maar. Toen heeft ie 'm één keer rond kunnen gooien (moeizaam, veel compressie waarschijnlijk), en daarna klikte die alleen nog maar.
Ik heb nog een klein beetje vraagtekens of de startmotor wel goed aangesloten zit.. morgen nog even kijken :)

Gijs
27-02-2012, 10:39
De motor heeft ondertussen gelopen, en toen deze olie begon te blaffen uit de uitlaat heb ik 'm maar weer uit gezet :)

Straks gaat de turbo naar Amersfoort (C&E turbochargers) en daar wordt er een (deel)revisie op uitgevoerd.
Eerst was het idee om zelf de turbo te reviseren, maar een revisieset koste iets minder dan wanneer hun het uitvoeren. En soms moet je dingen uit handen geven aan mensen die er écht verstand van hebben ;) en gezien de turbo nogal een essentieel deel is leek me dit niet onverstandig :)

jetta mk1 '82
27-02-2012, 11:30
goede keuze denk ik om de turbo te laten reviseren!

Gijs
29-02-2012, 18:42
Dat denk ik ook ;) Vandaag een belletje naar C&E gedaan, en de turbo was nog prima te reviseren. Gaat uit elkaar, lagerbusjes en afdichtingen worden vervangen en voor 'n 250 euro heb ik een gecontroleerde en gereviseerd turboooo :)

Het enige wat dan nog niet gereviseerd is aan het motorische gedeelte, is de brandstofpomp en dynamo ;)

Drytooler
01-03-2012, 17:49
Hoi Gijs,

Joost had eerder een reactie geplaatst zo'n 12 maanden terug ;) .

De AAZ met originele turbo past wel in een T3 (syncro). Maar je moet het blok dan schuin tussen de motorsteuenen door friemelen.

Ik heb het blok er al weer uit gehad. En is nu met 1.6 Jx turbo gemonteerd. Rijd iets minder goed maar kan wel de originele uitlaat gebruiken.

Welke turbo heb jij er nu onder?

Ik heb gisteren de Intercooler pas aangesloten was al gemonteerd. Maar had niet zoveel zin( en had zelf geen zin in slangen aan passen). Nu heb ik een luchtsluis gemaakt en je voelt dat de intercooler echt zijn werk doet!

gaat goed met je project netjes hoor. Krijg het idee dat ik met 3 keer motor wisselen en elke keer in 3 /4 dagen behoorlijk aan het beunen ben ;)
https://lh4.googleusercontent.com/-KT3fGygRSY4/TpvqnQJbbiI/AAAAAAAAB5Y/dj3qeIyTUOg/s512/DSCF5697.JPG

Maar ben wel serieus aan het overwegen als ik weer terug in Nederland ben over 6 maanden een TDI(golf 3 donor 1z /AFN ) in te gaan bouwen.

Gijs
02-03-2012, 23:08
Dan denk ik dat er bij een synchro toch andere motorsteunen gebruikt worden. :) Want zover ik het in m'n hoofd heb zitten past dat niet. Ik heb een JX spruitstuk gemonteerd. Hierdoor verplaatst de turbo vanuit het midden, naar de hoogte van de 4e cilinder. Overigens heb ik me laten vertellen dat latere T3's een iets andere motorophanging hebben. De motor zit daar iets verder naar achteren (zelf nog niet tegen gekomen, ook niet op gelet ;))

Ik heb nu een Garrett T2 turbo van een SB motor gemonteerd (Golf 2 1600GTD 80Pk).

Mocht je een TDI gaan overwegen, roep maar. Wellicht kunnen we elkaars bevindingen uitwisselen. Want een 1900TD of TDI scheeld op zich niet heel veel.

Oh ja, tiny update; turbo is gereviseerd en opgestuurd. Zal wel maandag worden als deze binnen is. :drive:

jetta mk1 '82
10-03-2012, 18:51
Hey Gijs hoe gaat het met de Gijsmans!?

Gijs
11-03-2012, 00:57
Goed, en slecht :)

http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?p=1263077#post1263077

Turbo is dus terug, en weer gemonteerd. Morgen even zonder de warmtewisselaar proberen.

jetta mk1 '82
11-03-2012, 16:52
schiet nog niet echt op dus... :-(

Gijs
13-03-2012, 22:31
Gisterenavond nog het een ander geprobeerd. Collega nog mee gekeken, en na het meten van de oliedruk op diverse punten toch maar besloten de oliepomp te demonteren.
Dit is/was het euvel (waarschijnlijk). De drukregelklep die in de aanzuigbuis zit, zit vast. Hierdoor was er niet te weinig druk, maar te veel. De gemeten waarde was 5bar oliedruk, te veel dus. Ergens wist ik het wel, maar in eerste instantie denk je er niet aan, maar het olielampje gaat ook branden als er te veel druk is. :)

De nieuwe oliepomp is besteld, dan kunnen we weer verder :rolleyes:

Audi1981
14-03-2012, 06:50
Dat zijn fijne dingen om opgelost te hebben :thumbup:

joostvw
14-03-2012, 22:25
Ben benieuwd hoe die straks klinkt Gijs.
Hopen dat het nu allemaal goed zit met de oliehuishouding.

jetta mk1 '82
15-03-2012, 17:04
zou mooi zijn als het nu opgelost is, ik wil weten hoe hij klinkt!!!!

loco-vr6
20-03-2012, 21:41
Hey gijsmans, zie dat je lekker bezig bent! Ik rij inmiddels al weer een paar maanden met de aaz in m'n doka, en ook geheel demperloos, en het geluid is prima te noemen. Absoluut niet zo storend als je zou verwachten, alleen bij volle belasting zoals bij optrekken is hij wel lekker hoorbaar.ben benieuwd hoe je dat met de ic gaat oplossen, daar ben ik nog niet uit. Wat was je kwijt voor je bak revisie?

jetta mk1 '82
21-03-2012, 21:56
Ik rij inmiddels al weer een paar maanden met de aaz in m'n doka, en ook geheel demperloos, en het geluid is prima te noemen.

Heb je daar een filmpje (met geluid) van, ik wil graag demperloos RVS onder mijn golf 2 gaan maken en daar zit ook een AAZ in...

Gijs
23-03-2012, 10:26
Oplossing gevonden; http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?goto=newpost&t=96328

Als 't allemaal werkt zal ik 'n filmpje maken voor het geluid :)

loco-vr6
23-03-2012, 17:53
Hahaha, ja daar kan je je blind naar zoeken! Lang leven de forums waar we met z'n alle wat van leren en wat aan hebben. Ik heb helaas geen filmpje van het geluid en m'n bus is uitgeleend aan een vriend 80 km hier vandaan en kan dus ook niet snel een filmpje schieten. Maar geloof me, open pijp is prima op een aaz! Go gijsmans we zijn benieuwd!

Gijs
15-04-2012, 13:18
Wie nog steeds benieuwd is naar het geluid; http://youtu.be/roGXKHI0Iwc :)

Jammergenoeg lekt de turbo olie bij koude motor (waarschijnlijk kapotte afdichting na het verdraaien). Bij warme motor is dit niet meer het geval, en walmt ie ook niet :)
Tevens werkt het nagloeien van de gloeibougies nog niet, want de koelwatersensor zit nog niet goed geplaatst.. :rolleyes:

joostvw
15-04-2012, 13:33
Klinkt goed!

jorg-maashees
15-04-2012, 14:37
Klinkt goed, lekkere fluit als je het gas loslaat :D

jetta mk1 '82
16-04-2012, 17:57
wat fluit je turbo zeg!! dat doet de mijne bijna niet....

geluid is wel gaaf zo!!

loco-vr6
23-04-2012, 17:22
Jammer dat het microfoontje het niet helemaal trekt, in reallife klinkt het nog beter :D al getourd Gijs?

Gijs
24-04-2012, 10:46
Inderdaad.. de microfoon trekt 't niet helemaal. ;) Fluit goed, zonder al te veel geluid :)

Martijn; heb jij er een demper tussen zitten?

Ik heb er vorige week een stukje mee gereden, een keer zonder gewicht en een keer mét gewicht (1600kg);

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/s720x720/522791_383571928348994_100000885699281_1107605_1838283500_n.jpg

:)

joostvw
24-04-2012, 11:11
Kijk, back in BUSiness!

Maar hoe heb je de IC nou aangesloten?

jetta mk1 '82
24-04-2012, 17:49
Martijn; heb jij er een demper tussen zitten?

Ik heb er een gewone (benzine) uitlaat onder zitten en wil tzt naar 60mm rvs!

Gijs
29-04-2012, 23:37
De IC zit aangesloten zoals een IC aangesloten moet zitten ;) Ik wil er nog een fan op zetten en sleuven in de zijkant maken, zodat de fan er lucht doorheen kan trekken.

De auto heb ik na 6 maanden weer thuis neer gezet. Het ritje van Tilburg naar Vught is prima gegaan. Zelfs de 120km/h aangetikt, en dat heeft ie nog nooit gehaald! :tongue: Ik ben dus blij dat ik de bak aan het laten passen :thumbup:

Jel Golf 2 GTI
30-04-2012, 01:44
klinkt idd lekker :thumbup:

Gijs
06-05-2012, 08:13
Weer lekker on-the-job :);

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/s720x720/385608_399799773392876_100000885699281_1143963_1990566316_n.jpg

Audi1981
06-05-2012, 08:59
Cool! :thumbup:

Jettameister
06-05-2012, 20:16
:goodpost:

Gijs
04-06-2012, 20:58
Tiny update. Best handig als je pa een zetbank gekocht heeft :)

http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=1158&g2_serialNumber=2

http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=1155&g2_serialNumber=2

Heb 'm nog ff breed gelaten, wellicht dat er in een later stadium nog iets bij moet komen. Het gat zat al in het dashboard, daar zat voorheen (in Duitsland) een tachograaf in. Gat wordt nog iets groter, zodat de onderste twee 52mm metertjes er ook in passen. :)

jetta mk1 '82
05-06-2012, 16:56
Ouwe tjoener! ;)

Gijs
05-06-2012, 21:56
Hehe ;)

Ik ga 'm trouwens toch wat anders maken, eerst ff wat meters aanschaffen ;)

Gijs
17-06-2012, 16:07
Afgelopen week wat metertjes besteld en binnen gehad. Nu wist ik al dat de oliedruk bij een koude motor hoog was. Maar nu ik de oliedruk en temperatuur meter aangesloten heb, blijkt dat de oliedruk bij stationair toerental en een temperatuur van 60graden een 2 bar is. Wanneer je gas geeft loopt deze op naar 7!! bar..

Niet goed dus :). Tijd geleden heb ik er een nieuwe oliepomp gemonteerd, en bij mijn weten zit daar ook een oliedrukbegrenzer in (in de aanzuigbuis). Ook al is deze nieuw, dan zou deze nog steeds vast kunnen zitten. Maar voordat ik de pan er onderuit haal; er zit toch nergens anders een oliedrukbegrenzer (met andere woorden; zie ik iets over het hoofd?) :screwy:

Gijs
30-06-2012, 18:30
Zo, dit is 'm geworden (alleen nog ff spuiten ;))

http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=1164&g2_serialNumber=2

:)

jetta mk1 '82
02-07-2012, 17:00
Moet er ff aan wennen, kan het nog niet echt mooi vinden...


De turbo van mijn AAZ fluit tegenwoordig als een dolle sinds ik geen einddemper meer heb!

Gijs
03-07-2012, 08:53
Moet er ff aan wennen, kan het nog niet echt mooi vinden...
En de tellers zijn nog niet eens opgelicht, want dan is 't écht niet mooi ;) 't moest ook schuin staan, want anders zijn de meters niet af te lezen.. :rolleyes:

De turbo van mijn AAZ fluit tegenwoordig als een dolle sinds ik geen einddemper meer heb!
Vind ik leuk :)

Drytooler
18-07-2012, 09:22
weet je wat ook erg leuk is deze doka:

http://youtu.be/rLIHcJtGUZ8

Neill_s
18-07-2012, 09:40
Leuke (lees: erg praktisch maar toch anders ;) ) bus geworden. Ook ideaal als vuilniswagen trouwens :)

Gijs
20-07-2012, 09:21
Jep, idd ;)

Motor draait nu goed. Op en neer naar Well met aanhangwagen + kevertje erop (1300kg ongeveer). Continue tussen de 90 en 100km/h à 3000rpm en een olietemperatuur van 95 à 100 graden. En de 90km/h bereikt ie ook nog in een acceptabele tijd :)
Zonder aanhangwagen is een kruissnelheid van 110 prima te doen, en wat mij betreft ook snel genoeg voor dit aerodynamisch wonder :)

Na de KVW week over 2 wkn gaat de IC in de rijwind, en zal het plaatwerk aangepakt worden (hard nodig).

Gijs
29-12-2012, 16:52
Even een foto van de huidige situatie;

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/735120_506396049399914_1211834094_n.jpg

Niet veel veranderd, op de huge intercooler scoop achterop na.. :rolleyes:
Een paar maanden geleden een setje besteld om de brandstofpomp precies goed op tijd te zetten, dat scheelde enorm veel. Nu loopt ie perfect met een mooi zwart pluimpje er achteruit.. :)

Herm Schreurs
29-12-2012, 17:24
:thumbup: nice!
Leuke combinatie zo samen!

LRR
29-12-2012, 18:26
Die dikke Bosch lampen voorop zijn gaaf !!

Gertjan
29-12-2012, 20:31
Gaaf man. Op hoeveel heb je de timing gezet?

Gijs
29-12-2012, 23:47
Thnx Herm en LLR :)
Gertjan; de pomp staat op 0,95 (fabriekswaarde) als ik me niet vergist.. is al ff geleden ;)

g-men
30-12-2012, 00:40
heel gaaf ding, leuk topic om door te lezen. Gebruikerswagen en leuk sleutelproject.

Audi1981
30-12-2012, 10:59
Leuk :thumbup:

Gertjan
30-12-2012, 23:15
Thnx Herm en LLR :)
Gertjan; de pomp staat op 0,95 (fabriekswaarde) als ik me niet vergist.. is al ff geleden ;)

Geen wonder dat ie mooier loopt, volgens mij is de standaard timing op 0,80mm.
Heb wel eens gelezen dat dat was om de uitstoot te verminderen...door hem simpelweg op 0,95 of 1,00mm te zetten loopt ie dan al meteen een stuk mooier :D
(moet ik ook nog steeds eens doen)

Gijs
30-12-2012, 23:56
Ow, beter dus :) Nou moet ik ook eerlijk zeggen dat ik het opgezocht had in m'n Golf 1 diesel vraagbaak, waar dus de 1600TD in zit en geen AAZ :rolleyes:

Zie je nou wel dat vroeger alles beter was! Zelfs de pomp-timing was beter!! :)

Jettameister
31-12-2012, 23:28
Mooi met de Kevert achterop :D

Gijs
24-03-2013, 16:47
Het was ff wat rommelen in de kou, maar na bijna 3 maanden is er weer leven in de Transporter. :)

Het voorgloeien werkte niet meer, na wat meetwerk bleek het gloeirelais gewoon kapot. Nieuwe erin, gloeien, en gaan :drive:
http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=1291&g2_serialNumber=2

Toen heb ik nog een paar zogenaamde Zweedse lampen gemonteerd onder de voorbumper, soort dagrijverlichting. ;)

http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=1294&g2_serialNumber=2

Dit idee qua zweedse lampen onder op de hoeken ;)
http://www.dennisevertse.com/fotos/uploads/Evenementen/2008/Mack%20en%20Zwaartransportdag%202008/BJ-NP-60%20Gerrit%20Maseland%20Scania%20143M%20500%20V8%20@%20Mack%20en%20Zwaartransportdag%202008.jpg

En waarom?! Omdat het kan :rolleyes: :tongue:

VW Johs
24-03-2013, 19:33
Mooi dat het zo kan

Gijs
14-04-2013, 18:04
Vandaag een start gemaakt om alle rotte plekken aan te pakken... en dat is veel werk ;)

Dit is links achter de cabine. De bovenste balk, waar ook de klep van het opbergvak aan gemonteerd zit, wordt compleet vervangen. Deze is over de eerste 1,5mtr helemaal rot. Acht de cabine komt over de volle breedte van de auto ook nieuw plaatwerk.
http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=1304&g2_serialNumber=2

De linkse klep is ook niet zo best meer, maar nog wel te repareren;
http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=1308&g2_serialNumber=2

Het gaat veel werk worden, maar met veel kleine stappen is het ook 'n keer klaar :)

Gijs
28-05-2013, 21:22
Er zijn weer wat stappen gezet. Van de eerste 1,5mtr, vanaf de cabine, zijn de balken vervangen (waar de laadkleppen aan vast zitten), en het balkje boven de zijluiken. De achterkant van de cabine is ook weer dicht, het zal nu dus een stuk droger blijven ín de cabine :)

Vanavond heb ik dmv las schanieren de onderste zijluiken weer gemonteerd. De rechtse klep heb ik door een beter exemplaat vervangen, en de kleppen vallen nu naar onderen toe open ipv naar boven.

Verder is het nu écht een schandaal om te zien :rolleyes:

http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=1327&g2_serialNumber=2

Barn171
28-05-2013, 21:42
Verder is het nu écht een schandaal om te zien :rolleyes:


krijg je er allemaal gratis bij! :D :D

Ik zou zeggen, koop een potje geel, dan allemaal al wat vriendelijker uit

René
28-05-2013, 22:40
Stoere bus!

Gijs
29-05-2013, 10:26
Het potje Gijsmans-geel staat al klaar, eerst even het laswerk afwerken ;)

Gijs
01-07-2013, 22:18
Ff wat tijd over om de onderste "zweedse lampen" aan te sluiten. Dit zit gekoppeld aan het W-signaal van de dynamo; als de motor loopt, branden de lampen :)

http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=1334&g2_serialNumber=1

Verder nog geen updates. Druk bezig met de carrosserie. De nieuwe laadvloer staat ook al klaar om op maat gemaakt te worden. Mede mogelijk gemaakt door Hans/Veedubber en Vd Born (http://www.vdborn.nl/) :)

Erik Baas
01-07-2013, 23:06
[..] "zweedse lampen" [..] gekoppeld aan het W-signaal van de dynamo; als de motor loopt, branden de lampen.
Zit daar een bepaald relais tussen, of een stukje electronica?

Gijs
13-07-2013, 23:04
Daar zit 'n gewoon relaistje tussen, verder geen rocket science qua electronica :)