PDA

View Full Version : fuseekogel

AZRAIL
06-01-2005, 10:21
ik wou gisteren "effe" met rechter fuseekogel vervangen. nou dat effe liep al snel uit. begon al met de onderste 3 schroeven, 2 ervan zaten knettervast. effe de slijptol erbij gepakt. en daarna de bovenkant van de fusee waar die aan vast zit. heb geloof ik iets van 3 uur lang erop zitten rammen. ik heb hem nu uiteindelijk wel vervangen, maar is er een handiger manier daarvoor?? is daar een sleutel voor, zoals een trekker ofzo??

René
06-01-2005, 10:23
die dingen zijn altijd rot volgens mij, had ik met mn ex ook..
na `t vervangen alles ff in de ML gezet en kopervet, zodat de volgende keer alles wat beter blijft door onze weersomstandigheden in nederland ;)

Fred
06-01-2005, 11:55
ik wou gisteren "effe" met rechter fuseekogel vervangen. nou dat effe liep al snel uit. begon al met de onderste 3 schroeven, 2 ervan zaten knettervast. effe de slijptol erbij gepakt. en daarna de bovenkant van de fusee waar die aan vast zit. heb geloof ik iets van 3 uur lang erop zitten rammen. ik heb hem nu uiteindelijk wel vervangen, maar is er een handiger manier daarvoor?? is daar een sleutel voor, zoals een trekker ofzo??z

Daar zijn inderdaad speciale fusee kogeltrekkers voor...in diverse uitvoeringen..als je de bouten op de juiste wijze los hebt sla je ze vaak met een paar klappen los, als je die trekker gebruikt :p

Vraag er eens naar bij je lokale gereedschap boer, er zijn overigens ook zaken die ze verhuren, temeer daar je ze niet dagelijk gebruikt is dat een goede optie