View Full Version : Inbouwen Golf 2 td blok in jetta mk1 Automaat
Zoals de titel het al beschrijft wil ik in mijn jetta mk1 Automaat een golf 2 td blok inbouwen met een 5 versnellingen bak.
Wat me zelf al is opgevallen is dat de steunen hetzelfde zijn als met een handbak. Dus daarin mag het niet verschillen. Verbeter mij als ik dit fout heb hoor.
Wat ik volgens mij nodig heb is:
Blok
Versnellingsbak
Steunen (maar welke?)
Schakelmechanisme
Pedalen
Electro???
Kan iemand mij wat bij praten die dit eerder heeft gedaan want ik heb er al meer zien rondrijden met zo'n blok erin. Hoe zit het bijvoorbeeld met de aandrijfassen. Kan je de originele gebruiken of kan je ook die van de golf 2 gebruiken. En hoe zit het met de tank? leidingen etc..
Ik ben namelijk van plan om een sloper te zoeken. Omdat je dan alles compleet en hoef je geen kleine onderdelen te halen.
Ik hoor graag van jullie!
Dus welke assen heb je dan nodig die van de automaat of van de golf 2?
Kan je de steun van het originele blok van een golf 2 niet pakken? deze moet toch ook pas te maken zijn op de auto..
En hoe zicht het met het schakelmechanise. kan je dat van een golf 2 gebruiken of moet het echt van een golf 1 zijn?
Groetjes
De 1500 heeft gewoon 90mm assen. Alleen de 1800 automaat heeft 100mm assen.
Je hebt voor de schakelstangen van de versnelingsbak ook een stuurhuis nodig van een handgeschakelde 4 of 5 bak. Hier zitten namelijk bevestigingsdelen voor de schakelstangen op.
nielsvwteam
12-05-2010, 20:19
Heyy
Als je nog een blok zoekt, ik heb er 1 helemaal compleet, kabelboom, 5bak, intercooler, aandrijfassen alles is erbij.
Als het je wat lijkt stuur je maar een pb,tje.
Verder succes met het project.
http://link.marktplaats.nl/349141819
Is dit iets om uit elkaar te slopen en om te bouwen?
Groetjes
Ja, dat kan, maar dan moet je wel even een motorsteun van een benzine type 1 regelen. Alles boven de 1500cc is goed.
Uitlaat moet je ook aanpassen, want het blok is net iets hoger. De oude bak kan er gewoon op.
Ja, dat kan, maar dan moet je wel even een motorsteun van een benzine type 1 regelen. Alles boven de 1500cc is goed.
Uitlaat moet je ook aanpassen, want het blok is net iets hoger. De oude bak kan er gewoon op.
Dus dit blok kan je dan wel weer inbouwen in een 1500 automaat? Het plan is om de auto te kopen en dan helemaal te strippen en alles pas te maken op de jetta. Heb ik dan alleen nog de motorsteun extra nodig? Automaatbak past toch nooit. een diesel draait hele andere toeren verhoudingen. dan zou je jetta nog maar 80 gaan ofzo..
Groetjes
Nee,de tomaat past wel, maar het gaat niet goed. Ik had in mijn 1700td jetta mk1 ook een benzine tomaat geplaatst. Probleem was dat hij geen zin had om aan te gaan door de te lichte startmotor.
Zoals ik al eerder schreef heb je een stuurhuis van een 020 schakelbak. I.v.m. de bevestiging van de schakelstangen.
En je moet aandrijfassen regelen van een type 1 cabrio of scirocco mk2 16v als er 100mm assen onder bak van de golf drie zitten. Die assen passen namelijk niet.
Ik heb nog een 1.9TD geheel kompleet tot het schakelmechanisme
toe, motorsteunen zijn er allemaal bij. Ik doe deze weg omdat ik een
moderne daily gekocht heb, dan voor de hobby de scirocco wil gaan
aanpassen.
1.9TD - Advertentie (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?p=932187#post932187)
Dus als ik alles zo goed begrijp van Bert Heb moet ik het schakelmechanisme van die golf 1 hebben (stuurhuis en pedalen etc.) Andere assen en een Motersteun. Voor de rest van die golf onderdelen gebruiken.
Misschien nog andere mensen foto's van een dergelijk project?
Groetjes
Andere aandrijfassen hoeft niet perse, je kan ook 100mm homokineten op je oude aandrijfassen zetten.
En pedalen heb ik het ook nooit over gehad. Al is het inderdaad wel gemakkelijker om te koppelen ;)
Aandrijfassen die standaard 90mm homokineten hebben. Zijn anders dan die van 100mm homokineten. Uiteinde bij een 90mm as is 31mm en bij een 100mm as 35mm. Of tewel gaat maar dan moet je ze 4mm af laten draaien.
Staan wat mk1 projecten op mijn site. Ombouw is op bak na gelijk aan die van een TDI.
Projecten (http://www.zwalve.eu/v/Smoketail+Supplies/Projecten/)
Ik heb een Golf 1 1.5. diesel en heb er een Golf 2 1.6td motor ingehangen.
Nu lijkt het me logisch dat ik de radiateur van de golf 2 erin zou moeten hangen, maar qua ruimte zou ik toch liever mijn 1.5 diesel-radiateur gebruiken, anders zit hij (bijna) klem tussen de steun van de dynamo en de accu. Dat ik mijn expansievat blijf gebruiken lijkt me geen probleem. Dan nog het brandstoffilter en ruitensproeier-reservoir een (ander) plekje geven, uitlaat lassen en karren maar.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.