View Full Version : linker R32 koplamp MK4
SteffenUS
12-05-2010, 10:51
Mijn R32 koplamp van de golf 4 is gesneuveld. Ben nu dus opzoek naar enkel een linker! Heb wel een extra rechter lamp over/ dus kan ook nog ruilen, mocht iemand daar wat aan hebben.
betreffende lamp:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/8/7/3/103_0868.JPG
Ik hoor graag van jullie!
HannoverEdition
12-05-2010, 12:29
Dit is gewoon een xenon-koplamp van een Mk4,dus niet specifiek van een R32 hoor .. :shake:
:D
SteffenUS
12-05-2010, 20:44
hij is ook op enkele luxe uitvoeringen geleverd, maar slechts heel weinig. Het gaat mij voornamelijk om het dubbele knipperlicht, welke standaard op de R32 is geleverd. Vandaar.
Dus als iemand (enkel) een linker heeft?!?!
kan je niet gewoon het glas van een gewone golf 4 koplamp overzetten ?
Check ebay.de daar worden ze los verkocht. zowel links al rechts apart van elkaar ;)
SteffenUS
13-05-2010, 15:03
@ mondy; heb jij daar zelf ervaring mee? heb me laten vertellen dat dit bijna niet goed te doen is
@ boss; thx, vond toch nog toe alleen complete sets, maar zal dan nog even goed verder zoeken.
Ik zou eerst ook proberen om er een ander glas in te zetten. Heb vorige week van een Bora koplamp het glas eraf gehaald, dat was in 10 minuutjes klaar.
Wat ik gedaan heb is de koplamp 1,5 tot 2 minuten in een voorverwarmde oven van 100 graden stoppen. Daarna is de kit waarmee het glas vastzit redelijk zacht geworden en kun je met een platte schroevendraaier HEEL voorzichtig het glas lostrekken.
Let wel dat dit met een Bora koplamp was waar het "glas" van kunstof is, weet niet of een xenon koplamp echt glas heeft of dat dat ook kunstof is. En of dat uitmaakt in het demonteren van het glas??
Als je meer info nodig hebt PB je maar.
SteffenUS
13-05-2010, 18:56
THX Gerben, velen die het zeggen, maar tot nu toe niemand die me kon vertellen hoe het werkelijk moet en het zelf ook heeft gedaan. Ik ga het denk ik een poging wagen. De lamp is toch al stuk, dus een poging wagen kan geen kwaat. Heb je toevallig ook foto's van het ritueel en resultaat?!?! Pure nieuwsgierigheid. :D
Golf 4 is glas zoals je op foto kan zien. ;)
@ mondy; heb jij daar zelf ervaring mee? heb me laten vertellen dat dit bijna niet goed te doen is
@ boss; thx, vond toch nog toe alleen complete sets, maar zal dan nog even goed verder zoeken.
de kit warmstoken en rustig het glas losmaken met een platte schroevendraaier.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.