PDA

View Full Version : ombouw van g60 8v naar g60 16v


machiel
06-01-2005, 18:47
Ik ben bezig met een project om een G60 8v om te bouwen naar een G60 16v maar waar moet ik allemaal rekening mee houden want ik zelf had het volgende in mijn hoofd.

- Het onderblok gebruiken van de G60 en hierop een revisie uitvoeren( in iedergeval op de delen die slecht zijn)
- De G-lader reviseren.
- De kop van mij 16v pl blok gebruiken.
- De compressie verkleinen van het blok naar 8 ongeveer.
- De gasklep gebruiken van de G60 alleen wel met het spruitstuk van de 16v(dit omdat dit mooier staat)
- Een andere poelie op de G-lader
- En hem helemaal laten afstellen door een erkend chiptuning bedrijf.
- En natuurlijk het pasmaken van alle beugeltje enz.

Wat zie ik nu nog allemaal over het hoofd.
Moet ik ook andere injectoren?
Andere drijfstangen enz?

Wie kan mij helpen.

Alvast bedankt

machiel

Richard
06-01-2005, 19:11
je hebt dezelfde vraag ook al op het corrado-forum gesteld... en daar aardig wat antwoorden gekregen... dus waarom hier nogmaals zo'n post en je dan weer van de domme houden????

machiel
06-01-2005, 19:18
He richard

ik wil gewoon zo veel mogelijk informatie hebben over het ombouwen.
Dus vandaar deze vraag en ik dacht hier zitten weer andere mensen die er misschien ook ervaring mee hebben.

Zit er trouwens verschil in een 16v pl onderblok en een g60 onderblok qua slag en compressie verhouding?

MelG60
06-01-2005, 22:36
Totaal anders!!! En een 16V kop op een G60 onderblok geeft je ongeveer 6:1 aan compressie....... Als je gewoon die links bekijkt zie je wat je nodig hebt.
OA:
16V kop> 150 euro
G60 aanbouwdelen als draadboom ecu Glader en steunen> 1500 Euro
Ombouwset> 2500 euro
en dan makkelijk nog eens 1000 a 2000 aan losse stukken.

machiel
06-01-2005, 23:51
Wat versta jij onder een ombouw set.
Bedoel je daar je zuigers en drijfstangen mee?

bedankt

MelG60
07-01-2005, 00:15
http://www.slstuning.de/gladermenu/index.html


Teilesatz 16V G60

Folgende Teile sind erforderlich um unseren Teilesatz zu montieren. Erforderliche Orginalteile
- Motorblock 16V
- Zylinderkopf 16V
- Saugrohr ober/Unterteil Scirocco 16V
- Zündverteiler kpl.
- Lichtmaschine
- Abgaskrümmer (besser Fächerkrümmer)
- Abgasrohr vorne
Erforderliche G60 Orginalteile
- G60 Lader
- Laderhaupthalter incl.Spannvorichtung
- Laderabgang Golf G60(nur bei grossem LLK) - Keilrippenriemenscheiben (Wapu und Lima)
- Drosselklappenteil komplett
- Einspritzventile/Druckregler
- Leerlaufstabilisierungsventil
- Digifant Motorsteuergerät
- Motorkabelbaum G60
- Lambdasonde
- Temperaturfühler(blau)
- CO Podi - Krafstoffpumpenrelais
- Druckschläuche vom/zum Lader
- Wasserrohr unten
- Wasserkühler
- Katalysator (nach Bedarf)

Unser Motorteilesatz

Wenn Sie im Besitz aller erforderlichen Teile sind,die Sie als Grundvoraussetzung benötigen,ist nur noch unser kompletter Teilesatz notwendig um einen sauberen Umbau durchzuführen.Der Teilesatz ist bis zu einer Leistung von 250 PS geeignet.Bei Mehrleistung empfehlen wir die Verwendung unserer Spezialkolben für 16V G60 oder Turbomotoren.
Der Teilesatz besteht aus folgenden Teilen:
- Zyinderkopdichtung Metall
- Kurbelgehäuseentlüftungssatz
- Schlauch für Bypassrohr
- Wasserflansch für Temperaturgeber
- Einspritzrohr V2A
- Kurbelwellen Antriebsscheibe
- Aufnahme Umlenkrolle
- Riemenführungsrolle
- Lichtmaschinenhaupthalter
- Keilrippenriemen (Laderrad 70mm)
- Laderrad 70mm Alu
- Riemenspanndämpferaufnahme am Zylinderkopf
- Riemenspanndämpferaufnahme an der Spannvorrichtung
- Zwischenrohr(Saugrohr und Drosselklappe)
- Bypassleitung V2A
- Spezial Zündkerzensatz Komplettpreis 1730, - Euro
Steuergerätanpassung

Jeroentjuh
07-01-2005, 00:43
Tja veel mensen denken er altijd heel makkelijk over, ff een 16V-G60 bouwen.... maar komt toch wel wa meer bij kijken... ;)

Zestienkleppen
07-01-2005, 09:02
www.yahoogroups.com meld je aan voor 16vG60@yahoogroups.com

machiel
07-01-2005, 18:28
Alvast bedankt allemaal