View Full Version : Welke aandrijfas in golf 1 met golf 2 16v?
Beste mensen,
Ik ben al een tijdje bezig met een 16v (KR) golf 2 motor in een golf 1. Ik heb de bak van de golf 2 16v behouden.
Wie kan mij met zekerheid vertellen welke aandrijfassen er dus passen op de 5-bak van de golf 2 in mijn golf 1 1.5? Ik heb namelijk veel gehoord. Maar dat wil niet altijd iets zeggen :biggrin:
Ik weet dat de aandrijf flenzen een doorsnee moeten hebben van 100mm.
De aandrijfassen van de golf 2 zijn 100mm maar de lange aandrijfas is te lang.
Welke passen er:
-Cabrio assen vanaf 1990 met 100mm flenzen Passen Volgens Richard
-Scirocco 16v assen Passen Volgens Richard
-golf 2 16v assen? de KORTE? en/of de LANGE aandrijfas
Ik heb gehoord dat de korte (linker) aandrijfas past, wie kan dit bevestigen met zekerheid?
-Golf 1 gti assen?
Wie kan zeggen met zekerheid dat 1 of meerdere van bovenstaande assen niet of juist wel gaan passen.
Ik hoop hiermee ook gelijk een einde te maken aan mogelijke misverstanden.
cabrio vanaf 1990..dus met 100mm flenzen..past
Scirocco 16v passen ook...maar vind ze maar eens..dus ga voor de cabrio optie
cabrio vanaf 1990..dus met 100mm flenzen..past
Scirocco 16v passen ook...maar vind ze maar eens..dus ga voor de cabrio optie
Bedankt Richard :)
Nog iemand ervaring met andere assen?
"gewone" golf 1 assen passen ook, als je de 90mm flenzen in de bak overzet naar je 2Y bak
Rocco 16v Ik heb net nieuwe besteld 2 stuks l+r rond de 400 euro bij brezan
steven16v
07-01-2005, 14:36
Nieuwe aandrijfassen??? Er wordt zo veel aangeboden op Marktplaats, ebay, golf1onderdelen.nl enz. Zonder dat je het nieuw gekocht hebt. Tis een kwestie van zoeken. Maar dan ben je veeeel goedkoper uit.
Wat is een redelijke prijs voor 2e hands aandrijfassen dan?
Scirocco assen? toch gauw rond de 100 euro of meer. Gewild item.
Je kunt ook de 100mm homos :) op je bestaande Golf 1 assen schuiven maar dan passen de borgingsclips helaas niet meer erop. Niet dat het ergens heen kan ofzo... Vaker gezien bij crossauto's etc en hoewel het niet DE manier is is het nog nooit kapot gegaan.
carbreaker de autosloper
07-01-2005, 23:51
kijk als je nu even naar de sloop gaat dan haal je even een paar 100 mm homokineten of heb je die nog?
die leg je plat op je werk bankje dan pak je je oude van 90 mm leg je ook plat..
dan zie je dat de 100 mm hoger en dus breder zijn
Maar als je ze past op de splies van je orgineel type 1 as dat het past maar dat je het borg veertje er niet op kunt zetten...
Dus moet de het aanslag vlak verder weg komen te liggen...
Dus ga je in jouw geval met een paar assen naar de machine bank werker
die draait even de aanslag er af net zo ver tot die 100 mm past
Daar is ie 5 minuten per as mee bezig
DUS ORGINELE ASSEN SCHOON MAKEN 100 mm homokineet mee voor de maat en naar een machine bankwerker...en nou niet zo moeilijk lullen er over ik heb dat zelf gedaan en dat werkt gewoon doen....knallen met die ouwe zooi
Ik doe het liever in éénmaal goed.Daarom heb ik nieuwe gekocht ze zijn er nu nog
Ik heb nu op de sloop 2 aandrijf assen van een cabrio met 100mm homokineten kunnen vinden. Nu ben ik bezig ze schoon te maken.
De homokineet aan de bakzijde gaat er makkelijk af alleen de homokineet aan wielzijde krijg ik er niet af. Nu heb geen enkele ervaring met aandrijf assen, dus wie kan mij helpen?
carbreaker de autosloper
09-01-2005, 00:09
goed zo die slopers moeten ook leven hoesje dr af koppen kan je er zo af slaan met een moker wel een beetje, liefde gebruiken,,,,
OakgreenVR6
09-01-2005, 10:54
Ik heb nu op de sloop 2 aandrijf assen van een cabrio met 100mm homokineten kunnen vinden.
Bij El Toro Negro kunnen vinden? :)
Bij El Toro Negro kunnen vinden? :)
Nee, die banaan heeft echt niks! :biggrin:
Ik heb ze gevonden in Blankebergen (BE) bij Lapin voor niet veel.
Heeft iemand trouwens een tip voor mij, hoe ik de homokineet aan wielzijde er af haal? Ik heb alleen een vraagbaak van golf 1 tot 1979. En zelfs met die informatie kom ik er niet uit. Het zijn aandrijfassen van een cabrio met 100mm homokineten.
er zijn twee soorten wielzijde homo's.
Type 1 heeft een clipje aan de kant van de as, very makkelijk dus.
Type 2 heeft een soort klemclip in de top van de as waar je dus niet bij kunt. Zoals al eerder gezegd hierboven: in een bankschroef zetten en met een beitel/doorslag/hamer lostikken (mwah, rammen). Schiet er dan ineens vanaf.
VWijchen
13-07-2005, 15:52
"gewone" golf 1 assen passen ook, als je de 90mm flenzen in de bak overzet naar je 2Y bak
dit lukt dus? iemand al uit ervaring gedaan?
Allart-Ghetta
13-07-2005, 15:55
Nieuwe aandrijfassen??? Er wordt zo veel aangeboden op Marktplaats, ebay, golf1onderdelen.nl enz. Zonder dat je het nieuw gekocht hebt. Tis een kwestie van zoeken. Maar dan ben je veeeel goedkoper uit.
Ooit gedacht dat er ook mensen zijn die wel knappe spullen willen hebben ipv andermans versleten troep? Komt de betrouwbaarheid wel ten goede, zeker als je gaat verlagen. Ik heb sinds mijn golf verlaagd was binnen 2 maanden 2 binnenste homokineten stuk gereden, een nieuwe erop en al 1,5 jaar niets aan de hand.
hier zijn ook nog scirocco16v aandrijfassen te koop iig
hij woont in haarlem en ik heb ook al wat dingen bij hem gekocht.
http://www.vwforum.nl/ftopict-42797.html
paddygti
13-07-2005, 20:57
ik snap het hele verhaal niet van kapotte en versleten en nieuw homokineten
ik heb nu 100.000 km gereden met die dingen in 16v en nog geen spier slijtage
hebben jullie het gas allemaal al vol in terwijl de wielen niet recht staan ofzo
uhm maar inderdaad gewoon de binneste koppen overzetten op die orginele as en knallen maar
de goedkoopste en makkelijkste oplossing
ik snap het hele verhaal niet van kapotte en versleten en nieuw homokineten
ik heb nu 100.000 km gereden met die dingen in 16v en nog geen spier slijtage
hebben jullie het gas allemaal al vol in terwijl de wielen niet recht staan ofzo
uhm maar inderdaad gewoon de binneste koppen overzetten op die orginele as en knallen maar
de goedkoopste en makkelijkste oplossing
Nou, zo gewoon ging het bij mijn golfje allemaal niet. Ik moest eerst een stuk van mijn originele aandrijfas op de draaibank er af draaien voordat de binnenste(bakzijde) homokineet van de rechter-aandrijfas er op paste. Maar als je het vergelijkt met nieuwe of 2e hands spullen kopen is het wel de goedkoopste oplossing.
VWijchen
14-07-2005, 14:06
thx paddy :)
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.