View Full Version : instelbare remdrukregelaar
Zijn er hier ook mensen die met een instelbare remdrukregelaar rijden.
Bv voor de ombouw van trommel naar schijf op de MK1
Vind het namelijk te gek om 100 Euro per stuk :eek: voor de fel begeerde 3/15 begrensers te gaan betalen.
http://www.wilwood.com/MasterCylinders/MasterCylinderValves.aspx
http://i41.tinypic.com/ivb8mh.jpg
De nieuwe generatie van regelbare kleppen proportioneren combineert de nieuwste verfijningen aan nauwkeurige meting druk en kracht te leveren van een compact design billet gesmeed. Druk aanpassingen variëren van 100-1000 PSI en zorgen voor een maximale daling van 57% in de druk, het meest van alle beschikbare ventiel. Instelknop met fijne draad tuning biedt nauwkeurige druk aanpassing. Deze aanpassing kunt u prima af te stemmen op de voorste remmen achter proportioneel evenwicht door het verminderen van de achterrem druk. Kleppen weegt slechts 5,2 gram en hebben twee 0,25 "-kant bevestigingsgaten regelafstand 1,00" uit elkaar. Standaard in en uit havens zijn 1/8-27 NPT.
En maar 36 Euro exl verzenden
Alleen hoe zit het met aansluiten,is het gewoon een kwestie van de twee leidingen die van je remcilinder naar achteren gaan.
Aansluiten op de remdrukregelaar en hier komen dan weer twee leidingen uit die uiteindelijk naar de klauwen gaan ?
golf mkII 16v
15-05-2010, 18:55
Zo op de tekening te zien heb je maar 1 in en 1 uit
Dus 2 stuks nodig voor achter
Dat dacht ik ook in eerste instantie,maar waarom de twee nippels op de zijkant.
http://i43.tinypic.com/2lih3zb.jpg
Bij mijn Golf1 heb ik er ook 1 tussen zitten. Beide leidingen samen gebracht dmv een t-stukje -> remdrukregelaar -> en weer een t-stukje om vervolgens naar beide remklauwen te gaan. Werkt perfect :)
http://members.home.nl/sjoukje.devries/Golf/Eigen%20Golf/remkracht.jpg
:thanks: Duidelijk verhaal ga hem gelijk bestellen. :thumbup:
brittjan
16-05-2010, 10:58
En zo kan je hem aansluiten(wel hydraulische handrem weglaten dan :) ):
http://img576.imageshack.us/img576/7717/90384845.jpg
ofzo:
http://img707.imageshack.us/img707/7007/98658120.jpg
;)
Zou zelf ook zo iets willen plaatsen in mijn golf, enige wat ik mij afvraag is hoe stel je dit juist in?
in de remmenbank, met een remkrachtmeter op je pedaal.
Thanx brittjan gelukkig heb ik geen hydraulische handrem ;)
Ga denk ik voor het onderste VB en het afstellen,is gewoon een kwestie van proberen denk ik.
Het belangrijkste is dat ik niet achterstevoren wil staan bij flink remmen :D
brittjan
16-05-2010, 12:58
Thanx brittjan gelukkig heb ik geen hydraulische handrem ;)
Ga denk ik voor het onderste VB en het afstellen,is gewoon een kwestie van proberen denk ik.
Het belangrijkste is dat ik niet achterstevoren wil staan bij flink remmen :D
Hou er rekening mee dat je de leidingen van de voorste remmen ook moet gaan aanpassen he:) Werkt meestal origineel met een gekruist circuit. Dus linker voorwiel en rechter achterwiel op hetzelfde circuit en rechtervoor wiel en linker achterwiel op hetzelfde circuit. Als je de rembedrukregelaar gaat monteren moet je er voor gaan zorgen dat je circuits veranderen zoals op de foto's staat weer geven. Circuit 1 alles van voor en circuit 2 alles van achter. In circuit 2 is dan de remdrukregelaar gemonteerd.
Vraagje nog van mijn kant: Waar heb je juist deze regelaar besteld? Heb zelf ook veel intresse in deze:)
Ik wil deze bestellen om dat de prijs niet echt duur is 45 Dollar = 35 Euro en het merk Wilwood best goed is.
Maar ik heb nu twee Amerikaanse bedrijven die het leveren een mailtje gestuurd.
Maar dan komt het incl verzenden rond de 80Euro en bij Biesheuvel heb ik hem ook voor 90 Euro zonder al te veel rompslomp.
Maar ik zoek nog eventje door in de US om te kijken of ik het toch goedkoper hier heen kan krijgen,hou je op de hoogte ;)
Nogmaals bedankt voor je info :thumbup:
ferryfast
17-05-2010, 21:49
Hoi,
Als je m toch uit de US wil bestellen wil ik er ook wel 1, blijft 1 pakketje en wel iets zwaarder maar drukt wel de verzendkosten.....
Heb er zeker interesse in, PB me anders maar, dan komen we er wel uit.
groeten Ferry
Is goed als ik een leverancier gevonden heb die het goedkoop kan posten laat ik het je weten bestellen we er gelijk 2 scheel weer een beetje :cool:
richard-polo
19-05-2010, 17:21
@ Style
Ik heb je een prive bericht gestuurd :)
brittjan
20-05-2010, 08:46
Is goed als ik een leverancier gevonden heb die het goedkoop kan posten laat ik het je weten bestellen we er gelijk 2 scheel weer een beetje :cool:
Dan mag je mij eventueel ook iets laten weten.. :)
Onder tussen zijn we allemaal voor zien van een instelbare remdrukregelaar (Wilwood)
Bedankt brittjan,richard-polo,ferryfast :thumbup:
ferryfast
23-06-2010, 18:51
Hoi Peter!
Heb m binnen en ziet er goed uit!!
Ben nu ook mn brembo klauwen en 305mm schijven aan t pas maken dus word een zeer mooi remsysteem zo!
was leuk en als je weer s iets laat overkomen laat t ons weten :thumbup:
groeten Ferry
Herm Schreurs
24-06-2010, 00:42
Ik wil deze bestellen om dat de prijs niet echt duur is 45 Dollar = 35 Euro en het merk Wilwood best goed is.
Maar ik heb nu twee Amerikaanse bedrijven die het leveren een mailtje gestuurd.
Maar dan komt het incl verzenden rond de 80Euro en bij Biesheuvel heb ik hem ook voor 90 Euro zonder al te veel rompslomp.
Maar ik zoek nog eventje door in de US om te kijken of ik het toch goedkoper hier heen kan krijgen,hou je op de hoogte ;)
Nogmaals bedankt voor je info :thumbup:
Ik heb ze ook te koop en zijn exclusief verzenden 51,56 euro
Webshop-remmen (http://longstreet-engineering.com/webshop/index.php?main_page=product_info&cPath=20_37&products_id=79)
Ik heb ook nog diverse 3/15 drukregelaars liggen nieuw en gebruikt.
richard-polo
24-06-2010, 08:06
Ik heb ze ook te koop en zijn exclusief verzenden 51,56 euro
Webshop-remmen (http://longstreet-engineering.com/webshop/index.php?main_page=product_info&cPath=20_37&products_id=79)
Ik heb ook nog diverse 3/15 drukregelaars liggen nieuw en gebruikt.
Ziet er niet uit als willwood :confused:
peter bedankt nogmaals ik bouw hem op de polo 1.6i 16v G60 :thumbup:
ondertussen wat ander remspul aan het bestellen..
GR
ik heb hem op een golf 2 zitten zoals brittjan zn eerste tekening dus 1 leiding afgedopt en 1 leiding naar achteren. Zo heb ik een mooi regel bereik. Denk dat wanneer je 2 leidingen naar achter maakt , de druk nog steeds te hoog is. Groeten Niels
brittjan
24-06-2010, 16:33
ik heb hem op een golf 2 zitten zoals brittjan zn eerste tekening dus 1 leiding afgedopt en 1 leiding naar achteren. Zo heb ik een mooi regel bereik. Denk dat wanneer je 2 leidingen naar achter maakt , de druk nog steeds te hoog is. Groeten Niels
Denk niet dat het iets uit maakt welke aansluit methode je gebruikt.
Als je ze allebei samen neemt zal de druk hetzelfde blijven en niet verdubbelen vermits beide leidingen van hetzelfde circuit zijn volgens mij.
Mag ik je vragen hoe je de remdrukregelaar hebt ingesteld? Hoe merk je wanneer deze exact ingesteld staat?
hallo,
ben dus ook gestart met een project van een golf 1 g60.
Ik heb een golf2 gti achteras gemonteerd, en handremkabels van een sirocco gemonteerd.
Ik heb ook de leidingen vervangen, maar ik zie dat je maar met 1 leiding naar achter moet?
En dan een remdrukbegenzer.. waar kan ik deze bestellen?
Biesheuvel heeft ze liggen en 2 t-stukjes om van je hrc naar 1 leiding te gaan en dan uit de begrenzer weer naar 2 voor de klauwen.
Ik ben met de remmen bezig van de golf (voor & achter schijven), maar werd even getriggered door onderstaande bericht. Ik heb de remleidingen die naar achteren gaan met een T-stuk bij elkaar gebracht naar de remkrachtverdeler en dan weer met een T-stuk naar linksachter en rechtsachter.
Maar hoe moet ik ze uit de remcilinder laten komen, nog steeds gekruist of niet niet? zo nee, waarom niet? of maakt het niet uit? please help
Hou er rekening mee dat je de leidingen van de voorste remmen ook moet gaan aanpassen he:) Werkt meestal origineel met een gekruist circuit. Dus linker voorwiel en rechter achterwiel op hetzelfde circuit en rechtervoor wiel en linker achterwiel op hetzelfde circuit. Als je de rembedrukregelaar gaat monteren moet je er voor gaan zorgen dat je circuits veranderen zoals op de foto's staat weer geven. Circuit 1 alles van voor en circuit 2 alles van achter. In circuit 2 is dan de remdrukregelaar gemonteerd.
Ik ben met de remmen bezig van de golf (voor & achter schijven), maar werd even getriggered door onderstaande bericht. Ik heb de remleidingen die naar achteren gaan met een T-stuk bij elkaar gebracht naar de remkrachtverdeler en dan weer met een T-stuk naar linksachter en rechtsachter.
Maar hoe moet ik ze uit de remcilinder laten komen, nog steeds gekruist of niet niet? zo nee, waarom niet? of maakt het niet uit? please help
Weet je al wat meer Levis over het aansluiten op de remcilinder?
Ik zit eigenlijk met dezelfde vraag, kwam toevallig jouw reactie tegen op dit topic
Het topic is al wat ouder, de foto's uit 2010 zijn niet meer te zien.. :D
maakt niks uit, en daar ging ik al wel vanuit. kruislings aansluiten heeft met het volgende te maken.
bremskreis muß immer Diagonal angeschlossen sein, daß beim Ausfall eines Kreises die diagonale Kombination - entweder VL+HR oder VR+HL - noch bremst. Bei allen anderen Kombinationen ist die Gefahr eines Drehers zu groß.
maakt niks uit, en daar ging ik al wel vanuit. kruislings aansluiten heeft met het volgende te maken.
bremskreis muß immer Diagonal angeschlossen sein, daß beim Ausfall eines Kreises die diagonale Kombination - entweder VL+HR oder VR+HL - noch bremst. Bei allen anderen Kombinationen ist die Gefahr eines Drehers zu groß.
:thumbup:
Ik zou het toch anders doen. Standaard heeft de golf een kruislings gescheiden remsysteem, hierdoor is de kans op veilig stoppen het grootst bij schade aan het remsysteem. Verschillende merken kiezen bijvoorbeeld voor een voor en achter gescheiden systeem. Je komt dan ook tot stilstand maar mogelijk achterstevoren...
Wanneer je de twee leidingen naar achter samenbrengt naar 1 door het T stuk, vervolgens begrenzen en dan weer een T stukaak je van het gescheiden systeem één geheel. Dit betekent dat je bij schade aan een leiding of iets dergelijks helemaal geen remmen meer hebt.
Ik heb zelf ook een remdrukbegrenzer van Wilwood gebruikt, maar zonder T stuk. Ik heb één leiding naar de achterremmen gemaakt met hier tussen de begrenzer. Op de achteras een T stuk voor een leiding naar beide remklauwen. Het andere gat in de hoofdremcilinder kun je afdoppen met een blindplug.
Zo krijg je voor en achter gescheiden systeem, veel veiliger dan het T stuk gebruiken waarbij alles één systeem wordt...
En natuurlijk de leidingen in de hoofdremcilinder aanpassen.
Nu dit topic weer boven komt wil ik hier toch even het volgende laten vallen:
Denk GOED na voor je aan het remsysteem gaat knoeien. Als je gaat leidingen samenvoegen verander je de werking van het systeem. Als je dan een ongeval hebt en dit wordt opgemerkt zit je echt diep in de shit. Er zijn wetten over dit soort dingen he... Het is bijvoorbeeld wettelijk bepaald dat je 2 afzonderlijke remcircuits moet hebben die elk op hun eentje de wagen 'doelmatig' tot stilstand kunnen brengen.
Met een T stukje tussen de twee achterste leidingen maak je zoals al gezegd het hele systeem tot één circuit. Dit is mogelijk één van de meest illegale aanpassingen die je kan doen aan je auto. Aan alle gepruts met dingen die met voertuigcontrole te maken hebben wordt erg zwaar getild in de rechtszaal moest je bij een serieus ongeval betrokken geraken.
Voor en achter scheiden zorgt er nog steeds voor dat je twee remcircuits hebt. Ik weet niet hoe het in Nederland zit met dit soort aanpassingen, of je die kan laten omkeuren enz. Je past het ontwerp van de fabrikant aan dus lijkt me dat dat wel zal moeten. In België zijn dit soort aanpassingen gewoon verboden, ongeacht of ze aan de constructieregels voldoen of niet.
Ongeacht de regelgeving hieromtrent, doe je er toch best aan het volgens het boekje te doen. Als je voor en achter scheidt: gaat voor stuk dan remt enkel de achterkant, en sta je achterstevoren. Gaat achter stuk dan rem je enkel vooraan en schuif je ongecontroleerd naar voor. Dat is de reden waarom ze het origineel diagonaal doen. Dat is nu eenmaal de beste manier, en dus hou je het ook best zo.
Je steekt dus best in elke leiding naar achteren zo een afstelklep, die moeten dan op een remmenbank afgesteld worden zodat er geen remverschil is tussen beide kanten. Of je monteert een regelklep met twee ingangen en twee uitgangen, die automatisch beide leidingen evenveel afregelt zoals deze hier: https://www.wilwood.com/MasterCylinders/MasterCylinderProd?itemno=260-11179
Ik heb zelf ook een remdrukbegrenzer van Wilwood gebruikt, maar zonder T stuk. Ik heb één leiding naar de achterremmen gemaakt met hier tussen de begrenzer. Op de achteras een T stuk voor een leiding naar beide remklauwen. Het andere gat in de hoofdremcilinder kun je afdoppen met een blindplug.
Zo krijg je voor en achter gescheiden systeem, veel veiliger dan het T stuk gebruiken waarbij alles één systeem wordt...
:thumbup:
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.