PDA

View Full Version : Golf MK1 G40!


roald
07-01-2005, 16:46
Hallo,

Naar lange tijd van stilte, en veel geknutsel: hij loopt!!

Het verdere verhaal volgt een andere keer, net als een foto overzichtje!!

greetz, roald

steven16v
07-01-2005, 16:58
Dat heb je mooi gedaan. Nog niet vaker gezien een golf 1 g40. Ben benieuwd naar je fotoreportage en hoe je het één en ander gedaan hebt.

vwg60
07-01-2005, 17:08
het is eens een keer wat niemand doet het is mooie gedaan hoor en heb je het blok ook gechipt? :biggrin: en hoe loopt het?

Henk_Pigo
07-01-2005, 17:24
He gaaf, lekker origineel ja! Mooi jo, ben benieuwd naar de verdere foto's en het verhaal ;)

René
07-01-2005, 17:26
zo, das een lekker blokje voor in een Golf 1!
wel veel kabels enzo of is dat normaal..... succes verder !!!

MaceNL
07-01-2005, 17:36
http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=1886

http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=1887

hajee
07-01-2005, 17:55
Hallo,

Naar lange tijd van stilte, en veel geknutsel: hij loopt!!

Het verdere verhaal volgt een andere keer, net als een foto overzichtje!!

greetz, roald
ja dat vind ik een mooie blokje in een type 1!
ben benieuwd hoe dat gaat...
verder blok al opgevoerd, chip poelie etc?

Tommy
07-01-2005, 18:13
eindelijk man! Ziet er iig heel erg netjes uit. Ben benieuwd naar hoe het rijdt!

Domi
07-01-2005, 18:30
idd wel erg veel draadjes :confused: maar neem aan dat je dat nog wegwerkt :wink:
Ik heb een week geleden ook nog in een golf 1 G40 gezeten.
Tis wel leuk spul alleen jammer dast ze maar 113 pk standaard hebben. :D

Tommy
07-01-2005, 18:41
Maar een geblazen motor heeft wel meer veel koppel in verhouding. Daarnaast zijn ze "gemakkelijker" te tunen. (bijv. poulie en chip)

Ben benieuwd hoe dat rijdt tegenover een 16v... zal denk ik niet eens heel veel schelen dat de 16v sneller is. :cool: :p

hajee
07-01-2005, 18:44
chip+poelie+nokkenas= ong 150-155 pk's toch?

Tommy
07-01-2005, 18:45
dat lijkt me wel vrij veel al? maar zou maar zo kunnen!

Matheo
07-01-2005, 18:48
ligt er mooi in zeg! veel rijplezier ermee!

Richard
07-01-2005, 19:36
eindelijk klaar roald....? werd tijd... draadboom nog eens mooi weg werken....komt wel goed..

Volkswagenaar
07-01-2005, 19:55
Dat ziet er vet uit!
Komt ook in jouw Jetta toch Tom?

Dat wil wel van z'n plek.

roald
07-01-2005, 20:53
Alle draden die her en der hangen zijn/os inderdaad zoals richard al zij de draadboom. Die moet dus nog worden weggewerkt en een aantal draden liggen er overbodig. Dus nog ff wat klusjes te doen voordat er daadwerkelijk mee kan worden gereden, maar wel de leuke dingen iig!!!!!!!

G.I._BOB
07-01-2005, 22:02
Ha roald heb een vraag:heb je de motorsteunen nog om moeten lassen ofzo iets.....
Wil ook graag een g40 blok in mijn jetta 1 hangen (heb hem zelf al) maar zou niet weten hoe......

roald
07-01-2005, 22:11
Er is wel wat laswerk aan te pas gekomen. In mijn geval(mk1 met een 1100'tje) kon ik er zonder problemen een steun aan de voorzijde en aan de achterzijde op plaatsen. Weet niet zeker of er bij een g40 ook voor en achter steunen zitten, maar ik had nog wat liggen en dat paste op het blok en vervolgens onder op de auto. Kan vast geen kwaad dacht ik, dus maar ff met het juiste moment aangedraaid en mooi laten zitten!!!

Voor dus zowel de bakzijde als distr zijde moet er ff wat gefabriceerd worden. Voor de bakzijde heb ik de steun van g40 gebruikt en de steun van mijn eigen blok, van deze 2 samen 1 gemaakt die prima past. Foto's volgen een andere keer(staan op andere pc , en die heeft er ff geen zin meer in.......) voor distr zijde heb ik de steun gebruikt van g40+ophangrubber van de polo. Steun die aan het blok zit(waaraan ook de glader komt) doorgesneden(het deel wat op de steun valt bij een polo g40) en hoger aan weer vastgezet(steun is van gietSTAAL, en dat is dus te lassen(bij constructiebedrijf in H'veen laten doen) Zal er morgen ff een duidelijke foto van maken

groet

G.I._BOB
07-01-2005, 22:15
ok dan dacht al dat het niet zo 1voudig zou zijn,maar ja wie wat wil moet grenzen verleggen...... ben benieuwt naar je foto's

user-x
07-01-2005, 22:31
ok dan dacht al dat het niet zo 1voudig zou zijn,maar ja wie wat wil moet grenzen verleggen...... ben benieuwt naar je foto's

Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee bob...
post die G40 nou eens!!! staat ie al laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag?????

greetzzzzzzzzzzz
(toetsenbord blijft altijd hangen als ik op jou reageeeeeeer!! ;)

G.I._BOB
07-01-2005, 22:33
jaja sab is niet zo snel met foto's maken dus je moet nog ff wachten maar hij moet nog omlaag maar dat komt goed usertje....................................................................................................

user-x
07-01-2005, 22:42
jaja sab is niet zo snel met foto's maken dus je moet nog ff wachten maar hij moet nog omlaag maar dat komt goed usertje....................................................................................................

sab?????

Je kan toch zelf ook wel fotogravitaleren, digitaal bedoel ik??

huphuuuuuuuuuuup!!

G.I._BOB
07-01-2005, 23:19
Zou ik best kunnen maar heb nog steeds niet zo'n digitaal ding aangeschaft......

carbreaker de autosloper
07-01-2005, 23:55
super leuk 1.4 das es wat anders nu alleen nog die spagettie kabel boom aan mekaar knopen succes

Scully
11-01-2005, 16:46
He, zie ik daar nu een paar van mijn oude slangen zitten? Mooi dat ie bijna af is, het blok ziet er zeer netjes uit.

bobby-digital
13-01-2005, 12:16
heeft een G40 niet standaard 124 pk's ???of vergis ik me hier gruwelijk.....

steven16v
13-01-2005, 12:23
je vergist je gruwelijk ;)

bobby-digital
13-01-2005, 12:33
ok das duidelijk... ik hou me mond al:D

steven16v
13-01-2005, 12:41
hehe :)

MipMip
13-01-2005, 12:45
G40 heeft dacht ik 113 pk. Of was het nou 114. Hmm Een van de 2 in ieder geval.
Ziet er erg mooi uit moet ik zeggen!

Dennis@polo86c.nl
13-01-2005, 13:29
Standaard 113pk/83kW, de versie in de Polo 2 heeft 115pk/85kW (geen geregelde katalysator en luchtmassameter ipv luchthoeveelheidsmeter)

Johan Fire and Ice
13-01-2005, 14:10
de G40 ziet er leuk uit bob
heb hem pas al zien staan

Tommy
13-01-2005, 14:31
Hoeveel pk had die 1.6 GTI ook al weer standaard? 110? en hoeveel koppel? 140Nm.. ochja.. das waar ook..

welke les wil je hiermee lezen? :p ;)

Dennis@polo86c.nl
13-01-2005, 14:58
Dat een G40 een waardige opvolger is/was van de Golf 1 GTI? Qua gewicht/vermogen verhouding.
Alleen niet vergeten: een G40 levert veel meer koppel bij lage toerentallen dan een 1.6 ongeblazen, en koppel heb je nodig om op gang te komen...

Dennis@polo86c.nl
13-01-2005, 16:51
Heb ook genoeg waarin gehakt gemaakt wordt van Ralley golfs en Golf 16V :)

Vanavond in dit theater...

Tommy
13-01-2005, 16:58
toch bepaalde arrogantie hoor die polo-kerels... ;) :p

bobby-digital
13-01-2005, 17:20
[QUOTE]Heb ook genoeg waarin gehakt gemaakt wordt van Ralley golfs en Golf 16V [QUOTE]

hmmm zet em er maar langs....

Dennis@polo86c.nl
13-01-2005, 19:01
Zal nog wel even wat scannen/opzoeken...

Goed, naar topsnelheid moet je niet kijken, maar wel: (tussen)acceleratie :rolleyes: (sorry voor de slechte kwaliteit, het is net te lezen)

http://www.steilheck.nl/temp/testg40g60.jpg

En tegen de GTI & GTI 16V, 139pk:

http://www.steilheck.nl/temp/testg40golf16v.jpg

Richard
13-01-2005, 19:09
alleen jammer dat die g40 zo klein zijn......steek met mijn hoofd uit het kanteldakje....

Dennis@polo86c.nl
13-01-2005, 19:18
Kanteldakje?
Een stalen schuifdak neemt idd een (on)redelijke hoeveelheid hoogte weg, ongeveer 5 cm.

Jurgen Santana
13-01-2005, 19:21
alleen jammer dat die g40 zo klein zijn......steek met mijn hoofd uit het kanteldakje....

Dat licht aan de hoge stoelen. Toen ik er Corradostoelen in geplant had had ik een dikke 10-15cm hoofdruimte!

Richard
13-01-2005, 19:24
daarom moest het dak ook open......kan ik er met mijn kop uit rijden.... maar een polo coupe [zonder corradostoelen dan] is niet iets voor de 2 meter brigade

en mijn schoenen zaten klem onder het dashboard........ :o

Tommy
13-01-2005, 19:27
Tijd voor dat programma Richard: complete make-over...

beetje plastisch werk moet jou wel in een polo kunnen krijgen... ;)

Richard
13-01-2005, 19:29
mag er eerst een stukje van mijn voeten af......ben nu al weer 7 maanden bezig voor nieuwe schoenen....zucht...

chris
13-01-2005, 21:52
Leuk he Richard............lang zijn en grote voeten hebben.........2.00m en schoenmaat 46-47 is niet altijd fijn.......met kleding en auto's is het vaak passen en meten.

Viperwin
13-01-2005, 22:05
Leuk he Richard............lang zijn en grote voeten hebben.........2.00m en schoenmaat 46-47 is niet altijd fijn.......met kleding en auto's is het vaak passen en meten.

Met 2.03 m en maat 49 (in mijn geval) in een Coupé'tje is niet echt tof nee. En toch doe ik het iedere keer weer :p Ach, waar een wil is, is een weg... :rolleyes:

vwleusden
13-01-2005, 22:17
Leuk he Richard............lang zijn en grote voeten hebben.........2.00m en schoenmaat 46-47 is niet altijd fijn.......met kleding en auto's is het vaak passen en meten.

Zag het toen we een testrit maakte ja, in de mk1 zit je ook al zowat tegen het dak aan :) gelukkig ben ik niet zo lang :)

Zo'n polo heb wel dunne spoorstangen enz, ophanging had wel even wat beter gekunt.

Dennis@polo86c.nl
13-01-2005, 22:41
Klopt, maar het kan ook beter:

http://www.polo86c.nl/iB_html/uploads/post-9-72536-Project_dreieckslenker_klein.jpg

Dennis@polo86c.nl
13-01-2005, 23:11
Bij nummer 268 klopt er iets niet volgens mij ;)

Viperwin
13-01-2005, 23:18
Bij nummer 268 klopt er iets niet volgens mij ;)

Die doet mee voor de ervaring... :wink:

Richard
14-01-2005, 13:41
Met 2.03 m en maat 49 (in mijn geval) in een Coupé'tje is niet echt tof nee. En toch doe ik het iedere keer weer :p Ach, waar een wil is, is een weg... :rolleyes:

2.02 en schoenmaat 52.5... sportschoenen 53...

Viperwin
14-01-2005, 14:00
2.02 en schoenmaat 52.5... sportschoenen 53...

Dude, heb jij dan gaten in je schutbord?! Ik kan nog wel terecht in een speciaalwinkel, maar jij moet helemaal naar een speciale speciaalwinkel... :(

Richard
14-01-2005, 14:50
was 12 jaar en had al 49,5 ...dus van af dat moment was ik al toegewezen op speciaalzaken..... toen was 48 al notdone.... nu kun je nog tot 50,5 gaan maar dat past niet...

maar het heeft me altijd al wel geholpen met mijn sportcarriere...

Richard
14-01-2005, 15:40
kijk en dan heb je zo'n lipje in je schoenen....
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=10604&mode=normal

Viperwin
14-01-2005, 15:56
was 12 jaar en had al 49,5 ...dus van af dat moment was ik al toegewezen op speciaalzaken..... toen was 48 al notdone.... nu kun je nog tot 50,5 gaan maar dat past niet...

maar het heeft me altijd al wel geholpen met mijn sportcarriere...

Het zuigt flink iig. De knaken kunnen met niet schelen maar de tijd die je erin moet steken... :( Maarreh: B-ball, V-ball, hink-stap-sprong? ;)

Wel leuk trouwens hè, een Golf 1 G40? ;)

Richard
14-01-2005, 15:58
yup...ken de auto nog toen het helemaal niks was...ken de auto al langer dan roald zelf...;)

Enne nope : zwemmen...;)

Viperwin
14-01-2005, 16:33
yup...ken de auto nog toen het helemaal niks was...ken de auto al langer dan roald zelf...;)

Enne nope : zwemmen...;)

Ah, 98 meter vrije slag enzo :p

Richard
14-01-2005, 16:39
yup....doe maar een google search onder richard koehoorn

roald
16-01-2005, 21:03
kleine update met wat foto's. alle kabels netjes weggewerkt , hier en daar wat spuitwerk

later meer....

groet, roald

Tommy
16-01-2005, 21:35
Je hebt toch iets magisch Richard.... ;) lol


Goed bezig Roald... ziet er netjes uit allemaal!

En nooit dingen op je dakje zetten... wat denk je wel! :( ;)

MipMip
16-01-2005, 22:34
'Dude, heb jij dan gaten in je schutbord?! Ik kan nog wel terecht in een speciaalwinkel, maar jij moet helemaal naar een speciale speciaalwinkel... '

LOL :D


maar ff on-topic: Ziet er steeds beter uit zeg! Nog plannen om er wat extra paardjes uit te halen?

Richard
17-01-2005, 11:52
mooi roald...binnenkort ff showen!

Tjaap
17-01-2005, 14:34
eigenlijk moet je dit topic nog eens overdoen op het internationale gedeelte.. die yanken worden gek :p

VwPolo89
17-01-2005, 18:12
veel beter met die kabels weggewerkt

Tommy
17-01-2005, 18:27
ken ie wel englis? :p :D

Maarten
17-01-2005, 18:58
was 12 jaar en had al 49,5 ...dus van af dat moment was ik al toegewezen op speciaalzaken..... toen was 48 al notdone.... nu kun je nog tot 50,5 gaan maar dat past niet...

maar het heeft me altijd al wel geholpen met mijn sportcarriere...

Dan kan je in ene polo beter de voorstoel eruit halen en de achterbank wat naar voren schuiven ;)

Mooi project :cool: weer eens wat anders dan de 16v of G60 in een type 1

roald
17-01-2005, 21:54
En nooit dingen op je dakje zetten... wat denk je wel!


zit ondertussen een mooi laagje stof op de wagen....staat al geruime tijd binnen!!!!!

verder, bedankt voor de reactie, en dat showen zal zeker nog wel gebeuren. Eerst nog ff wat probleempjes verhelpen(zie andere thread bij polo) en dan lekker fluiten!!

groet, roald

TimMK1
13-04-2005, 15:58
@ topicstarter.. Ik ga ook een g40 blok in m'n golf 1 leggen, maar dan is m'n golf origineel een 1.5.. Wat voor problemen ben je allemaal tegengekomen met deze operatie?
Gr Tim

Sponze®
13-04-2005, 16:12
net als iedereen zegt: mooi project
wat je tot op heden nooit zag :)

succes en tot shows ;)

Tommy
13-04-2005, 17:27
hij heeft een 1100 als basis... motorsteun rechts is zowieso moeilijk, baksteun moest aangepast, steunen voor de intercooler, benzinepompen heeft ie ook veel gedonder mee gehad geloof ik...

Sponze®
13-04-2005, 18:01
hij heeft een 1100 als basis... motorsteun rechts is zowieso moeilijk, baksteun moest aangepast, steunen voor de intercooler, benzinepompen heeft ie ook veel gedonder mee gehad geloof ik...

G40 is toch ook een 1300? Niet dat ik
er veel verstand van heb :D
motorsteunen omzetten moet niet
zo'n erge ingreep zijn iig, als je weet
hoe je moet lassen :) tenminste
als je t andersom doet (1100 naar
1500+)...

richard-polo
13-04-2005, 19:02
je zegt het goed als je weet hoe je moet lassen.... de apk zal niet blij zijn met wat beunwerk wat eruit ziet als bras denk..

maar met dit soor projekten kom je die dingen eenmaal tegen maar da,s toch ook weer het leuke ervan dacht ik zo. aldoende leert men zeggen ze.

Tommy
13-04-2005, 21:16
G40 is idd ook een 1300 small block... MAAR de steun van een G40 zit gelijk de lader aan vast... dus die steun zul je of aan moeten passen, of een andere steun maken. omzetten is dus helaas geen optie. Daarnaast past op een of andere manier de G40 5-bak ook niet in de steunen van de 1100/1300 4-bak... misschien dat er een steun is die wel past, maar durf ik niet te zeggen... Maar het aanpassen van die steun is goed te doen, aangezien het gewoon een ijzeren steun is, dus last prima...

Ik weet het niet zeker trouwens, maar ik geloof dat de steun aan de voorzijde ook niet over te zetten is...

Maar ik ga nu steeds uit van een 1100/1300 als basis... weet neit of er veel verschillen zijn met een 1500 als basis.

jetta g40
14-11-2005, 22:42
hee zit goet uit
je ziet het niet vaak in een mk1
ik heb een g40 in mijn mk1 jetta geboud
alleen die motorsteunen waar eff moerlijk te maken maar de rest was wel makelijk
de draadboom is ook niet moerlijk
het was ook een 1300 dus assen hoeft ik niet aan te passen.

jetta g40

richard-polo
15-11-2005, 11:36
heb je geen foto,s van die jette g40? ben er wel beneiwud na.

steven16v
15-11-2005, 12:41
heb je geen foto,s van die jette g40? ben er wel beneiwud na.

Jah, ik ook wel.

fre-golf1-16v
15-11-2005, 13:11
kom op met die fotos wil ik wel even zien lijkt me wel mooi

jetta g40
22-03-2007, 19:40
leuk ! je ziet het niet vaak een g40 in een mk1
ik heb ook een g40 motor in mijn jetta mk1 geboud
ik heb er nog mee op auto maxx summer edition gestaan
maar hij is nu weer uitelkaar voor een grote opknap beurt