Log in

View Full Version : Remschijven/blokken voor

servibruls
19-05-2010, 18:59
Moet me remmenschijven voor vervangen en doe dan meteen de blokken..
Wat kost zoiets? En welk merk moet ik hebben?
En is het monteren zelf te doen?
Gaat om een 1.3 :thumbup:

breadfan83
19-05-2010, 19:02
Ik heb er toen mee zitten klooien...

De imbussen van de schijven waren dol, en het ontluchtingsnippel wil nogal eens afbreken. Als je de boel echt wil / moet vervangen, zou ik nu al direct beginnen met alles in te spuiten met kruipolie (niet tussen schijven en blokken natuurlijk). En dit dagelijks herhalen...

Je moet de zuigers van de klauwen terugdraaien de klauw in, als je de blokken wilt plaatsen. Daar is vaak speciaal gereedschap voor nodig, maar als je een beetje handig bent lukt dat zo ook wel.

Buiten dat moet het niet zo moeilijk zijn. Welke merken of soorten je kiest maakt niet zo veel uit, het is maar een 1300 hè. Je hebt geen enorme stopkracht nodig voor dat ding. ;)

Marco
19-05-2010, 19:23
aan de voorkant hoeft je niet te draaien, dat is alleen achter nodig ivm zelf stellende handrem (maar achter heeft ie "waarschijnlijk" geen schijven). Dop van vaatje remvloeistof los en met een grote waterpomp tang of lijmklem duw je ze zo terug.

Gewoon bij automat halen, kost je denk ik alles bij elkaar 10je of 6 en je kunt weer prima remmen

gj-x8rs
19-05-2010, 21:05
Een paar maand geleden heb ik mijn remblokken en remschijven ook vervangen.
Ik heb dit set op Ebay gekocht, totaal €35 inclusief verzendkosten. :D
http://cgi.ebay.de/VW-Golf-2-II-Bremsen-Bremsbelaege-neu_W0QQitemZ160287525537QQcmdZViewItemQQptZAutoteile_Zubeh%C3%B6r?hash=item2551e18aa1

Bij het demonteren van de remklauwen geef ik altijd met een hamer een flinke tik op de imbussleutel, zodat de imbusbout een beetje 'losspringt'
Daarna druk ik door middel van de oude remschijf en remblokken de remzuigers helemaal in de remklauw. (Wel even opletten dat de zuigers niet scheef gaan!)
Dan kan je gewoon de nieuwe remblokken en schijf monteren en de klauw weer vastzetten.

Bij mijn auto stelde het niet veel voor. :thumbup:

tim_j
20-05-2010, 10:13
bij brezan heb ik een tijd geleden Brembo schijven en Ferodo blokken gekocht.
de kosten vielen me reuze mee ik geloof 65,- voor de schijven en 30,- voor de blokken.

het remt wel als een trein :)

Marcski
20-05-2010, 12:21
imbusbouten altijd schoonmaken voor je ze losdraait en met een dop losdraaien (goed in de bout tikken), niet met een imbussleutel

dagenlang in de kruipolie is echt niet nodig

arthur
20-05-2010, 12:52
Meestal zit er wel kopervet op de boutjes, tenminste ik heb nooit anders meegemaakt. Wat hierboven gezegd wordt, goed schoonmaken en losdraaien en met een dop is de kan op doldraaien veeel minder, altijd met een dop gedaan nooit problemen.

Ik duw de remzuiger bijna altijd met de hand terug, beetje kracht zetten en dan gaan ze.( alleen de klauwen achter zijn lastiger door de combinatie van drukken en duwen, maar die lukken ook wel met een tangetje).

Het klusje is igg makkelijk zelf te doen.

Tja en waar te kopen, beste is op internet is vaak het goedkoopste.
Natuurlijk kan je ook even langs de Brezan o.i.d. rijden.

joostvw
20-05-2010, 13:44
ik vind de hierboven genoemde prijs van tim heel erg meevallen voor merkspul.

en ben het oneens met breadfan over dat een 1300 niet hard hoeft te remmen.

of ik nu met een 2.0 16v of met een 1300tje 120 rijd. ik wil met allebei even snel stil staan hoor. het enige wat wel meetelt is het verschil in gewicht natuurlijk!

golfje_295.000
20-05-2010, 14:04
bij brezan heb ik een tijd geleden Brembo schijven en Ferodo blokken gekocht.
de kosten vielen me reuze mee ik geloof 65,- voor de schijven en 30,- voor de blokken.

het remt wel als een trein :)

Hoop toch niet dat jij er ook 800 meter over doet om stil te komen:D

servibruls
21-05-2010, 16:29
Danke voor de tips, ga ze morgen halen/bestellen en dan kijken of het met hulp lukt om ze eronder te zetten.

Marco
21-05-2010, 21:41
imbusbouten altijd schoonmaken voor je ze losdraait en met een dop losdraaien (goed in de bout tikken), niet met een imbussleutel

:goodpost:

breadfan83
21-05-2010, 22:07

Zeg dat maar tegen die imbeciel die vóór mij de GTI heeft gehad. Daar kon je los en vast tikken zoveel je wilde, ronde bouten krijg je met de beste imbus of dop niet los. :chair:

Dat spul zit dus nu lekker onder de witte... geniaal! :screwy: