PDA

View Full Version : Slecht starten MK1 1.1GG

The_Rabbit
21-05-2010, 20:24
Hey mede forummakkers!

Nu alles al geprobeerd maar ten einde raad:

De MK1 rijdt goed,alles vervangen,bougiekabels,bougies,onsteking nagekeken en alles vervangen,nieuwe benzinepomp,leidingen schoongeblazen,filter,carburator en etc. Nu wil ie maar niet aanslaan als hij koud staat! Eens hij gereden heeft geen probleem! Heeft ie een ganse nacht of een uur of 6 stil gestaan wil hij niet meer aanslaan! Raar maar waar! Pompen met het gaspedaal dan kom ie erdoor! Choke reageert hij niet meer op! Lijkt of hij lang stilstaat,dat de carburator geen benzine meer krijgt! Wie kan me helpen?

Grtz Andy.

mk1GTI1.6
21-05-2010, 21:59
Heb je al eens gezien of je benzine toevoer geen valse lucht pakt waardoor de leiding leeg loopt naar de tank dan moet je idd lang starten tot hij terug benzine krijgt.

Als hij dan [B]kou in gang staat draait hij dan goed?

mk1GTI1.6
21-05-2010, 22:02
Heb je al eens gezien of je benzine toevoer geen valse lucht pakt waardoor de leiding leeg loopt naar de tank dan moet je idd lang starten tot hij terug benzine krijgt.

Als hij dan [B]kou in gang staat draait hij dan goed?

En als je hem juist gestart hebt gekregen (kou) direct stilleggen en een minuut later terug starten gaat hij dan vlot in gang?

Dub-Detail
21-05-2010, 23:28
Dat komt vaker voor bij die mechanische brandstofpompjes. Dan krijgt die ergens valse lucht en loopt de slang leeg tot aan de tank. Die pomp wordt aangestuurd door de nokkenas, dus moet de hele motor draaien om de leiding en dus de carb weer vol met brandstof te krijgen. Kan aan de leiding liggen of aan de pomp. Electrisch pompje is de ideale oplossing. Lever ik ook voor de motorcarb ombouwsets en rij er zelf mee. Facet silvertop. Als ik instap sleutel om (pomp gaat lopen), riem vast en starten maar. Loopt in een keer.

Gr, Pim

The_Rabbit
22-05-2010, 11:28
En als je hem juist gestart hebt gekregen (kou) direct stilleggen en een minuut later terug starten gaat hij dan vlot in gang?

Eens hij gedraaid heeft,is er geen probleem meer om hem gestart te krijgen.

mk1GTI1.6
22-05-2010, 12:46
Dan zal het daaraan liggen kijk alle darm aansluitingen eens na.
Zoals SjefG40 zegt zit waarschijnlijk aan het pompje meestal zo een briedje dat door de leiding is gedrukt.

Johan1982MK1
23-05-2010, 07:57
terugslag klepje ertussen zetten wil misschien ook wel..

The_Rabbit
23-05-2010, 11:41
Al bedankt voor de reacties,zal alle aansluitingen eens nazien! ;)

The_Rabbit
11-06-2010, 00:04
Al bedankt voor de reacties,zal alle aansluitingen eens nazien! ;)

Update!

Vanmiddag geprobeerd,alle leidingen nagezien,geen lekken,wat blijkt? Met luchtfilter eruit start ie als nieuw! Waar moet ik voort zoeken?

Grtz Andy.

Dub-Detail
11-06-2010, 13:32
Dan zou ik eens op zoek gaan naar een nieuwe luchtfilter.

Greetz