Rétrokroezer
22-05-2010, 09:41
Hallo,
Even een vraag ivm het juist monteren van 'rennsport'-velgen of 3 delige velgen in het algemeen.
In veel tijdschriften viel het me op dat 'vooral' bij rennsport-velgen a la BBS E 30 & etc heel vaak vermeld staat dat de wagen omgebouwd is naar ' Stehbolzen ' in het Duits (zie foto), in plaats van montage met normale wiel-bouten.
http://img200.imageshack.us/img200/7533/stehbolzen.jpg (http://img200.imageshack.us/i/stehbolzen.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
Nu had ik de vraag of iemand een i.d had, wat de reden hiervoor is?
--------------------------------------------------------------------------
Op een ander forum kreeg ik reeds nog wat info en de link van bbs racing wheels;
http://www.bbs-racing-wheels.com/seiten/frame.htm
Waarop ik het volgende las;
Original BBS-Stehbolzen sind lieferbar, die in die Radnaben eingeschraubt werden, sodass die BBS-Motorsporträder mit Radmuttern montiert werden können. Das erleichtert die Radmontage erheblich.
Im Übrigen erfolgt die originale Radbefestigung von BBS-Motorsporträdern mit Flachbundmuttern.
BBS-Felgensterne sind jedoch auch für Radbefestigung mit Kugel- oder Konusbundschrauben oder -muttern lieferbar
Ik heb een set oude 3-delige velgen in 4*100 'geen bbs'en' wel iets gelijkaardig op het oog die nu op een BMW zitten, waarvan de verkoper zegt dat ze op beide manieren kunnen gemonteerd worden. Da vraag is nu enkel hoe ik dat kan weten/herkennen?
Heb geen zin om velgen verkeerd op mijn auto te monteren of velgen te kopen die eigenlijk niet mogen gemonteerd worden op mijn wagen ' golf ' .
De vraag is nu enkel hoe ik dat kan herkennen...., en of ik vb een Konusbund-moer zomaar mag inwisselen voor een Konusbund-bout?
Even een vraag ivm het juist monteren van 'rennsport'-velgen of 3 delige velgen in het algemeen.
In veel tijdschriften viel het me op dat 'vooral' bij rennsport-velgen a la BBS E 30 & etc heel vaak vermeld staat dat de wagen omgebouwd is naar ' Stehbolzen ' in het Duits (zie foto), in plaats van montage met normale wiel-bouten.
http://img200.imageshack.us/img200/7533/stehbolzen.jpg (http://img200.imageshack.us/i/stehbolzen.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
Nu had ik de vraag of iemand een i.d had, wat de reden hiervoor is?
--------------------------------------------------------------------------
Op een ander forum kreeg ik reeds nog wat info en de link van bbs racing wheels;
http://www.bbs-racing-wheels.com/seiten/frame.htm
Waarop ik het volgende las;
Original BBS-Stehbolzen sind lieferbar, die in die Radnaben eingeschraubt werden, sodass die BBS-Motorsporträder mit Radmuttern montiert werden können. Das erleichtert die Radmontage erheblich.
Im Übrigen erfolgt die originale Radbefestigung von BBS-Motorsporträdern mit Flachbundmuttern.
BBS-Felgensterne sind jedoch auch für Radbefestigung mit Kugel- oder Konusbundschrauben oder -muttern lieferbar
Ik heb een set oude 3-delige velgen in 4*100 'geen bbs'en' wel iets gelijkaardig op het oog die nu op een BMW zitten, waarvan de verkoper zegt dat ze op beide manieren kunnen gemonteerd worden. Da vraag is nu enkel hoe ik dat kan weten/herkennen?
Heb geen zin om velgen verkeerd op mijn auto te monteren of velgen te kopen die eigenlijk niet mogen gemonteerd worden op mijn wagen ' golf ' .
De vraag is nu enkel hoe ik dat kan herkennen...., en of ik vb een Konusbund-moer zomaar mag inwisselen voor een Konusbund-bout?