Log in

View Full Version : hight's mk1 cabrio GLI schrick turbo...


Hight
22-05-2010, 15:34
Zo ook mijn cabrio maar eens voorstellen.

Gaat om een GLI uitvoering van '86 met een DX blok.

Omdat ik 2 schrick turbo-kits heb die niet compleet zijn, en ik er 1 zo orrigineel mogelijk in de Pirelli wil hebben, eerst maar eens draaiende zien te krijgen.

Kon voor weinig deze cabrio over kopen van me broertje. Buitenkant heeft redelijk wat plekjes, maar t gaat om de motor ;)

http://i30.photobucket.com/albums/c307/hightree/cabrio%20gli/21052010423.jpg

http://i30.photobucket.com/albums/c307/hightree/cabrio%20gli/13052010412.jpg

http://i30.photobucket.com/albums/c307/hightree/cabrio%20gli/13052010411.jpg

http://i30.photobucket.com/albums/c307/hightree/cabrio%20gli/13052010413.jpg

Motor draait redelijk nu. maandag even goed proberen af te stellen.

mvg Mike

De Pul
22-05-2010, 15:38
nice,wat voegt dat nou toe aan pk's?(ongeveer)

Hight
22-05-2010, 15:39
volgens sommige boeken van 112 naar 140 en andere zeggen weer naar 160...

Sowizo t blok van in de pirelli komt word voorzien van andere drijfstangen en turbo zuigers. en dan even kijken wat eruit valt te halen.

mvg mike

De Pul
22-05-2010, 15:55
140 moet makkelijk te halen zijn lijkt me...
desalniettemin een erg leuke ombouw:thumbup:

Hight
22-05-2010, 16:30
blijf gewoon met k-jet rijden. er zit een ontsteking van een g60 op nu. wel is de wamdraairegelaar aangepast en tot nu zoveel mogelijk vacuum afgesloten. eerst met zoweinig mogelijk knap draaiend zien te krijgen.

omdat ik wat onderdelen mis van de complete set heb ik een slang van me gasklep naar intercooler buis moeten bestellen, daar wacht ik nu al een tijdje op dus echt afstellen zit er nog niet in.

edit nog een foto van de set voor montage:
http://i30.photobucket.com/albums/c307/hightree/schrick%20kit%20no2/07052009351.jpg


mvg Mike

Hight
19-06-2010, 17:13
Yeah:

heb een originele folder van de schrick turbo kit weten te bemachtigen:
http://i30.photobucket.com/albums/c307/hightree/Schrick%20turbo/Image3.jpg

http://i30.photobucket.com/albums/c307/hightree/Schrick%20turbo/scannen0006.jpg

http://i30.photobucket.com/albums/c307/hightree/Schrick%20turbo/scannen0007.jpg

http://i30.photobucket.com/albums/c307/hightree/Schrick%20turbo/Image2.jpg.

De Pul
20-06-2010, 09:21
nice! voor de rest nog iets gedaan?
er hoort dus ook een aparte verdeler bij hé;)
zou die niet nog ergens te scoren zijn?

Hight
04-08-2010, 11:55
tja goede vraag? schrick eens een mailtje sturen of ze nog eea in een oude doos op zolder hebben...

Larsv5
04-08-2010, 13:47
Moet die zo worden als in de folder?

Mooi project dit, ga ik zeker volgen.



:thumbup:

De Pul
04-08-2010, 19:50
ben je al wel iets verder mike?

Hight
26-08-2010, 11:47
ff een update:

vandaag kwam er een pakketje binnen met wat spullen:
http://i30.photobucket.com/albums/c307/hightree/Schrick%20turbo/26082010565.jpg
complete set van een volvo 240 turbo,.

waar het mij voornamelijk gaat om deze:
http://i30.photobucket.com/albums/c307/hightree/Schrick%20turbo/26082010566.jpg
deze is kwa afmeting gelijk aan de luchtfilterbak van de mk1 gti, dus zo over te schroeven.

van t weekend maar even kijken wat ie nu doet.
mvg Mike

Hight
26-08-2010, 21:42
kom nu alleen tot de conclusie dat de verstuiver leiding voor cil 1 en de koudestartinjector te kort zijn... iemand een tip ?

Johan1982MK1
26-08-2010, 21:45
140 pk is best netjes voor zo'n setje erop.. Zal ongetwijfeld veel meer uit te halen zijn, maar nu blijft t waarschijnlijk ook erg lang HEEL..
Leuk project, en UNIEK, je ziet t nergens! super!

Marcski
27-08-2010, 10:23
kom nu alleen tot de conclusie dat de verstuiver leiding voor cil 1 en de koudestartinjector te kort zijn... iemand een tip ?

welke, die van de volvo of golf 1 leidingen?
Je zou ook Golf 2 leidingen kunnen proberen, misschien dat die langer zijn

Larsv5
27-08-2010, 10:28
Wat Marcski zegt, mss is de leding van een MKII langer en kan je daar mee uit de voeten.


:thumbup:

riendert
27-08-2010, 13:40
Bekent turbo setje, heb je volgens mij anderhalf jaar geleden opgehaald in een gele golf1? Blokje waar het op heeft gezeten is mee gesprint. zullen dus goede resultaten mee kunnen behaald worden.

Marcski
27-08-2010, 14:09
ik zag toevallig net een fotootje van een oude Audi met k-jet en daar ligt de luchtweger achter het inlaatspruitstuk. Deze heeft dus ook vrij lange leidingen

Hight
27-08-2010, 20:43
Bekent turbo setje, heb je volgens mij anderhalf jaar geleden opgehaald in een gele golf1? Blokje waar het op heeft gezeten is mee gesprint. zullen dus goede resultaten mee kunnen behaald worden.


klopt, heb r van 2 1 gemaakt :D

welke, die van de volvo of golf 1 leidingen?
Je zou ook Golf 2 leidingen kunnen proberen, misschien dat die langer zijn

leidingen van de mk1 idd, die volvo leidingen zijn net sateprikkers, en in een vaste vorm gebogen t eerste stuk...

ga morgen ff rondsnuffelen op de sloop.

mvg Mike

riendert
29-08-2010, 11:46
Okee gaaf man!, succes met je project.

Hight
30-08-2010, 21:58
na afgelopen weekend hier op de sloop geweest, geen audi oid met k-jet wel een golf mk1 LX volgens de claxondop... daar nog even wat reserve parts vanaf gestript.

iemand nog wat liggen kwa k-jet? anders moet ik iets op maat laten maken.

mvg Mike

Hight
03-09-2010, 11:43
gister avond even wezen stoeien met de brandstof leidingen, en ik ben eruit. moet nu alleen een nieuwe leiding voor m'n koudestart injector laten maken dus dat doe k vanmiddag even.

http://i30.photobucket.com/albums/c307/hightree/cabrio%20gli/02092010576.jpg

http://i30.photobucket.com/albums/c307/hightree/cabrio%20gli/02092010577.jpg
de volvo 240T mengverdeler.

GJ007
04-09-2010, 00:06
echt vette shit :thumbup:

Campion
04-09-2010, 11:10
waar laat je dat maken? leeuwenkamp techniek?

De Pul
04-09-2010, 12:18
vet mike,ben benieuwd :D

Hight
04-09-2010, 12:58
waar laat je dat maken? leeuwenkamp techniek?


heb er nu 1 laten maken bij groot techniek, deze is alleen aan de dikke kant, opzich niet erg. Het staat alleen een btj raar als de rest allemaal een stuk dunner zijn.

dus tegen de tijd dat er verbeteringen worden doorgevoert staat die ook op t lijstje...

:D

Hight
09-09-2010, 11:58
Gister ook de verstuivers, koudstartverstuiver en warmdraairegelaar erop gezet van de volvo. alleen die warmdraairegelaar hoe sluit ik die aan? zitten 2 uitgangen op. 1 voorop een dikkere als die aan de zijkant zit.

plaatje bij t praatje: gaat dus om de rechter.
http://img443.imageshack.us/img443/7377/kjetronic22os0.jpg

mvg Mike

Hight
11-09-2010, 22:04
vandaag nog even bezig geweest met het spruitstuk, hij lekte omdat de onderste 2 buitenste oren tegen het gietijzer van het onderblok stonden en dus eigenlijk scheef op de kop zat.

Merkbaar verschil nu kwa geluid.

meteen even een andere hoofdremcylinder gemonteerd, oude was lek. Nu alleen van de week nog ff ontluchten en dan klaar voor de apk, dan kan ie verder afgesteld worden.

mvg Mike

Hight
23-09-2010, 11:53
ff een update:

nog even tijdje bezig geweest, alles van de 240 turbo zit er nu op. probleem is allen hij krijgt nog steeds te weinig benzine, AFR boven de 15. en stationair rond de 10
ontsteking gaat goed, bougie's mooi koffie bruin...

zit dus nu met t dillema wat er misgaat...?

Hight
27-09-2010, 17:51
vandaag een WUR (warmupregulator) gemonteerd die volgesn de schrick kit gemodificeerd is. draait meteen al stukken beter afr komt nu niet boven de 14 uit tijdens boosten.

LRR
27-09-2010, 18:20
respect hoor !!! gaat ook wel van z'n plek straks denk ik !!!

Hight
28-09-2010, 11:43
na hij loopt nu al harder als met die volvo WUR. nog niet optimaal, eerst maar eens apk erop en dan afstellen.
(voor apk moet de co alleen goed zijn)

Hight
11-04-2011, 21:29
na een lange tijd een update:

schrick kit gedemonteerd, die ligt weer in de vitrine. rij nu weer std in de rond.

schrick kit word nu op een opnieuw opgebouwd blok gemaakt: zie daarvoor met pirelli topic!

mvg Mike