PDA

View Full Version : Verlagen T2a?

Died
10-01-2005, 00:16
Ben hier nieuw dus mischien stel ik een eerder gestelde vraag;
Welke manieren zijn er om een t2a te verlagen. IK heb een camper uitvoering en wil niet te laag want dat is niet praktisch. Graag uitleg met foto's dat maakt het een stuk duidelijker.
Bij voorbaat dank! :)

Waldorf
10-01-2005, 07:47
de achteras kan je in tanden verzetten. en beetje voor beetje laten zakken. dit vereist alleen sleutelwerk.
De vooras kan op en aantal manieren verlaagd wordern. de meest gebruikte is om er een stelblokje tussen te laten zetten. (kitje kost 100euro) Maar hoervoor moet de as gedemonteerd, doorgezaagd, en gelast worden.
Beide assen kunnen dan op diverse hoogtes gezet worden.

Wil je praktisch, dan niet verlagen, tenzij je (net als ik gister) achterin kan zitten, terwijl een ander stuurt.

krukab
10-01-2005, 08:16
Wil je praktisch, dan niet verlagen, tenzij je (net als ik gister) achterin kan zitten, terwijl een ander stuurt.

ehhh,Waldorf ... de westfalia is achter ook 1 tandje verlaagd hoor ;)

vwcrewcab
10-01-2005, 12:55
@ Died: Als je eens overweegt om dropped spindles eronder zet, dan kan je hem gewoon verlagen zonder dat je rij eigenschappen veranderen.
Je auto wordt ook geen stuiterbal!!!

Check ff www.slammedpanel.com.
Of ga ff bij hun langs in Bussum.

grt Frederic

Died
12-01-2005, 17:27
Bedankt voor de reakties zover. Ik denk dat ik toch bij de standaard rijhoogte blijf. Dit vooral omdat de bus als camper wordt gebruikt en dus volbeladen ook al lichtelijk door de knietjes gaat. Blijft er meer geld over voor leuke velgen.

molenari
12-01-2005, 22:36
Bedankt voor de reakties zover. Ik denk dat ik toch bij de standaard rijhoogte blijf.

Verstandige keuze! 'Hoog en droog' is mijn motto. Met normale hoogte kun je ten minste nog eens ergens doorheen banjeren met je pano...met een verlaagde bak ben je toch meer aan strak asfalt gebonden. :p

Hoewel ik moet zeggen dat ik als verkeerskundige het verlagen alleen maar kan aanmoedigen omdat een verkeersdrempel bij een 'low rider' meer respect afdwingt :biggrin:

groeten,

Vincenzo

Rico
13-01-2005, 09:07
Verstandige keuze! Hoewel ik moet zeggen dat ik als verkeerskundige het verlagen alleen maar kan aanmoedigen omdat een verkeersdrempel bij een 'low rider' meer respect afdwingt

met 5 drempels vanaf de doorgaande weg naar mijn huis haal ik het echt niet in mijn hoofd om aan verlagen te gaan beginnen. Daar komt bij dat ik het eigenlijk helemaal niet mooi vindt en dat ik VOOR het originele concept ben: oud en origineel (ja ja, mijn bank staat achterstevoren)

Maar ik weet zeker dat als Volkswagen wist wat ik met de bus wilde dat ze er een zo voor mij zouden hebben gemaakt!! toch?

Mister Cool
13-01-2005, 09:53
Haha ze hebben vast gedacht, als Rico later groot is....... :p

vwcrewcab
13-01-2005, 11:48
Ik vind een verlaging toch wel ok, want ik heb een ruimte van 16 cm tussen band en wielkast (vooraan)!
Als er zijwind is vindt ik dat mijn bus daar nogal op reageerd, zou dit ook niet minder zijn als hij verlaagd is???

molenari
14-01-2005, 00:04
Ik vind een verlaging toch wel ok, want ik heb een ruimte van 16 cm tussen band en wielkast (vooraan)!
Als er zijwind is vindt ik dat mijn bus daar nogal op reageerd, zou dit ook niet minder zijn als hij verlaagd is???

Zou kunnen, heb ik geen ervaring mee. Goede banden en schokdempers willen ook wel eens helpen. Ziet er niet zo spectaculair uit, maar doet wel veel aan je wegligging.

Oh ja, nog een voordeel: op standaard hoogte heb je geen krik nodig als je ff onder je bus moet zijn (of bij zaken als aandrijfas vervangen bijvoorbeeld).

...nee geef mij maar een bus op standaard hoogte hoor... :D

groets uit Amsterdams,

Vins

Died
15-01-2005, 10:45
Ik vind een redelijk verlaagde bus ook wel mooi. Een buikschuiver met een 1 cm ruimte eronder vind ik overdreven. Mischien komt dat later/ooit nog wel als ik geld over heb...

Volkswouter
15-01-2005, 11:36
1 ding,je moet ermee leren rijden !

Ik heb nooit problemen en lig 23cm lager,ik vind het super en me bus ziet eruit als een speelgoed autootje..:D

vwcrewcab
16-01-2005, 23:28
1 ding,je moet ermee leren rijden !

Ik heb nooit problemen en lig 23cm lager,ik vind het super en me bus ziet eruit als een speelgoed autootje..:D

De ervaring heb ik wel met lage auto's rond rijden!!

To Molenari: Banden kan het niet aan liggen want die zijn nieuw, alleem geen standaard originele maat.
Wat is de reactie dan van je schokbrekers op zijwind :confused:

Als ik nu ruimte tussen band en wielkast kan verkleinen tot 2 cm. dan is m'n bus ook al 21 cm. naar beneden totaal, Chill!!!

vwcrewcab
16-01-2005, 23:42
Als ik nu ruimte tussen band en wielkast kan verkleinen tot 2 cm. dan is m'n bus ook al 21 cm. naar beneden totaal, Chill!!!

Correctie: geen 21 cm. maar 18 cm., lijkt me overgens nog mooi om mee te beginnen.