PDA

View Full Version : Hoe kan dit?


LRR
10-01-2005, 09:21
Deze vraag is voor de "technics" onder ons:

Het verhaal:


We hebben een Caddy SDI van 2001, die normaal gesproken altijd start en nog nooit geen mankementen heeft vertoont.

Maar nu heb ik het volgende beleefd. Ik ben er woensdagavond mee thuisgekomen en er was helemaal niets aan de hand. Vrijdagmiddag wil ik hem weer starten, en wat denk je: niet aanspringen !!!! Stroom zat, startmotor deed goed z'n werk, maar geen enkel teken van leven. Ook geen rare bijgeluiden of zo.

Ik kijk op de brandstofmeter, tank was best wel leeg, MAAR het lampje had absoluut nog niet gebrand. Olie gepeild, ook niks teveel aan het stokje. Dus ff een druppie brandstof in de tank gedaan en wat olie bijgevuld. Weer starten, en wederom niks.

Helder ogenblik: Misschien dat de motor op de "veiligheid" was geprongen, want dat gebeurt toch als er niet genoeg olie meer in de motor zit ???? Dus accuklem losgehaald, en weer vastgezet en wat denk je ?? STARTEN !!!! (zonder problemen)

Maar het gekke daarentegen is weer dat het olielampje niet had gebrand. En het lampje functioneerd wel, want met doorstarten begon hij te branden cq zoemen.

Iemand enig idee wat dit geweest kan zijn ?? Is het toch die "beveiliging" ???

Alvast bedankt voor de reacties.......


Grtz............. LRR

Maarten
17-01-2005, 19:10
Er zat toch genoeg olie in?

Lijkt me meer een brandstof probleem dan de "beveiliging"

LRR
18-01-2005, 21:30
Brandstofprobleem lijkt me niet, want na het bijvullen van de diesel en veelvuldig doorstarten gebeurde er nog niks. Pas na het loshalen van de + klem van de accu (en weer vastzetten natuurlijk :rolleyes: ) deed ie het weer.

Hij doet het nu gewoon weer uitstekend !!!!! Al die moderne techniek van tegenwoordig :mad: :mad: :mad:


Grtz.................... LRR

K@TOEN
09-05-2005, 17:36
hey

Kan dat niet het startrelais zijn geweest?
Die willen nog wel eens dienst weigeren als ze een keer geen zin hebben.

vwleusden
09-05-2005, 18:31
eerder brandstofpomp relais gezien de startmotor wel rond draaide ;)

--daniel--
07-01-2009, 22:27
Ik denk de gloeirelais die is blijven 'plakken'

breadfan83
08-01-2009, 00:28
Volgens mij heeft ie onderhand die Caddy niet eens meer... 4 jaar later.

Wat worden er opeens allemaal topics omhoog gehaald? :screwy:

martiepartie
08-01-2009, 00:56
ten eerste; Hoe kom je ineens bij die topics van jaaaren geleden (het zijn niet echt mensen met eenzelfde probleem, er wordt gewoon Boem-Klats een opmerking geplaatst)

ten tweede; WHY??