Log in

View Full Version : carburateur reiniger welke is goed

gizmo98
01-06-2010, 21:40
Hallo ik ben sinds vandaag de eigenaar van een best leuke 84 er mk2
1600 55 kw

nu is de vraag de auto heeft langetijd (jaren) stil gestaan nu is mijn vraag
wat is een goede carburateur cleaner een die ik bij de benzine ik kan doen en de auto mooi rustig laat hobbelen
wie heeft er ervaring mee
ik wil de carbu niet 1 2 3 los halen om dat alles nu mooi lek dicht is
binnenkort even wat pics online zetten :thumbup:

Roy 1.6
01-06-2010, 21:41
Geen, 1600 zijn gewoon rot carburateurs.

gizmo98
01-06-2010, 21:45
dat was me vraag toch niet

martiepartie
01-06-2010, 21:52
Nee idd.

Een carburateur reiniger werkt niet echt goed.. Je kan net zo goed een ltr. wasbenzine op een halve tank mengen, dat reinigt ook wel.

Als de auto niet goed loopt, kan je het beste de carb er af halen en schoonmaken. Als de auto wel goed loopt, benzine er in een rijden! :D

Een toefje remmenreiniger in laten trekken is ook wel een idee.

gizmo98
02-06-2010, 15:53
@martiepartie
auto heeft 5 jaar stil gestaan daarom mijn gedacht wil het liefst de carbu nog even dicht laten zitten en eerst kijken wat met middeltjes kan heb het idee dat meeste komt door vervuilde oude benzine
ik heb x mercedes 280 se gehad ook met welk merk weet ik juist nu niet meer ook perfect aan het lopen gekregen weer vandaar me vraag

bedankt voor jou sierieus antwoord

Marco
02-06-2010, 20:23
van wynns heb je van dat soort spul, of het werkt?? geen idee. Maar als jij er goede ervaring mee hebt...

vwjohnny
02-06-2010, 21:07
van wynns heb je van dat soort spul, of het werkt?? geen idee. Maar als jij er goede ervaring mee hebt...

op het werk gebruiken we altijd Kent One Shot echt top spul alleen zou ik wel voor een paar handschoenen gaan als je het gebruikt en eventueel een veiligheids bril want jeukt nog al in je ogen :wow:

gizmo98
02-06-2010, 21:32
op het werk gebruiken we altijd Kent One Shot echt top spul alleen zou ik wel voor een paar handschoenen gaan als je het gebruikt en eventueel een veiligheids bril want jeukt nog al in je ogen :wow:
waar verkopen ze dat ook in de gebruikelijk automatriaalenzak

vwjohnny
02-06-2010, 21:42
waar verkopen ze dat ook in de gebruikelijk automatriaalenzak

uhm dat durf ik niet te zeggen :redface:

gizmo98
02-06-2010, 22:04
uhm dat durf ik niet te zeggen :redface:

toch bedankt ik ga informeren

martiepartie
03-06-2010, 06:22
Ik heb zelf een keer een potje gebruikt van Wynns (of een ander merk, het was een blikje iig).

Je moet dan het middeltje rechtstreeks bij de carb in gieten, als de motor loopt. Luchtfilterbak er af, motor starten, met de hand een beetje gas geven en het blikje voorzichtig legen in de carburateur.

Resultaat ; Niets nakkes nada :D

Misschien dat een middeltje bij de benzine beter werkt, aangezien het dan echt door heel de carburateur stroomt. :dunno:

Sowieso eerst de oude benzine er uit halen! Nieuwe frisse benzine (en slangen!) is altijd slim bij een auto die lang stilgestaan heeft.