PDA

View Full Version : Need Info!!!

brabomk1g60
02-06-2010, 08:05
Voor de technische rakkers onder ons....

Wat moet ik aanpassen op een 2.0L 16V ABF om er een compressor zonder problemen op te kunnen zetten.
Denk altijd heel simpel over dat soort dingen,
steun maken, langere riem en een chip op maat maar wil graag info van iemand die het echt weet ;)
niet dat ik straks met een in de soep gelopen 2.0L zit te kijken :(

alvast bedankt,
groet,
roy

Marcski
02-06-2010, 08:36
tsja, hoe wil je het doen, welk budget, welke compressor, hoeveel druk?

er zijn zoveel manieren om dit aan te pakken..

brabomk1g60
02-06-2010, 12:19
tsja, hoe wil je het doen, welk budget, welke compressor, hoeveel druk?

er zijn zoveel manieren om dit aan te pakken..

Dat weet ik, wil er gewoon graag wat extra pk's bijhebben en heb nog een slk compressor liggen en het leek me wel wat om die erop te bouwen.
Maar goed ik ga dan voor het goedkoopste budjet maar wel zo dat het degelijk en heel blijft.

groet,
roy

martiepartie
02-06-2010, 13:57
Dat zijn 2 dingen die elkaar tegenspreken. :D

Goedkoopste budget : weinig vermogenswinst en het risico op kapot lopen neemt alleen maar toe.
Een compressor brengt extra warmte in je mengsel, de ECU weet niet goed om te gaan met laaddruk, mengsel wordt verstoord en voor je het weet heb je een gat in je zuiger.

Er is een reden dat niemand een low budget ombouw aanbiedt van een atmosferische motor naar een geladen systeem.

Of je moet met een hele lage boost gaan rijden, maar dan kom je qua vermogenswinst misschien wel bedrogen uit.

Marcski
02-06-2010, 14:36
er zijn juist heel veel goedkope (turbo)ombouwsetjes te koop op ebay :D

volgens mij kan een gezonde ABF met stalen koppakking best een beetje boost hebben, maar het zal inderdaad geen zoden aan de de dijk zetten.

brabomk1g60
02-06-2010, 14:58
Kijk daar zat ik dus eigenlijk niet op te wachten, wordt nu meer een discussie of het wel of niet goedkoop kan.

Mijn vraag was/is dacht ik makkelijk, wat moet ik aanpassen aan een ABF om er zonder problemen een slk compressor op te bouwen.
Dan zoek ik zelf wel verder uit waar ik de delen vandaan haal :thumbup:

groeten,
roy

Marcski
02-06-2010, 16:18
"zonder problemen" en "goedkoopste budget" gaan gewoon niet samen, dat is geen discussie want daar zijn we het over eens

maar als je wat geld uit wil geven en inspiratie op wil doen kan je hier een goed voorbeeld aan nemen: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=61373

bivw 16vg60
02-06-2010, 20:58
Kijk daar zat ik dus eigenlijk niet op te wachten, wordt nu meer een discussie of het wel of niet goedkoop kan.

Mijn vraag was/is dacht ik makkelijk, wat moet ik aanpassen aan een ABF om er zonder problemen een slk compressor op te bouwen.
Dan zoek ik zelf wel verder uit waar ik de delen vandaan haal :thumbup:

groeten,
roy

hee roy denk dat die compressor toch nooit meer als 0,5/0,7 bar drukt
en ook geen pieken geeft dus zuigers en stangen zal geen problemen leveren
dit kan vrij goedkoop ombouw worden denk dat afstellen duurste zal zijn

compressie verlagen met een reduceerplaat
andere injectoren zijn van een abf wel apparte injectoren (kleine) eventueel ombouw naar andere injectie rail dan passen er normale injectoren in
sprinter intercooler (met maximaal 0,7bar druk je echt de plastic kappen er niet af )
dumpvalve
platina bougie,s
een goede uitlaat 60mm
dan je steunen nog en wat pijp wat slangen ec ect
en je komt een heel eind

weet niet wat voor bak je gebruikt maar als je een 02a heb kun je waarschijnlijk gewoon je orginele g60 koppeling/drukgroep houden deze kunne best wat hebben en je gaat toch geen enorme nm halen

voornaamste is dat het goed afgesteld word en je het een beetje netjes bouwd dan is er niks aan de hand en is het echt betrouwbaar

hans van JD bouwd ze ook 16vg60 met orginele zuigers/stangen alleen reduceer plaat en sputter lagers en dit blijft ook gewoon heel

ik ben normaal voorstander van gelijk goedbouwen
maar met 0,7bar geen extreme pieken en je brengt lang niet zoveel hitte in je motor als turbo
moet dit gewoon zonder problemen kunne

brabomk1g60
02-06-2010, 21:11
Corne....

Bedankt hier kan ik wat mee :thumbup:

bivw 16vg60
02-06-2010, 21:14
Corne....

Bedankt hier kan ik wat mee :thumbup:
als je vragen heb hoor ik het wel roy succes met bouwen :thumbup: