PDA

View Full Version : Schroefset kan niet lager??

dw1986mk1
02-06-2010, 15:26
Ik heb onder mijn MK1 een ta technix schroefset.

Deze heeft redelijk wat draad dus die wil ik ook gebruiken als ik m nu zover naar onder draai dat de veren net niet losliggen , dan lijkt het als hij voren al op de aanslagen ligt als ik ermee rijdt.

Er zitten geen bumpstops tussen , ik weet dat het relatief korte dempers zijn maar kan dit dus zijn dat hij gewoon niet verder in kan veren?

Dan vind ik het overbodig om hem vol draad te tappen tot onder.

Iemand ideën , of als eens meegemaakt , oplossing , andere set dan maar?

Erik_vw
02-06-2010, 15:36
Ik snap niet goed wat nou precies je plan is en wat je wil weten.....

dw1986mk1
02-06-2010, 19:12
Ik snap niet goed wat nou precies je plan is en wat je wil weten.....

Dat het mogelijk zo is dat de dempers niet zo ver kunnen inveren als dat je spiraalveren naar onder laat komen.

chris
02-06-2010, 19:42
Denk het ook ja..en zeker bij de voor schokbrekers,dat er vaak meer draad op de poot zit,dan je daadwerkelijk kan gebruiken..

Rooney GTI 83
02-06-2010, 20:42
En hier wordt weer het bewijs geleverd dat die goedkope schroefsetjes gewoon troep is.

breadfan83
02-06-2010, 20:49
En hier wordt weer het bewijs geleverd dat die goedkope schroefsetjes gewoon troep is.

Iets met een kam en met scheren. :rolleyes:

Ik hoef niet lager dan de auto nu is, met het goedkope schroefsetje. Het kan trouwens wel. ;)

Owja, enne:

die goedkope schroefsetjes gewoon troep zijn.

De basisopleidingen tegenwoordig zijn volgens mij ook maar troep. ;)

Mitta
02-06-2010, 21:31
Nou ook ik rijd met een goedkope set, 1 van de goedkoopste zelfs:D

In tegenstelling tot veel duurdere varianten kan ik na +/- 2 jaar en 2 winters te hebben gereden de schroefset nog verstellen alsof deze als nieuw is:D Ook bij mij zit er naar mijn idee meer draad op, want de laatste paar CM kan ik draaien wat ik wil maar de rijdhoogte veranderd niet meer:P

En elke schroefset heeft standaard al een bumpstop er tussen zitten! Tenzij je deze bij montage er tussenuit trekt...

Goedkoop of niet, het werkt bij mij na 2 jaar nog steeds goed en hoor gasten met duurdere setjes vaak klagen dat de boel vast zit geroest:D Maar daar ging het niet over, wou het alleen even kwijt :D

jettaracing
02-06-2010, 22:28
:goodpost:

dw1986mk1
03-06-2010, 10:28
Ja het is niet de beste set daar ben ik het mee eens , ik heb ook als eens supersport gehad onder een mk1 daar ben ik helemaal niet over te spreken.

Ik meen toch echt dat er geen bumpstops meer opzitten ,wat ik zo achter de stofhoezen kon voelen.

Iemand ervaring met een tec setje op een MK1? op de mk2 was ik er zeer tevreden over.

Tjeerd
03-06-2010, 11:08
KW var 1 set kopen?

dw1986mk1
03-06-2010, 18:52
KW var 1 set kopen?

Ik ben bang dat mijn budget dat niet toelaat , maar je mag me toch wel ff de prijs pm'en.

GaryVW
03-06-2010, 19:03
Ik heb een TEC onder de Mk1 en ben er zeer tevreden over. ik heb de mijne bij montage goed ingespoten met siloconen spray. en nu na bijna een jaar is hij nog als nieuw en kan hem nogsteeds goed verstellen..