View Full Version : Foto schema blok golf 1
Rickyrick
10-01-2005, 20:10
Hola,
Wie heeft een schematekening of een foto van een blok van een golf 1.
Liefst 1500 JB motor!
Zoiets als dit?
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=10517&mode=normal
Rickyrick
10-01-2005, 23:20
super, thanks!!
waar heb je die dan voor nodig? of wist je niet waar je je olie bij moest vullen ;)
G.I._BOB
10-01-2005, 23:23
hahaha
Volgens mij wil hij een vacuum schema hebben
@ Oergolf:
Heb je ook zo'n tekening van de 1.8 DX ?? Of een website waar je die vandaan haalt ???
Grtz............ LRR
Black Devil
11-01-2005, 09:59
ETKA moet je hebben, is veel duidelijker ;)
steven16v
11-01-2005, 10:06
Als we toch bezig zijn.:) Ik zoek een electrisch schema van een golf 1.1 cl motor. En van een 1.8 gti motor van een golf 1. Alvast bedankt.
Als het nodig is: stevenvaanhold@hotmail.com
Black Devil
11-01-2005, 10:14
Steven, pbtje heb je hehehe! ;)
steven16v
11-01-2005, 11:00
Kheb hem gezien. Wat een reactie tijd zeg :) Je hebt er ook 1tje trug ;)
@ Oergolf:
Heb je ook zo'n tekening van de 1.8 DX ?? Of een website waar je die vandaan haalt ???
Grtz............ LRR
Nee, sorry. Deze tekening heb ik echt al een paar jaar en ik weet niet meer van welke site het gekomen is. Ik neem aan dat het puur voor de originele look is, onder de motorkap?
@ Oergolf: Ja, inderdaad voor de originele look !!! Motor moet worden teruggebracht in fabriekstaat. Er lopen nu nog allemaal lossen draden (van m'n 3 VDO meters) die ik ook nog netjes moet wegwerken. En nog wat meer van dat soort dingen. Altijd ff handig om dan zo'n tekening erbij te hebben, toch ??
Nou ja, ik ga zelf het web nogwel ff afstruinen !!! :) :)
Grtz.......... LRR
elektrische schema 1.6 EW is ook welkom ;)...
en tsja, fabreikslook vind ik ook super ja, heeft die oranje/geel achtige golf 1 (bbs etc) ook... maar clean vind ik ook zeker zo mooi...
Rickyrick
14-01-2005, 08:49
mooi, heeft / weet iemand een vraagbaak liggen van een golf 1 uit 1981 1.5 ?
Tick! Die vacuumleiding is van je ontsteking denk ik!!
Rickyrick
14-01-2005, 19:36
Tijn! heb hem gevonden :-D is idd wat je zei!
Spatkap scheelt al een hoop! morgen ff fatsoenlijk stukje rijden, alleen krijg dat apparaat niet stationair!!
Nu was 1 van de 2 draadjes die op 1 stekker uitkomen die op de carburateur zit (ventielatieafslagventiel volgens ETKA) afgebroken, maar na herbevestigen looptie nog niet stationair!
Naja morgen weten we meer qua olie! heb wel zin om dat andere blokkie er in te leggen! :-D!~!!
Maareh, dat draadje aan het 'ventilatieafslagventiel' is wel uiterst belangrijk voor stationair lopen. Je kunt werking testen door het stekkertje los te trekken en dan het pooltje even aantikken, je moet dan een 'tik' horen in de carburateur.
Rickyrick
15-01-2005, 00:04
okeej ga ik dan morgen allereerst ff machen, zou mooi zijn!
Rickyrick
15-01-2005, 15:26
okay, het probleem ligt dus idd bij het ventilatieafslagventiel!
We hebben hem eerst getest zoals Stijn zei om het stekkertje tegen de pool aan te houden, toen hoorden we niets.
Daarna hebben we 12v direkt erop gezet en toen werkte het prima, ook dan (met 12v vanaf de accu) looptie prima stationair!
Dus het probleem moet wel zitten in de aansturing van het ventilatieafslagventiel, er komen dus 2 draadjes op het stekkertje van het ventilatieafslagventiel, de ene is van de carburateur en de andere komt van een slang met meerdere stekkertjes (ik denk slang van koelwater met een temperatuur sensor)
Wat kan nou het probleem zijn?
zekering, de draad was toch los afgebroken? heeft vast massa geraakt....
Rickyrick
16-01-2005, 05:48
moet die zekering dan onder het dashbord zitten?
Rickyrick
16-01-2005, 16:06
juuj hij doet het weer :-D
Ligt inmiddels ook alweer uitelkaar!
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.