Log in

View Full Version : temperatuur probleem T4 1992 2.4 d

klukkluk
05-06-2010, 19:54
Hallo,
de temperatuurmeter loopt op tot soms 100 graden en meer als ik berg op rijd,
even later bij het weer naar beneden rijden loopt de meter ook snel terug naar 70 graden.koelvloeistof niveau is correct,zie nergens lekkage.
Ik weet niet of het een probleem is dat de temperatuur oploopt tot soms wel 110 graden,dit gebeurd n.l.ook na lange ritten (200 km) op een vlakke weg.
heeft iemand hier ervaring mee?
wat is de oorzaak hiervan en wat kan ik hier aan (laten)doen?
Alvast bedankt voor jullie reacties.

Houtstoker
05-06-2010, 20:57
koelsysteem nakijken op verontreiniging, thermostaat nakijken en eventueel vervangen

Demolitionman
07-06-2010, 12:49
Hallo,
de temperatuurmeter loopt op tot soms 100 graden en meer als ik berg op rijd,
even later bij het weer naar beneden rijden loopt de meter ook snel terug naar 70 graden.koelvloeistof niveau is correct,zie nergens lekkage.
Ik weet niet of het een probleem is dat de temperatuur oploopt tot soms wel 110 graden,dit gebeurd n.l.ook na lange ritten (200 km) op een vlakke weg.
heeft iemand hier ervaring mee?
wat is de oorzaak hiervan en wat kan ik hier aan (laten)doen?
Alvast bedankt voor jullie reacties.

De oude 2.4D heeft nogal eens last van koel problemen , volg dit goed op of je draait je blok in de soep .
Je kan best (preventief) je thermostaat vervangen , en zeker ook controleren of de koelventilatoren nog hun werk doen.
Ook de lamellen achter de koelventilatoren moeten goed open en dicht gaan , de bi-metaal die deze open en dicht laten gaan komen nogal eens vast te zitten . Controleer dit ook maar .