Log in

View Full Version : Waar banden met stretch laten monteren

SvenFGTF
06-06-2010, 14:16
Hallo iedereen,

Ik heb deze winter een setje 17" velgen opgeknapt van 8,5 en 9 j breed.
Nou is het plan om hier 205/45 banden op te zetten,omdat ik deze nog heb liggen.
Het probleem waar ik nu tegenaan loop is dat mijn vertrouwde garage niet zeker weet of ze dit wel kunnen monteren, omdat ze dit nog nooit hebben gedaan.
Het lijkt mij niet bepaald een goed plan om hiervoor proefkonijn te gaan spelen.
Dus ik ben dus opzoek naar iemand of een garage waarvan jullie weten dat ze het vaker hebben gedaan en waar jullie goede ervaring mee hebben :thumbup:

Ik woon in Moerkapelle, Zuid-Holland en het zou het makkelijkste zijn als het zo dicht mogelijk in de buurt is.
(moerkapelle ligt naast Zevenhuizen,wat jullie misschien wel kennen van de meeting bij Labaraque)

Alvast bedankt!

(ik weet trouwens dat ik mij nog niet heb voorgesteld maar dat zal ik binnenkort doen :) )

brabomk1g60
06-06-2010, 14:47
De Sprint bij Alexandrium miss?!
Heb het zelf noig nooit gevraagd daar maar heb de mk3 daar uit laten lijnen met me chrome sjaken erop en ze waren echt voorzichtig met het spul dus miss is dat wel een optie :thumbup:

groeten,
roy

Tjaap
06-06-2010, 15:04
Hespo waddinxveen moet dat kunnen.

Erik M
06-06-2010, 15:19
205 45 17 lijkt me niet zo lastig, dat zou toch iedere bandenboer moeten kunnen? Stretch is niet heel extreem.

jettaracing
06-06-2010, 15:34
Moet idd geen probleem zijn dacht ik

SvenFGTF
06-06-2010, 16:01
Nee het leek mij dus ook niet echt een probleem, vond de stretch niet bepaald extreem...

Maar oke,ik heb nu wat adressen waar ik verder mee kan, dus bedankt!

Jeff
06-06-2010, 18:06
Hespo waddinxveen moet dat kunnen.
Hespo Zevenhuizen. :D

Zitten op de Bredeweg naast Sloperij RIP bij de rotonde naar industrie terrein Doelwijk.

Een Moerkapellenaar. :D

Mag je wel op zondag internetten? :D

Tjaap
06-06-2010, 18:09
ja daar ja.. valt dat nog onder zevenhuizen? doelwijk is wel al waddinxveen toch?

Jeff
06-06-2010, 18:12
ja daar ja.. valt dat nog onder zevenhuizen? doelwijk is wel al waddinxveen toch?

Doelwijk is Waddinxveen en de Hespo kant is Zevenhuizen. ;) Over het spoor idem dito.

SvenFGTF
06-06-2010, 18:23
Hespo Zevenhuizen. :D

Zitten op de Bredeweg naast Sloperij RIP bij de rotonde naar industrie terrein Doelwijk.

Een Moerkapellenaar. :D

Mag je wel op zondag internetten? :D

Haha, ik wist dat die ging komen zodra iemand dit gat herkende :tongue:
maar ik woon hier pas 1,5 jaar dus eigenlijk ben ik gewoon een waddinxveener in het verkeerde dorp :redface:

Ik ga morgen wel even bij Hespo langs dan, als die naast RIP zit weet ik hem wel te vinden.

Jeff
06-06-2010, 18:44
Haha, ik wist dat die ging komen zodra iemand dit gat herkende :tongue:
maar ik woon hier pas 1,5 jaar dus eigenlijk ben ik gewoon een waddinxveener in het verkeerde dorp :redface:

Ik ga morgen wel even bij Hespo langs dan, als die naast RIP zit weet ik hem wel te vinden.

Ik kom uit Zevenhuizen en ik ben wel nieuwsgierig naar jou auto. :thumbup:

SvenFGTF
06-06-2010, 19:01
Ik kom uit Zevenhuizen en ik ben wel nieuwsgierig naar jou auto. :thumbup:

Geen volkswagen, maar een audi a4 b5 ;)
ik heb net een voorstel topic gemaakt: voorstel topic (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=71164)

DeeDub
09-06-2010, 11:42
of je gaat zelf aan de slag :D

http://www.youtube.com/watch?v=n-LnkEUAImU&NR=1&feature=fvwp

of http://www.youtube.com/watch?v=Stki6qcWIKA

brabomk1g60
02-05-2011, 19:27
Nix mis mee toch?!

Busje remmenreiniger doet wonderen hahaha, liever dit proberen dan dat ze beschadigd worden door een paar krassen van bandenlichters ;)

Dasher
02-05-2011, 20:26
Gewoon band monteren en dan binnenband van brommer halfzacht oppompen, in de velgrand leggen en band oppompen..................remreiniger maak je meer kapot mee dan je goed doet.

Net een setje 165-70-13 op 8inch breed gelegd op deze manier..............en ik ben maar amateur.

deze manier
http://www.youtube.com/watch?v=RRUYJLZfn34

Mac-Mikus
02-05-2011, 20:39
Supertip :thumbup:

Gewoon band monteren en dan binnenband van brommer halfzacht oppompen, in de velgrand leggen en band oppompen..................remreiniger maak je meer kapot mee dan je goed doet.

Net een setje 165-70-13 op 8inch breed gelegd op deze manier..............en ik ben maar amateur.

deze manier
http://www.youtube.com/watch?v=RRUYJLZfn34

Dasher
02-05-2011, 21:11
En de band rechtop zetten bij het oppompen en beetje bewegen, de band pakt dan op de randen en ploft er makkelijk op, even op 4 bar en dan lucht eraf, ventiel erin draaien en even laten staan, goeie druk erin en rijden maar.

De Limburger
17-05-2011, 11:08
@Dascher
Leg jij die banden er dan met de hand op? Of heb jij een banden apparaat?
Want dit lijkt wel heel makkelijk!
Gr Ronnie

Dasher
17-05-2011, 11:15
Filmpje is niet van mij maar is wel de manier waarop ik het doe.

Mag gebruik maken van de faciliteiten bij een bedrijf hier in het dorp. Die hebben gelukkig alles staan. Maar deze manier werkt 99 van de 100 keer goed.