PDA

View Full Version : Svenn's Audi A4 B5 2.6


SvenFGTF
06-06-2010, 20:18
Door allerlei gedoe ben ik een grote hoeveelheid foto's kwijt geraakt!
dus ik heb mijn startpost wat aangepast en het mijn topic hier en daar wat opgeruimd.


Na het voorstellen van mijzelf is het de beurt aan mijn Audi A4 B5 2.6
De auto komt uit 1995 en was 2 jaar geleden de eerste auto die ik kocht.
ik zal proberen zoveel mogelijk te updaten dmv foto's, want aan gepraat heeft ook niemand iets toch!

Zoals ik de auto gekocht heb:

http://farm5.static.flickr.com/4081/4735387887_06d3a9a8b8_b.jpg


Ergens tussendoor:

http://farm5.static.flickr.com/4076/4735913368_816989e87e_b.jpg


Hoe hij er op het moment bij staat:

http://farm5.static.flickr.com/4098/4736025400_d62c6150f6_b.jpg


Wat er allemaal gedaan is:
-fk highsport schroefset
-OZ Fittipaldi 17 inch porsche velgen (8,5J voor 9J achter)
-Hemel / a & b stijlen / deurpanelen / sierstrips / hoedenplank / armsteun bekleed met zwart suede

Plannen:
-het suede bekleedproject afmaken (c stijlen moeten nog)
-een nette audio installatie bouwen,het liefst niet te opvallend
-kofferbak installatie maken (niet te opvallend)
-de lak wat opkalefateren aangezien alle swirls

de clown
06-06-2010, 20:39
die zijn gaaf geworden zeg :thumbup:

De Pul
06-06-2010, 20:42
nice:cool:

golfje_295.000
06-06-2010, 22:26
netjes netjes

Juul
07-06-2010, 10:37
Goed bezig :thumbup:

Hennuh
07-06-2010, 12:12
Zijn mooie velgen geworden! heb je ze zelf in elkaar gezet? en op welk moment heb je de boutjes aangedraaid?

groet Ron

SvenFGTF
07-06-2010, 13:35
Bedankt allemaal!
als het goed is gaan morgen de bandjes er omheen :thumbup:

Zijn mooie velgen geworden! heb je ze zelf in elkaar gezet? en op welk moment heb je de boutjes aangedraaid?

groet Ron

Ik heb ze inderdaad zelf in elkaar gezet, voor de boutjes heb ik 25 lb/ft gebruikt :)

Hennuh
07-06-2010, 14:32
Ziet er goed uit!
Zitten er eigenlijk ook schroefjes aan de achterkant van de boutjes bij dit type velg?
Of alleen boutjes, wil ook is een 3 delig setje aanschaffen maar heb alleen ervaring met 2-delig, weet niet precies of het ook moeilijker is om in elkaar te zetten vandaar mijn vragen.:)

SvenFGTF
07-06-2010, 14:57
Oh dat is geen probleem hoor, vragen mag altijd! ;)
Maar bij deze velgen zitten er aan de achterkant moertjes om het zooitje aan elkaar te houden.
(volgens mij is dat zo bij alle 3delige setjes, maar pin me er niet op vast)
Voor de rest vond ik het niet heel moeilijk om in elkaar te zetten,het uit elkaar slopen was een stuk moeilijker! :tongue:
het enige wat ik best spannend vond/vind is het sealen van de velgen,het is maar afwachten of het allemaal luchtdicht is...

Ik heb trouwens vrijwel al mijn informatie van te voren opgedaan op het het Wheel Whores forum:Linkje (http://www.wheel-whores.com/forum/)

Jeff
07-06-2010, 15:36
Dat ziet er prachtig uit. :thumbup:

Larsv5
07-06-2010, 17:33
Netjes hoor...!!!

Wietse
09-06-2010, 10:32
Dit projectje vanaf begin af aan gevolgd.. en het duurde lang voordat de velgen af waren :screwy:

Gister mijzelf opgeofferd als taxichauffeur zodat de banden erop konden worden gelegd.. Ben je daar stuit je tegen een nogal akelig probleem aangezien we niet dicht bij huis waren :mad: (zal sven zelf nog wel posten hoe en wat).. Uiteindelijk weer terug naar huis!

Smiddags kwam hij even langs touren en moet zeggen: TOP! zit er allemaal netjes uit en lekker breed :thumbup:

Nu kan die beginnen aan ze andere plannen :eek: :eek: :eek:

Richard
09-06-2010, 10:35
Ziet er goed uit!
Zitten er eigenlijk ook schroefjes aan de achterkant van de boutjes bij dit type velg?
Of alleen boutjes, wil ook is een 3 delig setje aanschaffen maar heb alleen ervaring met 2-delig, weet niet precies of het ook moeilijker is om in elkaar te zetten vandaar mijn vragen.:)

kom maar eens lang kerel..

SvenFGTF
09-06-2010, 17:58
Dit projectje vanaf begin af aan gevolgd.. en het duurde lang voordat de velgen af waren :screwy:

Gister mijzelf opgeofferd als taxichauffeur zodat de banden erop konden worden gelegd.. Ben je daar stuit je tegen een nogal akelig probleem aangezien we niet dicht bij huis waren :mad: (zal sven zelf nog wel posten hoe en wat).. Uiteindelijk weer terug naar huis!

Smiddags kwam hij even langs touren en moet zeggen: TOP! zit er allemaal netjes uit en lekker breed :thumbup:

Nu kan die beginnen aan ze andere plannen :eek: :eek: :eek:

Haha hé gozer, jij ook hier! :tongue:
Maar inderdaad, het was een flinke onderneming geworden.

om 11uur mijn oude velgen met banden en de nieuwe velgen in de leon gepropt (wat echt net paste) en toen onderweg naar de bandenboer.
De velgen uitgeladen en na 1 blik op de ventielgaten was er dus een probleem: Dingetjes bleken te klein voor de standaard rubberen ventielen en hij had dus niks anders...
Dus wij serieus stad en land afgezocht voor ventielen die wel gingen passen want ik was niet bepaald van plan om weer te moeten wachten.
Uiteindelijk dus 4 stalen ventielen bij elkaar geschraapt bij 2 verschillende zaken en daarna snel de banden erop gegooid.
Vervolgens schrok ik me dood omdat de banden echt gigantisch leken om de velgen :shake:
maar oke,daarna in de stromende regen de velgen op de auto gezet (want ik moest en zou ze er die dag op hebben :tongue: ) en eenmaal gemonteerd zag het er gelukkig allemaal prachtig uit!

Jammer genoeg is het weer nog steeds klote dus nette foto's heb ik nog niet,maar ik zal zo meteen een paar regenfoto's posten om toch een beetje te laten zien hoe het staat :)

SvenFGTF
09-06-2010, 18:17
Achter vind ik hem op het moment wel laag genoeg wil ik het rijdbaar houden,
voor mag hij nog wel 1 cm naar beneden maar dan moeten de wielkasten uitgerold worden. Dus binnenkort ga ik even opzoek wie dat bij in de buurt wil doen voor een redelijk prijsje. (als je een goede plek weet,ik sta altijd open voor suggesties :thumbup: )

Hennuh
09-06-2010, 18:27
kom maar eens lang kerel..

Als ik eerdaags iets 3-deligs bemachtig, neem ik contact op :thumbup:

Hennuh
09-06-2010, 18:28
Staat mooi in de kassen vooral achter, precies goed vind ik :cool:

Vains
09-06-2010, 19:10
De wielen heb je heel mooi opgeknapt, ze staan ook heel mooi onder de wagen :thumbup:

Jeff
09-06-2010, 19:13
Dat is heel mooi geworden. :thumbup:

Samurai
09-06-2010, 22:43
WOW, die is echt mega mooi geworden!

Rijdt dit ook prettig?

Tjaap
09-06-2010, 23:06
bandenmaat is prima zo.. staat erg netjes en toch nog rijdbaar.

breadfan83
09-06-2010, 23:16
Staat geweldig!

Rob g60
10-06-2010, 09:06
ziet er goed uit zo op die wielen.
voor te rollen zou ik lynx in bergschenhoek eens bellen die doen dat wel netjes

Richard
10-06-2010, 09:55
bestaan die gasten nog ( lynx cardesign)
die hebben destijds mijn lupo gerold..( best netjes)

SvenFGTF
11-06-2010, 08:10
Bedankt allemaal, ben er zelf ook zeer tevreden mee! :)

WOW, die is echt mega mooi geworden!

Rijdt dit ook prettig?

Rijden gaat gewoon goed,moet wel zeggen dat ik zelf wel gewend ben aan een flink lage auto. Zo af en toe een keer goed slikken als je een grote hobbel tegenkomt op de snelweg en woonwijken zijn bijna niet te doen met alle drempels, maar ach, wie mooi wil zijn moet af en toe pijn lijden he :tongue:

Volgende week ga ik trouwens even een belletje doen naar Lynx cardesign,kijken of ze misschien even tijd voor me hebben :)

vw roadwarrior
16-06-2010, 09:25
dikke velgen hoor!