Log in

View Full Version : Geen geluid uit golf II manhattan

golfje_295.000
06-06-2010, 20:20
Heren (en dames) :)

Gisteren mijn nieuwe Fusion EN AB1120 Subwoofer met versterker (ingebouwd in sub) in de auto gezet. Na alles aangesloten te hebben doet de sub het, alleen de speakers niet meer. Ik heb eigenlijk alles (zover ik wat weet van electronica) nagekeken maar heb geen idee wat er fout gegaan is.

Nou heb ik een niet functionerend alarm in de auto en wilde graag de remote van de sub op die plek schroeven waar eerst het alarm knopje zat. Nou heeft een vriend van me wat kabels losgetrokken van het alarm, en zou het kunnen dat deze op een of andere manier verbonden is met de radio :confused: aansluiting?

Op het moment dat ik de auto op contact zet en de radio aanspringt hoor ik wel een (plofje) in de speakers, dat ze wel reageren op de radio. Dus de radio geeft wel iets door alleen geen geluid. kabels zijn ook nagekeken en lijken ook in orde

De radio is een LG, en de speakers zijn van JBL. Andere radio heb ik al geprobeerd, boxen heb ik ook al getest via een andere bron, ligt het ook niet aan.

Er is geen aparte zekering of iets dergelijks voor de speakers neem ik aan, wordt gewoon gevoed door de radio?

Iemand enig wat dit kan zijn of iemand ervaring ermee?
:thanks:

h6yes
06-06-2010, 20:43
In feite staan je speakers los hiervan. Dit houd in dat of simpelweg je fader niet goed staat ? Of er is tijdens de aansluiting iets niet goed gegaan.

Heb je de sub 12 volt gevoed, massa gemaakt, remote van sub ( dun draadje in de rca kabel ) aangesloten op remote wire van de radio ( veelal blauwe kleur ) ?

golfje_295.000
06-06-2010, 20:56
Sub is gevoed, massa is gemaakt en en blauw kabeltje is ook aangesloten op de radio en sub, maar ook zonder subwoofer ertussen is er geen geluid meer uit de speakers te krijgen.

Tijdens het aansluiten hebben de speakers en de sub eventjes geluid gemaakt, ik heb hem van contact gehaald, beginnen met de kabels weg te werken en toen dacht ik, daar kan wel een muziekje bij, Vanaf dat moment doet ie niks meer.

golfje_295.000
06-06-2010, 20:58
zou het ook met kortsluiting te maken kunnen hebben? Alleen is het dan weer vreemd dat ik wel een plofje in de speakers hoor.

De Pul
06-06-2010, 20:58
is er toch iets losgeraakt waarschijnlijk;)

golfje_295.000
06-06-2010, 21:12
Ja oke, de kabels lopen gewoon van de radio naar de speakers. zonder onderbrekingen. Ga de hele zooi morgen maar eens opnieuw aansluiten. :mad:

als iemand suggesties heeft hoor ik t graag

zippo123
06-06-2010, 21:18
Ik had het ook. Alles gecontroleerd maar kon het niet vinden. Bleek dat in mijn radio(JVC) ook al stond bass en alles etc aan er toch nog iets uitstond. Daarna weer volledig muziek. succes met het zoeken naar je oplossing!