PDA

View Full Version : Adjusters mornteren


vwcrewcab
11-01-2005, 12:25
Ik wil waarschijnlijk een set adjusters gaan monteren op m'n bus, maar zijn er mensen die er ervaring mee hebben, wat betreft het monteren!

En er wordt steeds gezegt dat je met adjusters max. 14/15 cm naar beneden kan, maar als je de adjuster verder naar de bovenkant van de as monteerd en de sleuf verder door freesd, dan kan je toch nog lager???

Peter - Belgium
11-01-2005, 20:29
Het regelgebied is inderdaad een 14tal cm, maar je moet niet beginnen van originele hoogte.
Als je al op een lagere positie begint met de adjuster, kan je inderdaad veel lager.

Let wel: Als je ook met verlaagde spindels gaat rijden, zou ik niet teveel lager gaan beginnen, want dan lig je echt wel laag en kun je een groot deel van de regeling toch niet gebruiken.

Peter
www.vwsamba.tk

volksfahrer.nl
11-01-2005, 21:19
Het regelgebied is inderdaad een 14tal cm, maar je moet niet beginnen van originele hoogte.
Als je al op een lagere positie begint met de adjuster, kan je inderdaad veel lager.

Let wel: Als je ook met verlaagde spindels gaat rijden, zou ik niet teveel lager gaan beginnen, want dan lig je echt wel laag en kun je een groot deel van de regeling toch niet gebruiken.

Peter
www.vwsamba.tk

Ga echter niet te laag want dan komen de draagarmen veel te schuin te staan!
Dit kost je je fuseekogels.

vwcrewcab
12-01-2005, 00:43
Het regelgebied is inderdaad een 14tal cm, maar je moet niet beginnen van originele hoogte.
Als je al op een lagere positie begint met de adjuster, kan je inderdaad veel lager.

Let wel: Als je ook met verlaagde spindels gaat rijden, zou ik niet teveel lager gaan beginnen, want dan lig je echt wel laag en kun je een groot deel van de regeling toch niet gebruiken.

Peter
www.vwsamba.tk

Ik vindt de combo tussen adjusters en spindels ook een beetje te duur ( je kent het misschien wel als student zijnde)!

vwcrewcab
12-01-2005, 00:44
Ga echter niet te laag want dan komen de draagarmen veel te schuin te staan!
Dit kost je je fuseekogels.

Is dat altijd als je zwaar verlaagd???

Ik maak niet zo heel veel km met bus, zou het dan kunnen dat slijtage meevalt???

Peter - Belgium
13-01-2005, 21:15
Als je zwaar gaat verlagen zonder verlaagde spindles gaan je armen inderdaad zeer schuin staan, wat niet alleen slecht is voor jouw fusee kogels, maar ook enorm hard begint te rijden.

Als je er niet mee rijdt, heb je er uiteraarfd geen last van :)

Combinate van verlaagde spindels met verlaagde vooras is inderdaad duur, maar wel de beste!

Peter
www.vwsamba.tk

Is dat altijd als je zwaar verlaagd???

Ik maak niet zo heel veel km met bus, zou het dan kunnen dat slijtage meevalt???

volksfahrer.nl
13-01-2005, 23:21
Is dat altijd als je zwaar verlaagd???

Ik maak niet zo heel veel km met bus, zou het dan kunnen dat slijtage meevalt???

Het is geen kwestie van slijtage.
De kogel kan maar een bepaalde maximale knik maken.
Als hij niet ver genoeg kan knikken als je b.v. door een kuiltje rijd gaat hij stuk.
Mischien niet de eerste keer maar op en gegeven moment wel.

Tevens rijd dat niet fijn omdat het aanvoelt of je continu op het eind van de vering zit.

vwcrewcab
16-01-2005, 23:13
Rijdt "zwaar verlagen" sowiso niet kl*te?!

vwcrewcab
16-01-2005, 23:37
Als je zwaar gaat verlagen zonder verlaagde spindles gaan je armen inderdaad zeer schuin staan, wat niet alleen slecht is voor jouw fusee kogels, maar ook enorm hard begint te rijden.

Als je er niet mee rijdt, heb je er uiteraarfd geen last van :)

Combinate van verlaagde spindels met verlaagde vooras is inderdaad duur, maar wel de beste!

Peter
www.vwsamba.tk

Ze zeggen dat je normaal ongeveer 14 cm. naar beneden kan met adjusters.
Is het zo dan ook al dat je kans loopt om snel je fuseekogels te beschadigen :confused: