Log in

View Full Version : homokineet golf 1

dowson
07-06-2010, 15:07
sinds enige tijd hoorde ik tijdens het rijden wat geluid van rechtsvoor.
ik dacht dat het een wiellager was,
Een goede vriend van mij die van beroep monteur is heeft ernaar gekeken en is van mening dat het de homokineet is..
het geluid is de laatste tijd wat toegenomen en ik voel het bij bochten naar rechts ook in het stuur (hele lichte trilling)

heeft iemand hier ervaring mee en hoe is het het beste op te lossen?
Die vriend van mij zegt dat het het makkelijkste is er een hele nieuwe as op te zetten als die te vinden is aangezien de homokineet alleen een lastige klus is

mijn golfje 1 is nogal laag en heb wel eens meegemaakt dat ik tijdens het rijden de straat raakte met de draagarm van de voorwielophanging...dus het probleem is te verklaren (de golf gaat binnenkort ook wat omhoog)

yuli
07-06-2010, 15:14
homokineet vervangen is geen moeilijke klus. Je kan deze er met een koperhamer er gewoon vanaf je as rammen. Alleen sommige homokineten vallen eraf als boter en sommige zitten vrij vast. Er is ook speciale tang om het borgveertje van de homikineet in te drukken valt hij er ook af als boter.

Komplete as vervangen is inderdaad minder werk maar ik draai mijn hand er niet voor om om de homikineet te vervangen en ik ben maar een weekend sleutelaar. Dus voor een goede monteur moet het een fluitje van een cent zijn.

golf mkII 16v
07-06-2010, 22:17
Tang heb je alleen maar bij de oude oude modellen nodig
Complete as heb je meestal voor 25 euro
Maar dan moet je wel weer een sleutel hebben voor de bouten bij de bak

Rallyegek
07-06-2010, 22:29
als het wiellager speling heeft moet je die vervangen zijn niet af te stellen.
Homokineet vervangen stelt niks voor

dowson
09-06-2010, 11:00
ga vanavond ff overleggen met mijn maatje wat we vervangen gaan..

is het verder erg schadelijk om er tijdelijk nog mee door te rijden?
en waar kan ik onderdelen vinden (buiten MP en het forum)

alvast bedankt voor de hulp!

EelcoB
09-06-2010, 12:56
Erg schadelijk is het niet.

Onderdelen vind je bij ADL of andere automaterialenzaken etc.