PDA

View Full Version : Nissan Sunny vraagje... :)

MrMiljon
07-06-2010, 21:18
Forummers,

Even een vraagje over een totaal andere auto, maar er zullen vast wel wat techneuten rondlopen hier. Vriendin van me heeft een Nissan Sunny 1.4 uit 1994. Zij merkte laatst op dat bij een bocht naar links er een tik uit de auto kwam.
Net even een stukje in de auto gereden en idd er zit een tik. Als je een beetje rap naar links stuurd hoor je een tik, maakt niet uit of je stapvoets rijd of 60. De tik komt van rechtsvoor weg. De tik komt 1 keer en is dan weg, dus geen homokineet of wiellager in mijn ogen.
Dacht het ook te horen met een beetje gang op een klinkerweg. Heb even snel onder de auto gekeken, maar kon zo snel niks zien. Heb bij een astra eens de stabistang bevestigings stang doormiddengehad maar die waren nog redelijk (op het oog).

Heeft iemand misschien een idee wat het zou kunnen zijn of ervaring gehad met iets soortgelijks.

Alvast bedankt,
Coen

Mitta
07-06-2010, 21:21
Zit het wiel wel goed vast? Me buurman had laatst het zelfde maar toen zat het wiel gewoon niet goed vast...

MrMiljon
07-06-2010, 21:30
Zit het wiel wel goed vast? Me buurman had laatst het zelfde maar toen zat het wiel gewoon niet goed vast...

Daar zit wat in idd... Auto is wel recent gekeurd dus misschien zijn ze wat vergeten..

WhiteBug
07-06-2010, 23:32
Wat er bij de Sunny van mijn vrouw aan de hand was;

De dop van de lm velg was niet goed vastgezet door de garage, die klepperde wat, kwestie van de imbus goed aandraaien, klaar.