View Full Version : Koelvloeistof probleem?
Djinn_4fun
09-06-2010, 14:07
Sinds gisteren loopt de wagen stationair ineens slecht.
Normaal bij koude start 1350-1500 tpm
Nu 1000-1100 tpm
Hierbij schokt de wagen ook nog bij stationair.
Uit de uitlaat komt bij gasgeven een witte rook, maar niet zoveel dat de straat mistig is, maar een beetje wat er normaal uitkomt bij koud weer.
Water wat uit de uitlaat sputtert en de damp ruiken zover ik dat bepalen kan niet zoet dus zou condens zijn.
Maar waar blijft mijn koelvloeistof en waarom loopt hij ineens niet lekker meer.
Bij rijden komt er geen vreemde rook zover ik zien kan vanuit de auto.
Koelvloeistof zondag bijgevuld, nu was het expansie vatje/vaatje leeg. Er ligt geen vloeistof onder de auto en er zit geen smurrie onder de oliedop.
Oliepeil is gewoon goed zit tegen het bovenste 'max' aan.
Hij loopt alleen beroerd statonair.
Vorige week was er nog niets aan de hand.
Als ik een tijdje gereden heb (10/15 min)loopt hij stationair 800-850 tpm, dit was altijd (bij mij dan) 950-1050 tpm
Wie o wie heeft er een idee, of kan even naar de auto luisteren/kijken?
In de buurt van Rotterdam (of in Rotterdam/Hoogvliet natuurlijk :D) zou mooi zijn.
mvg Maarten
Djinn_4fun
09-06-2010, 14:11
betreft trouwens een 1.3i NZ
breadfan83
09-06-2010, 14:24
Bouwt ie geen abnormale druk op in het kvs systeem?
Djinn_4fun
09-06-2010, 14:26
Geen idee, na een kleine 1,5 uur stilstaan, zit er wel een druk achter als ik de dop eraf draai.
Ik zeg het niet graag te snel......
maar rot lopen (op 3,5 cilinders?)
kvs dat rigelreus verdwijnt..
lang sputteren van water in de uitlaat..
Mischien compressie meten?
breadfan83
09-06-2010, 14:28
Bedoelde meer een abnormale druk met lopende motor. Dat de compressie van 'n cilinder wegvloeit naar het kvs systeem: lekke koppakking.
Heb 't zelfde met de Passat gehad... ook zo'n beetje dagelijks kvs bijvullen.
Djinn_4fun
09-06-2010, 14:36
koppakking is 65.000-70.000 km geleden vervangen.
@tim_j Hij loopt rot inderdaad maar weet niet of hij op minder cilinders loopt.
Waar laat ik de compressie meten?
Het zou kunnen bij de garage op de hoek, dat zal vrij weinig tot niks kosten.
Of als je het zelf wil doen, een compressiesetje van Brezan.
Djinn_4fun
09-06-2010, 14:44
Dat is het juist, ik vertrouw de garage om de hoek niet zo.
Een forumlid met verstand veel meer :D
En ik vertrouw mezelf niet genoeg om het zelf te doen...
Djinn_4fun
09-06-2010, 16:09
Net kvs bijgevuld. Ging bijna 1 liter in.
Olie zag er vrij dun uit, meer een lichte bruintint dan bruin/zwart.
Zit geen olie bij de kvs, zou er dan alleen kvs bij de olie kunnen komen?
Klinkt als koppakking o.i.d
Mijn stagebedrijf/werk is in Alblasserdam, die kunnen wel evt. kijken. Kijken kost niets.. Laat maar weten, omdat je aangeeft bedrijfjes om de hoek niet te vertrouwen :)
Djinn_4fun
09-06-2010, 17:37
Dat is weer lekker dan, wat kost zo'n setje?
Complete pakkingset met bouten zit je rond de € 110,-
Djinn_4fun
12-06-2010, 12:53
Ik ga dus met de auto naar Golf_mkII_16v toe,
is een stukje rijden maar liever niet met de auto zelf.
Nu kunnen we hem erheen trekken maar dat is (snelweg grotendeels vermijdend) ruim 90min rijden.
Is er iemand in de buurt van Rotterdam met een auto ambulance of aanhanger waar een auto in kan die mij deze lenen kan of eventueel kan rijden? (tegen vergoeding natuurlijk :))
(van Hoogvliet naar Dussen NB)
Djinn_4fun
12-06-2010, 13:02
Wie weet er btw wat de voorwaarden zijn voor het trekken van een voertuig over de rijksweg, mn de tijdsduur?
Goed zichtbaar alarmlichten en goede sleepkabel/touw is logisch.
martiepartie
12-06-2010, 13:10
http://forum.infopolitie.nl/viewtopic.php?f=69&t=20317&p=286923
http://www.flitsservice.nl/phpBB/juridisch/auto-slepen-regeltjes-t34261.html
zo te lezen geen probleem dus
Djinn_4fun
12-06-2010, 13:32
http://forum.infopolitie.nl/viewtopic.php?f=69&t=20317&p=286923
http://www.flitsservice.nl/phpBB/juridisch/auto-slepen-regeltjes-t34261.html
zo te lezen geen probleem dus
Bedankt :thumbup:
Djinn_4fun
13-06-2010, 21:58
Heeft iemand voor mij een onderdeelnr van nr 9?
http://www.unitcat.ru/img/?image=volkswagen/110/110017500.jpg
breadfan83
13-06-2010, 22:55
Ontluchtingsslangetje is 't, het nummer weet ik zo effe niet....
Djinn_4fun
13-06-2010, 22:58
retourslang idd moet deze morgen bestellen. Vandaar de vraag.
Djinn_4fun
14-06-2010, 21:22
update:
retourslang vervangen.
Opgemerkt dat de ventilator gewoon op tijd gaat draaien.
Bovenste darm lekker warm, daarna onderste pas lauw.
Darmen naar kachelradiateur blijven koud/lichtjes warm.
Kachel in de auto blaast koude lucht op heetste stand (en op elke andere stand ook )
tijdens opwarmen van de auto stijgt en daalt het kvs nivo sterk.
Soms zo dat het expansievat overloopt.
Alle darmen warm dus ook degene onder het expansievat.
Wat zegt dit?
Djinn_4fun
15-06-2010, 14:52
Niemand een idee?
gooigolf
15-06-2010, 15:16
hallo ...
ik denk .. dat je koppaking niet fris is ,
als je de dop er af hebt en je koelwater loopt er over heen ,,
dan bouwt hij druk op ...en je kachel blijft koud zijn allemaal dingen .
denk effe je kop er afpakken ,laten vlakken nieuwe pakkings kost bezonder weinig en je kan weer tijden mee ..
vrgr gooigolf
breadfan83
15-06-2010, 15:18
Bedoelde meer een abnormale druk met lopende motor. Dat de compressie van 'n cilinder wegvloeit naar het kvs systeem: lekke koppakking.
Heb 't zelfde met de Passat gehad... ook zo'n beetje dagelijks kvs bijvullen.
;)
Djinn_4fun
09-07-2010, 13:03
Koppakking vervangen en alles eromheen. Klepstoter vervangen. Gevlakt gereinigd enz enz.
Alleen blijf ik hoge carter/oliedruk houden.
Er klinkt een tik in de motor en vanmiddag had ik een wolk achter de auto op de snelweg.
Onder de kap vette boel aan de rechterzijde.
Wie kan mij helpen, ergens in de loop van volgende week dichtbij Rotterdam?
Ik wordt de wagen een beetje zat op deze manier. :(
breadfan83
09-07-2010, 13:07
Kapotte keerring?
Die wolk achter de auto kan misschien op versleten olieschraapveren of zuigerveren duiden.
Djinn_4fun
09-07-2010, 13:25
Wolk was olie op 't hete deel van het blok.
Uitlaat was niet vet. Dus kwam onder de auto door.
breadfan83
09-07-2010, 13:27
Heb je de zuigerveren nagekeken toen je de koppakking vervangen hebt?
Djinn_4fun
09-07-2010, 13:28
Degene die het gedaan heeft heeft alles vervangen.
Heeft duidelijk alleen niets gedaan aan de carterdruk/oliedruk.
Djinn_4fun
09-07-2010, 13:31
Blok loopt verder goed, weet natuurlijk niet wat hij dadelijk doet als ik naar huis ga, maar liep op het tikkende geluid na goed.
Tikkende geluid was steeds na 500/600 meter rijden weer bijna niet te horen.
breadfan83
09-07-2010, 13:33
Misschien dat ie dan meteen weer je koppakking er uit geblazen heeft vanwege de blijvende druk, en dat daar de olie nu weer naar buiten is gekomen.
De olie zal net nieuw zijn neem ik aan? Ruik eens of die erg naar benzine stinkt. Dan zou ik het toch bij de zuigerveren gaan zoeken.
Als je het hebt laten doen zou ik gewoon terug gaan. Kijken wat ie wel en niet heeft nagekeken, en hem aanspreken op 't feit dat 't probleem niet verholpen is.
Djinn_4fun
09-07-2010, 13:36
Koppakking is droog rondom.
breadfan83
09-07-2010, 13:37
Kun je niet zien waar de olie dan vandaan komt?
Djinn_4fun
09-07-2010, 13:38
Kan het niet een verstopping zijn in het ontluchtingssysteem?
Djinn_4fun
09-07-2010, 13:42
Kun je niet zien waar de olie dan vandaan komt?
Ik heb net even vluchtig gekeken, moest werken.
Slangetje die in het kleppendeskel gaat is zacht en erg warm.
Gooit er ook uit bij de peilstok.
breadfan83
09-07-2010, 13:45
Dat is je carterontluchting. Die slang is normaal ook warm en zacht, dus daar kan ik zover niet veel zinnigs over zeggen.
Zoals ik eerder al zei, ik hou het op lekker zuigerveren. Laat eens een compressietest doen nu je weet dat de koppakking goed is, dan weet je misschien meer. Bij de meeste garages kost je dat niet eens wat.
Djinn_4fun
09-07-2010, 14:00
ik ga liever naar een forumlid :D
breadfan83
09-07-2010, 14:04
Dat kan ook. :D
Of zelf een compressietester kopen, die dingen zijn zo duur niet. Met drie tot maximaal vijf tientjes ben je er normaal wel.
Djinn_4fun
09-07-2010, 14:11
Ik heb genoeg uitgegeven aan dat ding de laatste tijd, hij moet mij nu weer geld gaan verdienen. ;)
Djinn_4fun
09-07-2010, 15:44
Dus wil ik volgende week even bij iemand van het forum langs in de buurt die er verstand van heeft. :thumbup:
Djinn_4fun
10-07-2010, 21:53
Niemand?
Djinn_4fun
27-07-2010, 10:32
Iemand zaterdag/zondag een gaatje?
Djinn_4fun
28-07-2010, 06:18
Regio Rotterdam
Djinn_4fun
11-08-2010, 07:01
Bij openen olievuldop tijdens stationair draaien, klinkt er een zuigend geluid.
Net alsof hij vacuüm probeert te maken.
Geluid lijkt net op als je over de opening van een cola fles blaast.
Djinn_4fun
13-08-2010, 22:10
Vanmorgen even gestart, lijkt net een diesel zo klinkt het.
Iemand ideeën?
ik gok op een gare carterontluchting. Slang geknikt of een gaatje in de slang.
de ontluchtingsslang loopt als volgt:
vanaf het kleppendeksel loopt een rubber slang naar achter onder de inlaat door.
die komt uit op of' een T verbinding waarop een Geel Potje zit. de T verbinding komt uit op het onderblok. vaak is het kleine stukje slang onder het potje Geknikt of gescheurd.
verder is hetr moeilijk gissen, kun je een videofragment maken?
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.