Log in

View Full Version : 5de gordel

Dub-Detail
12-06-2010, 20:53
Hallo,
Ik heb hier een transporter calinfonia staan (camper)
Nu staat er op het kenteken 5 zitplaatsen er zitten alleen maar vier gordels in.
Is het mogelijk om zelf een 5de (heup)gordel in te bouwen of komen er dan problemen met apk keuring etc.

Mvg, Pim Bonne

Houtstoker
13-06-2010, 04:53
mits er bevestigingspunten voor zijn geen problemen

Dub-Detail
13-06-2010, 09:38
Die zijn er niet. Maar ik heb wel een dikke stalen balk onder de bank. Daar zitten de andere gordels ook in vast.
Als ik twee gaten boor in de balk, alles netjes bevestig met zware bouten ringen en moeren. Dan zit alles op dezelfde manier bevestigd.

Geeft dit dan problemen?

Gr, Pim

Juanart
22-06-2010, 12:25
Je mag een hoop stoelen en banken achterin in je auto hebben, zonder gordels, komt ie door de apk.
Maar op het moment dat je personen vervoert ben je in overtreding, jij mag dan dus maar 4 personen vervoeren en met de 5e gordel mag je er 5 vervoeren ;-) maar dat ligt bij de politie..
de gordels dié erin zitten morgen dan niet beschadigd zijn en blokkeerings systeen en terug-roller indien aanwezig goed werken.

Maar op kenteken staat dus 5 dus je mag er zeker één bij nemen.
Als die andere gordels ook in die zware balk bevestigd zitten zou ik denken dat die heupgordel er ook gewoon bij moet kunnen, maar ik weet dan ook niet zeker of die andere wel origineel of juist bevestigd zijn.
fotos misschien?