View Full Version : golf 2 td turns into tdi
hallo mede forumers
ik ga ook weer eens een nieuw project starten gaat wrs ook redelijk lang duren.heb nu de tijd en de mogelijkheid om in eigen garage te werken dus moet het nu perfect en geen half werk
de basis is er al een golf 2 td(i) in redelijke staat
plannen zijn :
-full body resto
-110 pk tdi
-volledig interieur aanpakken
-zoveel mogelijk van onderdelen vernieuwen of verbeteren ;)
dus dat gaat mijn doel zijn dit jaar :screwy: de komende weken alles demonteren en stockeren wat niet nodig is verkoop in.Dan de golf de spit op en dan zien we wel hoe verder gaat.
foto van het slachtoffer
http://img.photobucket.com/albums/v633/wobaddict/for%20sale/P1040168.jpg
Jel Golf 2 GTI
13-06-2010, 23:27
Veel succes en keep up posting :thumbup:
je zei laatst al dat je een soortgelijk project als het mijne ging beginnen, tof dat je er een topic over aanmaakt :thumbup:
maar paar dingetjes:
-waarom een 110pk?
ze zijn veel schaarser, dus moeilijk te vinden en word veel te hoge prijs voor gevraagd.
je kan (is mij verteld) net zo goed een 90 pk pakken en daar wat aan kietelen. met een leuke chip en andere verstuivers zou die ook al rond de 115/120 PK kunnen zitten, en heb verhalen gehoord van tegen of zelfs over de 200pk uit een blok dat 90pk was.
-woon je in de buurt? want dan wil ik wel eens komen kijken/helpen.
-hoop dat je je plannen niet op die volgorde doet.
als je eerst een full resto gaat doen en je moet daarna nog gaten gaan zagen voor de tdi conversie ofzo dan zou je weer helemaal overnieuw kunnen gaan spuiten.
ik zou hem (als ik hem helemaal over zou spuiten) op de o.c.c. manier bouwen.
eerst alles passen/aanpassen en in elkaar zetten en eventueel lopend krijgen,
dan blokje er weer uit (zijn maar paar bouten) en dan pas gaan spuiten.
of in ieder geval je pedalen en rembekrachtiging al een keer gepast hebben.
-wat voor intercooler ga je plaatsen en waar ga je die plaatsen?
-ben er sinds deze week trouwens achter dat je passat 35i pedalen moet gebruiken omdat die zo in de golf passen zonder aanpassingen. dus daar kun je alvast naar opzoek.
mocht je trouwens vragen hebben dan hoor ik het wel he?
gr Joost
ronaroot
14-06-2010, 12:36
En weer een tdi ombouw :thumbup:
Ik ga deze volgen.
VWRickGTI
14-06-2010, 16:58
lijkt me een mooi project te worden. Vanwaar kom je ergens? Had laatst bij iemand wat gekocht en die ging ook een tdi project beginnen met een donkere mk2
@ joost
ik ben van hechtel belgie dus al een redelijk afstandje maar mag altijd komen :thumbup:
waarom een 110 pk?heb als het verder goed gaat een golf 3 110pk met ongevalschade achter en zijkant gevonden dus dan nemen we die maar.
plannen met de motor zijn klein revisie en andere verstuivers en chip verder zien we wel laten we eerst dit maar doen :)
intercooler gaat er een worden die voor de radiator komt wrs aftermarket vind orginele van golf 2 veels te druk overkomen daarom gaat die ook de bingo in
ook ga ik de volledige kabelboom gebruiken van de golf 3 en het volledige dashbord mss met de klima als ik het dan nog niet beu ben.Rest van de kabeboom ga ik aanpassen door de orginele golf 2 fichen der aan te maken.
vandaag toch al heel werk gehad heel het motorruim is kaal kan er morgen mss subframe en achteras der onder uit.spit nog verder aflassen en kan die spit op om heel de wagen kaal te maken.Vanaf dan zal het wat minder vlot gaan afbreken was ik al vroeg goed in volgens mijn ouders :giggle:
foto's volgen later deze avond
en zo heb ik hem vandaag achter gelaten
http://img.photobucket.com/albums/v633/wobaddict/golf%20project/P1040182.jpg
en na wat poetsen
http://img.photobucket.com/albums/v633/wobaddict/golf%20project/P1040185.jpg
Zowzow. Daar zit aardig tempo in! :thumbup:
Wat poetsen al wel niet kan doen.
Netjes hoor !
vandaag nog even verder gedaan met demonteren
http://img.photobucket.com/albums/v633/wobaddict/golf%20project/P1040198.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v633/wobaddict/golf%20project/P1040204.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v633/wobaddict/golf%20project/P1040199.jpg
ook nog wat roest tegen gekomen niet echt de moeite maar roest is roest en willen we nooit meer terug zien :thumbup:
http://img.photobucket.com/albums/v633/wobaddict/golf%20project/P1040200.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v633/wobaddict/golf%20project/P1040201.jpg
En toen kwam schoonbroer met zijn golf 2 19 td om de bak te wisselen want die had de geest gegeven.
geen foto's van de wissel gemaakt enkel van het begin :D
http://img.photobucket.com/albums/v633/wobaddict/golf%20project/P1040195.jpg
nu is het weer even gedaan vrijdag begin ik er weer aan en tegen zondag zou die kaal op het spit moeten staan
nog is wat updaten
projecct gaat iets sneller af zijn :thumbup: Er was na nader onderzoek geen resto nodig omdat de bodem kei maar dan keihard was .Dus ga ik enkel de beschadigde stukken herstellen :D
dus heb de afgelopen niet stil gezeten en is al heel wat gebeurd
-demontage
-cleanen van pinkers antennegat
-nrplaatuitsparing verkleinen
-logo's weg achteraan
-auto waar blank geschuurt in de epoxy
komende weken de auto strakzetten met wat plamuur en grondlak erover en dan spuiten.
hier zijn dan wat foto's
http://img.photobucket.com/albums/v633/wobaddict/golf%20project/P1040225.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v633/wobaddict/golf%20project/P1040249.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v633/wobaddict/golf%20project/P1040245.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v633/wobaddict/golf%20project/P1040244.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v633/wobaddict/golf%20project/P1040240.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v633/wobaddict/golf%20project/P1040236.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v633/wobaddict/golf%20project/P1040232.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v633/wobaddict/golf%20project/P1040251.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v633/wobaddict/golf%20project/P1040252.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v633/wobaddict/golf%20project/P1040250.jpg
greetz kevin
breadfan83
25-06-2010, 09:41
Netjes hoe je 't zover al hebt aangepakt.
Is toch altijd gaaf, een TDI in zo'n lichte auto. :D
ronaroot
25-06-2010, 11:53
Volgens mij gaat dit wel een hele dikke golf worden.
Maar ik begrijp alleen niet waarom je de wielranden laat zitten en meespuit ??
Volgens mij gaat dit wel een hele dikke golf worden.
Maar ik begrijp alleen niet waarom je de wielranden laat zitten en meespuit ??
wielranden komen nieuwe op,die op hun beurt glad gemaakt worden en terug zwart worden gespoten.
maar worden nog voor de grondlak verwijdert wat er naar uit ziet dat er die vandaag nog op zou kunnen komen als alles mee zit :thumbup:
zo jij gaat snel :thumbup:
word goed aangepakt zo te zien.
heb je nou ook de kentekenuitsparing smaller gemaakt in je klep?
wil daar wel een foto van zien hoe dat er in zn geheel uitziet.
ronaroot
25-06-2010, 16:13
wielranden komen nieuwe op,die op hun beurt glad gemaakt worden en terug zwart worden gespoten.
:thumbup:
heb wat tijd op overschot dus gaat het allemaal wat sneller vooruit.
Het is idd een verkleinde nrplaatuitsparing omdat belgie nog niet gehoord heeft van europese platen :screwy: ben nog volop aan het schuren dus foto's volgen nog wel van het geheel
auto staat nu buitenkant volledig in epoxy,De grondlak wou niet lukken.Had mijn spuitpistool voor filler-grondlak uitgeleend gehad ,en blijkbaar waren hun het vergeten zuiver te maken :mad:
En deze lak heeft een 2.0 kop nodig voor spuiten dus dat word voor morgen mss .Eerst proberen mijn spuitpistool te redden :eek:
nu foto's :thumbup:
http://img.photobucket.com/albums/v633/wobaddict/golf%20project/P1040262.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v633/wobaddict/golf%20project/P1040263.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v633/wobaddict/golf%20project/P1040259.jpg
sodeju,hier zit flink gang achter:thumbup:
mooi project!
maniacmark
25-06-2010, 20:36
dit gaat echt in een rap tempo. Waarschijnlijk net zo snel als dalijk de TDI in deze Golf 2 rijdt:P
Succes!!!
tempo blijft niet zo hoog zit wat in onderdelen nood :mad:Waardoor ik niet echt verder kan.
Had via ebay pu bussen besteld voor het hele onderstel,en speciaal gevraagt voor zwart en krijg rood :screwy: Dus vandaag retour gestuurd en hopenlijk volgende week zwarte in de bus die **ck keuring hier ook in belgie.
ook ben ik nog op zwarte lak aan het wachten om onderstel een 2de leven te geven,en de plastic delen rond de auto wat op te waarderen :D De lak voor de auto te spuiten is er dan weer wel.
motrisch dan
de donor auto is ook gearriveerd vandaag een golf 3 tdi met een 90 pk sterke 1z motor,met een paar leuke opties zoals clima en cruiscontrol zien hoe we dat er in gaan krijgen. een passat pedalenkit is onderweg
dit was zo dan voor vandaag ga het bed maar eens opzoeken :cool:
vandaag nog wat in de koele schaduw zitten knutselen terwijl ik de kleine de gaten hield die aan het zwemmen was.
dus ideale moment voor wat rustig clean werk :D
men neemt bumper en soldeerbout en smelten maar heerlijk die verbrande plastic geur :screwy:
http://img.photobucket.com/albums/v633/wobaddict/golf%20project/P1040269.jpg
nog wat verder
http://img.photobucket.com/albums/v633/wobaddict/golf%20project/P1040270.jpg
nog wat verder afschuren
http://img.photobucket.com/albums/v633/wobaddict/golf%20project/P1040271.jpg
dan neemt men een voorbumper en doet men zelfde met de pinkergaten
http://img.photobucket.com/albums/v633/wobaddict/golf%20project/P1040272.jpg
2 pinkers
http://img.photobucket.com/albums/v633/wobaddict/golf%20project/P1040273.jpg
en 1 kant klaar
http://img.photobucket.com/albums/v633/wobaddict/golf%20project/P1040274.jpg
Turbo-Variant
27-06-2010, 10:04
maar paar dingetjes:
-waarom een 110pk?
ze zijn veel schaarser, dus moeilijk te vinden en word veel te hoge prijs voor gevraagd.
je kan (is mij verteld) net zo goed een 90 pk pakken en daar wat aan kietelen. met een leuke chip en andere verstuivers zou die ook al rond de 115/120 PK kunnen zitten, en heb verhalen gehoord van tegen of zelfs over de 200pk uit een blok dat 90pk was.
Al eens met een 110pk gereden? Dan weet je direct waarom je beter voor een 110pk kan gaan. ;)
Vermogen/koppel zegt niet alles in dit geval, wel de opbouw hiervan. Verschil hierin wordt gemaakt door de variabele turbo, dat is een stuk sneller bij de les en heeft dus geen turbogat.
zal mijn dagelijkse update is doen niet zoveel eigenlijk maar toch redelijk wat tijd ingekropen.
foto's
radiator
http://img.photobucket.com/albums/v633/wobaddict/golf%20project/P1040275.jpg
ruitewisser mechanisme
http://img.photobucket.com/albums/v633/wobaddict/golf%20project/P1040276.jpg
Al eens met een 110pk gereden? Dan weet je direct waarom je beter voor een 110pk kan gaan. ;)
Vermogen/koppel zegt niet alles in dit geval, wel de opbouw hiervan. Verschil hierin wordt gemaakt door de variabele turbo, dat is een stuk sneller bij de les en heeft dus geen turbogat.
zoals ik al zei: is mij ook maar verteld, dus nee heb ik nog niet mee gereden, wel met een 130 pk in een golf 4, maar is wel wat anders natuurlijk.
ik bedoel meer: je kan op die 90 pk net zo goed een andere (variabele) turbo hangen.
gaat weer netjes wobster!
voor mij is de 110pk ook niet doorgegaan jammer maar helaas.Maar het is de 90pk geworden maar ben hier ook niet minder blij mee :D
bedoeling is toch de variable turbo er op en race verstuivers met aangepaste chip,dit zou samen met klein revisie en nazicht een betrouwbaar en pittige combo moeten worden. :thumbup:
Turbo-Variant
28-06-2010, 06:46
zoals ik al zei: is mij ook maar verteld, dus nee heb ik nog niet mee gereden, wel met een 130 pk in een golf 4, maar is wel wat anders natuurlijk.
ik bedoel meer: je kan op die 90 pk net zo goed een andere (variabele) turbo hangen.
Dat kan, inclusief nieuwe computer, motorkabelboom, N75, downpipe enzovoort.
Wellicht loont het zich dan toch om meteen een 110pk te nemen. ;)
Vorderingen zien er weer goed uit. :thumbup:
bjuriaan
28-06-2010, 13:18
Fijn he je spullen uitlenen en dan zo terug krijgen. Daarom leen ik nooit meer iets uit, ja of ik ben er zelf bij.
Mooi project. En dit mag gewoon allemaal in Belgie? Dacht dat ze daar al moeilijk doen om een schroefsetje?
ja belgie via omwegen gaat alles :tongue:
maar is idd te absurd, net zo als de pu rubbers voor de ophanging als je met rode of andere kleur afkomt keuren ze je af.Steek je de zwarte variant dan zien ze het niet en ben je goedgekeurd :screwy:
en de auto staat in de grondlak en motorruimte gespoten
foto's
http://img.photobucket.com/albums/v633/wobaddict/golf%20project/P1040291.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v633/wobaddict/golf%20project/P1040292.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v633/wobaddict/golf%20project/P1040293.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v633/wobaddict/golf%20project/P1040294.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v633/wobaddict/golf%20project/P1040295.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v633/wobaddict/golf%20project/P1040296.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v633/wobaddict/golf%20project/P1040297.jpg
ronaroot
08-07-2010, 16:45
Jij hebt niet stil gezeten :thumbup:
nice!
ben toch wel benieuwd hoe jou omweg dan is. hoor vaker over die absurde regels in België. dat je zelfs geen dikkere remmen mag monteren :screwy:
breadfan83
09-07-2010, 00:05
nice!
ben toch wel benieuwd hoe jou omweg dan is. hoor vaker over die absurde regels in België. dat je zelfs geen dikkere remmen mag monteren :screwy:
't Zelfde hoe het hier vroeger ook ging. ;)
Uitvoeren, keuren, invoeren, klaar.
Beetje kort door de bocht, maar het zou moeten werken. ;)
nou ja, als je hem terug ingevoerd krijgt is het goed he :)
't Zelfde hoe het hier vroeger ook ging. ;)
Uitvoeren, keuren, invoeren, klaar.
Beetje kort door de bocht, maar het zou moeten werken. ;)
Is inderdaad al vaker gedaan en lijkt mij ook de beste oplossing.
Ik ben zelf van België en ken een hoop verhalen van niet gekeurd/wel gekeurd en om de meest onozele redenen...
Ik zou eens graag willen weten wat je met "omwegen" bedoeld?!
Want kweet dat wanneer ze één keer doorhebben dat de motor er totaal niet in thuis hoort,
ze de wagen ondersteboven halen en dat hij dan haast compleet is afgeschreven voor de Belgische keuring.
Moesten ze het zien dan is de enige manier om hem nog te laten keuren met een volledig origineel blok...
Klote Keuring!
Dat is waar ook, khad het er van de week nog over met Bert van hier op het forum.
We waren het er over eens dat wanneer je een benzine wagen wilt laten omkeuren naar een diesel het heel wat eenvoudiger is via holland dan via de procedure in België.
Nu terug bij het project: Gaaf ding, doe zo voort!
goed bezig, deze ga ik zeker volgen.
ja het uitvoeren en terug invoeren is ook moeilijk tegenwoordig vooral als het gaat om een vreemd blok vr6 in golf 2 enz. dit is wat ik gehoord heb van verscheidene mensen.En dan nog zit je met dat aanpassingen zoals remmen niet mogen. :screwy:
de omwegen zijn niet echt katholiek maar tot nu toe geen problemen mee gehad hoewel ze steeds strenger worden.je moet eigenlijk voornamelijk het uiterlijk van blok zelfde houden en motorcode "aanpassen" :rolleyes: natuurlijk geen garanties op succes.
maarja een 1.9 tdi of een 1.6 td ziet er juist zelfde uit als je alle plastic kappen achterwege laat.
maarja updates dat willen we zien :thumbup: De kas is volledig af op paar kleine dingen na.
Dus nu wachten tot de 15de dat de golf die verkocht is zijn komen ophalen,dan kan de golf 3 naar hier en kan ik beginnen met demontage van de golf 3.
ook al paar onderdelen binnen gekregen voorste subframe deel van een passat tdi,pedalenbox passat tdi en kabbelschakeling van corrado.
en de lijst word steeds korter :D
-lak machinaal op polieren
-nieuwe koperen remleidingen trekken
-rvs remslangen steken
-gegroefde schijven steken voor
-golf 3 demonteren
-clima in de golf bouwen inc dash
-kabelboom aanpassen
-enz
en foto's
http://img.photobucket.com/albums/v633/wobaddict/golf%20project/P1040302.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v633/wobaddict/golf%20project/P1040305-kopie.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v633/wobaddict/golf%20project/P1040306.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v633/wobaddict/golf%20project/P1040303.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v633/wobaddict/golf%20project/P1040308.jpg
ErikvanBilsen
09-07-2010, 17:21
Ziet er goed uit,
Zelf gespoten zo te zien.
Waarom is eigelijk het dak nog zwart?
Ohja mijn brandstofpomp is onderweg.
Erik.
jep zelf gespoten partytent erom heen gezet en gewoon aan begonnen met de gedachte wordt het niks kan ik nog altijd laten doen.Nu was ik voor een dikke 100€ klaar en is ook alles gespoten en niet alleen buitenkant. :thumbup:
dak blijft zwart vond dit wel leuk anders word het allemaal te wit
brittjan
12-07-2010, 17:27
jep zelf gespoten partytent erom heen gezet en gewoon aan begonnen met de gedachte wordt het niks kan ik nog altijd laten doen.Nu was ik voor een dikke 100€ klaar en is ook alles gespoten en niet alleen buitenkant. :thumbup:
dak blijft zwart vond dit wel leuk anders word het allemaal te wit
Ziet er weer een mooi project uit Wobster!
Vraagje als het mag:D waar haal jij je lak? Ben zelf al enkele delen aan het voorbereiden voor het spuiten (lees schuren), maar ik heb dus geen idee waar ik het beste Primer enzo kan gaan halen?
groeten Brittjan
haal mijn lak altijd hier vandaan
http://stores.ebay.de/ludwiglacke zeer goedkoop en altijd goed afgehandeld
brittjan
12-07-2010, 18:47
haal mijn lak altijd hier vandaan
http://stores.ebay.de/ludwiglacke zeer goedkoop en altijd goed afgehandeld
Merci voor de tip! Ik ga het eens bekijken ;)
nog eens wat updaten
motorruimte is klaar voor het plaatsen van blok heb het voorste subframe nog even van laklaagje voorzien.
blok ben ik nog niet helemaal over uit heb een golf 3 klaar staan met een 90 pk blok in,Maar nu kreeg ik gisteren het aanbod om een seat ibiza van 98 met een 110 pk tdi over te nemen met 150000 km en frontale schade dus morgen eens gaan kijken hoe het zit daarmee.Dus motorwissel weer tijdelijk uitgesteld.
maar zo staat die der dus nu bij
http://img.photobucket.com/albums/v633/wobaddict/golf%20project/P1040381.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v633/wobaddict/golf%20project/P1040385.jpg
Pedaalemmer
11-08-2010, 21:24
mooi project, alles ziet er weer als nieuw uit. Wellicht dat die Ibiza moter een betere keus is nou je alles nog uit elkaar hebt.
Blijf deze volgen, echt gaaf gedaan!
Kzou ook voor de 110pk gaan.
We hebben hier thuis 2 x golf 3 cabrio, ééntje met de 90pk motor en eentje met de 110pk motor.
Is toch echt wel een groot verschil, de VNT spoelt lekker snel op!
Turbo-Variant
12-08-2010, 06:11
Ibiza nemen, krijg je geen spijt van. :thumbup: (ik kan het weten)
Als het een dikke uitvoering is heb je meteen G60 remmen en dergelijke erop zitten.
Ibiza nemen, krijg je geen spijt van. :thumbup: (ik kan het weten)
Als het een dikke uitvoering is heb je meteen G60 remmen en dergelijke erop zitten.
En als het een gewone uitvoering is heb je toch nog altijd schijven voor en achter meen ik & dat remt ook al berhoorlijk...
project staat even op laag pitje.
ben weer terug aan het werk na een paar maand redelijk vast te zitten met mijn knie.Dus zijn het weer werkdagen van 12 a 16 uur per dag.daarbovenop had onze daily golf 2 had hoop achterstallig onderhoud door het vele werken aan andere auto's.Nu krijgd deze de komende maand voorrang anders krijg ik ruzie met de vrouw.
dus denk binnen maand of 2 weer volle goede moed aan beginnen en ondertussen alle onderdelen verzamelen.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.