Log in

View Full Version : Seat cordoba van 1.9 tdi naar vr6 turbo


Candyman
15-06-2010, 08:48
Zoals ik al zei bij het voorstellen ga ik mijn seat cordoba 1.9 tdi ombouwen naar een cordoba vr6 turbo.
Gisteren heb ik samen met een vriend de motor uit de cordoba gehaald en de motor en het dashboard uit de golf 3 vr6.

fotos van gisteren:

http://94.100.114.166/991150001-991200000/991185601-991185700/991185608_5_WWsS.jpeg
http://94.100.114.21/991150001-991200000/991186401-991186500/991186442_5_oLpz.jpeg
http://94.100.118.107/991150001-991200000/991189401-991189500/991189497_5_5P3i.jpeg


het donorblok:
http://94.100.118.247/991150001-991200000/991190101-991190200/991190102_5_kLei.jpeg


donorauto leeg:
http://94.100.118.247/991150001-991200000/991190701-991190800/991190735_5_HfXi.jpeg

en de cordoba leeg:
http://94.100.121.183/991150001-991200000/991193201-991193300/991193228_5_Bnk2.jpeg


De golf wordt in onderdelen verkocht, mocht je dus nog iets nodig hebben graag een pb, dan kijk ik of ik het nog heb liggen :)

vwjopie
15-06-2010, 09:06
leuk project, gaan we blijven volgen.

wat doe je met de velgen van de Golf?

Candyman
15-06-2010, 09:07
Voor een leuk bod gaan ze weg ;)

Heb zelf andere op het oog, maar zolang deze niet verkocht zijn gaan ze onder de seat. Gezien ook de steek gaat veranderen van 4 naar 5 gaats aangezien ook de remmen worden aangepast.

EelcoB
15-06-2010, 09:26
Leuk project! Blijf vooral posten! :thumbup:

Candyman
15-06-2010, 09:30
Donderdag gaan we verder met de spaghetti te ontknopen.
Heb al gezien dat bij de seat de koplampen in de kabelboom verwerkt zijn terwijl deze bij de golf los zitten. Dit betekend dat ik de kabelboom van de seat helemaal uit elkaar moet gaan halen en na moet lopen wat voor de lampen is.
Deze kabels moeten dan bij de boom van de golf 3 komen. De kabels van de airco moeten uit de boom van de golf 3 verwijderd worden.

Bij de golf 2 moet ik de kabels voor de motor uit de boom halen en deze vervangen door het restant van de boom van de seat.
Denk dat ik eerst het blok los aansluit op de seat om te kijken of ik alles heb. Als dat het geval is ga ik pas de motor uit de golf 2 halen.

stn1
15-06-2010, 10:26
Donderdag gaan we verder met de spaghetti te ontknopen.
Heb al gezien dat bij de seat de koplampen in de kabelboom verwerkt zijn terwijl deze bij de golf los zitten. Dit betekend dat ik de kabelboom van de seat helemaal uit elkaar moet gaan halen en na moet lopen wat voor de lampen is.
Deze kabels moeten dan bij de boom van de golf 3 komen. De kabels van de airco moeten uit de boom van de golf 3 verwijderd worden.

Bij de golf 2 moet ik de kabels voor de motor uit de boom halen en deze vervangen door het restant van de boom van de seat.
Denk dat ik eerst het blok los aansluit op de seat om te kijken of ik alles heb. Als dat het geval is ga ik pas de motor uit de golf 2 halen.

heb je nu ook nog een golf 2 erbij dan??

Candyman
15-06-2010, 10:33
ja. Daar komt de seat motor in te liggen:
http://94.100.114.49/991200001-991250000/991206401-991206500/991206478_5_P9rA.jpeg

volgend jaar is hij oldtimer, dus lekker goedkoop diesel rijden ;)
Rij 1.000 km per week, dus betaal me momenteel blauw aan benzine met de golf 2 gti.

Richard
15-06-2010, 10:49
ghetto turbo-ombouw of een echte?

Candyman
15-06-2010, 10:54
wat bedoel je met ghetto turbo ombouw?
Er komt een origineel vr6 turbo blok in. Enige verschil is dat er geen golf carosserie omheen zit maar een cordoba. Ook wordt hij lichtelijk gekieteld en wordt hij zo opgeknapt dat ik op meetings ook de kap kan openzetten :)

Richard
15-06-2010, 10:57
orgineel vr6 turbo blok... dus :rolleyes:

ghetto wil zeggen, dikke koppakking etc
echte turbo ombouw is het komplete blok aangepakt, andere drijfstangen, zuigers etc

Typ 81
15-06-2010, 10:58
*edit* Richard was me voor.

Een origineel VR6 Turbo blok bestaat niet ;) VR6 is altijd zonder turbo, tenzij je er eentje op bouwt.

martiepartie
15-06-2010, 10:59
Een origineel VR6 turbo blok bestaat niet. Denk dat Mark bedoelt hoe je de motor gaat ombouwen tot turbo motor. Ga je de compressie verlagen? Of blijft het bij rijden met een lage turbodruk?

Vind het wel een leuk idee, een 5 deurs gezinsbak met een hele snelle motor.

Candyman
15-06-2010, 11:03
Soz, wist dat niet. Blok zit nu idd ook geen turbo op, maar enige vr6jes die ik heb zien inbouwen waren met turbo of compressor :P Dacht dus dat dat origineel was

Zelf ben ik niet zo van het motorische. Wordt mijn eerste swap. Ben dan ook echt blij met de hulp van Leeroy die hier al de nodige ervaring mee heeft.
Wil wel zorgen dat alles goed op elkaar is afgestemd en er het maximale vermogen uithalen. Heb ook alle tijd gezien ik hem pas met worthersee 2011 klaar wil hebben.

Ik ga eens met Leeroy in overleg wat zijn bedoeling was

breadfan83
15-06-2010, 11:06
Tijd is 't niet zo zeer, 't gaat meer om de financiële kant.

"Ghetto" ombouw is zo duur niet, maar als je alles goed wilt doen ben je een klein vermogen kwijt.

Toch veel succes ermee, hoop dat dit afkomt, en op de juiste manier. :thumbup:

Candyman
15-06-2010, 11:06
btw: Leeroy is de eigenaar van deze auto:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-RW7YVTBY.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-UAWKT8RO.jpg

Richard
15-06-2010, 11:07
maximale vermogen wil zeggen +40.000 euro in de motor steken, ghetto rond de 3000

gaat niet om tijd, maar vaak om het financiele gedeelte.

maakt niet uit, al word het een cordoba vr6 zonder turbo, het idee is leuk en succes ermee.

Candyman
15-06-2010, 11:08
Ach, ik heb nooit gezegd dat ik een goedkope hobby had ;)
Ik ga eens uitzoeken wat het vermogensverschil zal zijn en wat het prijsverschil is.
Eerst eens kijken dat ik hem zonder turbo door de rdw krijg gezien er niet veel vr6jes van seat zijn en deze nooit zo uit de fabriek is gerold

Richard
15-06-2010, 11:12
kan tegenwoordig gewoon , mits het allemaal netjes ingebouwd is.

vermogensverschil zit hem in de betrouwbaarheid en de mate hoeveel druk je kan voeren( al moet ik zeggen zoek je de limieten op dan is betrouwbaarheid een afnemende factor)

Candyman
15-06-2010, 11:15
Nja, de cordoba heeft standaard 120. Ik ga er dus sowieso op vooruit en ook het geluid zal stukken beter zijn.
Ik ga de limiet niet voor 5 tot 10 pk opzoeken en het risico lopen dat me de motor door de kap eruit springt. Dan ga ik liever voor voorzichtigheid.
3000 euro vind ik een mooie prijs voor de swap gezien hij ook nog van buiten wordt aangepakt.. het motorblok zelf heb ik dus al, dus 3000 euro mogen de kosten zijn om het turbo te maken. Zal dus een ghetto ombouw worden lees ik ;)

Merk al dat ik hier genoeg kan opsteken :D

vw roadwarrior
16-06-2010, 09:40
Leuk project.
Golfje 1 met vr is ook leuk.
Staat die ook op kenteken als vr?

Candyman
16-06-2010, 09:43
Nog niet. Denk dat hij volgende week naar de vr6 specialist gaat om af te stellen en dan door naar de rdw. Wordt dan de eerste golf 1 vr6 compressor op kenteken. De compressor blijft er namelijk met de keuring opzitten :)

http://94.100.118.111/992350001-992400000/992385901-992386000/992385993_5_eCnq.jpeg

Richard
16-06-2010, 09:52
Merk al dat ik hier genoeg kan opsteken :D


doe dan ook maar eens een search op de vr6 "specialist" :rolleyes:

Candyman
16-06-2010, 09:57
hm, kan weinig vinden.
Njah, denk dat bij ieder bedrijf mensen zijn met slechte ervaringen. Ik ben er altijd netjes geholpen.

Clubgenoot van me heeft op de terugweg van JD zijn turbo in brand gehad, hele motor kunnen afschrijven... terwijl die toch eigenlijk een goede naam hebben..

joostvw
16-06-2010, 10:21
he vet project.
is een cordoba nooit met vr6 geleverd?
maatje van me heeft ook zo'n ding gehad en die hebben we toen helemaal op de grond geschroefd :D
denk dat die keuring weinig problemen oplevert.
de bak is hetzelfde dus originele baksteunen, en het blok kan volgens mij ook gewoon aan originele steunen hangen, als je dan nog ff de remmen overzet van de golf 3 dan is dit een redelijk plug and play swap lijkt mij.
weet alleen niet wat qua bekabeling het verschil is tussen die 2.

die 2e swap die je wilt doen ben ik nu ook mee bezig.
1.9 tdi in golf 2. maar ik leg hem in het oude type mk2.

ik zou hem trouwens eerst ff door de keur gooien en dan pas die turbo rustig aan beginnen.
zijn er hier op het forum meerdere die een vr6T hebben dus denk dat je daar wel wat info over kunt vinden hier.

succes!

Candyman
16-06-2010, 10:28
Is idd ook de bedoeling. Eerst op kenteken zetten en dan rustig aan de turbo beginnen.
Kabel zit al goed, gisteren reageerde de motor bij het omdraaien van de sleutel.

Enige verschil in de kabelboom is de verlichting, en het feit dat de golf 3 airco had en de cordoba niet.
De verlichting zit bij de cordoba in de kabelboom verwerkt, terwijl deze bij de golf los ligt.

Cordoba is nooit met vr6 geleverd. Wel is er ooit iemand geweest die hem door de typegoedkeuring heeft gekregen. Ik hoef dus alleen het bewijs hiervan bij de dealer te bestellen. Kost een kleine 250 euro.

Originele steunen pasten niet, de kap zou dan op het blok liggen. Heb nu de steunen van de golf gepakt gezien deze iets minder hoog zijn, en nu past alles :)
Aansluitingen etc zijn idd precies hetzelfde.

Volgende stap is het vervangen van de dieselpomp naar een benzinepomp. Ook moeten deze leidingen wat worden aangepast. Dan de remmen omzetten, pedalen (dieselblok had electronisch gaspedaal etc) en een rally intercooler erop.

Verwacht over 2 weken bij de rdw te staan :)

Ben benieuwd hoe het jou afgaat met je golf 2. Wordt lekker goedkoop rijden dan :)

joostvw
16-06-2010, 10:36
heeft een vr6 geen elektronisch gaspedaal dan?

over dat bewijs van de dealer:
bespaar je alsjeblieft die 250 euri!
je kan sinds een jaar of wat zonder typegoedkeuring ook door de keuring komen bij het rdw. mits de auto van voor 98 is.
gaat je dus maar een paar tientjes kosten ;)
wat ik wel aan wil raden om mee te nemen zijn zoveel mogelijk papieren en foto's van de golf3. ze willen namelijk weten of jij dat blok niet ergens hebt gejat bijvoorbeeld. dus als jij kan bewijzen dat het uit die 3 komt die jij hebt staan zit dat al goed.

als je benieuwd bent naar mijn golf 2:
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=45609

Candyman
16-06-2010, 10:38
Ik was je topic al aan het zoeken dat ik me kan abboneren ;)
Auto is van '99 dus moet het helaas zo doen. Heb al intensief contact gehad met de rdw wat ik allemaal nodig heb. Heb van alle stappen fotos gemaakt en heb alle papieren van de golf, dus verwacht daar geen problemen :)

GerardMkIIVR6
16-06-2010, 10:39
Nog niet. Denk dat hij volgende week naar de vr6 specialist gaat om af te stellen en dan door naar de rdw. Wordt dan de eerste golf 1 vr6 compressor op kenteken. De compressor blijft er namelijk met de keuring opzitten :)

Dat krijg je niet voor elkaar om dat op het kenteken te krijgen.
Ze zetten er gewoon op wat ze zelf willen en dat is bijna altijd 6cilinder.
Er is nog nooit iemand geweest die erop gekregen heeft wat ie wou als je geluk hebt komt er wel VR6 op te staan.
Maar dan heb je veel geluk.

Candyman
22-06-2010, 12:03
Vandaag even met een gastje gesproken die het dieselblok iets voor me gaat aanpassen.

Origineel levert dit blok 90 pk. Nu ga ik de originele turbo vervangen door die van een golf 4. Ook wordt de dieselpomp aangepast. Hierdoor wordt het vermogen opgeschroeft naar 180 pk. Meer kan ik niet zonder vervanging van de krukas.

Benieuwd wat er straks sneller van de plek komt.. de golf 2 tdi of cordoba vr6 turbo..

neef_m
22-06-2010, 12:31
Is idd ook de bedoeling. Eerst op kenteken zetten en dan rustig aan de turbo beginnen.
Kabel zit al goed, gisteren reageerde de motor bij het omdraaien van de sleutel.




sloeg hij ook aan? vroeg me namelijk af hoe dat zit met je immobiliser

Candyman
22-06-2010, 12:35
Sloeg nog niet aan. Kan ook niet, heb nog geen riemen aangesloten etc.
Binnenkort even proberen met de externe pomp eraan, nu zijn alle leidingen namelijk nog voor de diesel.

Ach, nu eerst de loods wat opruimen dat we plaats krijgen voor de golf.
Vanaf zondag heb ik er nog een auto bij voor 2 maanden, dus in die 2 maanden moet de complete ombouw van gti naar tdi gedaan worden.

Het gti blok komt overigens in een golf 1, en als de golf 2 tdi klaar is gaan we in 1 klap door met een golf 1 tdi :)

neef_m
22-06-2010, 12:45
ow ok vandaar, het ziet er in ieder geval veel belovend uit! leuk project, weer eens wat anders ook.

zal goed van ze plek komen met die turbo straks!

succes!

MauSeR35
22-06-2010, 12:46
Er zit een lekker tempo in het project zo te zien! ben benieuwd, succes iig!

Candyman
27-06-2010, 10:54
Ja hoor...
Hij loopt!

http://www.youtube.com/watch?v=QQWg840gRqc

neef_m
27-06-2010, 12:12
nice!! nu nog effe afbouwen, succes! :cool:

kiwi-gti
27-06-2010, 12:22
Leuk project!

Vroeger hadden we op het werk iemand met precies zo'n donkergroene cordoba vr6 op kenteken, rijdt heel leuk.

Die hadden ook het interieur, climatronic etc overgebouwd uit een mk3 en de deurpanelen met leer laten bekleden passend bij de rest. Zorgt voor verbaasde reacties, zo'n 6-cilinder geluid uit een cordoba.

Turbo er op zou het geheel wel af maken natuurlijk :D

Candyman
27-06-2010, 12:43
Heb je niet wat contact gegevens? Als het goed is heeft hij namelijk een bewijs voor de keuring dat het is toegestaan. Scheelt me weer 250€ ;)

Vandaag de steekassen erop, morgen de brandstofpomp en dan kan ik een rondje rijden :)

Dan alleen nog de assen veranderen dat ik voor en achter schijf heb en hij kan naar de keuring :)

Candyman
27-06-2010, 14:34
En hij is de garage uit gereden :)
http://www.youtube.com/watch?v=xcqFa4FTPi4

Domi
27-06-2010, 14:51
VR6 diesel???????????? Tikt nogal wat he.





Origineel levert dit blok 90 pk. Nu ga ik de originele turbo vervangen door die van een golf 4. Ook wordt de dieselpomp aangepast. Hierdoor wordt het vermogen opgeschroeft naar 180 pk. Meer kan ik niet zonder vervanging van de krukas.

..

van 90 naar 180 door die 2 aanpassingen???? Wel erg veel erbij he.

Candyman
27-06-2010, 14:54
Neej, benzine ;)
Moet nog nieuwe olie etc in ;)

http://www.youtube.com/watch?v=EoRIk44Faog

Het is idd veel, maar niets is onmogelijk. Kan zelfs nog meer, maar dan heb ik binnen een week de krukas kaduuk.

jettaracing
27-06-2010, 14:56
VR6 diesel???????????? Tikt nogal wat he.





van 90 naar 180 door die 2 aanpassingen???? Wel erg veel erbij he.

Vond ik ook al wat veel vermogenswinst eigenlijk .
Kan me nog de cordoba herinneren van Rudolf , die had een ori 110 pk ,daar hadden ze met veel werk 220 pk uit gehaald , en je wilt niet eens weten wat dat al niet heeft gekost .......

Het Cordoba vr6 project is daarintegen wel erg vet !

De Pul
27-06-2010, 15:25
daarbij,een golf4 turbo word(naar alle waarschijnlijkheid) anders afgeregeld dan die jij nu hebt(druk tov vacuum),lijkt mij een giga broodje aap...maargoed,je vr6 project is dik!

Domi
27-06-2010, 15:41
Het is idd veel, maar niets is onmogelijk. Kan zelfs nog meer, maar dan heb ik binnen een week de krukas kaduuk.


Oooowwwww. Je gokt gewoon maar op die 180pk door die 2 aanpasingen.
Dus die 180 kan net zo goed 100 a 110 zijn.

Candyman
27-06-2010, 16:11
Nee, dat is wat degene die het gaat doen zegt.
Njah, kga die discussie niet aan ;) ik wacht op de uitdraai. Heb alleen gezegd wat degene die hem gaat tunen heeft gezegd

Candyman
29-06-2010, 22:37
weer aan het opbouwen:
http://94.100.115.242/1006250001-1006300000/1006272501-1006272600/1006272572_5_CLja.jpeg

De uithangende kabel moet ik nog in de bumper verwerken. Deze is voor de buitentemperatuur.
Deze bumpers gaan er nu voor de keuring op. Daarna bestel ik nieuwe welke gecleaned worden.

http://94.100.114.119/1006250001-1006300000/1006273101-1006273200/1006273119_5_1mXE.jpeg

maniacmark
30-06-2010, 08:39
das echt nice nice nice

eddyvwone
30-06-2010, 16:55
hey jong,

ziet er goed uit zo met de originele bumpers.
hoe is het verder met de bouw nu alles al klaar of nog niet.
ben wel eens benieuwd.
jammer dat je zondag niet mee kunt.

spreken we weer eens een keer af voor een meeting mee te pakken.

grtz eddy

Candyman
30-06-2010, 17:16
Alles wat erop moet zitten zit erop nu. Ga vandaag mijn cvo bestellen zodat ik naar de rdw kan.
Alleen nog de brandstofpomp installeren ;) momenteel even druk met leren, dus dat zal vrijdagmiddag worden.

Ga ook een systeem installeren dat ik met een knopnga starten. Ik heb dan ook geen sleutel meer nodig :)

Pakken idd snel weer eens een meeting, en dan met de cordoba ;)

Richard
30-06-2010, 17:25
ga je nog een andere uitlaat en koplampen plaatsen?

Candyman
30-06-2010, 17:47
Nup, uitlaat is nog niet zo heel oud en daar heb ik de reservewielbak voor moeten uitkloppen en het sleepoog moeten weghalen.
Daarbij vind ik hem goed staan en het komt het geluid ten goede :)
Lampen laat ik ook lekker zitten, zien beter uit dan de originele en angels heeft iedereen al ;)

bivw 16vg60
30-06-2010, 18:00
ga je nog een andere uitlaat en koplampen plaatsen?


:giggle: niet iedereen heeft zelfde smaak verstand komt met de jaren :rolleyes:

maaru je hebt hem in iedergeval al een eind af dus je bent wel een doorzetter :thumbup:
veel van deze projecten worden gestaakt of duuren een eeuwigheid
dus voor iemand die dit nog nooit heeft gedaan petje af

denk trouwens dat je better die mk1 orgineel vr6 kan gaan keuren
regels zijn wel versoepeld maar niet alles wordt goed gekeurd he...
ze kunne nog wel eens gaan zeuren over het plaatsen van motorsteunen ;)

JettaPowerrr
30-06-2010, 18:02
Leuk project! Leuke auto ook, maar ik ben het met Richard eens, die koplampen en die uitlaat zijn...euh...niet zo tof.
Juist omdat het zo'n "gewone" auto is, zou je er een prima wolf in schaapskleren van kunnen hebben. Dus standaard koplampen en een onopvallende, niet te luide uitlaat.
Dan kun je pas echt lacheen met dit ding. :D
Maar goed, smaken verschillen, hè. ;)

Succes ermee! :thumbup:

Gr. Ed

Candyman
30-06-2010, 18:43
smaken verschillen idd ;)

vind dit een behoorlijk verschil:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-YMEKOVXP.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-KPNR3AR8.jpg


en van dit:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-PFHOYDPM.jpg
naar:
http://94.100.114.119/1006250001-1006300000/1006273101-1006273200/1006273119_5_1mXE.jpeg


Maar zoals gezegd, gelukkig verschillen smaken, anders reed iedereen hetzelfde rond ;)

Ga hem idd eerst als vr6 keuren. Als hij op kenteken staat wacht ik tot het blok het begeeft om er een gereviseerd vr6 blok in te leggen. Dit is dan 2 uurtjes werk. Dan zal ook de turbo er pas bijkomen.

Hoop dat ik voldoende heb aan een cvo en niet de hele rdw keuring met doen om hem op kenteken te krijgen!

Richard
30-06-2010, 18:46
ik ben voor de voor fase.. zo te zien had je toen ook meer succes met de vrouwen..:D

breadfan83
30-06-2010, 18:48
ik ben voor de voor fase.. zo te zien had je toen ook meer succes met de vrouwen..:D

:D

De Pul
30-06-2010, 19:08
ik ben voor de voor fase.. zo te zien had je toen ook meer succes met de vrouwen..:D
whahaha,prachtig....

Candyman
30-06-2010, 19:09
haha.. nouu... dan heb ik nog een foto :
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZNQADK78.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-CCPCHDJT.jpg

nog dezelfde mening? :P



voorbeeld trouwens hoe hij er straks weer bijstaat (op de velgen na)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-7FXDZA6K.jpg

floris-jan1
30-06-2010, 23:58
Kan het zo zijn dat ik de auto tegen kwam? Auto stond op een zwarte mercedes auto-ambulance?:)

Mooi project, keer wat anders dan een vw.. Succes met de herkeuring bij de RDW

breadfan83
01-07-2010, 00:07
Àndermans vrouw tegen je auto aan laten leunen zegt meer negatiefs dan positiefs over je liefdesleven. :tongue:

Candyman
01-07-2010, 05:32
Die bovenste van de laatste fotos was mijn vriendin ;)

Als het goed is ben je hem niet tegengekomen.. Hij staat nog zonder pomp in de loods. Of hij is gejat ;) waar is dat geweest dan?

vwjopie
01-07-2010, 05:51
is wel aardig snel gegaan allemaal.
er leuk geworden en ben benieuwd hoe het bij de RDW verloopt.

Candyman
01-07-2010, 07:33
Zo, vanmorgen ook de brandstofpomp aangesloten. Is niets van de zien dat hij niet origineel is. Ga vanmiddag fotos maken.
CVO is aangevraagd en RDW is ook al ingelicht :)

Nu hopen dat er een juist cvo is, dan gaat hij over 2 weken de weg op (=

floris-jan1
01-07-2010, 15:09
Die bovenste van de laatste fotos was mijn vriendin ;)

Als het goed is ben je hem niet tegengekomen.. Hij staat nog zonder pomp in de loods. Of hij is gejat ;) waar is dat geweest dan?
Op de N34 naar Groningen :) Maar kan wel een andere zijn geweest, dat was ook een een groene Cordoba!

CleanedCordoba
01-07-2010, 19:00
Gaat lekker rap! ennuh tof man vr6 in een Cordoba :D

stn1
02-07-2010, 13:52
ja zeker lekker, had ik zelf ook een keer willen doen, dan met een v6 24v. Nog leuker.

joostvw
02-07-2010, 14:55
zo dat is snel gegaan, klinkt lekker zo!

http://www.youtube.com/watch?v=i2CkYGMrDQ8
maar wel een beetje plastic fantastic he?
dat audi front kan echt niet :confused:

jettaracing
02-07-2010, 15:00
Die bumpers in dat filmpje :eek: :eek: :eek:

Vetel me aub dat dat alleen voor dat filpmje was :eek: en je daarnooit echt mee hebt gereden :shake: .............





;)

De Limburger
02-07-2010, 15:56
Jawel wietze, hij heeft zo durven rondrijden, maar nadat hij met ons naar Worthersee is geweest, zijn hem de ogen open gegaan.. Hahaha..
Gr Ronnie

Candyman
02-07-2010, 16:26
Psst Ronnie, niet allee verklappen (a)
Maar idd.. Ik heb 5 hele maanden zo rondgereden :$

Worthersee heeft idd mijn ogen geopend, hoewel de plannen al lagen, alleen de uitvoering werd uitgesteld.
Mjah, in het filmpje is ook te zien dat ik meer geprobeerd heb..

Hoe was het? Wijsheid komt met de jaren ;)

joostvw
02-07-2010, 16:31
Psst Ronnie, niet allee verklappen (a)


Hoe was het? Wijsheid komt met de jaren ;)

dat is zeker waar.
heb vroeger ook met auto's gereden waar ik nu om zou lachen.

Candyman
02-07-2010, 16:42
Ben nu 24. En geloof me.. De cordoba is nog niet de ergste ;)
Kwam eens een foto van een auto van me tegen op een belgisch forum onder het kopje sjinkers ;)
Heb daar wel mijn eerste beker mee gewonnen, pechvogel gezien ze op weg naar de meeting mijn dakraam vanuit een brug hebben ingegooid..

joostvw
02-07-2010, 16:47
dat meen je niet. daar moet je eigenlijk voor terug rijden om ze van de brug af te schieten ;)

Candyman
02-07-2010, 16:53
Njah, was niet een plek waar je snel op de brug kon. Ik kon niets anders dan water scheppen en laterna glas rapen..
Ach ja, positief denken he, het had erger kunnen aflopen. Schrok ontzetten waardoor ik op de foute baan kwam, waar gelukkig niemand reed.Mensen achter me zagen iemand wegrennen maar konden geen goed signalement geven, waarborgfonds betaalde niets :(

Candyman
15-07-2010, 10:41
Zware tegenslag
Auto gaat toch niet op kenteken komen. Ben aan het twijfelen de auto om op de sloop een model '97 te zoeken en alles om te zetten.
Ik hoorde eerst dat de kosten voor het omkeuren rond de 1000 euro zouden liggen.. daarna hoorde ik dat ik een cvo zou krijgen en het 80 euro kost..
Laatste nieuws:
CVO is niet te krijgen, kosten van alleen de keuring of aan de milieutechnische eisen wordt voldaan > 10.000

Even dus overleggen wat de volgende stap is...

zwaar klote iig!

Domi
15-07-2010, 10:49
Had je dit niet beter eerst kunnen navragen voordat je begon met bouwen????

Candyman
15-07-2010, 10:52
Dat heb ik dus gedaan...

"Op 1 maart 2010 09:08 schreef **<**@seat.nl> het volgende:
Beste Michel;

Wij kunnen een coc voorje bestellen.
Het duurt 1 tot 2 weken voordat die hier is.
Kosten zijn €.150,- incl btw

Ik hoor wel of jij deze wil bestellen, wij vragen een aanbetaling van €.75,-

Groeten.."



"
Dag ***,

is deze coc dan de typegoedkeuring of is dit alleen het onderzoek waarbij ik dan nog geen zekerheid heb of het is toegestaan?

mvg Michel"


"Op 1 maart 2010 09:39 schreef **** <***@seat.nl> het volgende:


Dit document is het CVO dus geldig"

Marcski
15-07-2010, 10:54
een pre 98-er zoeken maakt omkeuren wel veel makkelijker ja, maar een "Lelystad"-keuring kost toch ook niet meer dan 1500 euro?

Candyman
15-07-2010, 10:56
dat dacht ik dus ook te hebben gelezen:

"
n reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.

U vraagt of er bij een motorwijziging een herkeuring moet plaats vinden.

Wanneer er in een gekentekend voertuig een motor wordt aangebracht met een andere motorcode dan moet het voertuig bij een van de keuringsstations van de RDW worden gekeurd om het kenteken en het kentekenregister aan te laten passen.

Wanneer tijdens de keuring blijkt dat het gewijzigde voertuig overeenkomt met een bestaande typegoedkeuring en het voertuig aan de overige eisen voldoet krijgt u een gewijzigde kentekenbewijs uitgereikt. Het overeenkomen met een typegoedkeuring kunt u eventueel aantonen met een verklaring van de fabrikant of zijn gemachtigde importeur.

Wanneer tijdens de keuring blijkt dat het gewijzigde voertuig niet overeenkomt met een bestaande typegoedkeuring dan wordt u doorverwezen naar het Test Centrum Lelystad (TCL), voor het afleggen van een geluidstest. Wanneer de geluidstest met goed gevolg is afgelegd krijgt u een gewijzigd kentekenbewijs uitgereikt.

Wanneer bij de keuring blijkt dat het vermogen van de dan gemonteerde motor vergeleken met het vermogen van de origineel gemonteerde motor met meer dan 40% is toegenomen dan dient er tevens een weggedragtest te worden afgelegd op het TCL. Eventueel kan aan u worden gevraagd het vermogen van de motor aan te tonen. Wanneer de weggedragtest met goed gevolg is afgelegd krijgt u een gewijzigd kentekenbewijs uitgereikt.

De kosten voor de keuring motorwijziging zijn euro 41,50, voor een eventuele weging euro 17,50, voor een geluidstest euro 348,00 en voor een weggedragtest euro 275,00. Een afspraak voor een keuring kan bij een van de keuringsstations van de RDW worden gemaakt. De keuringsstations zijn bereikbaar via www.rdw.nl of telefoon 0900 0739.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Medewerker Klantenservice RDW"




Maar ik kreeg:

"Geachte heer Raeven,

In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.
Als niet kan worden aangetoond dat het voertuig overeenkomt met een typegoedkeuring dan is toelating bijna onmogelijk. U zou wel kunnen laten toetsen aan alle geraakte richtlijnen maar alleen de milieubeoordeling kost meer dan 10000 euro. Deze beproeving kan niet door de RDW worden uitgevoerd maar dient u bij TNO uit te laten voeren. Wanneer het vermogen is toegenomen dienen ook de rembeproeving en weggedrag test opnieuw te worden uitgevoerd. Dit zijn zeer kostbare beproevingen. Ik adviseer u van deze wijziging af te zien. Deze wijziging in een Golf 1 uitvoeren is geen probleem."

Domi
15-07-2010, 11:10
Geen probleem in Golf 1 ????????

Huh mis ik wat.

Candyman
15-07-2010, 11:12
Geen idee hoe hij erbij komt, maar is wel fijn al te weten:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-UAWKT8RO.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-RW7YVTBY.jpg


golf 1 vr6 compressor die ook nog op kenteken moet.


Denk echter dat hij de golf 2 bedoeld waar ik het eerder over had. Daar komt namelijk mijn diesel motor in te liggen. Dit is dus geen probleem.




intussen heb ik een mooie cordoba 1.9 tdi sxe sport gevonden uit 1997.
Ga deze denk ik kopen, dieselblokje in een golf 1 leggen en alles van de cordoba die ik nu heb ombouwen naar de nieuwe cordoba. Zit ik niet meer met het gezeur de strenge keuring. Zal de huidige seat dan in onderdelen gaan verkopen.

Beetje meer werk, maar de sxe is ook een stuk luxer dan de se uitvoering die ik nu heb. o.a. electrisch bedienbare ramen, super strak interieur, 100% goed in de lak, mistlampen voor etc.
Weet alleen nog niet of deze ook standaard schijfremmen achter heeft, anders moet ik deze nog even plaatsen.

kiwi-gti
15-07-2010, 16:20
dat
"Geachte heer Raeven,

In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.
Als niet kan worden aangetoond dat het voertuig overeenkomt met een typegoedkeuring dan is toelating bijna onmogelijk. U zou wel kunnen laten toetsen aan alle geraakte richtlijnen maar alleen de milieubeoordeling kost meer dan 10000 euro. Deze beproeving kan niet door de RDW worden uitgevoerd maar dient u bij TNO uit te laten voeren. Wanneer het vermogen is toegenomen dienen ook de rembeproeving en weggedrag test opnieuw te worden uitgevoerd. Dit zijn zeer kostbare beproevingen. Ik adviseer u van deze wijziging af te zien. Deze wijziging in een Golf 1 uitvoeren is geen probleem."

Ik neem aan dat deze medewerker doelt op een typegoedkeur van je auto zoals die nu is... Dus niet een typegoedkeur voor een cordoba met vr6 , maar voor jouw model cordoba. Die is op alle punten typegoedgekeurd, behalve voor de motor die je er in gaat leggen.

Desnoods nog typegoedkeur van Golf 3 vr6 overleggen en er lijkt me niet veel aan de hand.

Die >10.000 e goedkeuring lijkt me voor als je een zelfbouwauto hebt ( geen kit ) of als je een onbekend merk ( Landwind-achtig oid ) hier op kenteken wil hebben waar nog geen fatsoenlijke europese testen op gedaan zijn.

En als het echt te lastig is lijkt na ombouw op buitenlands kenteken zetten ( Duits bijv. ) , daar TUV laten keuren met alle wijzigingen en dan naar Nederland terughalen op kenteken me altijd nog een mogelijkheid. Wordt veel gedaan, dan is hier op kenteken krijgen alleen nog maar een administratieve handeling.

Zou toch eens navragen bij mensen die de laatste maanden bijv. golfjes van vr6 op kenteken hebben voorzien, dat is tegenwoordig juist vrij simpel schijnt.

Kennis van me heeft pas geleden een golf 2 als v6 op kenteken laten zetten bij een lokaal RDW-station, dus zonder testen op lelystad maar reguliere RDW keuring was voldoende. Hier op het forum zijn er wel een paar die de laatste tijd hebben omgekeurd, dus info is vast na te vragen.

Candyman
15-07-2010, 17:03
Dat is nog eens nuttige info!
Ik ga het allemaal eens nakijken, maar misschien die 2e cordoba erbij zowieso niet verkeerd is.
Ik heb iig al op de mail geantwoord :)

joostvw
15-07-2010, 17:33
klopt idd wat kiwi zegt.
kan nooit dat dat 10.000 euro kost.
het zit zo:
voorheen moest je voor elke combinatie die niet origineel geleverd was (dus golf 3 blok in golf 3 bijv.) en dus geen typegoedkeur voor was, naar lelystad.
daar ondergaat hij een geluids en weggedragtest a ongeveer 800 euri.

vanaf vorig jaar is dit veranderd, en kun je met auto's van VOOR 1998. zo voor max 75 euri bij de lokale RDW keuringsstation terecht.
voor auto's van 1998 of later (zoals de jouwe) moet je nog steeds naar lelystad.
maar dit kost geen 10.000 euri hoor.

er is hier trouwens een topic over die keurings ervaringen enzo
en volgens mij zijn er ook forummers die bij RDW werken.
ik dacht Hajee.

gr Joost

Candyman
15-07-2010, 18:48
Dat is dus ook wat ik overal gelezen heb.. Denk dat ik ze morgen gewoon eens bel. Zover ik weet ben je met 750 euro maximaal klaar met de keuring.

Nja, zelfs dan is het misschien voordeliger er een auto van 97 bij te halen. Als ik de onderdelen daarvan voor 500 verkocht heb ben ik hetzelfde kwijt en spaar ik de reis naar lelystad ;) krijg alleen al 250 voor het oude wrak bij de sloop.. Blokje voor 250 weg en het is al terugverdiend als ik de volledige 1250 voor een 2e cordoba moet betalen

joostvw
15-07-2010, 18:55
bij welke sloop krijg je zoveel voor je auto zonder motor dan?
ik moet nog van een variantje af en ben met 50 euri al blij :D

Candyman
15-07-2010, 19:52
Had me even vertikt ;) het is 50 wat je normaal opneen sloop krijgt.
Mja, heb al met de verkoper gepraat ennkan de cordoba zonder apk en rijklaar maken voor 1150 meenemen. Blok is prima zegt hij (en ik weet zeker dat hij niet tegen zijn medewerkers liegt ;) dus dat zit wel goed.
Denk dat ik dan wel 350 voor dat blok kan vragen. Heb dan dus voor 700 euro een auto uit 97 met vr6 motor. Nog wat losse onderdelen (interieur/velgen/bumpers) verkopen en ik ben redelijk uit de kosten.

Zaterdag maar eens een proefrit maken :)

RubenD
15-07-2010, 21:34
Inderdaad, als je een auto hebt omgebouwd, en er dus een motor in is gekomen die nooit affabriek is geleverd (of waar het merk zelf geen goedkeur voor heeft aangevraagd) dan mag je hopen dat je ouder is als 98. Is je auto jonger als 98, wat bij jou het geval is dan moet er veel getest worden:

- Algemene controle v/d kwaliteit van de inbouw;
- Remmentest, je moet de wettelijke minimale remvertraging behalen, dit lukt al met de standaard remmen, het is alleen wel fijn dat je ook nog een beetje snel kunt stoppen als je 200+ rijd.
- Weggedrag test, is er nog wel veilig met de auto te rijden?
- Geluidsmeeting, uitlaatgeluid en algemeen geluid van een de gehele auto bij diverse snelheden.

En je kunt wel laten zien dat een ander het ook voor elkaar heeft gekregen, een Cordoba/Ibiza VR6. Maar het gaat hier om een eenmalige goedkeur. Deze individuele goedkeur is niks waard als je een andere auto met dezelfde ombouw wilt laten omkeuren.

Vandaar dat de kosten ook zo hoog zijn...

Candyman
15-07-2010, 22:24
Nja, 750 vind ik nognmeevallen.
Alleen die 10k waar de rdw medewerker het over had voor een milieumeting vond ik erg overdreven

joostvw
15-07-2010, 22:40
die 10.000 is ook gewoon bullsh*t :chair:

Candyman
15-07-2010, 22:55
Dan ben ik eens benieuwd wat voor reactie ik op mijn mail krijg. Zal wel weer een andere medewerker zijn die antwoord..

Candyman
19-07-2010, 15:06
njah, ze weten dus echt niet wat ze willen:

Geachte heer Raeven,

In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.
Dit is niet meer de juiste informatie. Het is oude informatie van voor 1 mei 2009.

Na deze datum is de wet gewijzigd van het Voertuigtuigreglement naar de Regeling Voertuigen.
Wel is veel van deze informatie nog wel vergelijkbaar.
Ik raad u aan bij een RDW-keuringsstation bij u in de buurt een afspraak te maken en daar een behandelingsplan op te stellen. Misschien komt uit het behandelingsplan dat u voertuig een vervolg beoordeling in ons Testcentrum Lelystad moet ondergaan. Dat zou een geluids- en weggedragtest kunnen zijn.
De kosten van een geluidstest is € 386,00 en een weggedragtest kost: € 299,00.
Ik raad u aan de motorverklaring mee te nemen naar de keuring.
De beproeving bij TNO van meer dan 10.000 euro is i.v.m. de leeftijd van uw voertuig niet nodig.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Medewerker Klantenservice RDW

Candyman
26-07-2010, 09:02
Heb me zaterdag een nieuwe auto gekocht:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-R6WUV7UW.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-PIEG6HMY.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-LVOOQQD4.jpg

en meteen gisteren het dash eruit gehaald:

http://94.100.124.176/1032550001-1032600000/1032551901-1032552000/1032551923_5_QQ4j.jpeg

Auto blijft origineel, ondelen van de cordoba staan allemaal te koop.
Deze cordoba ga ik verlagen, dikke set velgen eronder gooien en golf 3 dasboard plaatsen. (en de vr6 motor natuurlijk)

stn1
28-12-2010, 13:43
zonde, weer zo'n gestrand project.

Candyman
28-12-2010, 14:49
Idd zwaar zonde. Wilde er mee door maar door de eigenwoning toch veel te weinig tijd. Ga de golf 2 gti nog klaar maken voor de weekenden maar verder nix speciaals meer :)

De Limburger
28-12-2010, 14:56
boe!

Candyman
28-12-2010, 15:08
Whaha, dat gti'tje gaat wel mee naar oostenrijk Peacock ;)