PDA

View Full Version : Hoe een dakhemel reinigen?


vw_boyke_vw
16-06-2010, 22:18
Mijn vraag lijkt me wel duidelijk, ben bezig om alles schoon te stomen, poetsen dat lukt allemaal super. Nou moet de dak hemel nog maar hoe gaat dat het beste? Wat gebruiken jullie er voor en is makkelijk te verwerken?

FEMME
16-06-2010, 22:26
Wij doen dat met de bekledingreiniger.. Eerst inspuiten met allesreiniger (cartec) en dan droogzuigen met de bekledingreiniger. Maar als je geen bekledingreiniger hebt, moet je het eens inspuiten met allesreiniger en dan borstelen en daarna laten drogen of droogzuigen met een nat droogzuiger.

vw_boyke_vw
16-06-2010, 22:33
Helemaal top:thumbup:
Zo'n busje is dat over al te krijgen of alleen bij de betere zaken? Gaat trouwens om een stoffe bekleding wat in een Golf 3/ Vento zit.

T.C.Z.L
17-06-2010, 08:55
Wij doen dat met de bekledingreiniger.. Eerst inspuiten met allesreiniger (cartec) en dan droogzuigen met de bekledingreiniger. Maar als je geen bekledingreiniger hebt, moet je het eens inspuiten met allesreiniger en dan borstelen en daarna laten drogen of droogzuigen met een nat droogzuiger.

Sommige hemels zijn gelijmd he!
Deze manier kan ervoor zorgen dat het stof loslaat ;)

Probeer de hemel eens te reinigen zoals onderstaande link:
http://www.detailingworld.co.uk/forum/showthread.php?t=43269

FEMME
18-06-2010, 22:37
Sommige hemels zijn gelijmd he!
Deze manier kan ervoor zorgen dat het stof loslaat ;)

Probeer de hemel eens te reinigen zoals onderstaande link:
http://www.detailingworld.co.uk/forum/showthread.php?t=43269

Valt volgens mij wel wat mee hoor.. Heb al enkele ;) zo gedaan en nooit geen problemen mee gehad :thumbup:

bas.
15-08-2010, 17:26
Die Bora is weer als nieuw, je moet er wel veel tijd en geduld in stoppen, niet normaal

Samurai
16-08-2010, 16:51
APC van meg, i.c.m een waterstofzuiger.

Dan krijg je hem weer als nieuw.

De truuk is dat je niet te nat maakt, anders an hij welleens loslaten inderdaad.
Een gewaarschuwd mens telt als 2 toch?

Alberto
16-08-2010, 16:58
ik doe het net als Femme met alles reiniger van Cartec monster spul
alleen ik spuit het er op en laat het even in trekken
daarna met een vochtige doek schoon maken
na drogen met een schone doek