View Full Version : Start niet bij warme motor
Hallo mijn golf 1 GTI wil met warme motor niet starten.
Nadat de motor afgekoeld is start hij gewoon vrolijk weer.
Dit probleem heb ik net een paar dagen.
De startmotor gaat gewoon rond.
Ik snap er niets van.
Waar zou ik moeten zoeken?
Greetzz Stefan
Je moet je injectiehuis eens van je luchtfilterbak aftrekken en dan in je injectie die grote luchtklep met je vinger een paar keer omhoog duwen, dan loopt ie denk gelijk(eenmalig maar goed) heb dat ook wel eens gehad. Daarnaast zou ik al je slangen eens checken op het injectiespruitstuk of ze niet gescheurd zijn of los zitten.
Slangen heb ik net nagekeken.
Toen ik vanavond met koude motor de wagen startte en de motorkap opendeed hoorde ik zacht iets sissen.
Ik heb alle slangen eraf gehad en allemaal goed nagekeken op scheurtjes ed.
Ik heb ze allemaal gereinigd met een doek en goed terug vast gezet.
Hij siste niet meer.
1 probleem opgelost :biggrin:
Ik hoopte dat mijn probleem starten met warme motor opgelost was,
Ik heb toen motor warm gereden.
En daarna uitgezet.
als ik daarna direct daarna de wagen startte deed hij het.
Maar toen ik het na tien minuten weer probeerde niet :confused:
Daarna heb ik het luchtfilter geopend en de grote luchtklep een paar keer opgetild. heb ik weer getracht te starten. maar nee hoor. enkel de startmotor die rond draait maar niet aanslaan.
Waar zou ik nu moeten zoeken?
upzzzz
Weet iemand hoe ik uit de brand geholpen kan worden?
Ik heb nu alle massa punten opgeschuurd en blankgemaakt.
Dus ik heb nu ook een hele goede massa.
Maar dat was het ook niet :(
steven16v
14-01-2005, 13:05
Misschien iets met de choke of zow. Ik zou toch eerst ff de standaard dingen gaan vervangen. Bougies, bougiekabel, bobinekabel, verdelerkap en de rotor.
Wat voor type motor heb je??? Toch wel met de gewone k-jetronic opbouw orgineel golf 1 Gti, zo ja wissel je wardraairegelaar eens uit die voor op het onderblok zit!!!!!!!!!!! Kan het zijn bij mij was ik er destijds zo ziek van dat ik gewoon cabarateursheb gemonteerd.
OakgreenVR6
14-01-2005, 13:21
Het is een origineel DX (1.8 8V GTI) blokje.
Stefan,
Misschien komt er lucht in de brandstofleidingen tijdens het afkoelen van de motor?
En ik neem aan dat je het starten hebt geprobeerd zonder gaspedaal ingedrukt, halfgas en volgas?
@Pieter
Ja dat heb ik allemaal geprobeerd.
1: hoe komt daar dan lucht in?
1: hoe krijg ik dat eruit?
@Steven16v Bougie's,rotor,verdeelkap,bougiekabels,benzinepomp,benzinefilter vernieuwd en leidingen doorgeblazen nog geen 1000km geleden.
Slangen op injectiespruitstuk ook nagekeken.
massa's nagelopen.
OakgreenVR6
14-01-2005, 16:43
Lucht kan er in komen door de onderdruk die ontstaat in het systeem. Als er benzineslangen poreus zijn (dat kun je niet altijd zo met het blote oog zien!!), dan kan er lucht aangezogen worden.
Maar als hij lucht aanzuigt dan zal hij met koude motor toch ook niet starten?
GTD Special
14-01-2005, 17:30
Het slecht starten van een "warme" motor heeft vaak te maken met nalekkende injectoren. Na het afzetten lekt er brandstof in de verbrandingskamer en wordt het mengsel te rijk om te ontsteken. Na een tijdje verdampt dit mengsel en kan er weer gestart worden.
Wat kan ik daaraan doen?
Zijn mijn injectoren kapot?
of moet ik ze laten reinigen?
En zal de wagen dan niet aanslaan bij een langere tijd doorstarten?
GTD Special
14-01-2005, 17:42
Wat kan ik daaraan doen?
Zijn mijn injectoren kapot?
of moet ik ze laten reinigen? Ik beweer niet dat dit direct het probleem is, maar dit is wel vaak de oorzaak bij het slecht starten van een warme motor, die na een tijdje te zijn afgekoeld, direct weer start. Je zou inderdaad de injectoren kunnen laten reinigen.
GTD Special
14-01-2005, 17:45
En zal de wagen dan niet aanslaan bij een langere tijd doorstarten? Ligt er net aan hoe rijk het mengsel is. Als dit ver buiten de ontsteekgrenzen ligt, dan kan je het wel vergeten. Er is dan gewoonweg te weinig lucht.
Oke dit is de moeite waard om te proberen.
Maandag breng ik de injectoren weg.
om te laten reinigen
en vernieuw de benzine slangen.
ik laat het wel weten of het probleem dan verholpen is.
tot zo ver thx allemaal.
Vandaag kreeg ik van iemand die zo'n soortgelijk probleem had deze tip.
"het was een relais dat de benzinepomp regelt dat soms wel en dan niet werkte, na een tijd stil te staan hoopt er benzinedamp op in de onstekingskamer, waardoor hij dan wel startte"
weet iemand welk relais het is van de benzine pomp? en hoe kan ik testen of dat relais echt goed is?
Greetz Stefan
carbreaker de autosloper
17-01-2005, 21:29
bij die van mijn was de pomp stuk hij liep dan eerst op de koud start en verlloor ook veel vermogen maar je kon er nog wel mee op pad als ie eenmaal liep,,,meten is weten
Bedoel je de benzine pomp?
Dat is een splinternieuw ding nog geen 1000km onder de wagen.
Maar ik ga ind een benzine druk meting laten doen.
Kan nooit geen kwaad.
Andre1974
04-04-2005, 13:00
Hey Stefan2,
Ik ben benieuwd of je al iets meer te weten bent gekomen. Ik heb onlangs ook een golf aangeschaft met dezelfde 1.8 8v motor. En alle problemen die je hierboven beschrijft heb ik ook. Starten bij een koude motor gaat goed, motor uitzetten en meteen weer starten gaat ook goed. Maar wanneer de motor ongeveer 5-10 minuten uitstaat krijg je de motor niet meer 'normaal' gestart. Als ik de sleutel gewoon door blijft draaien, en absoluut géén gas geef, zal de auto na ongeveer 1 minuut aanslaan. (Dit is dus absoluut niet goed voor de accu, en de startmotor zal ook een beetje gaan stinken). Het lijkt er idd op dat de auto iedere keer verzuipt als de motor even gedraaid heeft.
Als je een oplossing voor het probleem hebt hoor ik het graag.
Groeten André
jullie komen met een hoop oplossingen maar ben bang dat het dat niet is
ik heb namelijk hetzelfde probleem
1 oplossing vondt ik wel kloppen en das over de injectoren
als ik mijn auto langer dan 30min stilzet start hij heel moeilijk
als hij eenmaal loopt lijkt het net alsof hij op 3 pitten loopt en moeilijk op gang komt
als ik dan 2x gas geef is het weg
maar lijkt net alsof hij geen benzine krijgt of juist verzuipt
als je hem start schud hij ook onwijs athans dat probeert tie :) (stugge vering)
en idd bij koude moter nergens last van
erwin 944
04-04-2005, 17:56
heb een zelfde probleem gehad met mijn scirocco gli uit 77 (is wel een euwigheid geleden 1980 :eek: )type eg motor 1.6l 110 pk
als ik de warme motor afzette en direkt weer starte deed hij het wel, na een 15 min had hij de neiging aan te slaan (een fraktie van een seconde) en daarna mocht ik lang starten voor hij weer opgang kwam (dit gebeurde cyl per cyl)
het probleem lag aan lekkende injectoren, daardoor viel de benzinedruk weg(te laag) en starte hij slecht
wanneer ik de motor enkele uren later ging starten (afgekoelde motor) deed hij het al na enkel seconden starten
ik zou zeggen wissel eens van injectoren
erwin
Timmetje20
04-04-2005, 21:24
Heb ook hetzelfde probleem, kan zo aansluiten in het rijtje ;) is ook een 1.8 8v GTI. Mijn motor wil met warme motor ook inderdaad niet of heel moeilijk aanpakken, heb laatst al andere injectoren gekocht en deze ultrasoon gereinigd. De motor ging er wel beter van lopen maar ik heb nog steeds hetzelfde probleem. De pomp loopt ook wel dus daar zal het ook niet aan liggen, verder ook al een paar keer de klep in het luchtfilterhuis bewogen maar helpt ook niets. Ik zit nu zelf te denken aan toch de ontsteking. Ga ik een deze dagen maar eens mee aan het werk.
Ik heb zelf ook nog een vraag, wat voor een functie heeft de warmdraairegelaar eigenlijk en zou het daar ook aan kunnen liggen?
Groeten Tim
erwin 944
05-04-2005, 17:01
je hebt ze ultrasoon gereinigd , als ik het goed voor heb zijn ze tweedehands
normaal gaan injectoren pas verstuiven als ze een bepaalde druk krijgen (zit een klepje in dacht ik)en als ze ouder worden kunnen ze gaan lekken met het gevolg dat de benzinedruk wegvalt
probeer eens met een setje nieuwe
erwin
Ja dit is een duidelijk Golf 1 probleem, en komt 9 van de 10 keer door slechte verstuivers.
Ultrasoon reinigen kan helpen, maar hoe gek het ook klinkt, ze kunnen versleten zijn, nieuwe kopen is best prijzig maar werkt het beste!
Bij mij was het probleem, dat de rubbers rond de injectoren bros en gescheurd waren en dus valse lucht trokken.
Na nieuwe afdicht rubbertjes gestoken te hebben liep en startte hij weer als een zonnetje.
THX anyway.
Ik wil deze topic weer eens wakker schudden.
Bij mij begint het van voor af aan terug.
Weer niet willen starten met warme motor.
Weet iemand hoe duur nieuwe injectoren kosten?
hallo, ben nieuw hier.
Weet denk ik wel de oplossing voor je startprobleem! Ik heb ook een mk1 gti met 1,8 DX motor, en mijne starte ook warm slecht.
Eerst nieuwe injectoren gemonteerd, toen een nieuwe benzine pomp en nog starte de motor warm slecht. Toen ik daarna onder mn auto lag zag ik dat de druk accumulator een heel klein beetje benzine lekte via t schroefje midden op de achterzijde.
Doordat de druk accumulator lekte verloor het brandstof systeem druk en verdampte de benzine in mn warme injector leidingen en had ik dus zodoende last van "vapour lock".
Nadat ik de accumulator vervangen heb start mn motor direkt in 1 keer!
grtn yal
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.