Log in

View Full Version : velgen oplassen, how to

dubster.be
20-06-2010, 20:30
Ik heb hier verschillende treads gevonden over het oplassen van alu wielen, maar niet echt met tips

Heb dus een tig ter beschikking om alu te lassen, maar
-worden de velgen niet te zwak op de plaatsen waar je ze last?
-aangezien de schade (meestal) aan de randen zit, kan je deze oplassen en dan eventueel terug opschuren of uitdremelen?

jarnogti
20-06-2010, 20:58
velg beetje insmeren met dreft warm stoken met brander dan word de dreft zwart en dan is de velg op goede tempratuur
en dan een goede toevoeging vinden voor de velg en dan beging je rustig te lassen ps heb je vaker alu gelast?(is behoorlijk arbeids intensief schoonmaken etc)

gr jarno

dubster.be
21-06-2010, 18:28
velg beetje insmeren met dreft warm stoken met brander dan word de dreft zwart en dan is de velg op goede tempratuur
en dan een goede toevoeging vinden voor de velg en dan beging je rustig te lassen ps heb je vaker alu gelast?(is behoorlijk arbeids intensief schoonmaken etc)

gr jarno

heb al laservaring ja, maar nog niet met wielen helaas, wel met alu

groeten

johan8vplus
21-06-2010, 18:59
heb al laservaring ja, maar nog niet met wielen helaas, wel met alu

groeten

dan moet t goedkomen
stroom niet te hoog zetten..

dubster.be
21-06-2010, 20:12
dan moet t goedkomen
stroom niet te hoog zetten..

ik zat er ook wat mee of het wel ging lukken met tig en gewoon gas, omdat velgen misschien iets anders zijn van legering :)

RubenD
23-06-2010, 19:32
Ik zou persoonlijk een wielrand die opgelast is netjes laten afdraaien, dan weten je zeker dat het weer puntgaaf is!

Roy-16VT
23-06-2010, 20:25
en als er een scheurtje in zit aan het einde van het scheurtje een gaatje boren ;)

dubster.be
23-06-2010, 20:26
Ik zou persoonlijk een wielrand die opgelast is netjes laten afdraaien, dan weten je zeker dat het weer puntgaaf is!

dat is inderdaad ook een mogelijkheid, kost ook de wereld niet :thumbup: