Juanart
22-06-2010, 13:31
Ik heb een probleempje.
Ik heb mijn hoofdremcilinder en koppelingscilinder vervangen en het dashboard gelijk wat opgeknapt, ivm met tijdtekort heeft dat 4-5 weken geduurd.
Af en toe startte ik nog eens om te kijken of de motor nog liep en de accu's oké waren etc.
Na alles terug gebouwd te hebben wilde ik starten, en na aantal sec. het contact aan, begint er vanaf achter een krakend zoem geluid.
Gloeirelais misschien??
Hij startte niet, mijn blower deed het in niet één stand, mijn alarmlichten/ knipperlichten doen het soms maar meestal brand de indicator constant en doen ze niks.
Bleek dat de secundaire accu helemaal leeg was, er was ook veel accu vloeistof uit.
De accu's zijn 6maanden oud, de start accu leek goed te zijn.
Ik ben het scheidings relais gaan controleren en met schema's van internet gaan vergelijken, nu blijkt hier ook verschil in te zitten.
- Nu heb ik een scheidings-rerais met 4 aansluitingen, ik heb een diesel,
klopt het dat ik er één met 5 aansluitingen nodig heb?? of maakt dat niet
veel uit?
- En als ik het goed begrijp komt er op de startaccu niets meer dan de
dynamo en contact slot en de secundaire eigenlijk vrijwel alles??
Ik ga nu direct de secundaire accu die is opgeladen terug plaatsen en kijken wat ie doet.
Grtn, Juan
Ik heb mijn hoofdremcilinder en koppelingscilinder vervangen en het dashboard gelijk wat opgeknapt, ivm met tijdtekort heeft dat 4-5 weken geduurd.
Af en toe startte ik nog eens om te kijken of de motor nog liep en de accu's oké waren etc.
Na alles terug gebouwd te hebben wilde ik starten, en na aantal sec. het contact aan, begint er vanaf achter een krakend zoem geluid.
Gloeirelais misschien??
Hij startte niet, mijn blower deed het in niet één stand, mijn alarmlichten/ knipperlichten doen het soms maar meestal brand de indicator constant en doen ze niks.
Bleek dat de secundaire accu helemaal leeg was, er was ook veel accu vloeistof uit.
De accu's zijn 6maanden oud, de start accu leek goed te zijn.
Ik ben het scheidings relais gaan controleren en met schema's van internet gaan vergelijken, nu blijkt hier ook verschil in te zitten.
- Nu heb ik een scheidings-rerais met 4 aansluitingen, ik heb een diesel,
klopt het dat ik er één met 5 aansluitingen nodig heb?? of maakt dat niet
veel uit?
- En als ik het goed begrijp komt er op de startaccu niets meer dan de
dynamo en contact slot en de secundaire eigenlijk vrijwel alles??
Ik ga nu direct de secundaire accu die is opgeladen terug plaatsen en kijken wat ie doet.
Grtn, Juan