View Full Version : Remmerij GTI voor Jetta??
Hoi mensen,
Ik reed met Jo_vr6 gisteren naar zwolle naar NL Power.
We reden 170 (ja dat haalt mijn 1.3 4 bak wel :rock: ) maar moest flink remme want er ging een vragwaggel inhalen!! De 2 autos voor ons moeste ook flink remmen maar we hoorde me remmen beetje kloppend geluid of iets dergelijks maken!
Nou had ik het met Jo erover gehad en we zijn eruit gekomen om er GTI of G60 remmerij op te zetten. (of daar verschil in zit??)
Nu wil ik daar de remmerij voor van hebben voor me Jetta!
Nou wilde ik weten of ik daar veel aan moet veranderen of, of dat plug and play is. :confused:
Nu ga ik de schijven en blokken waarschijnlijk nieuw halen.
Alleen of ik dan veel moet verandere aan het hele geheel.
Zoals klauwen en dergelijke!
Ik hoor graag de reacties :thumbup:
Mocht je iets hebben liggen hoor ik het ook graag (HINT) :redface:
Dutch_Jetta_GT
25-06-2010, 08:24
Je hebt dan zowiezo de fuseestukken nodig mocht je de remmen naar 256MM willen brengen (16V)
Dan is het enkel een kwestie van klauwen, schijven en blokken en minimaal 14" wielen!
Je hebt dan zowiezo de fuseestukken nodig mocht je de remmen naar 256MM willen brengen (16V)
Dan is het enkel een kwestie van klauwen, schijven en blokken en minimaal 14" wielen!
En de fuseestukken zijn gewoon op de oude te hangen??
En ik rij op Ronal Turbo 15'' Dus dat komt goed :D
Dutch_Jetta_GT
25-06-2010, 10:58
Gewoon complete oude naaf eraf en de nieuwe naaf erop! Fuseekogels kan verschil in zitten, maar dat hebben we al op MSN besproken :D
Succes ermee!
Benji-GT
25-06-2010, 11:17
Hey stijn,
Ik rijd nu rond op 13 inchers, op mijn GT zit hierin ook nog verschil met de 16v dan ?
Ze passen gewoon haha
passat 16v remmen passen ook wel ;)
Dutch_Jetta_GT
25-06-2010, 11:34
Hey stijn,
Ik rijd nu rond op 13 inchers, op mijn GT zit hierin ook nog verschil met de 16v dan ?
Ze passen gewoon haha
Ben, jij hebt een 8V, die hebben 239MM schijven, daar past 13" vrij krap omheen.... De 16V heeft 256mm schijven, dus dan past 13"niet meer en is 14 de minimale maat
Ik had G60 remmerij,werdt gezegd dat daar min.15" voor gebruikt werd.
jettaracing
25-06-2010, 16:14
Ik heb er 16V remmen rondom van een '88er gti op de witte jetta , die zijn voor 239 mm , dan kunnen je originele 1,3 fusee's gewoon blijven zitten .
Dan kun je gewoon een setje VWII remklauwen halen , en een set schijven met blokken van een -'88 16v gti . Dan zijn de remblokken een stukje dunner zodat de blokken en geventileerde schijven dan gewoon in een VWII remklauw passen .
Dan kun je zelfs je hoofdremcilinder laten zitten .
Als je ook achter wilt verbeteren ,dan zul je een gti achterasmet schijven moeten plaatsen (of alleen de astappen met de schijven en klauwen ,dat kan ook)
Let wel dat je dan ook je remslangen achter moet vervangen ,en je handremkabels , die zijn anders .
Met zilke geventileerde remschijven heb je iig veel minder last ervan datje remmen warm worden ,en kunnen gaan 'bonken /kloppen' zoals jij beschreef.
Dan kun je zelfs je hoofdremcilinder laten zitten .
Bedoel je dan dat als ik een >88er remmerijset heb dat ik dan ook een andere hoofdremcilinder nodig heb ??
golf mkII 16v
25-06-2010, 18:08
GTI en GTI 16v tot 88/89 zijn gelijk aan de 1.3
Wat het verschil is is dat de schijven geventileerd zijn
Zuiger is bij bijde 48mm
Schijf is 239mm
En remblok opp. is ook gelijk
Wat je kan gebruiken is ook van een seat toledo van 92 [heb ik er ook op zitten met ABS
256 mm schijven
GTI en GTI 16v tot 88/89 zijn gelijk aan de 1.3
Wat het verschil is is dat de schijven geventileerd zijn
Zuiger is bij bijde 48mm
Schijf is 239mm
En remblok opp. is ook gelijk
Wat je kan gebruiken is ook van een seat toledo van 92 [heb ik er ook op zitten met ABS
256 mm schijven
dus eigenlijk als ik naar bijvoorbeeld de brezan zou gaan en vragen voor gevent. schijve van een gti van 88-89 en nieuwe blokkies dan kan ik het gewoon vervangen zoals normaal zou gedana worden ?? alleen dan nu met gevent. schijven ?? geen aanpassingen met andere fusees ofzoow ??
Ik heb hier nog een complete set liggen van een passat 2.0 16V.
Hagelnieuwe brembo schijven nog in plastic. Verder alles compleet.
Ik heb hier nog een complete set liggen van een passat 2.0 16V.
Hagelnieuwe brembo schijven nog in plastic. Verder alles compleet.
Het hoeven voor mij geen peprdure remme te zijn want je ziet ze tog niet zitte als ze hun werk maar doen ;)
golf mkII 16v
25-06-2010, 18:28
dus eigenlijk als ik naar bijvoorbeeld de brezan zou gaan en vragen voor gevent. schijve van een gti van 88-89 en nieuwe blokkies dan kan ik het gewoon vervangen zoals normaal zou gedana worden ?? alleen dan nu met gevent. schijven ?? geen aanpassingen met andere fusees ofzoow ??
Moet je wel een VW II klauw hebben
Die staan iets ruimer om de 20mm dikke schijf en de blokken kwijt te kunnen
Dan moet het zijn van voor 88
Na 88 heeft de GTI 16v 256mm schijven
Moet je wel een VW II klauw hebben
Die staan iets ruimer om de 20mm dikke schijf en de blokken kwijt te kunnen
en een VW II klauw bedoel je mee van een nieuwere gti?
golf mkII 16v
25-06-2010, 18:36
Zitten op de 1.6 en de GTI 8v
En op de eerste GTI 16v
Zitten op de 1.6 en de GTI 8v
En op de eerste GTI 16v
maar is het dan neit makkelijker om dan de nieuwe types remme te nemen en dan gewoon met fuseestukken??
BTW heb jij niet van die remme liggen voor mij? :D dan bedoel ik de remmen die je er zo in kan plaatsen gevent. en dan de optie met bredere klauw? :tongue:
golf mkII 16v
25-06-2010, 19:07
Heb nog wel een set VW II klauwen liggen
Heb nog wel een set VW II klauwen liggen
okee das mooi :thumbup:
Dan hoef ik dus alleen nog nieuwe gevent schijven te halen van een <88-89 gti en blokkies ?:D
Wat wil je voor dat setje hebben trouwens ? :D
golf mkII 16v
25-06-2010, 19:20
Ophalen voor 15 euro
Ophalen voor 15 euro
nou als het klopt dat die <88er gti gevent. schijven met blokke er op passe dan zijn ze bij deze verkocht :thumbup:
wanneer kan ik ze komen halen?? zal waarschijnlijk volgende week ergens worden
golf mkII 16v
26-06-2010, 07:06
Kan vandaag
Volgende week na 16.30 uur
Of zaterdag
bel maar
Het hoeven voor mij geen peprdure remme te zijn want je ziet ze tog niet zitte als ze hun werk maar doen ;)
Je weet niet eens wat ik er voor vraag :D
Hoofdprijs is het zowieso niet :thumbup:
:D heb ook nog wel wat in de oud ijzer bak liggen
golf mkII 16v
26-06-2010, 12:35
Opgehaald
Idd ben voorzien bedankt allemaal ;)
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.