Log in

View Full Version : Nieuwe motor voor in de jetta.

Dub-Detail
25-06-2010, 12:34
Hallo,
Omdat de 1.3 niet harder wil zonder ingrijpende maatregelen ben ik eens gaan rond struinen in m'n garage/werkplaats.
Wat heb ik gevonden:
9a onderblok compleet
abf kop compleet
Kr blok compleet
Supersprint spaghetti voor golf 1 16v
Vond ook toevallig nog een setje 42mm cv carbs en een spruitstuk :D

Wat is nou een leuke combi? 9a met abf kop, kr of kr met abf kop??

Ik hoor graag de reacties.

Mvg, Pim Bonne

Gertjan
25-06-2010, 12:50
Succes :thumbup:

martiepartie
25-06-2010, 12:53
Leuke garage heb je :D dat je dit soort dingen in een donker hoekje vindt :D

Sowieso is een 16v in een jetta1 al leuk, als het KR blokje goed is zou ik daar mee aan de slag gaan. De ABF/9a combinaties levert een nog sneller blokje op, maar zal ook meer kosten.

J-9A-N
25-06-2010, 12:59
9a (meer koppel)
met bewerkte abf kop (is meer uit te halen dan uit de kr kop)
Vroege (1986-1987) kr nokkenassen (zijn scherper/wilder)

Leuk project man.
Veel succes!

MauSeR35
25-06-2010, 13:18
Toevallig, ben ook met zoiets bezig voor mijn Audi80..

DeeDub
27-06-2010, 15:36
denk dat het spruitstuk van jouw cv carbs voor een smallblock is, of zijn ze er ook voor bigblocks?

De Pul
27-06-2010, 15:40
zal wel voor een bigblock wezen en anders kan ie er zo 1 maken;)
succes,ik zou ook die combi nemen van j9an....

Dub-Detail
27-06-2010, 15:43
denk dat het spruitstuk van jouw cv carbs voor een smallblock is, of zijn ze er ook voor bigblocks?

Heb hem gebouwd voor een abf dus dat gaat denk wel goed komen.

DeeDub
27-06-2010, 18:52
yep :thumbup:

Allart-Ghetta
30-06-2010, 18:56
9A+ABF kop met grotere (1.8) uitlaatkleppen en ABF assen.

Dub-Detail
19-08-2010, 16:36
Zoals gezegd, ben ik bezig met de nieuwe motor.
Daarbij hoort ook een setje exotische nokkenassen, nu heb ik op internet zitten zoeken.
Maar dat spreekt elkaar allemaal een beetje tegen.
Kom ik op de ene site 288 graden tegen (the hottest cam for hydr)
en als ik dan bij schrick kijk dan is de 284 al met vaste stoters.

Wat is nou de snelste as waarbij ik nog wel met hydr. stoters kan blijven rijden?

Ombouwen naar vaste stoters is het mij niet waard. Hoop geld voor een hoop gezeik.

Gr, Pim

J-9A-N
19-08-2010, 16:46
Weet je de "lift" ook van deze assen.
Schrick assen hebben vaak een redelijk hoge lift.
Ook iets om rekening mee te houden ivm het eventueel raken van de kleprubbers.

Dub-Detail
19-08-2010, 17:25
lift van de schrick assen is 11.6 voor de 284
en 11.5 voor 276.

http://www.avl-schrick.com/dat/MK/Schrick%202009%20D.pdf
pagina 16

Andere assen die ik vond
http://www.pipercams.co.uk/pipercams/www/product_nav.php?type=C&cat=CM&man=27&engine=165

http://www.dbilas.de/index.htm

Moeilijk om te bepalen welke het beste is, het mooie van de pipers site is dat je de powerband kan zien.

Gr, Pim

bolku
19-08-2010, 18:09
Aantal grades zegt erg weinig over een nokkenas, profiel is uiteindelijk bepalend voor het karakter.
Ik heb 280 graden Cat Cams nokkenassen beter zien presteren dan 320 graden schrick nokkenassen.
Techniek staat natuurlijk ook niet stil en de profielen worden telkens verbeterd.

Ik denk dat je moet beginnen met de vraag wat voor een karakter je motor moet hebben, in welk toerengebied wil je vermogen hebben?

Dub-Detail
19-08-2010, 20:05
Aantal grades zegt erg weinig over een nokkenas, profiel is uiteindelijk bepalend voor het karakter.
Ik heb 280 graden Cat Cams nokkenassen beter zien presteren dan 320 graden schrick nokkenassen.
Techniek staat natuurlijk ook niet stil en de profielen worden telkens verbeterd.

Ik denk dat je moet beginnen met de vraag wat voor een karakter je motor moet hebben, in welk toerengebied wil je vermogen hebben?

Ik heb zelf een aardig opgepompte polo g40 gehad (nu ook een ander blok voor aan het maken)
De 1300 die nu in de jetta ligt rijd ook lekker en maakt graag toeren. Maar die gaat niet sneller zonder extreme aanpassingen.
Daarom een snelle 2 liter 16 klepper 'sauger' erin die ook graag toeren draait en dus vooral bovenin sterk is. Onderin mag die lopen als een krant doet de 1300 ook.

Deze as op de pipercamssite leek me wel geschikt kwa powerband etc.
Part No. V16VBP300H
Application RALLY
Power Band 3000‑7500
Power Increase
Duration inl294 exh294
Valve Lift inl11.30 exh11.30
Timing 41‑73 73‑41
Full Lift 106 106
Lift @ TDC with clearance 3.40 3.40
Valve Clearance hydra 0.00mm

Maar er is best veel keus maar ik heb geen idee wat nou het beste kwa prestaties en prijs/kwaliteit is.

Gr, Pim

Dub-Detail
22-10-2010, 08:21
Zo na lange tijd eens even gaan shoppen.
Waarmee ben ik terug gekomen?
-G60 bak.
-Groep A uitlaat van voor tot achter (staat in bestelling bij Bolku)
-CAE schakeltoren.
-Kent verstelbaar nokkenas tandwiel.
-Misschien nog een setje wossner zuigers voor een 9A om naar 2.1 liter te gaan. Gloednieuwe nog in het folie (alleen voor turbo, dus wil eerst kijken of ik ze om kan ruilen voor NA zuigers)
-Kirkey zitjes voor de circuit daagjes (Neef is toch hoofd-importeur)

Voorlopig nog geen tijd om te knutselen aan de motor. Moeten eerst drie inlaten de deur nog uit. Daarna komt er een wat groter project aan waar ik wat voor moet maken.
Maar tussendoor kan ik mooi nieuwe lagers, ABF oliepomp etc. bestellen bij bolku en uitrekenen hoeveel ik moet vlakken en hoe ik de kop iets moet aanpassen. En ook bij scch-heads eens even rondsnuffelen

Heeft er iemand ervaring met boutensets voor in het diff, neem aan dat dat bij een G60 bak ook zit geklonken. Ik weet dat er setjes te koop zijn, maar wat zijn de specs van die bouten? Zelf heb ik hier bijvoorbeeld Torx bouten liggen met ringen en moeren met sterkte 12.9. Is dat voldoende? of moet het allemaal nog zwaarder?

Gr, Pim

bolku
23-10-2010, 00:11
Ik heb zelf een aardig opgepompte polo g40 gehad (nu ook een ander blok voor aan het maken)
De 1300 die nu in de jetta ligt rijd ook lekker en maakt graag toeren. Maar die gaat niet sneller zonder extreme aanpassingen.
Daarom een snelle 2 liter 16 klepper 'sauger' erin die ook graag toeren draait en dus vooral bovenin sterk is. Onderin mag die lopen als een krant doet de 1300 ook.

Deze as op de pipercamssite leek me wel geschikt kwa powerband etc.
Part No. V16VBP300H
Application RALLY
Power Band 3000‑7500
Power Increase
Duration inl294 exh294
Valve Lift inl11.30 exh11.30
Timing 41‑73 73‑41
Full Lift 106 106
Lift @ TDC with clearance 3.40 3.40
Valve Clearance hydra 0.00mm

Maar er is best veel keus maar ik heb geen idee wat nou het beste kwa prestaties en prijs/kwaliteit is.

Gr, Pim

is een heftig setje....3,4 mm lift in BDP en 106 graden spreiding, zou mijn keuze ook geweest zijn.
Ik kan je een leuke set van Cat Cams leveren, mail ik je nog over.

joostvw
23-10-2010, 00:56
leuk bezig Pim, dat blokje gaat wel goed komen zie ik :D.

maar dat versnellingsbak klinknagel/bouten verhaal ben ik ook erg benieuwd naar. ga zelf ook met 02A bak rijden.

Dub-Detail
26-10-2010, 23:20
Na wat zoekwerk op internet en twee telefoontjes denk ik erachter te zijn hoe het zit met het klinknagel bouten verhaal.

Voor standaard toepassing voldoen de klinknagels in het differentieel.
Ga je meer vermogen loslaten op het differentieel en dus op de klinknagels kan dit problemen opleveren. Omdat de originele klinkverbinding kan gaan werken bestaat de mogelijk dat er speling ontstaat tussen het tandwiel en het differentieel.
Wanneer deze speling ontstaat treedt er metaalmoeheid op in de klinknagel.
Na verloop van tijd breken de klinknagels af met alle gevolgen van dien.

Een oplossing is de klinknagels te vervangen door bouten en moeren met passende tandringen.
Alleen welke bouten en moeren kun je hiervoor gebruiken?
Ik heb uitgezocht wat voor bouten ARP maakt, er zijn dus bij ARP setjes te koop voor deze toepassing. Echter kosten deze een hoop geld (wat ze niet hoeven te kosten)
Je kunt namelijk ook inbus bouten en moeren gebruiken van 12.9 kwaliteit met geharde tandringen zodat de zaak niet loskomt als je het netjes op moment heb aangedraait. Deze bouten zijn net zo sterk als ARP bouten en je moet het wel heel gek maken om die stuk te krijgen.

Een 12.9 bout kan namelijk bij een kracht van 970 N/mm^2 nog 100% elastisch vervormen. Dit kan hij tot minimaal 1100 N/mm^2. Hij mag pas breken na 1220 N/mm^2.

Ik heb al een doos van 12.9 M8 bouten. Maar deze zijn niet geschikt. Het schroefdraad begint meteen onder de kop. Ik zal van de week even bellen voor bouten met de juiste afmetingen en de prijs voor een set.

Gr, Pim

J-9A-N
27-10-2010, 08:08
http://www.clausvonessen.de/pi13/pd191.html

Ik vind de prijs voor de bouten niet eens heel raar.

Gr Jan.

Dub-Detail
27-10-2010, 09:45
De bouten die ik nu heb liggen waren 250 bouten, 250 moeren en 500 tandringen.
Voor €40,- verkoopprijs, ik heb ze gekocht voor €24.40 omdat ik 39% korting krijg.

Dus ik vind dat ze een pittige winstmarge hanteren.

En de bouten en alles die ik voor het diff nodig heb zijn nagenoeg even duur.

Gr, Pim

J-9A-N
27-10-2010, 09:56
Let er wel op dat de diff bouten compleet spelingvrij moeten passen.
Vandaar ook de spiebanen op de originele /en op de arp bouten.
Deze trekken vast in het diff om eventuele speling op te vangen.

Dub-Detail
27-10-2010, 10:22
Klopt hebben de bouten die ik heb besteld ook. Kan ook zonder bestellen maar dat zijn niet de goede.
Me kennis zei, dat ik ze voor montage beter even een nacht in de vriezer kon leggen.
Dan krimp je ze er als het ware in. Als ze nog koud zijn aandraaien. Alles naar kamer temp laten opwarmen en dan nog maals natrekken.

Gr, Pim

J-9A-N
27-10-2010, 10:29
Inderdaad. (goed bezig pim) :-)

Dub-Detail
29-10-2010, 08:18
Zit een beetje te twijfelen over de set-up.
Een 16v kop max laten bewerken kost dik knaken.

Nu zat ik de AEB bigport 20v kop eens te vergelijken met mijn ABF kop.
Moet 3 oliekananelen afdichten, daarna past hij zo op mijn 9a onderblok.

En de AEB flowd veel beter als de ABF, plus dat de verbrandingsruimte veel gunstiger gevormd is, bijkomend is dat de inlaat een betere flow heeft dan de uitlaat en dat is voor een N/A ook weer gunstig.

Daarnaast is de inhoud van de verbrandingsruimte kleiner waardoor ik op een Compressie van 11.1:1 uitkom als ik het goed heb uitgerekend.

En met zwaardere klepveren en titanium lifters is de handel icm. goede oliepomp stabiel tot +-8500 toeren. (misschien een ABF pomp met meer opbrengst in het 9A onderblok)

Ik zie alleen maar voordelen.

Enige wat moet gebeuren is een kommetje in m'n zuigers frezen voor de 3de inlaatklep, een setje geschikte nokkenassen vinden en m'n supersprint spaghetti verbouwen. (andere voetplaat maken voor de 20v kop)

Gr, Pim

joostvw
29-10-2010, 13:33
klinkt goed.
dus je gebruikt nu een 9a onderblok en een aangepaste AEB kop?
dus word het een 2.0 20v?

als je die klinknagels hebt moet je maar eens laten weten. denk dat ik daar (na inbouw van mn motor) ook eens mee aan de slag ga. mn bak heeft al flink wat km achter zn kiezen en krijgt aardig wat Nm te verwerken.

Dub-Detail
29-10-2010, 14:09
Ja inprinciepe wordt het dan een 2.0 20v met 11.1 compressie verhouding.

Kop moet ik de oliekanalen van aanpassen. Ik krimp 3 conisch gedraaide doppen in de drie kanalen die over het onderblok steken en boor dan met een lang boor een gat vanaf de distributie door alle oliekanalen heen. Op deze manier hoopt de olie niet op en wordt het netjes afgevloeid naar de buitenste kanalen.

cv carbs moet ik ook aanpassen, ik wil de diameter vergroten op de draaibank en het huis taps laat toe lopen zodat al een trechter vorm ontstaat. Daarna 4 nieuwe gaskleppen snijden en de as van de gasklep aapassen aan de grotere gaskleppen. Daarna wat verzinnen kwa trechters maar heb via via een cnc draaibank tot mijn beschikking dus moet geen probleem worden.

Supersprint spaghetti moet ik de voetplaat van vervangen. Zodat deze te monteren is op de 20v kop.

Voor de verdeler moet ik het een en ander uitzoeken. Ofwel in onderblok met een 8v tussenas (als dat kan bij een 9a) of de kop aanpassen (heb al iemand gevonden die dat eerder heeft gedaan)

Zit dus nog best veel denkwerk achter voordat ik echt overga op de 20v. Maar het lijkt me wel super woest.

Gr, Pim

joostvw
29-10-2010, 14:13
is het ooit al gedaan?

sciroccoGTII
29-10-2010, 22:18
Jazeker...heel vaak..kijk maar naar keverklasse 1600 cross..Worden ook 20V koppen op 1.6 of 1.8 blokken gebruikt.

Dub-Detail
30-10-2010, 20:55
Idd, en ik ken weer iemand die me het hele verhaal heeft uitgelegd mbt. het omleiden van de olie kanalen.

Gr, Pim

Dub-Detail
04-11-2010, 12:31
Zo bijna al het uitzoek werk is gedaan. Zit alleen nog met de 20v kop, waar ik deze makkelijk vandaan halen kan.

De hele kleppen huishouding komt van supertech.
En Kent Cams leverd N/A 20v nokkenassen.
Goed voor 8000+ rpm op hydro's. Er zijn gasten die tegen de 9000 aan zitten maar dat vindt ik wat te gek.

Maar om een kop uit de US te halen is toch nog prijzig. Omgerekend koop je ze daar voor €300,- daarna gaat er alleen nog even shipping etc. overheen en dat maakt het in rap tempo duurder. Nog even doorzoeken dus.

Ik heb in de US een soortgelijke set-up gevonden. Deze man haalde met een onbewerkte kop, standaard uitlaat en 45mm carbs 175 whp op de rollerbank.

Zijn vermogenskromme blijft stijgen tot 7800 en daarna blijft die vlak tot 9000 toeren.

Hij stapt nu over op 48mm en een aangepaste supersprint spaghetti.

Klinkt veelbelovend

Typ 81
04-11-2010, 23:42
Klinkt lekker allemaal :thumbup:

Dub-Detail
08-11-2010, 17:08
Ben vandaag even bezig geweest met het demonteren van het onderblok.
Alles is eruit, behalve de lagers van de tussenas.

Hoe kan ik die het beste eruit krijgen. Er zat wel een metaalachtige zachte laag (Leek op lood) op de lagers die heb ik er wel af gekregen.

Heb het blok ook meteen ontvet om het te kunnen spuiten.

Gr, Pim

bolku
09-11-2010, 00:15
Als je je uitlaatsysteem nou bij mij op komt halen kan je een stukje gereedschap lenen voor de tussenaslagers.
Wil hem alleen wel zsm weer terug.
9A heeft ook een grote oliepomp zoals de ABF.

Dub-Detail
11-11-2010, 11:12
Ben weer een stapje verder.
Enige dat ik nu nog moet aanpassen is de ontsteking.
Daar ik op carbs ga rijden zal ik vacuumvervroeging nodig hebben.
En omdat ik op het moment nog niet met vrijprogrammeerbaar wil rijden zal ik ergens een verdeler kwijt moeten.

Hiervoor moet ik de as die uit de oliepomp komt vervangen door een 2.0 8v as en de bijbehoorende tandwielen ompersen zodat de aandrijving klopt. Met deze as kan ik de verdeler aansluiting op de oliepomp.
Dan alleen even kijken of het tussenas tandwiel aan de distributie gelijk is van een 8v aan een 16v.
Zo gaat m'n verdeler in de juiste verhouding draaien tov. de krukas en heb ik ontsteking.

Ik had eerst ook nog gedacht om het gat van de nokkenassensor uit te fresen of een adapter te draaien zodat ik daar een 16v verdeler in kon monteren. Alleen gaat dit niet omdat de verdeler dan de andere kant op gaat draaien en de vacuumvervroeging dan waarschijnlijk vacuumverlating wordt.
Ik had ergens gelezen dat je er ook een fiat verdeler in kan monteren, maar dat topic ben ik kwijt en het onderdeelnummer heb ik niet genoteerd.

Ik heb waarschijnlijk een koper voor de ABF kop die ik nu over heb. Als die verkocht is ga ik de 20v kop in huis halen.

Gr, Pim

Gertjan
11-11-2010, 14:19
Klinkt erg leuk allemaal :thumbup:

breadfan83
11-11-2010, 14:27
Ik had ergens gelezen dat je er ook een fiat verdeler in kan monteren, maar dat topic ben ik kwijt en het onderdeelnummer heb ik niet genoteerd.

http://forum.cleaned.be/index.php?showtopic=88056

;)

Marcski
11-11-2010, 14:53
op een 20v kop Chris, niet op een 16v.. ;)

waarom geen megajolt oid met een coilpack?

J-9A-N
11-11-2010, 15:18
In een 16v onderblok Mark ;)
Niet op de kop!

Marcski
11-11-2010, 16:17
Nee, die fiat verdeler komt op de nokkenas (kop dus), zodat je een electronische en/of mechanische vervroeging hebt in plaats van vacuum

goed lezen;
Ik had eerst ook nog gedacht om het gat van de nokkenassensor uit te fresen of een adapter te draaien zodat ik daar een 16v verdeler in kon monteren. Alleen gaat dit niet omdat de verdeler dan de andere kant op gaat draaien en de vacuumvervroeging dan waarschijnlijk vacuumverlating wordt.

J-9A-N
11-11-2010, 17:00
Lees jij dit niet dan?

En omdat ik op het moment nog niet met vrijprogrammeerbaar wil rijden zal ik ergens een verdeler kwijt moeten.

Hiervoor moet ik de as die uit de oliepomp komt vervangen door een 2.0 8v as en de bijbehoorende tandwielen ompersen zodat de aandrijving klopt. Met deze as kan ik de verdeler aansluiting op de oliepomp.
Dan alleen even kijken of het tussenas tandwiel aan de distributie gelijk is van een 8v aan een 16v.
Zo gaat m'n verdeler in de juiste verhouding draaien tov. de krukas en heb ik ontsteking.

Mtdi
11-11-2010, 17:05
Een 8v ontsteking met een Oettinger verdeel kap of zoiets.

Dub-Detail
11-11-2010, 21:16
Vandaag me uitlaat bij bolku opgehaald. Nog aan de dood ontstapt op de snelweg.
Rij je met een gangetje van 100km/h op de linker baan. Staat het verkeer van de ene op de andere seconde ineens stil.
Dus ik ook vol de ankers overboord, maar het was al snel duidelijk dat ik het niet ging redden.
Al slippend de Ford Ka tussen twee vrachtwagens door gejaagd en al slippend naar de vluchtstrook gestuurd waar ik hem na flink wat tegenstuur tot stilstand kreeg. miste de stilstaande kettingbotsing waarvoor ik moest remmen op een haar na.
En de auto die achter me reedt klapte vol op de kettingbotsing.
Daar gaat je rikketik wel even van op tilt. Stond nog van mezelf te kijken hoe ik het heb gedaan.
En dat was ook wat de vrachtwagen chauffeur tegen me zei. ''Ik dacht die gaat er vol in, maar je stuurde hem netjes tussen de ellende uit''

Maargoed ik heb niks en de auto ook niet andere waren er minder goed aan toe.

Bolku heeft me nog even geholpen met het onstekingsprobleem. Verdeler, kabelboom en ontstekingscomputer van een KR. Hoef ik alleen de verdeler in de kop pas te maken.

Dat was het weer voor vandaag, morgen de uitlaat eronder.

Mtdi
11-11-2010, 21:39
Ja man:zonder geluk vaart niemand wel.
Je mag je engeltje wel heel dankbaar zijn.

Marcski
12-11-2010, 11:07
Die KR ontstekingsmodule heeft toch ook vacuum nodig?
Kan je dan wel van een enkel kanaal pakken?

Op een KR verdeler moet bij een 16v kop in een mk1 ook een andere rotorkap, anders past het niet naast je HRC. Daar zal je bij een 20v waarschijnlijk ook wel tegen aan lopen

Lees jij dit niet dan?

dat heeft helemaal niks met een fiat (nokkenas-aangedreven) verdeler te maken.
knap als je die op een onderblok gemonteerd krijgt...

J-9A-N
12-11-2010, 11:38
Ik begrijp uit het verhaal dat Pim een 8V ontsteking in het onderblok wil plaatsen.
Dit in combinatie met een haakse kap ivm de hoogte.

Marcski
12-11-2010, 13:05
Wij hadden het niet over een 8v verdeler, maar over een fiat verdeler in de kop.
die haakse kap gebruik je dan omdat je anders de bougiekabels niet op de kap krijgt omdat daar een hoordremcilinder zit

breadfan83
12-11-2010, 13:10
Pim, je kunt anders misschien eens kijken naar de verdeler van een Audi V8. Dat zijn ook in de kop gemonteerde haakse verdelers.

Per kop eentje, en de koppen zijn in feite 16v koppen, dus op een gewone 4-cilinder past dat ook wel. Weet alleen niet of het uitmaakt of ie van een 16v of 20v komt.

Heb er evt. nog wel twee liggen die je kunt lenen om te passen.

Bas
12-11-2010, 13:21
Daar ik op carbs ga rijden zal ik vacuumvervroeging nodig hebben.

Waarom heb je persé vacuumvervroeging nodig?

Marcski
12-11-2010, 13:21
dat zou misschien wel een goeie oplossing zijn, aangezien een van die 2 verdelers de andere kant op draait, toch?

breadfan83
12-11-2010, 13:23
dat zou misschien wel een goeie oplossing zijn, aangezien een van die 2 verdelers de andere kant op draait, toch?

Volgens mij wel, 't zijn alletwee de zelfde koppen, maar precies gespiegeld gemonteerd. Kan straks wel eens kijken of er iets opstaat.

Dub-Detail
13-11-2010, 00:26
Ik heb vacuum nodig om me ontsteking te vervroegen.
Nu rij ik zonder vervroeging op de 1300.
Maar om de 2.0 20v met een compressie tussen de 11:1 en 12:1 te gaan rijden zonder vervroeging lijkt me net wat te riskant voor het vele werk wat erin zit.

Op de 20v kop zit naast het nokkenas tandwiel een nokkenas sensor. Als ik die sensor eruit haal past daar met enige aanpassing een Fiat verdeler in en zit ik dus niet met het HRC probleem. Vacuum pak in van 2 of 4 cilinders. En dat moet goed gaan icm. KR ontsteking computer. Volgens mij zit er in zowel een fiat als een KR verdeler geen mechanische vervroeger.

Maar van de v8 kop ben ik ook wel benieuwd naar. Die zou in princiepe de verkeer kant op moeten draaien.

Na veel passen en meten zit de powersprint groep A nu onder de auto. Wat een werk en hij hangt nog steeds niet helemaal vrij. Maar het geluid is heerlijk. Rustig en stil bij normaal rijden. Lekker schoor als je effe door trekt. Het motortje vind het ook wel lekker die 60mm, stuk minder tegendruk als bij het standaard rietje.

Ik hou jullie op de hoogte mbt. de ontsteking.

Gr, Pim

Dub-Detail
17-11-2010, 09:23
16v kop gaat vanavond de deur uit. Het was alleen geen ABF kop. Deels ook m'n eigen schuld, ik had die code moeten controleren. Dat had ik dus niet gedaan. Maar werd gelukkig getipt door Bolku dat het niet om een ABF kop ging dus heb de kop eerlijk kunnen verkopen voor wat het was.

Nu druk op zoek naar een large-port 20v kop. Dat valt nog niet mee, maar donderdag gaat een maat van me voor z'n bedrijf langs kronenburg en die zou meteen even een balletje opgooien daar of ze nog wat hadden liggen tegen schappelijk geld.

Anders wordt het toch Duitsland of iets in die richting. Die lui verzenden alleen niet naar buitenland. Dus moet ik even een omweg maken en het eerst naar m'n familie in Duitsland laten sturen en van daaruit naar mij.

Lagers etc. ga ik uit Amerika halen omdat het daar een stuk goedkoper is en omdat daar de klepveren met titanium retainers en misschien aangepaste in-/uitlaat kleppen vandaan gaan komen.

Gr, Pim

joostvw
17-11-2010, 09:32
kan je niet gewoon even bij de sloop informeren voor een 20V kop?

Dub-Detail
17-11-2010, 10:22
Ik heb diverse sloopbedrijven gemaild.
Maar krijg weinig tot geen reactie terug.

Maar we wachten af, kop heeft nog niet echt prioriteit. Eerst het onderblok helemaal in elkaar zetten.

Gr, Pim

Mtdi
17-11-2010, 12:23
Probeer Ronald Morien eens.
058 2501444 en vraag naar Jelle van de motoren revisie.

Succes

breadfan83
17-11-2010, 16:55
Maar van de v8 kop ben ik ook wel benieuwd naar. Die zou in princiepe de verkeer kant op moeten draaien.

Heej Pim!

Sorry, is wat later geworden, maar heb net even gekeken voor je. Pijltje staat tegen de klok in, op beide verdelers.

Dub-Detail
17-11-2010, 17:25
Heej Pim!

Sorry, is wat later geworden, maar heb net even gekeken voor je. Pijltje staat tegen de klok in, op beide verdelers.

Okee, dat is mooi dan kan ik dus gewoon een 16v verdeler monteren met KR-ontstekingmodule.

Thanks,

Gr, Pim

O.Z racing
21-11-2010, 09:34
informeer eens bij audiparts in veghel.misschien hebben die wat liggen.

breadfan83
21-11-2010, 19:35
informeer eens bij audiparts in veghel.misschien hebben die wat liggen.

Weet ik wel zeker dat die wat hebben liggen. ;)

Maar ik weet ook nog wel een adresje voor je, waar je zoiets voor waarschijnlijk nog minder krijgt dan in Veghel. Daar heb ik mijn V8 ook vandaan.

Als je interesse hebt vraag ik hem wel effe of ie nog iets heeft liggen.

Dub-Detail
21-11-2010, 22:44
Weet ik wel zeker dat die wat hebben liggen. ;)

Maar ik weet ook nog wel een adresje voor je, waar je zoiets voor waarschijnlijk nog minder krijgt dan in Veghel. Daar heb ik mijn V8 ook vandaan.

Als je interesse hebt vraag ik hem wel effe of ie nog iets heeft liggen.

Ik heb je een PM gestuurd.

Dub-Detail
26-11-2010, 13:37
Het is over met de pret. Eindelijk geld gekregen van de verzekering.
Mooi niet genoeg om de schade te herstellen. Had een motorrijder op de achterkant gehad. Over de €1300,- schade en ik kreeg maar €680,- Anders werd die total-loss verklaard.

Voor mij is de lol eraf om nu de nieuwe motor bouwen voor een auto met schade en ondertussen roest.

Daarom heb ik me polo weer uit het stof getrokken.

Alle spullen gaan de bingo in, zal van de week even een topic aanmaken.

Gr, Pim

joostvw
26-11-2010, 15:52
ai dat is zuur.
maar dat de schade getaxeerd is op 1300 euries wil niet altijd zeggen dat het niet voor minder gerepareerd kan worden.
ik heb een schoonbroer in de autoschade, kan hem misschien eens vragen wat die voor je kan betekenen?
heb je foto's van je schade?

Dub-Detail
26-11-2010, 15:57
Dat is het bedrag waar ze het zwart voor konden doen.
Moet links een nieuw achter spatbord in, koffer moet uitgedeukt, rechts moet helemaal kaal en gespoten worden omdat die onder de diepe krassen zit. En dan moet er heel veel worden gespoten om het netjes te maken, zonder al te veel kleurverschil.

Gr, Pim

joostvw
26-11-2010, 16:00
en wat kost een nieuw spatbordje dan?
volgens mij is het wel te doen hoor maar kost wel ff wat tijd.
spuiten zal het duurste zijn. maar kun je eventueel zelf voorbewerken.

Dub-Detail
26-11-2010, 16:03
Alleen het spardbord erin zetten kwam op €530,-
Dan komt de rest en het spuiten nog. Ik ben eigenlijk niet van plan om er zelf wat aan te doen. Kost tijd en dat heb ik niet heel veel.

joostvw
26-11-2010, 16:17
Nee das waar ook, same here :D
dus de jetta gaat de bingo in?
is hij nog wel rijdbaar?

Dub-Detail
26-11-2010, 16:22
Ja hoor rij al bijna 5 maanden mee.
Verders is die helemaal netjes, alleen een beschadigd achterscherm. Glooing ind e koffer klep en krassen op de koffer en beide achterschermen. Links heeft de motor het scherm geschampt en rechts is de motorrijder van de klep gegleden.
Motorrijder is over de kop gegaan. en de motor fiets is door gestuiterd.

Weet nog niet of die de bingo ingaat.

Gr, Pim

Dub-Detail
28-11-2010, 10:42
Alles staat nu te koop in het verkoop topic.

http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=78214

Gr, Pim

breadfan83
28-11-2010, 18:39
Zonde Pim, lees het nu net pas. :(

Stroomverdeler zul je niet meer nodig hebben nu hè? Had mailtje terug gehad, en hij ging effe nakijken voor je...

Dub-Detail
28-11-2010, 19:15
Nee, het is idd heel jammer.
Maarja met een jetta met achterschade rijden is ook geen porum.
Misschien dat ik met het geld wat de onderdelen opleverd de auto kan laten maken of iets anders leuks kan kopen en de jetta verkopen.

Gr, Pim

breadfan83
28-11-2010, 19:16
Als ik eerlijk ben.... zou me eigenlijk niks interesseren, zeker niet als het nu voor de winter is, of als er gewoon 'n dik blok in lag. :D

MauSeR35
28-11-2010, 22:07
maakt het alleen nog maar een mooiere sleeper...

Dub-Detail
29-11-2010, 00:38
Is ook wel zo, maar ik erger me gewoon groen en geel aan de schade. Als het nou de ouderdom kwam de rost alla. Maar schade aangebracht door een ander kan ik niet mee leven.

Gr, Pim

guusvandevenne
30-11-2010, 12:46
Hey Pim,

Hoe is met de jetta, ben je er al over uit wat je er mee gaat doen? los verkopen of toch maar uit elkaar trekken.

Ik las in een ander topic dat je ook info heb gezocht over elektronische ontsteking voor je jetta. Dit is natuurlijk niet meer van toepassing maar heb je wel eens naar 123ignition gekeken?
dit lijkt een handig systeem, met vacuum vervroeging en gelijkloop systeem.
ik ben hier benieuwd naar omdat ik zelf ook een keer iets goed ga aanpassen.

mocht je de jetta uit elkaar gaan trekken, hoor ik t graag :)

guus

Dub-Detail
30-11-2010, 13:34
Waarschijnlijk haal ik hem leeg. Schuur hem kaal laat de deuken uitdeuken en het spatbord lassen en zet hem daarna in de 2k jachtlak. Met behoud van de huidige motor.
Maar dat is nog allemaal niet zeker. Moet het nog even overleggen.

Gr, Pim

guusvandevenne
30-11-2010, 13:47
Waarschijnlijk haal ik hem leeg. Schuur hem kaal laat de deuken uitdeuken en het spatbord lassen en zet hem daarna in de 2k jachtlak. Met behoud van de huidige motor.
Maar dat is nog allemaal niet zeker. Moet het nog even overleggen.

Gr, Pim

Ik heb op de voorkant en raamranden van m'n bus industrielak gespoten (trappenlak) keihard spul en uit ervaring kan ik stellen dat het heel goed beschermd tegen roest, bus staat al 3 jaar buiten.

nooit gekeken naar een 123ignition ?

groet