PDA

View Full Version : Spoed info gevraagd relais


hummer
25-06-2010, 13:06
Ik heb een GTI bj 91 PF motor waar ik een probleem mee heb met de brandstof toevoer. Nu vermoed dat een relais de boosdoener is . Alleen weet welke relais en welke positie hij heeft ik heb een foto toegevoegd van mijn zekerings kast.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-VYOCG6JD.jpg

J-9A-N
25-06-2010, 13:41
nr 72
Zo uit mijn hoofd voor 99% zeker

DeeDub
25-06-2010, 13:49
72 is volgens mij van de ruitenwisser achter, gisteren nog een meegegeven aan Boomkonijn.
hier een link naar ''het andere forum'' ;)
een lijst met alle relaisnummers van vw.
dit moet je toch een eind op weg helpen denk ik zo...

steven16v
25-06-2010, 14:26
Is het niet nummer 67. Neem aan dat er geen 167 staat.

Bij mij was het iig 67 maar ik had ook een 89er.

J-9A-N
25-06-2010, 14:36
De nummers wijzigen volgens mij idd nog wel eens.
Het ging mij meer om de "positie"

DeeDub
25-06-2010, 14:42
:thumbup:

steven16v
25-06-2010, 15:01
De nummers wijzigen volgens mij idd nog wel eens.
Het ging mij meer om de "positie"

Ah oke.

En DeeDub je link staat er niet.

DeeDub
25-06-2010, 15:03
bij deze:

http://www.vwforum.nl/how-to-info-f39/relaisnummers-vag-t86821.html

J-9A-N
25-06-2010, 15:07
De nummers wijzigen volgens mij idd nog wel eens.
Het ging mij meer om de "positie"


Positie 2 :thumbup:
komt goed dus nr 72

JohanV
25-06-2010, 17:21
Plek 12 is brandstofpomprelais, nummer 167 of 67 kan beide.

golf mkII 16v
26-06-2010, 12:40
Plek 12 is brandstofpomprelais, nummer 167 of 67 kan beide.
Nr 32 kan ook de boosdoener zijn
Aansturing digifant

Plaats 2 is voor het oude model zekeringkast[67/167

Mu!s
03-07-2010, 11:56
Nr 32 kan ook de boosdoener zijn
Aansturing digifant

Plaats 2 is voor het oude model zekeringkast[67/167

klopt helemaal! :thumbup:

hummer
03-07-2010, 14:04
ik heb liggen nu ondertussen beide relais in de auto in de auto liggen. Nu wachten tot de storing zich weer voordoet. Dan kan ik bepaalde dingen uitsluiten of het wel daadwerkelijk de relais het probleem is of dat de zekeringskast de boosdoener is. Kan ook een oorzaak zijn. Namelijk 3 jaar terug had ik ook dit probleem gehad toen erachter gekomen dat de spanning wel in de kast kwam maar er niet weer uit. Kast toen voorover gekanteld om de stekkers los te halen begon de pomp weer de lopen en de auto startte weer, daarna bijna 1 jaar zonder problemen mee gereden. Dit is een best lastig probleem om uitzoeken wat de oorzaak is, hij kan het beter helemaal niet meer starten. Trouwens ik heb verder totaal geen andere elektrische storingen dus ik denk niet dat de kast het probleem is.

JohanV
04-07-2010, 11:38
Je kan de beide relais 32 en 67/167 ook even voorzichtig met een mesje openwrikken en kijken of het er van binnen nog wel goed uit ziet.

Ik heb door vocht een relais 32 gehad waarin de spoel geoxideerd en zwartgeblakerd was. Waren uiteindelijk ook een paar messingbanen (massa) binnenin de kast geoxideerd.